تفاوت ال آرژنین با ال کارنیتین چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
ال آرژنین و ال کارنیتین دو آمینو اسید مهم هستند که در اندام های مختلفی به طور طبیعی سنتز می شوند. همچنین از منابع غذایی قابل دریافت هستند. با این حال به دلیل فواید بی شماری که دارند به صورت مصنوعی نیز در قالب مکمل تولید و به فروش می رسند.
مکمل ال آرژنین و ال کارنیتین برای اهداف مشابه و متفاوتی مصرف می شوند. انتخاب درست بین این دو به عملکرد مکمل و زمان مصرف آن باز می گردد. در این مقاله به طور اختصاصی درباره تفاوت ال آرژنین و ال کارنیتین صحبت خواهیم کرد. تا پایان همراه ما باشید. (ال کارنیتین قیمت مناسب را از سایت داروخانه داروبوم تهیه کنید.)

ال آرژنین چیست؟

ال آرژنین نوعی آمینو اسیدهای ضروری است که به ساخت پروتئین کمک می کند. ال آرژنین به خوبی از طریق منابع غذایی حیوانی تامین می شود اما به دلیل مزایایی که برای سلامتی دارد به صورت مکمل نیز عرضه می شود. (برای مشاهده قیمت قرص ال آرژنین به سایت داروخانه اینترنتی داروبوم مراجعه کنید.)

ال آرژنین در بدن طی فرایندهایی به اکسید نیتریک تبدیل می شود. اکسید نیتریک برای افزایش جریان خون در بدن موثر است. سطح گردش خون در شرایط مختلفی اهمیت دارد. از جمله کاهش فشار خون در مبتلایان به فشار خون، پیش گیری از سکته، اختلال نعوذ و افزایش انرژی.

اهمیت دیگر ال آرژنین برای بدن تاثیری است که روی هورمون رشد می گذارد. این مسئله برای افزایش قد که متاثر از ترشح هورمون رشد است مفید می باشد. ال آرژنین برای برخی بیماری ها و شرایط پزشکی نیز تجویز می شود.

موارد استفاده ال آرژنین

افزایش قد: یکی از پرکاربردترین مصارف قرص ال آرژنین برای افزایش قد کودکان و نوجوانان است. ال آرژنین ترشح هورمون رشد، انسولین و سایر مواد را در بدن تحریک می کند.

فشار خون بالا: تحقیقات وجود دارد که نشان می دهد مصرف ال آرژنین خوراکی می تواند فشار خون را در افراد سالم، افراد مبتلا به فشار خون بالا و افراد با فشار خون کمی بالا با یا بدون دیابت کاهش دهد.

اختلال نعوظ: تحقیقات نشان می دهد ال آرژنین باعث بهبود عملکرد جنسی در مردان مبتلا به ED می شود.

ال کارنیتین چیست؟

ال کارنتین اسید آمینه ای است که از دو آمینو اسید لیزین و متیونین ساخته می شود. ال کارنتین به مکمل چربی سوز مشهور است چراکه مسئول انتقال چربی ها به میتوکندری است؛ جایی که چربی ها به انرژی تبدیل می شوند پس منطقی است که مقدار مناسب آن در بدن به چربی سوزی کمک می کند.

کارنتین به طور کلی به چهار شکل در بدن خدمت رسانی می کنند. دی کارنیتین، استیل ال کارنیتین، ال-کارنیتین ال تارتارات و پروپیونیل ال کارنیتین. هر کدام از انواع کارنیتین برای هدف خاصی مناسب است. همچنین نحوه مصرف هر یک با دیگری متفاوت است.

در برخی افراد ال کارنیتین به طور کافی در بدن تولید نمی شود و یا ورزشکاران به کارنیتین بیشتری نیاز دارند بنابراین این گروه از افراد ال کارنیتین لازم را نمی توانند از منابع غذایی دریافت کنند و احتیاج به مصرف مکمل های ورزشی دارند.

موارد استفاده ال کارنیتین

کاهش وزن: عده زیادی از مردم ال کارنیتین را به عنوان مکمل کاهش وزن می شناسند. زمانیکه ال کارنیتین با رژیم غذایی اصولی و ورزش منظم ترکیب شود، به کاهش وزن سریع کمک می کند.

چربی سوزی: ال کارنیتین علاوه بر فوایدی که در کاهش وزن دارد به چربی سوزی نیز کمک می کند. طبق مطالعه ای روی افراد دارای اضافه وزن برخی از شرکت کنندگان همراه با با رژیم غذایی ال کارنیتین دریافت می کردند. بعد از ۱۰ روز این افراد در مقایسه با کسانی که ال کارنیتین مصرف نکرده اند به طور قابل توجهی چربی سوزی داشتند.

افزایش استقامت: از آنجایی که ال کارنیتین نقش اصلی را در تولید انرژی ایفا می کند، بسیاری از بدنسازان از آن برای افزایش استقامت و افزایش عملکرد ورزشی کمک می گیرند.

جلوگیری از آسیب عضلانی: ال کارنیتین علاوه بر افزایش استقامت و کاهش وزن، مکمل مفیدی برای ورزشکارانی است که به دنبال پیشگیری و محافظت در برابر آسیب عضلانی هستند.

فرق ال آرژنین و ال کارنیتین

ال آرژنین و الکارنیتین هر دو از اسیدهای آمینه تشکیل شده‌اند، اما از آمینو اسیدهای متفاوت؛ ال آرژنین از پرولین و سیترولین سنتز می شود، در حالی که کارنیتین از لیزین و متیونین ساخته می شود. بهترین منابع برای آرژنین و کارنیتین گوشت، لبنیات، مرغ و ماهی است، اما آنها به عنوان مکمل نیز در دسترس هستند.

ال آرژنین یا ال کارنیتین برای بدنسازی کدام بهتر است؟ پاسخ این سوال تا حد زیادی به هدف شما بستگی دارد. ال آرژنین قبل از تمرین و ال کارنیتین بعد از هر وعده غذایی مصرف می شود.

سخن پایانی
در این مقاله راجع به این موضوع صحبت کردیم که ال آرژنین چه تفاوتی با ال کارنتین دارد. ال آرژنین بیشتر برای افزایش قد نوجوانان و افزایش گردش خون در اندام ها مفید است و ال کارنتین به دلیل خواص چربی سوزی آن اهمیت دارد. این مکمل ها

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.