قرص جوشان انرژی زا چاق کننده است؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
قرص جوشان انرژی زا یک نوشیدنی فوری برای رفع خستگی و کسالت است. فرمولاسیون قرص های جوشان انرژی زای شرکت های مختلف با یکدیگر متفاوت است. با اینحال اکثر این مکمل ها حاوی ویتامین های ب، ویتامین ث، کافئین و سایر ترکیباتی هستند که فورا می‌توانند سطح انرژی بدن را افزایش دهند. قرص های انرژی زا باعث افزایش متابولیسم بدن در جهت تولید انرژی بیشتر می‌شوند بنابراین نمی‌توانند چاق کننده باشند. اما آنها با تامین ویتامین های ضروری ممکن است بر اشتهای شما تاثیر بگذارند. این افزایش اشتها در صورت مصرف روزانه قرص انرژی زا در کنار فعالیت بدنی باعث چاقی و افزایش وزن نخواهد شد.

قرص جوشان انرژی زا یک مکمل غذایی خاص است که برای تولید انرژی فوری در بدن تولید شده است. استفاده از این مکمل بسیار ساده بوده و با انداختن یک قرص در یک لیوان آب بلافاصله قابل استفاده است. در فرمولاسیون این مکمل ریزمغذی هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که عملکرد جسمی و ذهنی فرد را با تغییر متابولیسم تحت تاثیر قرار می‌دهند. کافئین، تائورین و ویتامین های گروه B ترکیبات اصلی قرص جوشان انرژی زا هستند. افراد عادی و ورزشکار می‌توانند از این مکمل ها برای افزایش نشاط و شادابی استفاده کنند. اگر برای شما این سوال پیش آمده که قرص جوشان انرژی زا چاق کننده است یا خیر در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

قرص جوشان انرژی زا چیست ؟

قرص جوشان انرژی زا یک نوشیدنی با طراوت و گازدار است که در هر زمان از روز می‌تواند انرژی شما را بازیابی کند. ویتامین ها و ترکیبات موجود در این مکمل باعث کاهش خستگی شده و به بالا بردن متابولیسم طبیعی بدن کمک می‌کنند.

قرص جوشان جایگزینی مناسب برای قرص ها یا کپسول هایی است که قورت دادن آنها برای شما سخت است. مصرف قرص جوشان انرژی زا همچنین به شما کمک می‌کند آب مورد نیاز بدن خود را تامین کنید.

قرص های جوشان انرژی زا ترکیب خوبی از کافئین و تائورین را برای کمک به افزایش و حفظ سطح انرژی بدن فراهم می‌کنند. آنها یک راه آسان و موثر برای افزایش انرژی و هوشیاری شما ارائه می‌دهند.

قرص های انرژی زای نوشیدنی با ترکیب منحصر به ‌فرد خود به بهبود تمرکز کمک کرده و عملکرد شناختی را تقویت می‌کنند. این قرص ها با افزایش متابولیسم در ورزشکاران باعث چربی سوزی شده و عضله سازی را تحریک می‌کنند.

فواید مصرف قرص جوشان انرژی زا

مصرف قرص جوشان انرژی زا از حافظه پشتیبانی می‌کنند و عملکرد مغزی و تمرکز را در طول روز بهبود می‌بخشند. بسیاری از بزرگسالان بدون دلیل خاصی خستگی روزانه را تجربه می‌کنند. شما ممکن است بیدار باشید و از نظر جسمی قادر به گذران روز باشید، اما مغز شما حاضر به ادامه کار نیست.

قرص های انرژی زا می‌توانند هوشیاری، حافظه کوتاه مدت، حافظه بلند مدت و توانایی مغزی شما را بهبود ببخشند. گاهی اوقات، فواید شناختی ویتامین‌های انرژی بخش برای تأمین انرژی و تمرکز در افراد مبتلا به مشکلات ذهنی بارزتر خواهد بود. افراد در معرض خطر پارکینسون و آلزایمر ممکن است با استفاده از مکمل های انرژی  بیشترین سود را کسب کنند.

قرص جوشان انرژی زا به دلیل توانایی در افزایش انرژی و کاهش استرس بسیار مفید هستند. کاهش مه مغزی باعث کاهش استرس و خستگی شما می‌شود و توانایی بدن را برای انجام کارهای روزمره بهبود می‌بخشد.

قرص های جوشان با دارا بودن ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیز مفید هستند. این نوشیدنی های خوشمزه با تأمین برخی از ویتامین ها و مینرال های مفید به بدن در مقابله با برخی از بیماری ها کمک می‌کنند.

مهم ترین ترکیبات موجود در قرص جوشان انرژی زا

قرص جوشان انرژی زا برای تولید انرژی در کوتاه ترین زمان ممکن طراحی و تولید شده است. بنابراین حاوی ترکیباتی است که اثر فوری دارند. در ادامه به مهم ترین ترکیبات موجود در قرص جوشان انرژی زا می‌پردازیم.

۱- کافئین

کافئین یک محرک شناخته شده است که در قرص های انرژی زا استفاده می‌شود. کافئین با تحریک سیستم عصبی، تمرکز را افزایش داده و عملکرد ورزشی را بهبود می‌بخشد. همچنین باعث رفع کسالت و خستگی شده و هوشیاری شما را افزایش می‌دهد. کافئین به صورت طبیعی در قهوه، چای، کولا، کاکائو و بسیاری از محصولات دیگر یافت می‌شود. همه ما روزانه به اشکال مختلف از این ماده استفاده می‌کنیم.

۲- تائورین

تائورین یک اسید آمینه است که در بسیاری از نوشیدنی های انرژی زا استفاده می‌شود. این اسید آمینه در فرآیند تولید انرژی در بدن مشارکت دارد و بر انتقال دهنده های عصبی تاثیر می‌گذارد. تائورین جفت خوبی برای کافئین و ویتامین های ب جهت تولید انرژی بیشتر در بدن است.

۳- ویتامین های B

ویتامین های B مهمترین ریزمغذی هایی هستند که متابولیسم بدن را تحت تاثیر قرار داده و باعث افزایش سطح انرژی می‌شوند. مجموعه ویتامین ب که به عنوان ب کمپلکس شناخته می‌شوند باعث رفع خستگی و کسالت شده و در انواع مکمل های غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ویتامین ها باعث بهبود عملکرد عصبی و افزایش خونرسانی به اعضاء بدن شده و نقش موثری در شادابی و سرزندگی دارند.

۴- ویتامین C

ویتامین C برای بیشتر ما به عنوان آنتی اکسیدان و تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته می‌شود. اما این ویتامین در فرآیند تولید انرژی نیز تاثیرگذار است و با افزایش تولید دوپامین در بدن باعث افزایش شادابی و نشاط می‌شود. استفاده از این ویتامین باعث افزایش انرژی عضلات شده و عملکرد ورزشی را بهبود می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: بهترین قرص انرژی زا چیست؟

بهترین زمان مصرف قرص جوشان انرژی زا 

مصرف قرص جوشان انرژی زا بهتر است بعد از صرف غذا با معده پر باشد. برای اینکه کل روز پر انرژی و فعال باشید بهترین زمان مصرف قرص جوشان انرژی زا پس از صرف صبحانه است. ورزشکاران می‌توانند قبل از تمرین یا در حین فعالیت بدنی از این مکمل استفاده کنند.

عوارض قرص جوشان انرژی زا

قرص های جوشان به دلیل راحتی مصرف در حال حاضر محبوبیت فراوانی در بین افراد کسب کرده‌اند. بسیاری از افراد از انواع مختلف این قرص ها از مولتی ویتامین گرفته تا قرص جوشان کلسیم استفاده می‌کنند.

یکی از مهمترین عوارض قرص جوشان انرژی زا افزایش فشار خون به دلیل محتوای نمک بالا است. در صورت ابتلا به بیماری فشار خون حتماً برای مصرف این مکمل ها با پزشک مشورت کنید. قرص جوشان انرژی زا همچنین ممکن است در افراد مبتلا به ریفلاکس معده مشکل ایجاد کنند. آلرژی و حساسیت به این فراورده ها نیز در موارد نادر ذکر شده است.

بهترین قرص جوشان انرژی زا

قرص جوشان انرژی زا توسط برندهای مختلف ایرانی و خارجی تولید و به بازار عرضه می‌شود. ترکیبات موجود در فرمولاسیون این قرص ها خیلی باهم متفاوت نیستند ولی طعم های مختلفی دارند. قرص جوشان انرژی زا یک نوشیدنی بسیار لذت بخش با اثر فوری است.

۱- قرص جوشان انرژی یوروویتال

قرص جوشان انرژی یوروویتال ۲۰ عددی یک مکمل فوق العاده مفید برای افزایش سطح انرژی است. مصرف این قرص باعث رفع احساس خستگی شده و هوشیاری را افزایش می‌دهد. قرص جوشان انرژی یوروویتال برای افراد ورزشکار بسیار مفید است و توانایی بدنی آنها را در حین تمرین بالا می‌برد. در هر قرص جوشان، ۱۰۰۰ میلی گرم تائورین و ۵۰ میلی گرم کافئین وجود دارد. همچنین حاوی ویتامین های B6، B12 و B5، ترکیباتی است که در کنار هم به بمب انرژی تبدیل می‌شوند.

قرص جوشان انرژی یوروویتال 20 عددی

۲- قرص جوشان انرژی آپوویتال

قرص جوشان انرژی آپوویتال ۲۰ عددی یک مکمل بسیار مفید برای افرادی است که در طول روز احساس خستگی و بی حالی می‌کنند. در فرمولاسیون این قرص جوشان تائورین و کافئین به عنوان محرک تولید انرژی وجود دارند. این ترکیبات باعث افزایش هوشیاری و نشاط شده و توان بدنی شما را افزایش می‌دهند. ویتامین های ب کمپلکس موجود در این مکمل نیز با تاثیر بر سوخت و ساز طبیعی بدن باعث افزایش تولید انرژی می‌شوند.

قرص جوشان انرژی آپوویتال

سخن پایانی
قرص جوشان انرژی زا یکی از مکمل های موجود در بازار برای استفاده همه افراد است. این قرص ها به سرعت باعث افزایش انرژی و رفع خستگی شده و عملکرد جسمی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. این مکمل ها بواسطه ترکیبات خود متابولیسم بدن را افزایش داده و حتی باعث چربی سوزی می‌شوند. بنابراین در صورت مصرف متعادل باعث چاقی و اضافه وزن نخواهند شد.

منبع: medicalnewstoday

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.