نحوه تشخیص کراتین اصل از تقلبی

آنچه در این مقاله می خوانید:
بازار مکمل کراتین رونق زیادی دارد. هر محصولی هم که پرطرفدار و پرفروش باشد احتمال سودجویی و تقلب در آن افزایش می یابد. کراتین هم به این ترتیب اصل و فیک آن فراوان است. در این بازار شلوغ و پرهیاهیو اگر کسی راه تشخیص کراتین اصل و تقلبی را نداند احتمالا هم خسارت مالی دیده و هم ناخواسته گرفتار عوارض مکمل تقلبی شده است. در این مقاله از مجله ورزشی داروبوم نحوه تشخیص کراتین اصل از تقلبی را معرفی می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

تشخیص کراتین اصل و تقلبی؛ قبل از خرید

قیمت نامعقول

اگر قیمت کراتین را بسیار ارزان یا بسیار گران دیدید دو پا دارید حتما دو پای دیگر قرض کرده و فرار کنید! مکمل های بدنسازی و آنچه در این مطلب درباره آن سخن می گوییم؛ کراتین قیمت معقول و مطابق عرف بازار دارند. اگر قیمت کراتین به طرز عجیبی غیرمعقول باشد احتمالا دارد کراتین تقلبی بخرید.

البته همه فروشندگان کراتین تقلبی را نسبت به اصلی به قیمت پایین نمی فروشند با این حال قیمت کم همچنان معیار مناسبی برای شناسایی است.

بسته بندی

برندهای معروف و معتبر هزینه زیادی را برای طراحی و بسته بندی محصول صرف می کنند. اگر کراتین خارجی خریدید اما بسته بندی را ضعیف دیدید حتما به فیک بودن مکمل شک کنید. شرکت های سودجو هرگز بابت بسته بندی مرغوب زمان و هزینه خرج نمی کنند و از مواد اولیه نامرغوب برای بسته بندی استفاده می کنند. حتی شکل قوطی نیز می تواند کمی متفاوت باشد.

برچسب مکمل

کراتین تقلبی را به راحتی می توان از روی نوشته های مندرج روی بسته بندی تشخیص داد. همان طور که در بسته بندی اشاره کردیم تولید کنندگان محصولات تقلبی دقت کافی برای چاپ و بازبینی نهایی ندارند. پس حتما نوشته های روی برچسب را به دقت بخوانید.

آدرس یا وب سایت جعلی

اگر قصد خرید اینترنتی کراتین را دارید یک روش ساده برای خرید کراتین اصل دقت به آدرس وب سایت است. اگر سایتی نامعتبر باشد به احتمال خیلی زیاد محصولات نیز فیک هستند. وب سایت ایمن و معتبر در نوار آدرس باید https باشد نه http. همچنین با مشاهده نماد اعتماد الکترونیکی (ای نماد) و مجوز از سازمان های مربوطه اصالت وب سایت را بررسی کنید.

بارکد

شرکت های معتبر تولید کننده مکمل بدنسازی ویژگی هایی مانند کدها، شماره سریال یا مدل، هولوگرام، علامت تجاری و اطلاعات ثبت اختراع را روی بسته محصول چاپ می کند. همچنین در مکمل های اصل اطلاعات تولید کننده و واردکننده درج می شود. به طور معمول، محصولات جعلی هنگام کپی کردن اطلاعات، برخی از این اطلاعات را از قلم می اندازند. همچنین می توانید اعداد را با محصولات اصلی به صورت آنلاین بررسی کنید.

تحقیقات نشان می دهد کراتین مونوهیدرات ایمن ترین و موثرترین نوع کراتین است. به طور معمول یک بدنساز باید روزی تا ۵ گرم کراتین مصرف کند. از همین روی مصرف پودر به قرص ارجح است. زیرا روزانه باید دو الی ۵ قرص برای رسیدن به دوز ۵ گرم بلعیده شود.

مش

روی برچسب کراتین شاخصه ای وجود دارد به نام مش. مش نشان دهنده حلالیت کراتین است. هر قدر عدد آن بالاتر باشد یعنی راحت تر در آب حل شده و هضم بهتری دارد.

بیشتر بخوانید: کراتین چیست؟

تشخیص کراتین اصل و تقلبی؛ بعد از خرید

برای اینکه کراتین اصل را شناسایی کنید. حتما کیفیت مکمل را بعد از خرید بررسی کنید. کیفیت پودر و قرص کراتین فیک با کراتین اصل تفاوت چشمگیری دارد.

طعم کراتین

اگر اولین تجربه شما از خرید کراتین است احتمالا بپرسید کراتین چه طعمی دارد؟ کراتین خالص طعم خاصی ندارد و حتی کمی به تلخی می زند. اما بسیاری از تولیدکنندگان کراتین برای مقبولیت طعم آن اسانس اضافه می کنند. اگر با چشیدن کمی پودر کراتین خالص و بدون طعم متوجه طعمی غیر از تلخی شدید، در اصل بودن مکمل تردید کنید.

شکل پودر کراتین

شکل کراتین به صورت کریستال در بین مردم تصور می شود اما این باور غلط است. کراتین اصل به هیچ وجه کریستالی و براق نیست. کراتین اصل پودر بسیار ریز و کمی کدر است و اصلا درخشنده نیست. همچنین کمی چسبنده است؛ انگشت (خشک) خود را داخل کمی پودر کراتین فرو کنید اگر ذرات پودر به انگشت چسبید یعنی کراتین اصل است.

حلالیت در آب

کراتین در طی فرایندهایی برای حلالیت بهتر در آب میکرونیزه شده است. برای تشخیص کراتین اصل یک اسکوپ پودر کراتین را در یک بطری آب معدنی کوچک حل کنید. اگر کاملا حل شد و مایع شفاف و یکدستی به جا ماند یعنی کراتین اصل است. اما اگر ذرات کراتین مشاهده شد یا مایع حاصل شیری رنگ بود کراتین تقلبی خریدید.

سخن پایانی
در این مقاله سعی کردیم مهم ترین معیارهای تشخیص کراتین اصل و تقلبی را ذکر کنیم. توجه به این نکات تا حد زیادی از خرید کراتین فیک پیشگیری می کند. بهترین کار این است که مکمل کراتین اصل را از داروخانه های فیزیکی، داروخانه های آنلاین دارای مجوز و نمایندگی ها خریداری کنید. داروخانه اینترنتی داروبوم انواع قرص و پودر کراتین اصل را با ارسال رایگان، تحویل در محل و همچنین قیمت های مقرون به صرفه ارائه می دهد.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.