برای رشد قد کودکان چی خوبه؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
قد نقش مهمی در شخصیت کلی ایفا می‌کند، برخی دارای ژن های عالی هستند، در حالی که برخی برای رسیدن به قد مطلوب باید کمی تلاش کنند. این یک واقعیت است که بعد از یک سن خاص رشد قد متوقف می‌شود. به همین دلیل است که والدین از همان روزهای ابتدایی رشد مراقب قد کودک هستند. موارد مختلفی وجود دارد که منجر به رشد کلی کودک می‌شود، اما عادات غذایی نقش اساسی دارند. از این رو، اغلب توصیه می‌شود که کودک خود را با یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی تغذیه کنید. تغذیه کافی برای قد و وزن مناسب در سنین رشد بسیار مهم است. اما اگر کودک به خوردن غذاهای سالم و متنوع تمایل نشان نمی دهد می توانید شربت اشتها آور کودکان به او بدهید. اگر مایلید بدانید برای رشد قد کودکان چی خوبه در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

رشد قد کودکان به عوامل محیطی، ژنتیکی و تغذیه آنها در دوران رشد بستگی دارد. برای رشد و تکامل مطلوب باید به موارد بسیاری توجه کنید که مهمترین آنها تأمین مواد مغذی است. استفاده از غذاهای سالم، میوه ها، سبزیجات تازه و همچنین انواع آجیل می‌تواند به تأمین ویتامین ها و مواد معدنی برای رشد قد کمک کند. در صورتی که نگران رشد قد کودک خود هستید، می‌توانید با مشورت پزشک از مکمل رشد کودکان استفاده نمایید.

بهترین صبحانه برای افزایش قد  

کودکان برای رشد جسمی به انواع مواد مغذی نیاز دارند. بهترین صبحانه برای افزایش قد باید شامل ترکیب کاملی از پروتئین، کربوهیدرات و چربی های مفید باشد. به عنوان مثال تخم مرغ عسلی، شیر و انواع املت همراه با نان برای صبحانه کودکان بسیار مفید است و به رشد قد آنها کمک می‌کند.

چه چیزی برای رشد قد خوب است؟

فاکتورهای زیادی در افزایش قد در دوران رشد نقش دارند. یک رژیم غذایی استاندارد با تأمین ویتامین ها و مواد مغذی می‌تواند باعث رشد مطلوب قد شود. علاوه بر این خواب و ورزش نیز با افزایش تولید هورمون رشد به رشد قد کمک می‌کنند.

خواب کامل شبانه در کودکان و نوجوانان برای افزایش قد بسیار مهم است. از طرفی تحرک به اشکال مختلف از ورزش های کششی و پرشی تا شنا می‌تواند به رشد قد کمک کند.

بیشتر بخوانید: بهترین شربت اشتها آور کودکان را بشناسید!

میوه افزایش قد کودکان 

همه ما می‌دانیم میوه ها منابع غذایی بسیار مهمی برای حفظ سلامتی در طول زندگی هستند. بنابراین گنجاندن آنها در رژیم غذایی کودکان به رشد و تکامل مطلوب آنها کمک می‌کند. از بین میوه ها موز، گیلاس، انواع مرکبات، آووکادو، طالبی و توت ها برای رشد قد مفیدتر هستند. زیرا ترکیبی از کلسیم، زینک، آرژنین، ویتامین D3 ارائه می‌دهند که برای رشد استخوان ها بسیار مهم است.

مواد غذایی برای افزایش قد کودکان

مواد غذایی سالم و فرآوری نشده بهترین ترکیبات برای افزایش قد کودکان هستند. برای کمک به رشد قد کودک همچنین می‌توانید از منابع پروتئینی سالم در کنار سبزیجات و غلات استفاده کنید.

۱- پروتئین

پروتئین یکی از این مواد مغذی مهم برای رشد بدن است و در کنار سایر خوراکی ها رشد مناسب قد را تضمین می‌کند. پروتئین به رشد بافت ها و ساخت عضلات در بدن کمک می‌کند و انرژی کافی برای گذراندن روز را فراهم خواهد کرد. انواع گوشت ها، حبوبات و تخم پرندگان منابع عالی پروتئین هستند.

۲- غلات کامل

غلات کامل یک منبع خوب برای تأمین پروتئین، آهن و ویتامین های B هستند. این ترکیبات با تأثیر بر متابولیسم به رشد قد کودک کمک کرده و ریزمغذی های ضروری را تأمین می‌کند. این دسته از مواد غذایی خصوصا برای صبحانه مفید هستند.

۳- سبزیجات

سبزیجات برای افراد در همه سنین سالم ترین گزینه های خوراکی هستند. آنها مواد معدنی و ویتامین هایی را تأمین می‌کنند که در رشد و نمو تأثیر قابل توجهی دارند. علاوه بر این به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کنند که تأثیر مستقیمی بر اشتها دارد. استفاده از سبزیجات رنگی در تغذیه روزانه بیشتر املاح و ویتامین های ضروری را تأمین خواهد کرد.

۴- میوه ها

میوه ها نیروگاه های مواد مغذی و انرژی هستند. در واقع سالم ترین گروه مواد غذایی برای بهبود متابولیسم و تقویت سیستم ایمنی میوه های فصلی هستند.

۵- شیر

شیر یک خوراکی فوق العاده برای دوران رشد است که با کلسیم خود به رشد استخوان های کودک کمک می‌کند. مصرف شیر به سلامت و رشد کودکان کمک کرده و یکی از مواد غذایی اساسی است که هرگز نباید نادیده گرفته شود.

بیشتر بخوانید: آیا قرص کلسیم برای افزایش قد مفید است؟

بهترین شربت افزایش قد کودکان

محصولات زیادی برای افزایش قد کودکان اکنون در بازار موجود است. آنها با ترکیبات منحصر به فرد به روش های مختلف باعث افزایش قد می‌شوند. بهترین شربت افزایش قد کودکان در ادامه خدمت شما معرفی می‌گردد.

۱- شربت مولتی ویتامین پلاس زینک سندروس

شربت مولتی ویتامین پلاس زینک سندروس بهترین مولتی ویتامین برای رشد قد کودکان  و رفع کمبودهای تغذیه ای است. این شربت حاوی ۹ ویتامین ضروری به همراه مواد معدنی از جمله کلسیم و زینک است که به رشد قدی کودکان کمک می‌کند. مولتی ویتامین پلاس زینک سندروس باعث بهبود متابولیسم و اشتها شده و رشد جسمانی کودک را بهبود می‌بخشد.

شربت مولتی ویتامین پلاس زینک سندروس

۲- شربت آرژی پلاس یوروویتال

شربت آرژی پلاس یوروویتال ۲۰۰ میلی لیتر حاوی ویتامین ها و مینرال های ضروری به همراه آمینو اسید آرژنین و در واقع بمب افزایش قد است. این شربت با ترکیب منحصر به فرد خود به رشد استخوان ها کمک می‌کند.

 آرژنین به عنوان یک آمینواسید نیمه ضروری با تولید هورمون رشد در بدن در ارتباط است. این ترکیب ترشح هورمون رشد را افزایش می‌دهد که در کنار ریزمغذی های دیگر از جمله کلسیم و ویتامین دی باعث رشد بیشتر استخوان ها می‌شود.

شربت آرژی پلاس یوروویتال

۳- شربت کیندر مولتی ویتامین یوروویتال

شربت کیندر مولتی ویتامین یوروویتال ۲۰۰ میلی لیتر حاوی ترکیب کاملی از ویتامین ها و مینرال ها برای کمک به رشد کودکان و نوجوانان است. زینک، ویتامین دی، کلسیم و سایر مواد مغذی موجود در این شربت به رشد نرمال استخوان ها و قد کمک می‌کنند. این مکمل از بیماری های مختلف با تقویت سیستم ایمنی پیشگیری می‌کند. بنابراین از تاخیر در رشد به دلیل بیماری جلوگیری می‌کند.

شربت کیندر مولتی ویتامین یوروویتال

سخن پایانی
یک رژیم غذایی مملو از مواد مغذی در کنار فعالیت بدنی به رشد قد کمک می‌کند. در دوران رشد استفاده از منابع پروتئینی خوب مانند انواع گوشت قرمز و سفید، تخم پرندگان و حبوبات در کنار میوه و سبزیجات تازه بهترین راه برای کمک به رشد قدی کودک است.

منبع: momjunction

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.