نحوه مصرف گینر با آب سرد یا آب گرم

آنچه در این مقاله می خوانید:
گینر یک مکمل بدنسازی است که دارای ترکیباتی برای افزایش وزن و عضله‌سازی می‌باشد. بیشتر افرادی که رشته بدنسازی را به طور جدی دنبال می‌کنند، هدفشان افزایش حجم بدن و ساختن عضلات بزرگ در اندام‌های مختلف بدن است.
رسیدن به این هدف بدون کمک عوامل خارجی و مکمل‌ها بسیار سخت و گاهی غیر ممکن می‌شود. شرایط بدنی هر فرد متفاوت است، بنابراین ورزش تاثیرات مختلفی روی بدن افراد دارد. برای اینکه ورزشکاران زودتر به نتیجه دلخواه خود برسند، مکمل‌هایی مانند مکمل گینر وارد بازار شده است. در ادامه این مطلب همه چیز را در مورد نحوه مصرف گینر با آب سرد یا آب گرم به شما توضیح خواهیم داد. برای مشاهده قیمت مکمل گینر به سایت داروبوم مراجعه کنید.

گینر چیست و چه ترکیباتی دارد؟

ابتدا بهتر است اطلاعات کافی از پودرهای گینر کسب کنید و دقیقا بدانید گینر برای چیست؟ پودر گینر شامل مقدار زیادی پروتئین، مقادیری کربوهیدرات و میزان کمی چربی سالم است. تمام ترکیبات این مکمل، باعث افزایش وزن و حجم بدن خواهد شد. درست است که افزایش وزن بدن یک هدف مهم برای برخی از ورزشکاران است اما این افزایش وزن باید به قیمت به خطر افتادن سلامتی باشد؟

ممکن است با خود فکر کنید که با زیاد غذا خوردن نیز انسان وزن اضافه خواهد کرد. درست است اما اضافه وزنی که با مواد غذایی ناسالم و افراطی بدست بیاید بسیار مخرب خواهد بود. به همین منظور باید از مکمل‌های باکیفیت استفاده شود. پودر گینر بدنسازی مرغوب شامل طیف گسترده‌ای از آمینواسیدهای ضروری و غیرضروری، ویتامین‌ها و چربی‌های اشباع سالم است که کالری زیاد اما مفیدی را به بدن خواهد رساند.

انواع مکمل‌های گینر موجود در بازار

مکمل گینر به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • ویت گینر (Weight Gainer): ترکیبات این نوع مکمل به گونه‌ای است که بیشتر باعث افزایش وزن خواهد شد. کربوهیدرات آن نسبت به پروتئین سه برابر می‌باشد و در هر بار مصرف بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری به بدن خواهد رساند. این مکمل دارای آنزیم‌های هضم و جذب غذا و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است.
  • مس گینر (Mass Gainer): پودر گینر بدنسازی از نوع مس، دارای میزان برابری پروتئین و کربوهیدرات است که افزایش وزن و عضله‌سازی را به موازات هم پیش خواهد برد. در هر بار مصرف حدود ۴۰۰ الی ۱۰۰۰ کالری به بدن می‌رساند. حاوی طیف گسترده‌ای از آمینواسیدهای لازم برای ساخت عضله است.

گینر به چه افرادی توصیه می‌شود؟

برخی از افراد به طور ژنتیکی دارای متابولیسم بالایی هستند. همین موضوع باعث می‌شود علی‌رغم مصرف موادغذایی کافی و ورزش زیاد، وزن و حجم بدنشان پایین باشد. گاهی نیز برخی بیماری‌های ژنتیکی یا بیماری‌های سختی که در یک دوره گریبان انسان را می‌گیرد، عمل هضم و جذب غذا را با مشکل رو به رو خواهد کرد.

این پودر برای تمامی این افراد و کسانی به‌طور طبیعی لاغری مفرط دارند مناسب است. اشخاص اکتومورف معمولا دچار بی‌اشتهایی و عدم جذب هستند. این مکمل به آن‌ها کمک می‌کند که بدون مصرف زیاد موادغذایی، وزن بدنشان را بالا ببرند.

تاثیرات گینر روی بدن چگونه است؟

تاثیر واضح و مشخص پودر گینر بدنسازی، افزایش وزن و حجم بدن است. اما چگونه این تاثیر را می‌گذارد؟ مکمل گینر ویت که کربوهیدرات بیشتری نسبت به پروتئین دارد، با افزایش کالری روزانه، باعث چاقی خواهد شد. کربوهیدرات‌ها از موادی هستند که به راحتی جذب بدن شده و قند خون را افزایش می‌دهند. با بالا رفتن قند خون، مغز فرمان ترشح انسولین را می‌دهد. ترشح زیاد انسولین موجب کاهش چربی‌سوزی و افزایش وزن خواهد شد.

مکمل گینر مس با افزایش میزان آمینواسیدهای بدن، روند پروتئین‌سازی را سرعت می‌بخشد. غذای اصلی عضلات، پروتئین است و آمینواسیدها این پروتئین‌ها را می‌سازند. پودر گینر یک غذای آماده برای عضله‌سازی بدن است.

گینر با آب سرد یا آب گرم؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای مصرف‌کننده پودر گینر بدنسازی به وجود آید، این است که این پودر را در چه دمایی از آب حل کند؟ معمولا پودرهای پروتئینی را با آب سرد مصرف می‌کنند. به این دلیل که پروتئین‌ها دارای ساختار آمینواسیدی‌ای هستند که ممکن است در دماهای بالا تغییر پیدا کنند. تغییر ساختار پروتئین‌ها می‌تواند آن‌ها بی‌اثر کند.

پس اگر مکمل گینر را در آب گرم حل کنیم، می‌تواند برخی از آمینواسیدها را از بین ببرد و تاثیرگذاری پودر گینر را کمتر کند. اگر خوردن آب سرد معده شما را اذیت می‌کند، بهتر است پودر گینر را در آب ولرم هم‌دما با محیط حل کرده و مصرف کنید.

طعم گینر با آب بهتر می‌شود یا شیر؟

از آنجایی که پودر گینر بدنسازی را در طعم‌های مختلفی مانند: وانیلی، شکلاتی، بیسکویت کرم‌دار و … تولید می‌کنند برخی مایل هستند، پودر گینر را به جای آب با شیر مصرف کنند. معمولا طعم این پودر با شیر بهتر می‌شود و افرادی که دچار بی‌اشتهایی هستند را به خوردن آن ترغیب می‌کند.

البته مکمل گینر حل شده در آب، سریع‌تر به بدن جذب می‌شود در عین حال شیر پر چرب کالری زیادی دارد. اگر پودر گینر را با شیر ترکیب کنید، میزان کالری دریافتی را افزایش خواهید داد و روند افزایش وزن تسریع می‌شود.

چگونه گینر را با شیر یا آب مصرف کنیم؟

در این بخش مقدار مصرفی عمومی این مکمل را توضیح خواهیم داد. در روزهایی که با ورزش و تمرین همراه است، می‌توانید مقدار بیشتری از این مکمل را استفاده کنید.

به طور میانگین در طور روز یک الی دو پیمانه از مکمل که شامل ۳۵ الی ۷۰ گرم پودر می‌شود را در یک لیوان آب، آبمیوه، شیر یا … مخلوط کرده و میل کنید. یک لیوان آب معادل ۲۵۰ ‌میلی‌لیتر است.

برای نتیجه‌گیری بهتر باید این میزان از مکمل را روزانه چهار بار در زمان‌های مختلف، مصرف کنید. به عنوان میان‌وعده صبح، نیم ساعت قبل از ورزش، بعد از تمرین و قبل از خواب، بهترین زمان‌های مصرف این مکمل هستند.

سخن پایانی
میزان و نحوه مصرف مکمل‌های پروتئینی بستگی به وزن و شرایط جسمی مصرف‌کننده دارد. مصرف بیش از اندازه مکمل، می‌تواند سلامتی شما را به خطر اندازد. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، به جای افزایش میزان مصرف بهتر است با مربی خود یا یک متخصص تغذیه مشورت کنید و بهترین دستور مصرف را دریافت فرمایید.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.