موثرترین مکمل افزایش حجم عضلات

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
به دنبال بهترین راه برای افزایش سریع حجم عضلات خود هستید؟ می‌خواهید در کم‌ترین زمان ممکن حجم خود را افزایش دهید؟ نمی‌دانید از بین انواع مکمل بدنسازی موثرترین مکمل افزایش حجم عضلات کدام اند؟ با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله به تمامی پرسش‌های شما پاسخ دهیم.

بهترین راه افزایش حجم عضلات 

بسیاری از بدنسازان به دنبال بهترین راه افزایش حجم عضلات هستند. برای ورزشکاران مهم است که در زمان کوتاه بتوانند به حجم دلخواه خود برسند و آن را حفظ کنند. انجام تمرینات ورزشی به تنهایی برای رسیدن به این هدف کافی نیست. آن ها باید در کنار ورزش و داشتن یک رژیم غذایی متناسب از مکمل‌های مخصوص نیز استفاده کنند.

این دسته از مکمل بدنسازی سبب افزایش سریع حجم عضلات شده و در تامین تمام مواد مغذی مورد نیاز فرد اعم از پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین، مواد معدنی و… نقش بسیار مهمی دارند. واضح است که افراد نمی‌توانند تمامی این مواد مغذی را از منابع غذایی دریافت کنند. بنابراین مشخص است که بهترین راه افزایش حجم عضلات استفاده از این دسته مکمل‌ها در کنار دو اصل ورزش و تغذیه است.

استفاده از مکمل افزایش حجم عضلات در تامین انرژی و بر طرف کردن خستگی نیز اثر گذار است. این مکمل‌ها از تخریب و تحلیل عضله ها جلوگیری می‌کنند و باعث افزایش سرعت ریکاوری هم می‌شوند. همچنین استفاده از مکمل های انرژی بخشی همچون قرص ال کارنیتین باعث افزایش متابولیسم بدن و چربی سوزی می شود به این صورت شما می توانید حرکات ورزشی بیشتری انجام داده و با تغذیه درست و استفاده از مکمل های مناسب روند عضله سازی را بهبود ببخشید.

در وبسایت معتبر forbes می خوانیم:
بافت عضلانی شما تنها زمانی می‌تواند رشد کند که بلوک‌های ساختمانی مناسب را داشته باشد. یک رژیم غذایی سالم متشکل از طیف وسیعی از مواد مغذی و کالری مناسب می تواند نیاز به رشد بافت عضلانی را تامین کند. مکمل با برخی از مواد مغذی نیز می تواند به اطمینان حاصل شود که بدن شما سوخت مناسب مورد نیاز خود را دارد، کمک می کند.

بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم 

آن دسته از ورزشکاران که دچار کمبود وزن هستند و می‌خواهند در کنار رسیدن به وزن مطلوب خود افزایش حجم نیز داشته باشند. بهتر است در کنار تمرینات ورزشی خود از مکمل‌های مخصوص نیز استفاده کنند. گینر بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم است. این مکمل در کنار تمرینات ورزشی به فرد کمک می‌کند تا علاوه بر افزایش وزن به عضلات خود حجم ببخشد.

مکمل های گینر کربوهیدرات بیشتری دارند. کربوهیدرات در تامین کالری، افزایش وزن و حجم تاثیر چشمگیری دارد. به همین دلیل است که می‌توان گفت بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم گینر است.

مکمل بدنسازی برای حجم

بهترین مکمل افزایش حجم آقایان

اگر به دنبال حجم سازی سریعتر بدون استروئیدهای آنابولیک هستید، انواع مکمل های تمرینی وجود دارند که به شما کمک می کنند. بهترین مکمل های افزایش حجم آقایان می تواند به شما کمک کند تا سریعتر عضله بسازید، قدرت خود را حین تمرینات افزایش دهید، انرژی خود را بهبود ببخشید و زمان ریکاوری را کاهش دهید.

در نظر داشته باشید که مکمل های افزایش دهنده وزن با مکمل های افزایش حجم و عضله ساز متفاوت هستند. اگر با کاهش بیش از حد وزن دست و پنجه نرم می کنید یا به سختی وزن خود را افزایش می دهید، بهتر است یکی از مکمل های افزایش دهنده وزن را تهیه کنید. اکثر مکمل های افزایش وزن حاوی مقادیر بالایی پروتئین و کربوهیدرات هستند.

پودر گینر یکی از بهترین مکمل ها برای افزایش وزن و حجم می باشد. گاهی اوقات تا بیش از ۱۰۰۰ کالری در هر وعده مصرف می شود. مصرف شیک برای دریافت کالری و مواد مغذی روزانه، گزینه بسیار خوبی برای افرادی است که نوشیدن شیک برایشان راحت‌تر است. (برای مشاهده قیمت و خرید گینر به سایت داروخانه داروبوم مراجعه کنید.)

مکمل های حجم دهنده بانوان

بهترین مکمل افزایش حجم بانوان

اگر پیش از این بدنسازی یک ورزش کاملا مردانه اطلاق می شد اما امروزه خانم های بسیاری در زمینه بدنسازی و تناسب اندام فعالیت می کنند. همان طور که می دانید افزایش حجم به مرور منجر به عضله سازی می شود. تستوسترون یک هورمون ضروری در بدنسازی است. متأسفانه، زنان نسبت به مردان سطح تستوسترون پایین تری دارند، بنابراین توانایی عضله سازی محدودتری دارند. بنابراین، مصرف مکمل های حجم دهنده در زنان ضروری تر از مردان است.

یکی از مکمل های حجم دهنده بانوان مکمل های پروتئینی است. ویژگی اصلی پروتئین قابلیت هضم آن است. هنگامی که وارد بدن می شود، به سرعت تجزیه می شود و به سرعت آمینوهای خود را به بافت عضلانی می فرستد. از این جهت پروتئین مفید است که زمان‌های خاصی از روز (اول صبح، قبل و بعد از تمرین) وجود دارد که پروتئین‌های بدون چربی که معمولاً مصرف می‌کنیم (تخم‌مرغ، سینه مرغ، استیک بدون چربی، ماهی) بسیار آهسته هضم می‌شوند.

اما مکمل های پروتئینی همانند پروتئین وی فقط پروتئین بدن را تامین نمی کنند. این مکمل ها حاوی پپتیدها (قطعات پروتئینی) هستند که برای کمک به افزایش جریان خون به عضلات توصیه می شوند، به ویژه قبل از تمرین مفید هستند، به طوری که عضلات در زمانی که به آنها نیاز دارند اکسیژن، مواد مغذی و هورمون بیشتری دریافت می کنند و در نتیجه منجر افزایش سریع حجم عضلات می‌شوند.

نحوه مصرف پروتئین برای حجم عضلات: ۲۰ گرم پروتئین وی را ۳۰ دقیقه قبل از تمرین و ۲۰ گرم دیگر را ۳۰ دقیقه بعد از تمرین مصرف کنید. و همیشه می توانید یک اسکوپ به عنوان میان وعده بین وعده های غذایی میل کنید.

وی پروتئین فول استار

معرفی مکمل افزایش حجم عضلات 

مکمل افزایش حجم عضلات باید دارای ترکیبات منحصر به فردی باشد. امروزه بسیاری از شرکت‌های مکمل سازی سعی در تولید بهترین مکمل برای افزایش حجم عضلات می‌کنند. در ادامه مطالب به معرفی موثرترین مکمل افزایش حجم عضلات خواهیم پرداخت:

۱- کراتین

کراتین یکی از پروتئین‌های بسیار مفید برای تولید انرژی در بدن است. این ماده به‌طور طبیعی در بدن تولید می‌شود اما برای افزایش حجم عضلات باید مقدار بیشتری از آن را به شکل مکمل ورزشی مورد مصرف قرارداد. این ماده جز اصلی ترین ترکیبات در انواع مکمل افزایش وزن به شمار می‌آید.

مصرف مکمل کراتین با ایجاد فشار اسمزی در داخل سلول‌ها باعث می‌شود آب بیشتری جذب سلول‌های عضلانی شود و حجم آن‌ها افزایش پیدا کند. از طرف دیگر مکمل کراتین محرک ترشح هورمون رشد است که عضله سازی را تقویت کرده و از تجزیه عضلات حین تمرینات سخت جلوگیری می‌کنند.

پودر سوپر کراتین پی ان سی

پیشنهاد داروبوم جهت افزایش حجم و عضله سازی محصول “پودر کراتین مونوهیدرات پی ان سی” می‌باشد.

۲- مکمل بتا آلانین

در صورت انجام ورزش‌های سخت و سنگین مقدار اسید لاکتیک در عضلات بالا رفته و باعث درد و خستگی می‌شود. کارنوزین یکی از ترکیبات موجود در عضلات است که با خنثی کردن اسیدلاکتیک باعث کاهش خستگی و ریکاوری سریع‌تر فرد می‌شود.

بتا آلانین با تحریک تولید کارنوزین در عضلات و افزایش سطح این ماده خستگی ورزشکار در طول تمرینات را به تعویق انداخته و باعث افزایش انرژی فرد می‌شود. مکمل بتاآلانین با تسریع ریکاوری باعث افزایش تولید عضله و درنتیجه افزایش حجم سریع‌تر خواهد شد.

پیشنهاد داروبوم جهت مکمل بدنسازی برای حجم محصول “کپسول بتا آلانین ۱۶۰۰ میلی گرم پی ان سی” می‌باشد.

۳- مکمل گینر

یکی دیگر از بهترین مکمل ها برای حجم مکمل گینر می باشد. همان طور که می دانید برای افزایش حجم شما نیازمند کالری بیشتری هستید که نمی‌توانید آن را از طریق رژیم غذایی تأمین کنید. مکمل‌های ویت گینر بهترین راه‌حل برای دریافت کالری بیشتر برای افزایش وزن و حجم هستند. با مصرف این مکمل‌ها در هر وعده مصرف ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوکالری انرژی بیشتری دریافت خواهید کرد و همین مسئله به رشد عضلات شما کمک می‌کند.

قیمت پودر گین ژن استار 3000 گرمی

۵- مکمل BCAA

مکمل بی سی‌ای‌ای شامل سه آمینواسید ضروری لوسین، ایزو لوسین و والین است. این آمینواسیدها باعث رشد و ترمیم عضلات شده و از خستگی و درد عضلات جلوگیری می‌کنند. بی سی ای ای که به شکل قرص و پودر تولید می شود به عنوان بهترین قرص افزایش حجم عضلات شناخته می شود.

برای خرید مکمل بی سی‌ای‌ای اپتیموم نوتریشن می توانید محصول “پودر بی سی ای ای استلا نوتریشن” را انتخاب و خریداری کنید.

۶- مکمل مولتی‌ ویتامین بدنسازی

ازآنجایی‌که در طول تمرینات ورزشی نیاز بدن به دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی به‌شدت افزایش پیدا می‌کند همه ورزشکاران باید از مکمل‌های مولتی‌ویتامین استفاده کنند. افزایش مصرف مواد پروتئینی در دوران افزایش حجم ممکن است باعث تخلیه ویتامین‌ها و مینرالهای بدن شما شود و همین مسئله افزایش حجم را به‌طور منفی تحت تأثیر قرار می‌دهد.

برای مشاهده بهترین “مولتی ویتامین بدنسازی” کلیک کنید.

۷- مکمل کازئین

برای افزایش حجم موفق باید بدن را با مصرف مکمل‌های افزایش حجم در حالت آنابولیک نگهدارید. کازئین یک پروتئین دیرهضم است که به‌تدریج آزادشده و به‌طور مداوم عضلات را تغذیه می‌کند. مصرف مکمل کازئین پیش از خواب می‌تواند عضله سازی را در طول استراحت فعال نگه‌داشته و به افزایش حجم عضلات کمک می‌کند.

برای خرید مکمل کازئین می توانید محصول “پودر پروتئین کازئین فانتوم نوتریشن” را انتخاب و خریداری کنید.

سخن پایانی:
مکمل‌های ورزشی محرک مانند تائورین و کافئین با انبساط عروقی باعث افزایش خون‌رسانی و تغذیه بافت عضلات می‌شوند و می‌توان برای افزایش حجم از آن‌ها استفاده کرد. این مکمل‌ها علاوه برافزایش انرژی ورزشکار باعث می‌شوند که بدن بیشتر عضله سازی کند و حجم عضلات شما خیلی راحت‌تر افزایش یابد. شما می‌توانید در صورت خرید مکمل‌های حجمی و عضله سازی از طریق لینک‌های موجود در صفحه اقدام کرده و برحسب نیازتان محصول موردنظر را خریداری کنید.

منبع: bodybuilding.com

مطالب مرتبط
22 نظرات
  1. رضا

    سلام… من ۴۸ سال سن دارم و ورزش اصلی من دوچرخه سواری هست و در هفته حدودا ببن ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر رکاب میزنم… بهترین مکمل برای افزایش خجم عضلات من مخصوصا عضلات پا ویست؟

    1. کارشناس داروبوم

      سلام کاربر گرامی
      استفاده از مکمل وی که دارای ترکیبات بی سی ای و گلوتامین باشد
      مثل وی پروتیین کاله یا پگاه
      با تشکر

  2. هادی

    سلام خستع نباشید من ۱۷سالمه ۱۸۰ قدم هستش و ۷۳کیلوهم وزنم من میخوام عضله سازی بدنم خیلی بیشتر بشه باید چی مصرف کنم خیلی ممنون میشم جواب بدین

    1. کارشناس داروبوم

      دوست عزیز سلام
      شما بهتر است در کنار ورزش کردن، از مکمل آمینو وی و همچنین پودر پروتئین وی استفاده نمایید تا برای عضله سازی موثر واقع شود.

  3. مریم

    سلام
    من ۴۰ ساله هستم و دیابت دارم ، و بخاطر عوارض بیماری و دارو، ماهیچه های بدنم در حال تحلیل رفتن هستن، لطفا راهنمایی کنید، با مصرف کدوم مکمل ، عضلاتم رو میتونم تقویت کنم که درصد کربوهیدراتش هم خیلی پایین باشه

    1. کارشناس داروبوم

      دوست عزیز سلام
      شما می بایست از پروتیئن وی ایزوله استفاده کنید تا از تحلیل ماهیچه ها جلوگیری شود. البته درنظر داشته باشید بهتر است در کنار وی ایزوله شده، از مکمل منیزیم و ویتامین B1 -300 نیز استفاده نمایید.

  4. آرزو

    ایا مس پلاس ویوا پاور باعث افزایش حجم میشه؟
    من نمیخوام حجم بگیرم چون رزمی کار میکنم
    فقط میخوام عضله ام حفظ بشه؟

    1. داروبوم

      سلام کاربر گرامی،
      به طور کلی گینر به دو صورت افزایش وزن و افزایش حجم می باشد. گینرهایی که حاوی کربوهیدارت هستند برای افزایش وزن مناسب می باشند و گینرهایی که عاری از کربوهیدرات هستند برای افزایش حجم مناسب هستند. برای اینکه عضله شما هنگام ورزش تحلیل نرود باید از مکمل کراتین و گلوتامین استفاده نمایید.
      باتشکر

  5. Kamran

    سلام من ۱۷ سالمه ۱۸۳ قدمه و ۷۰ کیلو وزن دارم بدنم در بهترین شرایطشه و درصد چربی خیلی کمی دارم الان برای حجم مکمل مس بهتر از گینر نیست؟

    1. فاطمه محمدیان

      باسلام
      مکمل وی در کنار رژیم غذایی مناسب که شامل فیبر، کربوهیدرات طبیعی، و پروتیین برای شما مناسب خواهد بود

  6. معین

    سلام من ۱۷ سالمه قدم۱۷۰ و وزنم ۵۷ هست ، احساس میکنم زیادی لاغر هستم و حجم بالا تنه ام خیلی کمه ، می‌خوام هم وزنم رو به حد خوب برسونم هم حجم و هیکل بدنم رو خوب کنم، به نظر شما از گینر استفاده کنم عوارض یا مشکلی پیش نمیاد؟ شما چی پیشنهاد میکنید؟

    1. کارشناس باهمانه

      دوست عزیز سلام
      مصرف گینر در کنار ورزش کردن برای شما مفید خواهد بود.

  7. فرزانه نوری

    سلام بر شما بهترین مارک مکمل گینر چیه؟

    1. حدیث خباز

      با سلام کاربر گرامی
      مکمل های گینر به افزایش وزن و حجم عضلانی کمک کرده و بین ورزشکاران از مکمل های ورزشی پر مصرف و پر طرفدار می باشد. در حال حاضر برندهای دوبیس و نوتریمد در داروخانه داروبوم موجود است که از کیفیت بالایی برخوردار هستند و از مکمل های پرفروش و با قیمت مناسب بشمار می آیند.
      با تشکر

  8. رعنا بیات

    سلام
    مکمل های حجم دهنده بانوان رو هم میشه اسم ببرید؟ کدوم برای افزایش حجم بهتره؟

    1. فاطمه محمدیان

      باسلام دوست عزیز
      مصرف مکمل بدنسازی برای بانوان و آقایان محدودیتی ندارد. صرفا توصیه می شود بانوان از مکمل های حاوی هورمون استفاده نکنند تا نحوه عضله سازی و افزایش حجم آنها شکل و فرم مردانه نگیرد. ازجمله مکمل هایی که برای افزایش حجم بانوان مؤثر است می توان به مکمل های حاوی گلوتامین، کافئین، کربوهیدرات و منیزیم اشاره کرد که علاوه بر افزیاش حجم باعث افزایش سطح انرژی و رساندن کالری لازم برای ساخت عضله می شود.

  9. پویا

    گینر برای افزایش حجم خوبه؟

    1. محدثه خانبلوکی

      با سلام کاربر گرامی
      گینر یک مکمل بدنسازی بسیار عالی برای افزایش حجم می باشد. میزان کربوهیدرات موجود در این محصول نسبت به پروتئین بیشتر بوده و به همین دلیل تاثیر بسزایی در افزایش حجم توده های عضلانی دارد. شما با استفاده از این مکمل در کنار انجام تمرینات ورزشی می توانید در مدت زمان کوتاهی به حجم دلخواه خود برسید. برای تهیه مکمل گینر اصل لازم است که به داروخانه های حضوری و یا آنلاین مراجعه نماید.

  10. حسین زاده

    سلام
    بهترین مکمل بدنسازی برای افزایش حجم بدن چیه؟ کدوم برندش بهتره؟

    1. کارشناس داروبوم

      دوست عزیز سلام
      شما با مصرف انواع پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن می توانید، انرژی مورد نیاز خود را بدست آورید و در کنار ورزش و تمرین مناسب، به آن فرم بدنی دلخواهی که می خواهید دست پیدا کنید. پروتئین وی، مصرف کراتین، پروتئین کازئین و آمینواسیدهای ضروری، همگی برای افزایش حجم مناسب هستند. در برندهای موجود در ایران، دوبیس نوتریشن، نوتریمد، ژن استار و پی ان سی همگی از بهترین برندها هستند که طرفداران خاص خود را دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.