بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن کودک کدام است؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
اینکه کودک به دلیل ظاهر، رنگ، بو یا طعم غذا از خوردن آن امتناع کند اصلا اتفاق عجیبی نیست! حتی با تجربه ترین والدین نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. طبیعی است نگران شوید که آیا کودک دلبندتان تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می کند یا خیر. اما استرس نداشته باشید. شاید بهتر باشد رژیم غذایی کودک خود را با شیک ها و مولتی ویتامین های افزایش وزن تکمیل کنید. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا با چند نمونه از بهترین مولتی ویتامین های افزایش وزن کودک آشنا شوید.

ویتامین‌ ها و مواد معدنی که ریزمغذی ‌ها نیز نامیده می‌شوند در طیف وسیعی از عملکردهای ضروری برای رشد سالم و تکامل طبیعی بدن کودک دخیل هستند. آنها همچنین نقش حیاتی در پیشگیری از بیماری و سلامت عمومی کودکان دارند. اوایل کودکی (زیر ۵ سال) یک دوره حیاتی برای رشد و تکامل است. کمبود مواد مغذی در این دوره باعث لاغری (وزن کم نسبت به قد)، کمبود وزن (وزن پایین نسبت به سن) و کوتاهی‌ قد خواهد شد.

مکمل های چاقی کودکان با تاثیر بر متابولیسم و افزایش اشتها کمک می‌کنند کودک راحت تر وزن بگیرد. به عبارت دیگر به افزایش وزن کودک کمک می‌کنند. اگر کودک شما از لاغری مفرط یا بی اشتهایی رنج می‌برد مولتی ویتامین کودکان می‌تواند یک راه حل ساده باشد. در ادامه با مهم ترین ویتامین های افزایش وزن آشنا می شویم.

ویتامین‌ های ضروری برای افزایش وزن نوزادان و کودکان

در حال حاضر غذاها، مکمل های غذایی و محصولاتی وجود دارند که مواد مغذی مورد نیاز کودک شما را تامین می‌کنند. حفظ سلامت کودکان برای اطمینان از رشد و نمو طبیعی آنها ضروری است.

۱- ویتامین A

ویتامین A یکی از بهترین ویتامین ها برای افزایش وزن کودکان نوپا است. این ویتامین در طیف گسترده ای از مواد غذایی موجود است. ویتامین A را می‌توان در گوشت، تخم مرغ، مرکبات، هویج و سیب زمینی شیرین یافت. این ویتامین باعث رشد و نمو و همچنین پاسخ های خوب سیستم ایمنی می‌شود.

۲- ویتامین B12

ویتامین B12 باعث رشد سالم کودک می‌شود. این ویتامین به مغز، سلول های خونی و بسیاری از قسمت های دیگر بدن کمک می‌کند تا آنطور که باید عمل کنند. به دلیل اینکه از عملکردهای سالم بدن پشتیبانی می‌کند، می‌تواند به افزایش وزن کودک نوپا کمک کند. ویتامین B12 در بسیاری از غذاهای حیوانی مانند ماهی، تخم مرغ، گوشت و محصولات لبنی موجود است.

۳- ویتامین D

این ویتامین عمدتاً در ساعات خاصی از روز در دسترس است، زیرا می‌توانید آن را از نور مستقیم خورشید دریافت کنید. با این حال، می‌توانید مقادیر کمی از آن را از طریق زرده تخم مرغ، کره، مارگارین، قارچ و محصولات لبنی دریافت کنید.

ویتامین D می‌تواند به افزایش وزن کودکان کمک کند زیرا کودکان را سالم نگه می‌دارد. همچنین همراه با کلسیم می‌تواند به رشد استخوان های سالم و قوی کمک کند.

مولتی ویتامین افزایش وزن کودکان

اکنون که با موثرترین ویتامین های افزایش وزن کودکان آشنا شدیم شاید بپرسید معمولا کودک تمایلی به مصرف خوراکی های غنی از این ویتامین ها نشان نمی دهد، پس چکار کنیم؟ راه حل مصرف مولتی ویتامین هایی است که این این مواد مغذی را برای کودک فراهم می کنند. اگر این ریز مغذی ها به صورت یکجا و در قالب یک کپسول و یا شربت به کودک داده شوند بهتر و راحت تر از مصرف تک به تک آنهاست.

برای رفع کمبودهای احتمالی و تامین ویتامین ها مکمل های مولتی ویتامین های مخصوص کودکان به فرم کپسول، شربت، قطره، قرص جوشان و قرص جویدنی در دسترس است.

۱- قرص جویدنی بایوبیسیکس چیلدرن نیچرز اونلی ۳۰ عددی

قرص جویدنی بایوبیسیکس چیلدرن نیچرز اونلی یک مکمل غذایی فوق العاده مفید برای حمایت از سلامت و رشد و نمو کودکان است. این قرص برای کودکان بالای ۳ سال مناسب است و حاوی طیف کاملی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن کودک است. قرص جویدنی بایوبیسیکس به تقویت سیستم ایمنی کودک کمک کرده و باعث افزایش نشاط و شادابی کودک می‌شود.

قرص جویدنی بایوبیسیکس چیلدرن نیچرز اونلی

۲- شربت کیدزی اپتایت دایونیکس فارما ۱۵۰ میلی لیتری

شربت کیدزی اپتایت دایونیکس فارما با افزایش اشتهای کودک باعث دریافت مواد غذایی و رشد مناسب کودک می‌شود. این مکمل حاوی عصاره‌ های گیاهی، رویال ژلی، منگنز، زینک و ویتامین‌ های B و C است که سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند. شربت کیدزی اپتایت به افزایش قد و وزن کودک کمک کرده و سیستم ایمنی کودک را نیز تقویت می‌کند. این شربت کمک می‌کند کودک راحت تر وزن بگیرد و لاغری و سوء تغذیه را درمان می‌کند.

شربت کیدزی مولتی ویتامین دایونیکس فارما

۳- شربت مولتی پلاس زینک فیشر کیندر ۲۰۰ میلی لیتر

شربت مولتی پلاس زینک فیشر کیندر حاوی طیف کاملی از ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن کودکان و نوجوانان است. استفاده از این شربت به رشد جسمی و ذهنی کمک کرده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. این شربت باعث افزایش اشتها شده و به افزایش قد و وزن کودک کمک خواهد کرد. کودکان بالای ۳ سال و نوجوانان می‌توانند از این شربت برای رفع کمبودهای احتمالی استفاده کنند.

قیمت شربت مولتی زینک فیشر کیندر

۴- قرص جوشان اپ فیز های هلث ۲۰ عددی

قرص جوشان اپ فیز های هلث یک مکمل فوق العاده برای تامین ترکیبی از ویتامین های B، پروتئین، آهن و زینک است. استفاده از این قرص جوشان به بهبود اشتهای کودک کمک کرده و رشد جسمی وی را بهبود می‌بخشد.

علاوه بر این از کم خونی جلوگیری کرده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. ترکیبات موجود در این مکمل با بالا بردن متابولیسم به افزایش سطح انرژی کودک نیز کمک خواهند کرد. این مکمل با طعم کولا برای کودکان بسیار جذاب است و کودکان بالای دو سال می‌توانند آن را مصرف کنند.

قرص جوشان اپ فیز های هلث

پودرهای پروتئینی

کودکان برای افزایش وزن به ترکیب کاملی از درشت مغذی ها و ریزمغذی ها نیاز دارند. برای تامین ریز مغذی ها انواع کپسول، شربت، قرص جویدنی و قرص جوشان را معرفی کردیم. اما تکلیف درشت مغذی ها چه می شود؟ اگر کودک تمایلی به خوردن غذاهای کامل نداشت یا به اندازه کافی غذا میل نکرد، چه می شود؟

در این شرایط، پودرهای افزایش وزن گزینه خوبی هستند زیرا مجموعه کاملی از پروتئین و کربوهیدرات ها و همچنین ویتامین ها و مواد معدنی اضافی را ارائه می دهند. معمولاً این محصولات روی افزایش کالری متمرکز می شوند.

می توانید این پودرها را با آب میوه، شیر، ماست و بستنی مخلوط کنید و در وعده صبحانه یا ناهار به کودک بدهید، همچنین می توانید به آن میوه های تازه و شکلات اضافه کنید یا آنها را روی گرانولا بریزید تا کودک کالری بیشتری دریافت کند.

تعدادی از پودرهای پروتئینی که در داروخانه ها به راحتی در دسترس هستند عبارتند از:

۱- پروتئین وی مخصوص کودکان دوبیس ۳۰۰ گرمی

پروتئین وی مخصوص کودکان دوبیس یک مکمل پروتئین مخصوص کودکان است که برای افزایش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مکمل در دو طعم شکلاتی و توت فرنگی در دسترس است که بسیار مورد علاقه کودکان است.

این مکمل برای کودکان بالای دو سال دچار سوء تغذیه تجویز می‌شود و به تولید انرژی در بدن کمک می‌کند. پروتئین وی مخصوص کودکان دوبیس با ویتامین ‌هایA ،D ، C غنی شده و حاوی کلسیم، آهن و زینک است. در هر سروینگ از این مکمل ۹ گرم پروتئین وجود دارد که برای کودکان در حال رشد بسیار حائز اهمیت است.

پروتئین وی مخصوص کودکان دوبیس

۲- پودر گین آپ کودکان کارن ۳۰۰ گرمی

پودر گین آپ کودکان کارن یک مکمل بسیار مفید برای افزایش وزن کودکان است. این مکمل حاوی پروتئین وی، پروتئین غلیظ شده شیر، مالتودکسترین، دکستروز، عصاره مالت، مجموعه ویتامین ‌ها و مواد معدنی برای تامین انرژی و پروتئین مورد نیاز بدن است. این مکمل در هر سروینگ ۹۴ کالری، ۱۷ گرم کربوهیدرات و ۵٫۵ گرم پروتئین ارائه می‌دهد که برای کودکان کم وزن و دچار سوء تغذیه بسیار مفید است.

پودر گین آپ کودکان کارن

سخن پایانی
کودکان در سنین مختلف وزن و ترکیب بدنی متفاوتی دارند. با این حال، اگر لباس های کودک در حین رشد برای او تنگ نمی‌شوند، ممکن است نگران ‌کننده باشد. به منظور رشد سالم کودک به یک رژیم غذایی سالم و متعادل که سرشار از مواد مغذی است، نیاز دارید. در صورت کمبودهای احتمالی می‌توانید از مولتی ویتامین ها استفاده کنید.

منبع: elsenutrition.com

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.