قرص کیوتن برای چی خوبه؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
کوآنزیم کیوتن یک ماده مغذی ضروری برای تولید انرژی است. بدن به طور طبیعی آن را می‌سازد و در تمام سلول های بدن وجود دارد. کوآنزیم Q10 که به دلیل نقش حیاتی خود در بدن برای حفظ سلامت مردان و زنان شناخته شده است. طیف وسیعی از مزایای سلامتی آن شامل سلامت قلب و عروق، حمایت از فشار خون سالم، سلامت مغز و اثرات ضد پیری است. سطح کوآنزیم Q10 بدن ما به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می‌یابد این امر مصرف قرص کیوتن را به یک امر حیاتی تبدیل می‌کند. اگر می‌پرسید قرص کیوتن برای چی خوبه در ادامه مقاله همراه ما باشید.

مزایای قرص کیوتن بسیار زیاد است. این مکمل به سلامت قلب و عروق و تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و تولید انرژی را در بدن افزایش می‌دهد. کیوتن از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند که می‌تواند به بهبود عملکرد ورزشی کمک کند.

قرص کوآنزیم کیوتن همچنین سلامت مغز را ارتقا می‌دهد و از پیری پوست جلوگیری می‌کند. ماهیت همه کاره و مزایای گسترده کوآنزیم Q10 آن را به یک مکمل غذایی با ارزش پس از جراحی تبدیل کرده است.

کوآنزیم کیوتن برای چیست؟

کوآنزیم کیوتنیک آنتی اکسیدان قوی است که برای محافظت از انرژی سلولی ضروری است. این ترکیب از سلول ها در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می‌کند. CoQ10 از طریق نقش خود در زنجیره ای از واکنش های شیمیایی از تولید انرژی سلولی پشتیبانی می‌کند.

علت کمبود کوآنزیم Q10 در بدن

بسیاری از ما با افزایش سن، Q10 کمتری تولید می‌کنیم، که می‌تواند بر میزان کارآمدی سلول‌ها و اندام‌ های ما تأثیر بگذارد. کمبود کوآنزیم Q10 در جمعیت عمومی رایج نیست و به طور معمول فقط در افراد دارای جهش ژنتیکی دیده می‌شود. کمبود شدید این ماده ممکن است منجر به آسیب مغز و اندام، کاهش شنوایی و توقف رشد شود.

کوکیوتن قرمز آنتی ایجینگ

مزایای قرص کوآنزیم Q10 برای سلامتی

قرص کوآنزیم Q10 باعث تولید آنتی اکسیدان ها و کاهش ترکیبات پرو اکسیداتیو در بدن می‌شود. CoQ10 سطح مطلوب اکسید نیتریک را حفظ می‌کند، بنابراین از رگ های خونی محافظت می‌کند و جریان خون را افزایش می‌دهد.

کوآنزیم Q10 نقش های حیاتی بسیاری در بدن ما ایفا می‌کند، مانند حمایت از باروری، کاهش سطح کلسترول بالا و سردرد و غیره. کمبود این ترکیب در بدن را می‌توان با مصرف مکمل های غذایی کیوتن برطرف کرد.

۲- قرص کیوتن برای باروری

قرص کیوتن کیفیت تخمک، کیفیت اسپرم و شانس بارداری را بهبود می‌بخشد. کوآنزیم کیوتن یکی از مهم ترین مکمل های باروری در نظر گرفته می‌شود. برای مردان، ممکن است به بهبود تعداد اسپرم، تحرک و سلامت کلی باروری مردان کمک کند. برای زنان، ممکن است کیفیت تخمک، نرخ لقاح، نرخ حاملگی، نرخ تولد زنده و باروری کلی زنان را بهبود ببخشد.

محصول پیشنهادی
برای آشنایی با انواع مکمل تقویت قدرت باروری مردان به همراه قیمت به سایت داروخانه آنلاین داروبوم مراجعه کنید.

۳- کمک به درمان نارسایی قلبی

به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی، کوآنزیم Q10 مانع آسیب سلول های قلبی می‌شود. این ترکیب نقش مهمی در هدایت سیگنال ها در عضله قلب و تولید انرژی ایفا می‌کند. بنابراین مصرف قرص کیوتن برای افراد مبتلا به نارسایی قلبی مفید است.

در وبسایت معتبر پزشکی mayoclinic می خوانیم:
جدیدترین تحقیقات نشان می دهد مکمل کیوتن به کاهش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) و سطح کلسترول در افراد مبتلا به دیابت کمک کند و خطر ابتلا به بیماری قلبی را در آنها کاهش دهد.

۴- قرص کیوتن برای تخمک

با افزایش سن، تخمک ها و اسپرم های ما بیشتر در معرض آسیب اکسیداتیو قرار می‌گیرند. قرص کیوتن با افزایش کیفیت تخمک از باروری حمایت می‌کند، به خصوص اگر سن یک عامل مرتبط باشد. اکثر متخصصان باروری مصرف روزانه بین ۱۰۰ تا ۶۰۰ میلی گرم کیوتن را به این منظور توصیه می‌کنند.

۵- بهبود سردرد

مکمل‌های کوآنزیم Q10 در درمان سردرد مؤثر هستند. مصرف ۱۰۰ میلی گرم کوآنزیم Q10 نیز به درمان میگرن کمک می‌کند. بنابراین برای درمان سردرد می‌توانید از مکمل های کیوتن استفاده کنید.

کپسول کیوتن پلاس 100 یوروویتال

۶- مفید برای دیابت

مصرف قرص کیوتن اثرات مفیدی بر کنترل قند خون، به ویژه در بیماران دیابتی دارد. مصرف ۱۰۰-۲۰۰ میلی گرم در روز CoQ10 می‌تواند بیشترین فایده را برای کنترل قند خون داشته باشد. کوآنزیم Q10 به عنوان تنظیم کننده گیرنده های انسولین و آدیپونکتین، تیروزین کیناز (TK)، فسفاتیدیل اینوزیتول کیناز (PI3K) و ناقل گلوکز حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد.

۷- قرص کیوتن برای چاقی صورت

سطح کافی کوآنزیم کیوتن در بدن به حفظ الاستین پوست کمک می‌کند. مانند کلاژن، سطح CoQ10 در بدن با افزایش سن کاهش می‌یابد. وقتی این اتفاق می‌افتد، پوست شما بیشتر مستعد چین و چروک، خطوط ریز و ظاهری کدر می‌شود. افزودن CoQ10 به روتین مراقبت از پوست شما ممکن است این اثرات را خنثی کند.

کیوتن حتی از تولید کلاژن پشتیبانی می‌کند – پروتئینی که  برای حفظ ساختار پوست و جلوگیری از افتادگی پوست مفید است. از دست رفتن کلاژن و الاستین باعث لاغری صورت می‌شود بنابراین از مکمل کیوتن می‌توان برای چاقی صورت استفاده کرد.

۸- پیشگیری از سرطان

کوآنزیم Q10 به سلول ها برای تولید انرژی کمک می‌کند و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در بدن عمل می‌کند. کوآنزیم Q10 توانایی تحریک سیستم ایمنی و پیشگیری از سرطان را دارد.

۹- قرص کیوتن برای مو

تحقیقات قرص کیوتن را با افزایش انرژی سلولی و جریان خون مرتبط کرده است که می‌تواند به حمایت از نیاز فولیکول های مو کمک کند. CoQ10 همچنین ممکن است ژن مسئول تولید انواع کراتین مو را تحریک کند، به ویژه آنهایی که در طول پیری کاهش می‌یابند.

قرص کیوتن برای زنان

قرص کیوتن از باروری زنان خصوصاً در سنین بالای ۳۵ حمایت کرده و به عنوان یک آنتی اکسیدان از تغییرات پوست با افزایش سن جلوگیری می‌کند. این ترکیب هورمون ها را تعدیل کرده و از سلامت مغز و قلب حمایت می‌کند. این ترکیب حساسیت انسولین را بهبود بخشیده و از چاقی و دیابت در زنان جلوگیری می‌کند.

قرص کیوتن 100 گلدن لایف

قرص کیوتن برای مردان

قرص کیوتن در مردان به بهبود سلامت قلب، کاهش علائم افسردگی، کاهش درد عضلانی و افزایش عملکرد ورزشی کمک می‌کند. این قرص برای بهبود باروری و کاهش آسیب های پوست مرتبط با پیری مفید است. این مکمل به ویژه برای کمک به حفظ سلامت اسپرم ها از استرس اکسیداتیو تجویز می‌شود و از قدرت باروری مردان حمایت می‌کند.

آیا استفاده از مکمل کیوتن ضروری است؟

اهمیت CoQ10 در فیزیولوژی طبیعی بدن انسان با ایجاد شرایط پزشکی مرتبط با سطوح پایین این ماده در بدن نشان داده می‌شود. این ترکیب با اثرات آنتی اکسیدانی قوی از سلامت اندام های بدن از جمله قلب و مغز محافظت می‌کند. همچنین از بسیاری از بیماری ها پیشگیری می‌کند. بنابراین با افزایش سن مصرف آن ضروری به نظر می‌رسد.

از آنجایی که CoQ10 توسط تمام سلول های بدن ما استفاده می‌شود، هنگامی که مکمل کیوتن را مصرف می‌کنید، مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را به خصوص در سطح سلولی تأمین می‌کنید که از نگرانی های غیر ضروری در مورد سلامت جلوگیری خواهد کرد.

بهترین زمان مصرف قرص کوآنزیم کیوتن

از آنجاییکه کوآنزیم کیوتن یک ترکیب محلول در چربی است بهترین زمان مصرف قرص کوآنزیم کیوتن آن همراه با وعده های غذایی اصلی است. در این شرایط جذب آن بهتر صورت می‌گیرد.

قرص کوآنزیم کیوتن چاق کننده است؟

قرص کوآنزیم کیوتن علاوه بر اثرات مفید آنتی اکسیدانی که برای بدن دارد نقش حیاتی در عملکرد متابولیک و چربی سوزی دارد. مصرف این مکمل در تحقیقات باعث به کاهش وزن و شاخص توده بدنی (BMI) شده است. بدین ترتیب قرص کوآنزیم کیوتن باعث افزایش کمی در وزن افراد خواهد شد.

سخن پایانی
واضح است که کیوتن مزایای چشمگیر بسیاری در بدن ما ارائه می‌دهد. سطح این ماده با افزایش سن کاهش می‌یابد، به همین دلیل است که مصرف مکمل ایده خوبی است. در حالی که کوآنزیم Q10 ممکن است درمان کننده نباشد، اما به عنوان یک اقدام پیشگیرانه شگفت انگیز از تحلیل طبیعی بدن ما و عملکردهای آن جلوگیری می‌کند.

منبع: webmd

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.