راهنمای انتخاب پوشک برای نوزاد و کودک شما

آنچه در این مقاله می خوانید:
پوشک بچه یکی از اقلام بسیار مهم و پُرمصرفی است که در سایزها و کیفیت های مختلف در دسترس می‌باشد. سایز مناسب پوشک معمولا بر اساس وزن کودک مشخص می‌شود. یک پوشک مناسب باید برای کودک راحت و از نظر هزینه نیز برای والدین به صرفه باشد. برای خرید پوشک کودک ابتدا ویژگی برندهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید و بهترین نوع آن را برای کودک خود انتخاب کنید. مقاله راهنمای انتخاب پوشک برای نوزاد و کودک نیز در این رابطه به شما کمک خواهد کرد.

چه پوشکی بخریم؟

پوشک بچه یک پد بهداشتی برای حفظ سلامت و پاکیزگی کودک تا ۴ سالگی است. انتخاب یک پوشک مناسب برای سنین مختلف کودک بسیار حائز اهمیت است و ضمن جلوگیری از نشت آلودگی، به راحتی کودک شما نیز کمک خواهد کرد.

این پدهای بهداشتی را باید با بزرگ تر شدن کودک از نظر سایز تغییر دهید و همیشه به انتخاب پوشک مناسب برای کودک دقت نمایید. انتخاب پوشک با سایز نادرست نه تنها شما را به دردسر می‌اندازد بلکه ممکن است مشکلاتی برای کودک شما ایجاد کند.

علاوه بر سن کودک شما باید قدرت جذب، کیفیت و سایز پوشک را در نظر بگیرید. پوشک های باکیفیت باعث حساسیت زایی نشده و  با لوسیون و نرم کننده های بکار رفته در ساختار پوشک از پوست کودک شما محافظت می‌کنند.

قبل از تعیین بهترین سایز پوشک بهتر است بهتر است ابتدا کمی درباره ویژگی های پوشک خوب اطلاعات کسب کنیم. پوشک خوب برای هر کودک ممکن است خصوصیات متفاوتی داشته باشد اما در این بخش مهم ترین ویژگی پوشک ها به طور کلی بیان شده است.

راهنمای انتخاب پوشک با کیفیت

پوشک بچه در انواع مختلف معمولی، نواری، شبانه، شورتی و استخری در دسترس است. اینکه شما کدامیک را برای فرزند خود انتخاب می‌کنید به شرایط کودک، سن، وزن و بودجه شما بستگی دارد. ما در ادامه مواردی را توضیح داده‌ایم که هنگام خرید پوشک باید مورد نظر قرار دهید.

۱- کیفیت جذب

کیفیت جذب یکی از مهمترین مواردی است که هنگام خرید پوشک باید مورد نظر قرار دهید. این پدهای بهداشتی از ترکیبات مختلفی جهت جذب ترشحات استفاده می‌کنند. هر چه قدرت جذب پوشک بالاتر باشد می‌تواند راحتی بیشتری را برای شما و کودکتان فراهم کند. جذب بالای پوشک آن را تا ساعت ها قابل استفاده کرده و مانع آلودگی لباس کودک خواهد شد. علاوه بر این باعث جلوگیری از ادرار سوختگی و حساسیت پوستی کودک می‌شود.

۲- جنس پوشک

جنس لایهٔ رویی پوشک برای حفظ سلامتی کودک بسیار مهم است زیرا بطور مداوم با پوست کودک در ارتباط است. از خرید پوشک ‌هایی که لایهٔ رویی آنها پلاستیک است خودداری نمایید زیرا امکان تبادل هوا را نداشته و باعث ادرار سوختگی می‌شود. بهترین جنس برای پوشک بچه جنس کتان است زیرا مانع ادرار سوختگی خواهد شد.

محصول پیشنهادی: برای اطلاع از قیمت دستمال مرطوب کودک به سایت داروبوم مراجعه کنید.

۳- ارتفاع و بلندی پوشک

ارتفاع و بلندی پوشک امکان نشت ادرار و مدفوع را به حداقل می‌رساند. این مسئله خصوصا در کودکان شیرخوار که اغلب اوقات مدفوع آبکی است و امکان نشت وجود دارد، حائز اهمیت است. با انتخاب پوشکی با ارتفاع بیشتر می‌توانید از آلودگی البسه و رختخواب کودک جلوگیری کنید.

۴- ظرافت پوشک

ظرافت پوشک برای راحتی و آسایش کودک بسیار اهمیت دارد. ضخامت بالا و قطر زیاد پوشک باعث ناراحتی کودک شده و در آینده نیز ممکن است مشکلاتی برای پاهای او ایجاد کند. بنابراین هنگام خرید پوشک به ظرافت و نازکی آن توجه داشته باشید.

۵- سایز پوشک

سایز پوشک مهمترین مسئله ای است که هنگام خرید پوشک بچه باید به آن دقت کنید. کودکان در سنین مختلف به سایزهای مختلف پوشک نیاز دارند. در واقع سایز پوشک بیشتر بر اساس وزن کودک مشخص می‌شود و با بزرگ شدن کودک سایز پوشک نیز بزرگ تر خواهد شد.

محصول پیشنهادی: برای خرید پوشک مولفیکس با قیمت عمده از سایت داروخانه داروبوم کلیک کنید.

راهنمای سایز پوشک بچه

حال که با اصلی ترین مشخصات پوشک آشنا شدیم بهتر است با سایزهای پوشک نوزادی آشنا شویم. والدین معمولا سایز مناسب پوشک برای کودک خود را براساس دو معیار وزن و سن انتخاب می کنند.

جدول سایز پوشک کودک براساس وزن

جدول زیر به شما کمک می کند بدون در نظر گرفتن برند خاصی و فقط بر اساس وزن کودک، مناسب ترین سایز پوشک را پیدا کنید.

سایزوزن تقریبی
صفرزیر ۲ کیلوگرم
یک ۲ تا ۵ کیلوگرم
دو ۳ تا ۶ کیلوگرم
سه۴ تا ۹ کیلوگرم
چهار۷ تا ۱۷ کیلوگرم
پنج۱۱ تا ۲۳ کیلوگرم
شش۱۲ تا ۲۵ کیلوگرم

جدول سایز پوشک بچه براساس سن

برای برخی والدین انتخاب پوشک بر اساس سن ساده تر است.

سایزسن حدودی
صفرنوزاد نارس
یک نوزاد تازه متولد شده تا یک ماهگی
دویک تا دو ماهگی
سهسه تا هشت ماهگی

سایزبندی پوشک شورتی و استخری

پوشک شورتی و استخری از جدیدترین انواع پوشک کودکان است. سایزبندی پوشک شورتی از شماره ۱ تا ۷ موجود است و انتخاب سایز مناسب به جثه و وزن کودک بستگی دارد. این پوشک ضد آب است و برای کودکانی که علاقه زیادی به شنا و آب تنی دارند مناسب است زیرا کودک را اذیت نمی کند و با رفتن کودک به درون آب، وزن کودک بیشتر نمی شود.

این محصول برای کودکانی که به زودی از پوشک گرفته خواهند شد و باید به پوشیدن شورت عادت کنند نیز مناسب است. اگر به تمیزی و مرتبی دائمی فرزند دلبندتان اهمیت ویژه ای می دهید پوشک شورتی را می توانید از همان دوران نوزادی برای او استفاده کنید.

سایز پوشک شورتیوزن نوزاد به کیلوگرم
یک۲ تا ۵
دو ۳ تا ۶
سه۴ تا ۱۰
چهار۹ تا ۱۸
پنج۱۳ تا ۲۷
شش۱۵ تا ۳۰
هفتبیشتر از ۱۷

چه زمانی سایز پوشک نوزاد را عوض کنیم؟

با بزرگ شدن کودک و افزایش وزن او شما باید سایز پوشک را تغییر دهید. اولین علائمی که نشان می‌دهد کودک شما به پوشکی با سایز بزرگتر نیاز دارد باقی ماندن جای کش پوشک بر روی پای کودک است. علاوه بر این پس دادن مدفوع از پشت نیز می‌تواند نشان دهنده نیاز به پوشکی با سایز بزرگ تر باشد. همچنین قرمز شدن جای چسب پوشک روی کمر کودک نیز نشان می‌دهد که زمان تغییر سایز پوشک فرا رسیده است.

در ادامه بهترین سایز پوشک برای نوزاد تازه متولد شده تا دوماه بیان می شود.

– سایز پوشک نوزاد برای بیمارستان

سایز پوشک نوزاد برای بیمارستان بسته به وزن نوزاد متفاوت است. برای کودکان زیر ۲ کیلوگرم پوشک با سایز صفر مورد نیاز است. اما برای نوزادان با وزن ۲ الی ۵ کیلوگرم پوشک سایز یک استفاده می‌شود. بیشتر نوزادان با وزن بین ۲ تا ۵ کیلوگرم به دنیا می‌آیند و پوشک سایز ۱ برای آنها مناسب است.

– سایز پوشک برای نوزاد تازه متولد شده 

پوشک مناسب برای نوزاد تازه متولد شده سایز یک است. وزن نوزادان تازه متولد شده معمولا بین ۲ تا ۵ کیلوگرم است که در این شرایط پوشک سایز یک برای آنها مناسب است. برای نوزادان نارس تازه متولد شده یا نوزادان با وزن پایین نیز می‌توانید از پوشک سایز صفر استفاده نمایید که کوچک ترین سایز پوشک موجود است.

– سایز پوشک نوزاد دو ماهه

پوشک مناسب برای نوزاد دو ماهه سایز یک است. پوشک سایز یک به اندازه کافی قدرت جذب دارد و از نظر ارتفاع نیز بطور کامل کمر و پشت نوزاد را پوشش می‌دهد. بنابراین مانع بیرون زدن ادرار و مدفوع و کثیف شدن لباس و رختخواب نوزاد خواهد شد.

پوشک کامل بچه سایز 1 نوزادی مولفیکس 40 عددی

– سایز پوشک نوزاد سه ماهه 

برای نوزاد سه ماهه که وزنی حدود ۴ تا ۶ کیلوگرم دارد پوشک سایز دو مناسب است. پوشک سایز دو بطورکلی برای ماه دوم تا چهار ماهگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته در برخی موارد که وزن نوزاد بیشتر است می‌توان سایز بزرگ تر پوشک را مورد استفاده قرار داد.

پوشک کامل کودک کوچک سایز 2 مای بیبی 44 عددی

سخن پایانی
پوشک بچه یک پد بهداشتی و جایگزین مناسب و یکبار مصرف کهنه بچه است. پوشک ها در انواع مختلف توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند. شما می‌توانید بر اساس وزن کودک خود سایزهای مختلف آنها را برای حفظ سلامت و پاکیزگی کودک مورد استفاده قرار دهید. توجه داشته باشید که پوشک بچه را از مراکز فروش معتبر و داروخانه ها تهیه نمایید تا کودک شما دچار حساسیت و آلرژی نشود.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.