فرق اووبوست با فرتیل اید چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
در حالی که حفظ رژیم غذایی متنوع، انجام تمرینات بدنی منظم و اتخاذ عادات سبک زندگی مناسب برای سلامت باروری ضروری است، مکمل های غذایی روزانه نیز می‌توانند کمک کننده باشند. برخی ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی برای باروری زنان با بهبود کیفیت تخمک، افزایش تخمک گذاری، تسهیل لقاح و حمایت از بارداری حائز اهمیت هستند. اووبوست و فرتیل اید دو مکمل تقویت باروری بانوان مفید در این زمینه هستند. ترکیبات موجود در آنها در مقابل آسیب سلولی ناشی از مولکول های مضر، به نام رادیکال های آزاد یا گونه های اکسیژن فعال از تخمک محافظت کرده و برای برخی از فرآیندها مانند تخمک گذاری ضروری هستند. در ادامه به فرق اووبوست و فرتیل اید می‌پردازیم.

اووبوست و فرتیل اید هر دو مکمل های کمک باروری مفیدی هستند که از تخمک گذاری و سلامت تخمک ها حمایت می‌کنند. این قرص ها تعادل هورمونی را بهبود بخشیده و با تأمین ریزمغذی های مفید به بارداری کمک می‌کنند. 

برای زنان، مکمل ‌های باروری می‌توانند به حمایت از کیفیت تخمک سالم، ذخیره تخمدان، سلامت تخمدان، توسعه پوشش آندومتر، سلامت سیستم ایمنی و سلامت کلی کمک کنند. بسیاری از افراد و زوج‌ ها مکمل‌ های باروری روزانه مصرف می‌کنند تا میزان باروری خود را بهبود ببخشند و بارداری سالم و موفق را تضمین کنند.

اووبوست و فرتیل اید از نظر فرمولاسیون با یکدیگر متفاوت هستند اما عملکرد هر دو تقویت قدرت باروری در زنان است. گاهی اوقات پزشکان این دو مکمل را باهم برای تقویت باروری تجویز می‌کنند.

بیشتر بخوانید: علت ناباروری در زنان چیست؟

قرص اووبوست چیست؟

کپسول اووبوست فیرهیون هلث برای درمان ناباروری در خانم ها تجویز می‌شود. اووبوست سرشار از ویتامین ها و ترکیبات آنتی اکسیدان برای تسهیل روند تخمک گذاری و محافظت از تخمک است. استفاده از این قرص کیفیت تخمک را برای سال های زیادی حفظ می‌کند و از تأثیر عوامل مختلف بر تخمک جلوگیری می‌کند.

قرص اووبوست با تعادل هورمونی به تنظیم چرخه قاعدگی کمک کرده و در شرایط ناباروری نیز برای بانوان تجویز می‌شود. این قرص عملکرد تخمدان ها را بهبود می‌بخشد و به عنوان یک مکمل تقویت کننده تخمدان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موارد مصرف اووبوست

اووبوست یک مکمل کمک باروری است که در شرایط مختلف برای خانم ها تجویز می‌شود. این قرص برای کمک به بارداری در سن بالای ۳۰، باروری با استفاده از IVF و کمک به حفظ قدرت باروری برای بارداری در آینده بسیار مؤثر است.

قرص اووبوست در افراد سالم می‌تواند با بهبود عملکرد تخمدان ها و حفظ سلامت تخمک در برابر عوامل آسیب رسان کمک کند. این مکمل همچنین قبل از بارداری برای تأمین اسید فولیک مورد نیاز بدن مادر جهت کمک به تشکیل سیستم عصبی جنین و تأمین سایر ریزمغذی ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ترکیبات اووبوست

  • ویتامین E
  • فولات
  • میو اینوزیتول
  • عصاره دانه انگور
  • آلفا لیپوئیک اسید
  • کوآنزیم کیوتن
  • ملاتونین
کپسول اوابوست بانوان

فرتیل اید چیست؟

کپسول فرتیل اید فیرهیون هلث یک مکمل کمک باروری بسیار مفید برای بانوان است. این کپسول سرشار از مواد مغذی است که تخمدان ها را تقویت کرده و از سلامت تخمک حمایت می‌کند. ترکیبات موجود در این مکمل آمادگی بدن برای بارداری و قدرت باروری را افزایش می‌دهند.

فرتیل اید بانوان به تعادل هورمونی و تنظیم سیکل قاعدگی کمک می‌کند. در فرمولاسیون این مکمل ترکیباتی ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی وجود دارد که به تخمک گذاری طبیعی که لازمه باروری است، کمک می‌کند. در حالی که هیچ ماده مغذی یا مکمل غذایی نمی‌تواند بارداری را تضمین کند اما ترکیبات موجود در مولتی ویتامین های بارداری مانند کپسول فرتیل اید خانم ها می‌توانند از قدرت باروری فرد حمایت کنند.

موارد مصرف فرتیل اید

کپسول فرتیل اید برای کمک به باروری و بارداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرمولاسیون منحصر به فرد فرتیل اید زنانه از ویتامین ها برای کمک به باروری و بارداری طبیعی استفاده می‌کند.

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این مکمل غذایی به بارداری و حمایت از باروری و تنظیم تخمک گذاری کمک می‌کند. مصرف فرتیل اید هورمون ها را متعادل کرده و به افزایش شانس بارداری کمک می‌کند. ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در این مکمل از سلامت تخمک برای باروری محافظت کرده و با تأمین ویتامین ها و مینرال های ضروری بدن را برای باروری آماده می‌کنند.

ترکیبات فرتیل اید

  • ویتامین ب کمپلکس
  • ویتامین ث
  • ویتامین E
  • ویتامین A
  • ویتامین D3
  • آهن
  • ید
  • منیزیم
  • سلنیوم
  • زینک
  • مس
  • عصاره گیاه پنج انگشت
  • عصاره گیاه شبدر قرمز
کپسول فرتیل اید خانم ها فیر هون هلث

مصرف همزمان اووبوست و فرتیل اید

اووبوست و فرتیل اید برای کمک به بارداری طبیعی و IVF بسیار مؤثر هستند. همانطور که شرح داده شد ترکیبات موجود در فرمولاسیون این دو قرص متفاوت است. این مکمل ها مواد مغذی که هر زنی در دوران بارداری به آن نیاز دارد از قبیل ویتامین D، ویتامین C، ویتامین E، میو اینوزیتول را تأمین می‌کنند.

اووبوست و فرتیل اید تخمک ‌گذاری را تنظیم کرده و با ویتامین ‌های دوران بارداری از سلامت مادر و جنین حمایت می‌کنند.

برخی از پزشکان مصرف هر دو مکمل را با هم تجویز می‌کنند و برخی یکی از آنها را برای کمک به بارداری کافی می‌دانند. اینکه مصرف همزمان اووبوست و فرتیل اید برای شما مفید است یا خیر به نظر پزشک شما بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین قرص برای ناباروری زنان

مقایسه تعداد در بسته بندی و تعداد مصرف روزانه

رشد و بلوغ تخمک حدود ۹۰ روز طول می‌کشد. برای بهترین نتایج، اکثر متخصصان مصرف مکمل ‌های باروری زنانه را برای حداقل  ۳۰ روز اما در حالت ایده‌ آل بیش از ۹۰ روز قبل از بارداری توصیه می‌کنند.

اووبوست و فرتیل اید هر دو برای مصرف یک ماه طراحی و تولید شده‌اند. تعداد قرص موجود در بسته بندی اووبوست ۱۲۰ عدد است که باید روزانه ۴ قرص مورد مصرف قرار گیرد. در هر بسته فرتیل اید ۹۰ عدد قرص است که باید روزانه ۳ کپسول همراه با غذا مصرف شود.

سخن پایانی
باروری تحت تأثیر بسیاری از عوامل سبک زندگی قرار می‌گیرد و ممکن است با اعمال تغییرات خاص در رژیم غذایی، استفاده از مکمل و موارد دیگر به آن کمک شود. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که باروری زنان تحت تأثیر کمبود ریزمغذی ها قرار می‌گیرد و می‌توان از طریق مکمل ها از آن حمایت کرد. اووبوست و فرتیل اید دو قرص مطرح در این زمینه هستند. مکمل‌های باروری برای کمک به سلامت تخمک و سلامت مادر و نوزاد در دوران بارداری توصیه می‌شوند.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.