بهترین زمان مصرف اچ ام بی

آنچه در این مقاله می خوانید:
اچ ام بی یک مکمل فوق العاده مفید برای بهبود سطح انرژی، بهبود عملکرد تمرینی، کاهش زمان ریکاوری است. این مکمل همچنین اگر در زمان درست مصرف شود باعث رشد عضلات، مهار تجزیه عضلات و یک مکمل خوب برای کاهش چربی بدن است. در ادامه مقاله در رابطه با بهترین زمان مصرف اچ ام بی توضیحات کامل تری ارائه می‌گردد لطفاً همراه ما باشید. برای خرید قرص اچ ام بی اصل به سایت داروخانه داروبوم مراجعه کنید.

اچ ام بی یا بتا هیدروکسی متیل بوتیرات (HBM) نوعی اسید آمینه است که برای به دست آوردن قدرت، داشتن عضلات بدون چربی و بهبود رشد عضلات استفاده می‌کنند. ورزشکاران و وزنه برداران رایج ترین افرادی هستند که از این مکمل استفاده می‌کنند.

HMB را می‌توان به عنوان یک مکمل قبل یا بعد از تمرین یا یک مکمل روزانه برای محدود کردن تحلیل عضلات به دلیل تمرین زیاد، افزایش سن، عدم تحرک یا رژیم های کم کالری مصرف کرد.

مکمل اچ ام بی چیست؟

اچ ام بی یک محصول طبیعی است که در بدن از لوسین، یکی از اسیدهای آمینه موجود در غذا ساخته می‌شود. از آنجایی که تنها مقدار کمی از لوسین به HMB تبدیل می‌شود، نمی‌توان مقادیر قابل توجهی از آن را از طریق رژیم غذایی یا با مصرف مکمل های لوسین به دست آورد. بنابراین می‌توان برای استفاده از منافع آن، اچ ام بی را به صورت مکمل مصرف کرد.

مصرف ۱-۳ گرم اچ ام بی در روز در حین تمرین یا ترجیحاً ۳۰ تا ۴۵ دقیقه قبل از تمرین بهترین نتایج را برای حفظ عضلات به همراه خواهد داشت. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که مصرف دوز روزانه این مکمل بدون در نظر گرفتن زمان نیز نتیجه مثبت ایجاد می‌کند.

مصرف اچ ام بی از تحلیل عضلات جلوگیری کرده و توده عضلانی را تقویت می‌کند. همچنین برای افزایش قدرت عضلانی فوق العاده است. استفاده از اچ ام بی باعث تسریع ریکاوری می‌شود. بنابراین کمک می‌کند بدون وقفه تمرینات خود را برای کسب نتیجه دلخواه ادامه دهید.

در وبسایت muscleandstrength می خوانیم:
مکمل های HMB فرآیندی در بدن به نام پروتئولیز را به تعویق می اندازند؛ پروتئولیز فرآیند طبیعی تجزیه بافت عضلانی است که بعد از فعالیت بدنی شدید (مانند تمرینات با وزنه در بدنسازی) اتفاق می‌افتد. مصرف HMB با به حداقل رساندن میزان تجزیه عضلانی و تخریب پروتئین پس از ورزش، شروعی برای ریکاوری عضلات به بدن می‌دهد. به این معنی که بدن برای مدت طولانی تری در حالت آنابولیک باقی می ماند و امکان رشد بیشتر عضلات را فراهم می کند.

بهترین زمان مصرف اچ ام بی

بهترین زمان مصرف اچ ام بی استفاده از این مکمل بعد از مصرف وعده های غذایی یا قبل از تمرین است. در این صورت مدت زمان بیشتری در دسترس بدن برای عضله سازی خواهد بود.

مکمل های HMB نیز برای تقویت رشد عضلات و قدرت بدن شناخته شده‌اند. علاوه بر این، ممکن است به حفظ «تعادل پروتئین مثبت» در بدن شما کمک کند. پودر خالص HMB به بدن شما کمک می‌کند تا پروتئین دریافت کند و مانع از دست رفتن عضلات می‌شود.

وقتی این اتفاق می‌افتد، توده عضلانی بدون چربی بیشتری به دست می‌آورید و بدن بسیار قوی تری به شما می‌دهد. اگر می‌خواهید عضله بدون چربی بسازید یا فقط به دنبال بهترین مکمل ها برای تمرین هستید، HMB بهترین مکمل موجود در بازار است.

طریقه مصرف قرص اچ ام بی 

مکمل اچ ام بی به صورت پودر و قرص در دسترس است. در صورت مصرف اچ ام بی به صورت کپسول یا قرص ورزشکاران مجاز هستند روزانه ۴ یا ۵ کپسول استفاده کنند. به این شکل که ۳ عدد کپسول ۶۰ دقیقه قبل از تمرین و ۲ عدد بلافاصله بعد از تمرین مصرف شود.

عوارض قرص اچ ام بی 

مکمل های اچ ام معمولا ایمن در نظر گرفته می‌شوند. تحقیقات مختلف، مصرف یکساله این مکمل را در دوزهای توصیه شده ایمن نشان داده است. با اینحال در برخی افراد مصرف قرص اچ ام بی باعث مشکلات گوارشی مانند معده درد و یبوست و همچنین خارش پوست شده است.

مصرف همزمان اچ ام بی و کراتین

HMB و پودر کراتین مونوهیدرات، زمانی که با هم ترکیب شوند باعث افزایش قدرت و استقامت می‌شوند. در عین حال به کاهش توده چربی بدن کمک کرده و مانع تحلیل عضلات بدون چربی می‌شود.

استفاده از اچ ام بی به جلوگیری از تجزیه عضلات و تسریع ریکاوری کمک می‌کند. کراتین نیز برای ساخت توده عضلانی و افزایش انرژی مفید است. بنابراین مصرف همزمان اچ ام بی و کراتین برای همه ورزشکاران مفید است. ورزشکاران در واقع بیشتر از ترکیب این دو مکمل سود خواهند برد، زیرا آنها به ریکاوری مؤثر و همچنین راهی برای به ساخت توده عضلانی بدون چربی نیاز دارند.

مصرف همزمان اچ ام بی و بی سی ای ای

در طول ورزش، بدن شما تا حد امکان به انرژی برای عملکرد بهینه نیاز دارد. برخی از ورزشکاران ترجیح می‌دهند از مکمل ها برای حمایت از تمرین خود استفاده کنند تا زودتر به نتایج مورد نظر خود برسند. برخی از آنها مکمل BCAA و HMB هستند – آنها را می‌توان با هم یا جداگانه مصرف کرد.

 HMB متابولیت لوسین یک آمینو اسید شاخه دار است که نمی‌تواند به طور طبیعی در بدن تولید شود. لوسین بخشی از سه گانه ای است که BCAA را در کنار ایزولوسین و والین می‌سازد. با این حال، لوسین تمایل دارد جزء اصلی باشد، به همین دلیل است که معمولاً بالاترین نسبت این سه است.

واضح است که لوسین BCAA برای تولید طبیعی HMB باید وجود داشته باشد. مکمل HMB اتکای بدن شما به لوسین را برای تولید از بین می‌برد، به این معنی که سطح HMB دیگر محدود نیست.

سطح لوسین برای تولید HMB باید بالا باشد و بدن شما برای ترمیم عضلات به پروتئین نیاز دارد. این امر ممکن است به ویژه برای گیاهخواران و کسانی که از رژیم غذایی گیاهی پیروی می‌کنند مفید باشد، زیرا آنها به طور طبیعی کمبود لوسین دارند.

اچ ام بی را با چه مکملی مصرف کنیم؟

مکمل اچ ام بی را می‌توان با مکمل های پروتئین وی، کراتین، گلوتامین و همچنین کربوهیدرات ها مصرف کرد. در حال حاضر مخلوط های آماده اچ ام بی با  کراتین و پروتئین آب پنیر در دسترس هستند. استفاده از این مکمل های ترکیبی منافع آنها را بیشتر کرده و بر بدنسازی تاثیر مثبتی خواهد داشت.

بهترین مارک اچ ام بی 

قرص اچ ام بی توسط برندهای مطرح ایرانی و خارجی تولید می شود. اما خرید مکمل اچ ام بی از مارک های باکیفیت اثربخشی آن را تضمین می کند. محصولات زیر از بهترین مکمل های hmb موجود در داروخانه هاست.

۱- قرص اچ ام بی ژن استار

قرص اچ ام بی ۱۰۰ ژن استار حاوی ۱۰۰۰ میلی گرم HMB است. این مکمل برای ورزشکارانی که تمرینات قدرتی و سخت را انجام می دهند بسیار مفید است. این مکمل با کند کردن تجزیه پروتئین در بدن از تجزیه عضلات جلوگیری می کند. همچنین سرعت ترمیم عضلات را افزایش داده و به استقامت بدنی کمک می کند.

قیمت قرص اچ ام بی ژن استار

۲- قرص اچ ام بی پی ان سی

مکمل اچ ام بی داروسازی کارن که با نام تجاری PNC ارائه می شود، در دو مدل بسته های ۶۰ عددی و ۱۲۰ عددی عرضه می شود. این مکمل یک آنتی کاتابولیک شناخته می شود و قدرت عضلانی را بهبود می بخشد. قرص HMB پی ان سی آسیب عضلات بعد از تمرینات سخت و پرشدت را کاهش می دهد.

قیمت قرص اچ ام بی پی ان سی

سخن پایانی
اچ ام بی متابولیت فعال لوسین است که نشان داده شده است به کاهش تجزیه پروتئین عضلات کمک می‌کند. HMB دارای خواص ضد کاتابولیک فوق العاده ای است و به شما کمک می‌کند تا از کاتابولیسم یا تجزیه عضله جلوگیری کنید. از این مکمل برحسب اهداف ورزشی خود می‌توانید به صورت مجزا یا همراه با مکمل های ورزشی دیگر مانند کراتین و پروتئین وی استفاده کنید.

منبع: bodybuilding

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.