فرق کاندوم تاخیری با ساده در چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
کاندوم یک وسیله زناشویی ایمن و پرکاربرد است که در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود. کاندوم های ساده پرطرفدارترین انواع هستند زیرا حاوی هیچ ماده شیمیایی نیستند و کمک می‌کنند شما بدون نگرانی از بارداری یا بیماری های جنسی از رابطه جنسی لذت ببرید. کاندوم های تاخیری نوع دیگری از این وسیله های زناشویی هستند که با توجه به شیوع زودانزالی در مردان مورد استقبال قرار گرفته‌اند. ماده تاخیری بکار رفته در این کاندوم ها با کمترین عارضه به تأخیر در انزال کمک کرده و در عین حال از بارداری ناخواسته و بیماری های مقاربتی جلوگیری می‌کند. اگر می‌خواهید درباره تفاوت کاندوم تاخیری و ساده بیشتر بدانید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

مزایای کاندوم

کاندوم یک وسیله بهداشتی برای جلوگیری از بارداری و پیشگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی است. با گذشت زمان کاربری کاندوم ها از یک وسیله پیشگیری از بارداری تغییر کرده و ویژگی های دیگری به آن اضافه شده است. تمام ویژگی های افزوده شده در جهت بهبود رابطه جنسی و لذت بخشی آن عمل می‌کنند.

کاندوم ساده به عنوان یک وسیله زناشویی هیچ ویژگی خاصی ندارد و فقط از بارداری و ابتلا به بیماری منتقله از رابطه جنسی کمک می‌کند. کاندوم تاخیری علاوه بر موارد ذکر شده حاوی موادی است که باعث طولانی تر شدن رابطه جنسی می‌شود. این کاندوم ها خصوصا برای آقایانی که مبتلا به انزال زودرس هستند، کارایی خوبی ارائه می‌دهند.

مقایسه کاندوم تاخیری و کاندوم ساده

۱- کاندوم ساده نازک تر از کاندوم تاخیری است.

۲- کاندوم ساده نسبت به کاندوم تاخیری ارزان تر است.

۳- کادوم ساده برای مردان و زنان تولید و قابل استفاده است. اما کاندوم تاخیری فقط برای رفع مشکل زودانزالی آقایان طراحی شده است.

۴- در تولید کاندوم های ساده مواد اضافی مانند اسانس ها و مواد بی حس کننده استفاده نشده است اما در تولید کاندوم ها تاخیری مواد تاخیری از قبیل لیدوکائین و بنزوکاین بکار رفته است.

نکات مهم

۱- کاندوم ساده و کاندوم تاخیری هر دو قابلیت یکبار مصرف دارند و بعد از استفاده باید دور انداخته شوند.

۲- هر دو محصول برای پیشگیری از بارداری قابل استفاده هستند.

۳- هر دو نوع کاندوم محافظت دقیق در برابر بیماری های منتقله از راه نزدیکی را فراهم می آورند.

۴- هیچ یک از دو کاندوم ساده و تاخیری در دوره بارداری منع مصرف ندارند اما پزشکان توصیه می کنند برای حفظ سلامت جنین از مواد شیمیایی از جمله ماده تاخیری بکار رفته در کاندوم تاخیری دوری کرد.

کاندوم ساده چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

کاندوم ساده ساختار بسیار ساده ای دارد و معمولا از جنس لاتکس ساخته می‌شود. این کاندوم ها نازک و انعطاف پذیر هستند و مقاومت خوبی در مقابل پارگی ارائه می‌دهند. کاندوم های ساده ممکن است از مواد شیمیایی یا طبیعی ساخته شوند و راهی ساده برای پیشگیری از بارداری یا بیماری های مقاربتی هستند.

از نظر قیمت نیز کاندوم های ساده ارزان تر از انواع دیگر کاندوم هستند. این کاندوم ها در بین سایر کاندوم های موجود طرفداران بیشتری دارند و افراد زیادی با وجود تنوع گسترده کاندوم ها، کاندوم ساده را ترجیح می‌دهند.

کاندوم ساده چه مزایا و معایبی دارد؟

کاندوم ساده حاوی هیچ ماده اضافی نیست و برای پیشگیری از عفونت های جنسی و بارداری بسیار مناسب است. این کاندوم ها نرم و انعطاف پذیر بوده و هیچ تاثیری بر کیفیت رابطه جنسی ندارد بلکه فقط نوعی محافظ محسوب می‌شوند. کاندوم ساده هیچ معایبی ندارد ولی اگر به لاتکس حساسیت داشته باشید ممکن است باعث آزار شما شود. کاندوم های ساده غیر لاتکسی (ساخته شده از پلی اورتان یا پلی ایزوپرن) در این شرایط بهترین و ایمن ترین گزینه برای شما خواهند بود.

کاندوم تاخیری چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

کاندوم تاخیری یک وسیله ایمن برای کمک به کاهش عوارض زود انزالی است. در ساختار این کاندوم ترکیباتی مانند لیدوکائین و بنزوکائین مورد استفاده قرار گرفته است که باعث تأخیر در انزال می‌شود. بنابراین کمک می‌کند رابطه جنسی شما طولانی تر از حالت عادی شود.

لیدوکائین با یک مکانیسم ساده باعث کاهش حساسیت آلت تناسلی شده و انزال را به تأخیر می‌اندازد. استفاده از این کاندوم باعث می‌شود زوجین رضایت بیشتری از رابطه جنسی داشته باشند و اعتماد به نفس آقایان را نیز افزایش می‌دهد.

کاندوم تاخیری چه مزایا و معایبی دارد؟

کاندوم تاخیری یک وسیله ایمن برای کمک به رفع مشکل زود انزالی است. این وسیله زناشویی شما را از مصرف دارو برای درمان زودانزالی بی نیاز می‌کند. بنابراین کمک می‌کند در معرض عوارض جانبی داروها قرار نگیرید و از رابطه جنسی خود لذت ببرید.

معایب کاندوم تاخیری در واقع افرادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد که هیچ مشکلی ندارند و فقط برای طولانی تر کردن رابطه جنسی از این کاندوم استفاده می‌کنند. در این افراد استفاده دراز مدت از کاندوم تاخیری باعث مشکلات نعوظ و کاهش لذت جنسی خواهد شد. وجود لاتکس در این کاندوم ها نیز ممکن است موجب حساسیت شود که یکی دیگر از معایب آنها است.

کاندوم تاخیری بهتر است یا کاندوم ساده؟

اینکه کاندوم تاخیری بهتر است یا کاندوم ساده بستگی به شرایط شما دارد. اگر هیچ مشکلی در رابطه جنسی ندارید قطعا برای پیشگیری از بارداری و بیماری های مختلف کاندوم ساده برای شما بهتر است. اما اگر دچار زودانزالی هستید می‌توانید از مزایای کاندوم تاخیری برای بهبود رابطه جنسی و اعتماد به نفس خودتان استفاده کنید.

فرق کاندوم تاخیری با ساده در چیست؟

مهمترین فرق کاندوم تاخیری با ساده در مواد تشکیل دهنده کاندوم است. در کاندوم ساده هیچ ماده ای وجود ندارد که رابطه جنسی شما را تحت تاثیر قرار دهد. برعکس در ساختار کاندوم تاخیری ترکیباتی به کار رفته که با کمترین عوارض باعث طولانی تر شدن رابطه جنسی شما می‌شود.

برای خرید کاندوم خاردار در انواع مختلف با قیمت استثنایی به سایت داروبوم مراجعه کنید.

عوارض استفاده طولانی مدت از کاندوم تاخیری چیست؟

اگرچه کاندوم تاخیری یک روش ایمن برای درمان زودانزالی در نظر گرفته می‌شود اما مصرف طولانی مدت آن به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. استفاده مداوم از این کاندوم باعث می‌شود حساسیت آلت تناسلی کاهش یابد و لذت رابطه جنسی را به شدت کاهش می‌دهد. بنابراین بهتر است فقط در صورت لزوم از این وسایل زناشویی استفاده کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

مضرات کاندوم تاخیری در دوران بارداری چیست؟

دوران بارداری شرایط خاصی برای رابطه جنسی ایجاد خواهد کرد که زوجین باید آن را مورد نظر قرار دهند. در دوران بارداری استفاده از کاندوم برای پیشگیری از بارداری دیگر لزومی ندارد اما می‌تواند از بیماری های آمیزشی پیشگیری کند.

از آنجاییکه خانم ها در این دوران در وضعیت عادی به سر نمی‌برند خصوصا در ماه های آخر بارداری بهتر است از طولانی کردن رابطه جنسی خودداری کنید. از طرفی ممکن است مواد تاخیری موجود در کاندوم وارد بدن خانم باردار شود و سلامت مادر و جنین را تحت تاثیر قرار دهد.

جایگزین های کاندوم تاخیری

کاندوم تاخیری تنها راه حل برای انزال زودرس نیست. برخی از جایگزین های دیگر عبارتند از اسپری تاخیری و ژل تاخیری. همچنین سایر گزینه ها شامل دارو، تکنیک های تمرکز حواس و آرام بخش و تغییرات سبک زندگی مانند ورزش و رژیم غذایی سالم است.

سخن پایانی
کاندوم ها اکنون در انواع مختلف در دسترس هستند و افراد بر اساس نیاز خود برای بهبود رابطه جنسی از آنها استفاده می‌کنند. کاندوم ساده و تاخیری دو نوع معروف از این وسایل زناشویی هستند که با هم تفاوت هایی دارند و در صورت استفاده صحیح هیچ عوارضی برای فرد ایجاد نمی‌کنند. برای بهره مندی از مزایای این وسایل زناشویی بهتر است ابتدا اطلاعات کاملی در رابطه با آنها کسب کرده و سپس آنها را مورد استفاده قرار دهید.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.