مقدار مصرف پروتئین وی در روز چقدر است؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
بدنسازانی که مدت هاست از حضور آنها در باشگاه می گذرد دیگر می دانند به چقدر پروتئین وی در روز نیاز دارند. اما برای ورزشکاران مبتدی درباره مقدار مصرف پروتئین وی در روز سوال پیش می آید. مثلا در روزهای تمرینات چقدر پودر وی مصرف کنیم؟ آیا روزهای استراحت هم پروتئین وی ضروری است؟ میزان و بهترین زمان مصرف مکمل وی چگونه است؟ برای دریافت پاسخ این قبیل سوالات حتما این مقاله از مجله داروبوم را مطالعه کنید. (پروتئین وی قیمت مقرون به صرفه ای دارد و می توانید قیمت آن را در سایت داروخانه داروبوم مشاهده کنید.)

پروتئین وی برای بدنسازان چه فایده ای دارد؟

احتمالا از فواید بی شمار پروتئین وی اطلاع دارید اما برای یادآوری، فواید پروتئین وی شامل ایجاد احساس سیری طولانی مدت، بهبود رشد عضلات و کمک به کاهش وزن می‌شود. حتی اگر به دنبال ایجاد یک برنامه غذایی هستید که به افزایش وزن کمک می کند، پروتئین به شما کمک می کند تا حد امکان عضله اضافه کنید تا بتوانید قدرت و کارایی را به حداکثر برسانید.

آیا مصرف روزانه پروتئین وی اشتباه است؟

اگر بدن به پروتئین وی نیاز دارد، مطمئناً می توانید هر روز پودر پروتئین را مصرف کنید. این مهم است که بدانید چه مقدار پودر پروتئین whey در روز نیاز دارید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی دریافت می کنید.

مکمل های پروتئینی باید به عنوان منبع اضافی مواد مغذی در نظر گرفته شوند و لزوماً تنها منبع انرژی شما نیستند.

اگر وعده های غذایی نیازهای پروتئینی شما را برآورده نمی کند، مصرف پودر پروتئین هر روز راهی آسان و راحت برای اطمینان از دریافت مقدار مناسب پروتئین است.

مقدار مصرف پروتئین وی در روز

نیاز روزانه هر فرد به پروتئین وی بسته به سن، جنس و سطح تمرینات او با دیگری متفاوت است، بنابراین مصرف یک اسکوپ (پیمانه ای که داخل قوطی اکثر مکمل های وی موجود است) در روز برای همه افراد مناسب نیست. مقدار مصرف پروتئین وی در روز بر اساس مقدار پروتئین (حیوانی و گیاهی) که در رژیم غذایی دریافت می شود و همچنین دلایل استفاده از پودر whey، معین می شود.

همان طور که اشاره شد مقدار مصرف روزانه پروتئین وی به میزان پروتئین مورد نیاز در روز و همچنین میزان دریافتی از منابع دیگر بستگی دارد.  ورزشکاران به پروتئین روزانه بیشتری نیاز دارند، به ویژه آنهایی که تمرینات قدرتی انجام می دهند.

اگر ورزشکاران به طور منظم و فشرده تمرینات قدرتی را برای ساخت عضلات انجام می دهد، به طور میانگین به ۲۰ تا ۵۰ گرم می رسد. اما به عنوان یک اصل کلیدی باید از مصرف بیش از ۵۰ گرم در روز خودداری کنید زیرا می تواند باعث بروز مشکلاتی برای سلامتی شود.

چند پیمانه پودر پروتئین در روز مصرف کنیم؟

چند پیمانه پودر پروتئین در روز مصرف کنیم؟

معمولاً توصیه می شود که حداکثر ۲ پیمانه پودر پروتئین در روز مصرف کنید که معادل حدود ۵۰ گرم پروتئین است. یک پیمانه ایزوله وی معمولاً یک وعده است و ممکن است برای نیازهای پروتئینی شما کافی باشد. با این حال، ما همیشه توصیه می کنیم دستورالعمل های مصرف مکمل را مطابق برچسب یا نظر مربی خود رعایت کنید.

میزان مصرف پروتئین وی ایزوله

پروتئین وی ایزوله یکی از محبوب ترین انواع مکمل وی است. ایزوله وی حاوی تمام اسیدهای آمینه است و هضم آن راحت تر است.

اینکه چه مقدار پروتئین در روز نیاز دارید بستگی به محاسبات شما درباره میزان مورد نیاز بدنتان دارد.

حتما ارزش غذایی پودر پروتئین را از روی ساپلمنت فکت آن بخوانید تا در مسیر کاهش وزن یا عضله سازی بدون چربی به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: تفاوت پروتئین وی با ایزوله چیست؟

بهترین زمان مصرف پروتئین وی

مکمل های پروتئینی بهتر است قبل یا بعد از تمرین مصرف شوند.

تحقیقات نشان داده است که تا زمانی که پروتئین لازم را تقریباً همزمان با ورزش مصرف کنید، مهم نیست که آن را قبل یا بعد از تمرین مصرف کنید.

قدرت و حجم عضلانی شما در هر صورت یکسان خواهد بود. بنابراین برای صبحانه یک اسموتی پروتئینی بخورید. به شرطی که در یک ساعت آینده ورزش کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

نحوه مصرف پروتئین وی در روز استراحت

روزهای استراحت به اندازه روزهای تمرین برای عضله سازی مهم هستند. تمرین مرحله اول است. پس از تجزیه عضلات در باشگاه، استراحت برای ترمیم و بازسازی سلول های عضلانی ضروری است. مقداری بهبودی بین جلسات باشگاه اتفاق می افتد. با این حال، گاهی اوقات ممکن است یک روز استراحت طولانی‌تر برای جلوگیری از تمرین بیش از حد لازم باشد.

آیا در روزهای استراحت به پروتئین نیاز دارید؟ تغذیه در روزهای استراحت باید بسیار شبیه به روزهای تمرین باشد. این به این دلیل است که بدن شما حتی در روزهایی که برای ریکاوری مناسب ورزش نمی کنید به همان مواد مغذی نیاز دارد.

مقدار مصرف پروتئین وی برای بانوان

مطالعات نشان داده است افرادی که سعی در کاهش وزن با مصرف مکمل وی و ورزش دارند، عضلات بدون چربی بیشتری دارند و چربی بدن کمتری دارند. آنها همچنین نسبت به کسانی که مکمل یا ورزش نمی کنند، متابولیسم خود را افزایش می دهند و کالری بیشتری در روز می سوزانند.

پودر وی همچنین به کاهش گرسنگی در افرادی که از آن برای کاهش وزن استفاده می کنند کمک می کند. نه تنها به ایجاد احساس سیری کمک می کند، بلکه به کاهش هوس و تقویت احساس سیری نیز کمک می کند.

اکثر زنان پروتئین کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند. با این حال، هنگام مصرف مکمل با پروتئین whey، نمی خواهید پروتئین بیش از حد روزانه مصرف کنید. معادل حدود ۲۰ تا ۲۵ گرم پروتئین را یک یا دو بار در روز مصرف کنند.

سخن پایانی
ورزشکاران یا افراد فعالی که فعالیت‌های استقامتی یا قدرتی بیشتری انجام می‌دهند، می‌توانند به ازای هر کیلو ۵/۰ تا ۸/۰ گرم پروتئین نیاز داشته باشند.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.