اگر کلیه سنگ ساز داریم می توانیم قرص کلسیم بخوریم؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
افرادی که کلیه سنگ ساز دارند با این سوال در ذهنشان مواجه می شوند که اگر کلیه سنگ ساز داریم می توانیم قرص کلسیم بخوریم؟ در این مقاله ضمن پاسخ دادن به این سوال چند نمونه قرص کلسیم مخصوص افراد دارای سنگ کلیه معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

کلسیم و جایگاه آن در بدن

کلسیم پیش ماده اصلی سازنده استخوان ها است. این ماده معدنی مفید می تواند به استخوان ها استحکام بخشد. کلسیم برای تمامی افراد در تمامی سنین مهم و ضروری است. کودکی که در حال رشد است برای رشد استخوان های خود به این ماده نیاز دارد. همچنین افراد بعد از رشد برای استحکام سازی استخوان ها و برای تقویت آنها به کلسیم کافی نیاز دارند. نه تنها این ویژگی ها بلکه موارد متعددی دیگری را از ویژگی های اصلی کلسیم در بدن، می توانیم عنوان کنیم. این ماده معدنی برای جذب در بدن، به ویتامین های دیگر مانند ویتامین D نیازمند است. در این حالت باید این دو نمونه ماده را با یکدیگر مصرف نمایید.

کلیه سنگ ساز چیست؟

کلیه ما وظیفه تجزیه خون را بر عهده دارد و بعد از تجزیه مواد زائد بدن را به صورت ادرار تخلیه خواهد کرد. این اندام، به تمام مواد غذایی که ما مصرف می کنیم، دسترسی دارد. تعدادی از مواد غذایی که ما آنها را مصرف می کنیم، نمک ها و مواد معدنی هستند. گاهی این نمک ها و مواد معدنی در کلیه رسوب می کنند. تجمع این رسوبات سبب ایجاد سنگ کلیه خواهند شد.

بعضی از کلیه ها، قدرت تجزیه این نمونه املاح را دارا می باشند و برخی این ویژگی را ندارند. کلیه هایی که نمی توانند سبب تجزیه و از بین رفتن این نمونه املاح گردند را کلیه های سنگ ساز می گویند. سنگ ها تولید شده دارای ابعاد متنوعی هستند و می توانیم این نمونه موارد را در مثانه، کلیه و لوله هنله و … مشاهده کنیم. اگر سنگ های کلیه فرد شروع به حرکت کنند و به سمت مثانه برای خروج بیایند، فرد احساس درد شدیدی خواهد داشت.

ارتباط قرص کلسیم و کلیه سنگ ساز

بسیاری از افراد که دارای کلیه سنگ ساز هستند، تصور می کنند باید مصرف کلسیم را قطع کنند. شاید درست باشد که کلسیم یک ماده معدنی درشت مولکول و این امکان وجود دارد که این ماده در صورت استفاده در کلیه ها رسوب کند. افرادی که دارای کلیه های سنگ ساز هستند، این موضوع آن ها را نگران خواهد نمود. اما در نظر داشته باشید،

این پیش ماده یک ماده ضروری برای استخوان ها است و پزشکان متعددی مصرف این نمونه قرص ها را برای افراد دارای سنگ کلیه حذف نمی کنند. دلیل این مورد را می توانیم در مقدار مشخص این ماده معدنی مشاهده کنیم. به عبارتی اگر این ماده به میزان مشخصی مصرف شود، تمام آن برای جذب و استحکام سازی در استخوان ها مورد استفاده قرار می گیرد و مقدار بسیار کمی از طریق ادرار دفع خواهد شد. این میزان آنقدر کم است که اصلا به رسوب کردن در کلیه نخواهد رسید.

اگر کلیه سنگ ساز داریم چگونه کلسیم بدن خود را تامین کنیم؟

اگر کلیه های شما سنگ ساز است و نگران مصرف کلسیم هستید، باید راه های رسیدن این ماده به بدن را بدانید و راه های متنوع دیگر را امتحان کنید. یکی از راه های رایج برای رساندن این ماده ضروری به بدن استفاده نمودن از انواع غذاهای حاوی کلسیم و اگزالات است. در این حالت می توانید لبنیات و … را مصرف کنیم.

همچنین بهتر است در کنار مصرف این نمونه محصولات، حتما رژیم غذایی مناسب را داشته باشیم. همچنین ورزش را فراموش نکنید. اگر پزشک برای شما مکمل های غذایی تجویز نموده است، نگران نباشید. میتوانید میزان مشخصی از قرص مد نظر را با غذا مصرف نمایید. همچنین در زمان مصرف این نمونه قرص ها بهتر است، آب و مایعات فراوانی را در طول روز مصرف نمایید. در این حالت، رسوبی در کلیه ها باقی نخواهد ماند. در این حالت هم کلسیم بدن شما تامین شده است و هم رعایت کلیه های سنگ ساز را کرده اید.

اگر کلیه سنگ ساز داریم می توانیم قرص کلسیم بخوریم؟

اگر کلیه سنگ ساز دارید، نیازی نیست نگران عدم جذب و رسوب کلسیم باشید. اگر با پزشک خود مشورت کنید، قطعا به شما خواهد گفت که مصرف این ماده به میزان مشخص و با میزان زیادی آب و سبزیجات، امکان پذیر است.

بهترین قرص کلسیم برای مبتلایان به سنگ کلیه

از بهترین قرص های کلسیم، می توانیم به نمونه های متعددی در بازار اشاره نماییم. اما از میان تنها چند نمونه برای افرادی که دارای کلیه سنگ از هستند، مناسب خواهند بود. از میان آن ها به معرفی نمونه های زیر خواهیم پرداخت. این نمونه قرص ها را که حاوی این ماده هستند، می توانید رد صورت داشتن کلیه سنگ ساز تهیه و مصرف کنید.

قرص کلسیم سیترات یوروویتال

قرص کلسیم سیترات یوروویتال به شکل کپسول در داروخانه ها موجود است. با وجود ویتامین D به جذب کلسیم کم خواهد کرد. همچنین دارای منگنز، مس و زینک و … است. بهتر است این نمونه دارو را با آب زیاد و در حین خوردن غذا مصرف نمایید. روزی یک عدد و یا روزی دو عدد از این نمونه مکمل مورد نیاز بدن است. برای نوع مصرف بهتر است با پزشک خود در این زمینه مشورت نمایید.

قرص کلسیم ۶۰۰+ ویتامین D یوروویتال

قرص کلسیم ۶۰۰ و ویتامین دی یوروویتال نیز به دلیل داشتن ویتامین D که تجزیه کننده کلسیم است، برای افراد دارای کلیه های سنگ ساز مناسب می باشد. این محصول برای رشد استخوان ها در سنین مختلف مفید است. همچنین از بروز پوکی استخوان در سنین مختلف جلوگیری می کند. برای افراد باردار این نمونه قرص بسیار مفید است. نوع مصرف، روزانه یک عدد همراه با غذا می باشد.

قرص کلسیم منیزیم زینک ویتامین D آلفا ویتامینز

قرص منیزیم زینک ویتامنی دی آلفا ویتامینز نیز برای افراد دارای کلیه های سنگ ساز معرفی می شود و به عنوان یکی از مکمل های عالی شناخته می شود. این قرص با دارا بودن ویتامین های متنوع و کلسیم، برای افزایش تراکم استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان استفاده میگردد. همچنین به دلیل داشتن زینک برای خانم ها نیز این مکمل مناسب است. مصرف این قرص روزی یک عدد همراه غذا است.

سخن پایانی
شما می توانید با توجه به نیاز خود و بعد از بررسی قرص های معرفی شده، برای خرید از طریق داروخانه آنلاین داروبوم اقدام نمایید. در این حالت بهترین نمونه قرص ها را از معتبر ترین سایت تهیه نموده اید. می توانید کلسیم دی مورد نیاز خود را نیز از طریق این سایت تهیه کنید.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.