بهترین قرص ویتامین c برای پوست

آنچه در این مقاله می خوانید:
با افزایش سن، پوست ما درخشش و خاصیت ارتجاعی طبیعی خود را از دست می‌دهد. خطوط ریز، چین و چروک ها و لکه های تیره می‌تواند احساس ناخوشایندی در افراد پدید بیاورد. با این حال، راه حلی وجود دارد که می‌تواند به ما کمک کند ظاهر جوان خود را سالهای بیشتری حفظ کنیم و یکی از موثرترین آنها خوردن قرص ویتامین C است. برای آشنایی با بهترین قرص ویتامین c برای پوست در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

یک پوست خوب مستلزم پیروی از عادات غذایی خوب، داشتن روتین مراقبت از پوست مناسب و مقدار مناسب آب مصرفی است. علاوه بر این افزودن قرص یا قرص جوشان ویتامین C به برنامه روزانه به افزایش تولید کلاژن، مبارزه با رادیکال‌ های آزاد که به پوست آسیب می‌رسانند و افزایش درخشندگی پوست کمک می‌کنند.

قرص‌ ویتامین ث در واقع یک عامل ضروری در روتین مراقبت از پوست است. بهترین قرص ویتامین سی برای پوست بسته به فرمولاسیون به تقویت ساختار و سلامت پوست کمک می‌کند.

قرص ویتامین c برای چی خوبه؟

قرص ویتامین C نقش مهمی در حمایت از سیستم ایمنی دارد. به عنوان یک آنتی اکسیدان، به خنثی کردن رادیکال های آزاد در بدن کمک می‌کند و ممکن است به جذب آهن نیز کمک کند.

این قرص برای شرایط مختلف تجویز می‌شود که یکی از آنها برای جوانسازی پوست و مو است. مصرف قرص ویتامین C با تحریک کلاژن سازی برای معکوس کردن اثرات پیری بسیار حائز اهمیت است.

مالیدن قرص ویتامین c روی پوست

قرص ویتامین c از آن دسته مکمل هایی است که علاوه بر مصرف خوراکی استفاده موضعی نیز دارد. کافیست چند عدد قرص ویتامین سی را در ۱۰۰ میلی لیتر آب مقطر حل کرده و محلول به دست آمده را به وسیله پنبه به پوست خود بمالید.

همچنین کرم و سرم ویتامین C یک محصول مراقبت از پوست قدرتمند و مؤثر است که به دلیل توانایی در مرطوب کردن عمیق پوست و بهبود بافت پوست محبوبیت زیادی به دست آورده است. اگر از ویتامین C در صبح استفاده کنید به دلیل خاصیت محافظتی و آنتی اکسیدانی می‌تواند در کل روز از پوست شما محافظت کند.

روتین مراقبت از پوست با ویتامین C باید با تمیز کردن صورت و پاک کردن آرایش، صرف نظر از محصولات انتخابی شما، شروع شود. اگر از این مرحله صرف نظر کنید، اساساً از عملکرد آن به بهترین شکل ممکن جلوگیری می‌کند. از بین بردن آلودگی ها از روی پوست به افزایش نفوذ محصولات مراقبت از پوست کمک می‌کند.

برای بهترین عملکرد، ویتامین C باید صبح ها درست بعد از تمیز کردن پوست و قبل از مصرف مرطوب کننده و SPF استفاده شود. اگر می‌خواهید بیشترین فواید را کسب کنید و پوست حساسی ندارید، می‌توانید آن را عصرها نیز استفاده کنید.

قرص ویتامین سی برای لک صورت

هایپرپیگمانتاسیون ناشی از افزایش تولید ملانین در پوست است. اگرچه مضر نیست، اما می‌تواند باعث ایجاد لکه های تیره روی پوست شود. شما می‌توانید با استفاده از ویتامین C لکه های تیره را کاهش دهید زیرا به مهار سنتز ملانین کمک می‌کند.

استفاده از ویتامین C می‌تواند به مرطوب نگه داشتن پوست کمک کند. بهترین ویتامین سی برای پوست خشکی پوست را کاهش می‌دهد و رطوبت را در پوست شما قفل می‌کند. این کار از خشکی و کدر شدن پوست شما جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: هر آنچه لازم است درباره ویتامین C بدانید!

آیا قرص ویتامین C سفید کننده است؟

برای پاسخ به قرص ویتامین c سفید کننده است باید گفت با توجه به اینکه ویتامین c در سنتز کلاژن در بدن کمک می کند مصرف آن به شفافیت و روشن شدن پوست کمک می کند. از طرفی هم تجربه استفاده کاربران این موضوع را بیان می کند که تا هنگام استفاده از قرص ویتامین سی تاثیر سفید شدن را در پوست خود دیده اند.

قرص ویتامین c را چند روز یکبار بخوریم؟

نیاز روزانه شما به ویتامین C بسته به سن، جنسیت و سطح سلامت عمومی متفاوت است. برای مثال، قرار گرفتن در معرض دود سیگار ممکن است نیاز شما به ویتامین C را افزایش دهد. قرص ویتامین C با دوزهای مختلف در دسترس است بر همین اساس مقدار مصرف آن متفاوت است. بنابراین بهتر است مقدار مصرف آن توسط پزشک یا داروساز تعیین شود.

اگر از داروهای خاصی مانند داروهای کاهنده چربی (نیاسین و استاتین ها) یا داروهای آلزایمر استفاده می‌کنید، مکمل های ویتامین C باید با احتیاط مصرف شوند. ویتامین C همچنین می‌تواند با درمان سرطان (شیمی درمانی و پرتودرمانی) تداخل داشته باشد.

در وبسایت webmd می خوانیم:
رژیم غذایی سالم که سرشار از ویتامین C است می تواند در کاهش ظاهر چین و چروک ها کمک کننده باشد. تحقیقات نشان می دهد افرادی که ویتامین C بیشتری مصرف می کنند چین و چروک کمتری دارند.

بهترین زمان مصرف ویتامین سی برای پوست

کپسول ویتامین c برای پوست هنگامی که در یک زمان مشخص استفاده شود، مانند همه مکمل های پوست مو و ناخن، بهترین عملکرد را دارد. بهتر است ویتامین C را در برنامه روتین صبحگاهی خود بگنجانید. دلیل این توصیه به توانایی این ویتامین در محافظت از پوست مربوط می‌شود.

ویتامین C یک ماده مغذی است که برای پوست شما مفید است. ویتامین C از درخشش طبیعی پوست گرفته تا کاهش خطوط ریز و چین و چروک برای پوست شما معجزه می‌کند. قرص ویتامین c برای پوست به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، ضد پیری و ضد رنگدانه، باعث روشن شدن پوست و بهبود ظاهر کلی آن می‌شود.

ویتامین C نه تنها بافت پوست شما را بهبود می‌بخشد، بلکه از آفتاب نیز محافظت می‌کند. همچنین به کاهش قرمزی و بثورات کمک می‌کند و پوستی که تحت تأثیر اشعه خورشید قرار می‌گیرد را تسکین می‌دهد.

 ویتامین C همچنین به دلیل مزایای ضد پیری آن شناخته شده است. بنابراین با افزایش تولید کلاژن در بدن به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک می‌کند.

ویتامین C تولید کلاژن و الاستین را در پوست شما تحریک می‌کند که باعث سفت شدن و انعطاف پذیری آن می‌شود.

خرید اینترنتی قرص ویتامین سی

عوارض ویتامین سی برای پوست

ویتامین سی یک درمان زیبایی بسیار مؤثر است که می‌تواند پوست شما را در مدت زمان کوتاهی متحول کند. این ویتامین به مرطوب کردن عمیق و بهبود بافت پوست شما کمک کرده و پوست را صاف، نرم، انعطاف پذیر و درخشان می‌کند.

عوارض ویتامین سی برای پوست شامل تحریک، قرمزی و سوزش پوست است که معمولاً در افرادی با پوست حساس دیده می‌شود. البته مصرف بیش از حد این ویتامین نیز باعث بروز عوارض جانبی خواهد شد.

بهترین مارک قرص ویتامین c

برندهای مختلف، قرص ویتامین ث را با دوزهای مختلف تولید و به بازار عرضه می‌کنند. این قرص برای بهبود ظاهر کلی پوست مفید است و استفاده منظم آن به روشن شدن رنگ پوست، کاهش لکه های تیره و محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد کمک می‌کند. در ادامه به برخی از بهترین مارک های قرص ویتامین C بطور مختصر اشاره شده است.

۱- قرص ویتامین C او پی دی فارما

قرص ویتامین ث ۱۰۰۰ میلی گرم او پی دی فارما یکی از انواع مارک های ویتامین ث موجود در بازار است. این قرص علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن به عنوان یک مرطوب کننده عمیق، بافت پوست را بهبود می‌بخشد. همچنین به محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد کمک می‌کند. در نتیجه از آسیب پوستی و پیری زودرس جلوگیری خواهد کرد.

همچنین با کاهش ظاهر آفتاب سوختگی، اسکار آکنه، لکه های تیره و هایپرپیگمانتاسیون به روشن شدن پوست کمک می‌کند. این قرص برای کسانی که پوست مستعد آکنه دارند عالی است، زیرا می‌تواند به کاهش التهاب و قرمزی کمک کند.

قیمت 
قرص ویتامین ث 1000 میلی گرم او پی دی فارما

۲- قرص اولترا ویتامین ث ویتابیوتیکس

قرص اولترا ویتامین ث ویتابیوتیکس یک مکمل با کیفیت است. این قرص برای مشکلات مختلفی از جمله تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها تجویز می‌شود. مصرف این قرص از پوست در برابر رادیکال های آزاد مضری که می‌توانند به پوست آسیب برسانند، محافظت می‌کند. همچنین لکه های تیره و هایپرپیگمانتاسیون را به مرور برطرف کرده و به روشن شدن پوست کمک می‌کند.

خرید اینترنتی قرص اولترا ویتامین ث ویتابیوتیکس

سخن پایانی
قرص و سایر مکمل های ویتامین  C برای انواع پوست مناسب است و برای ارائه فواید مختلف فرموله شده اند. این مکمل فوق العاده مفید بدون نیاز به نسخه پزشک از داروخانه ها قابل خریداری است. داروخانه آنلاین داروبوم قرص ویتامین C و سایر مکمل های غذایی را با بهترین قیمت ارائه می دهد.

منبع: healthline

مطالب مرتبط
2 نظرات
  1. تکتم

    ببخشید آیا ویتامین سی خوراکی میتونه باعث جوش صورت بشه؟

    1. کارشناس داروبوم

      سلام کاربر گرامی
      مصرف ویتامین ث در دوزهای بالا ممکن است موجب بروز جوش شود.
      با تشکر.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.