بهترین ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن

آنچه در این مقاله می خوانید:
حفظ سیستم ایمنی قوی برای سلامتی و رفاه کلی بسیار مهم است. در حالی که یک رژیم غذایی متعادل و یک سبک زندگی سالم در این زمینه نقش اساسی دارند، گاهی اوقات بدن ما نیاز به تقویت اضافی دارد. اینجاست که ویتامین ها و مکمل ها وارد عمل می‌شوند. در این مقاله ما بهترین ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن را بررسی خواهیم کرد. بهترین مولتی ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند سلامت ایمنی شما را تقویت کرده و به شما این امکان را می‌دهد که زندگی پر جنب و جوش و انعطاف پذیرتری داشته باشید. با ما همراه باشید.

یک رژیم غذایی متعادل و دریافت سطوح مناسب ویتامین ها و مواد معدنی از سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کند. سیستم ایمنی ضعیف می‌تواند ما را در برابر ویروس ها و باکتری های خطرناک آسیب پذیر کند. بیماری، آسیب و استرس شرایطی هستند که می‌توانند بر سطح ایمنی ما تأثیر بگذارند.

کسانی که مستعد ابتلا به عفونت هستند یا نیاز به حمایت ایمنی دارند بهتر است ویتامین های A، B6، فولات، B12، C و D و همچنین مواد معدنی کمیاب زینک و سلنیوم را به صورت مکمل استفاده کنند. این مواد مغذی به عملکرد طبیعی سیستم ایمنی کمک کرده و سطح سلامتی فرد را بهبود می‌بخشند.

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که مکمل ها نباید به عنوان جایگزینی برای رژیم غذایی و سبک زندگی سالم استفاده شوند. داشتن یک رژیم غذایی متعادل، خواب کافی، ورزش منظم و مدیریت استرس همگی برای حفظ یک سیستم ایمنی قوی مهم هستند.

بیشتر بخوانید: راهکارهای تقویت سیستم ایمنی بدن

بهترین ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن

طیف وسیعی از ویتامین ‌ها و مکمل ‌ها وجود دارند که می‌توانند از سلامت سیستم ایمنی بدن حمایت کنند. ویتامین C، ویتامین D، روی و پروبیوتیک ها تنها چند مورد هستند. با اینحال ایده خوبی است که برای مصرف بهترین مولتی ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن ابتدا با یک پزشک مشورت کنید. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما مهمترین ریزمغذی های تقویت سیستم ایمنی شرح داده شده است.

۱- ویتامین D     

ویتامین D یا ویتامین آفتاب برای حفظ سلامت سیستم ایمنی ضروری است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید بهترین منبع طبیعی ویتامین D است. با این حال، در طول فصل سرد و گرم دریافت نور خورشید به اندازه کافی چالش برانگیز می‌شود. برای جبران، می‌توانید بشقاب خود را با غذاهای غنی از ویتامین D، مانند ماهی های چرب، زرده تخم مرغ، جگر گاو و قارچ غنی کنید. همچنین استفاده از قرص ویتامین D برای تقویت ایمنی بسیار مفید است.

۲- زینک (روی)

زینک یک ماده معدنی کمیاب است که به تولید سلول های ایمنی و تنظیم التهاب کمک می‌کند. افزایش منابع غذایی روی به رژیم غذایی مانند افزودن گوشت های بدون چربی و صدف برای دریافت این ماده معدنی ساده به نظر می‌رسد. برای کسانی که بیشتر غذاهای گیاهی می‌خورند لبنیات، آجیل، دانه ها، به ویژه دانه کدو تنبل، حبوبات مانند نخود و عدس منابع عالی روی هستند.

در وبسایت health.clevelandclinic می خوانیم:
ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که به بدن در مبارزه با عفونت ها کمک می کند. محققان می گویند ویتامین E یکی از موثرترین مواد مغذی برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی است. به این خاطر که به حفظ عملکرد سلول های T در بالاترین مقدار کمک می کند.

۳- ویتامین C

ویتامین C به دلیل خواص تقویت کننده سیستم ایمنی کاملا شناخته شده است. این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند، به این معنی که از بدن شما در برابر سمومی که باعث التهاب می‌شود، محافظت می‌کند.

ویتامین C همچنین باعث افزایش تولید گلبول های سفید خون می‌شود که برای مبارزه با عفونت های مزاحم بسیار مهم هستند. دریافت دوز روزانه ویتامین C در رژیم غذایی ضروری است زیرا بدن نمی‌تواند این ویتامین را تولید یا مقدار اضافی آن را ذخیره کند. مرکبات مانند پرتقال، لیمو و گریپ فروت منابع عالی ویتامین C هستند.

۴- آهن

آهن یک ماده معدنی ضروری برای پاسخ ایمنی اول و ثانویه است. این مینرال نقش مهمی در سیستم ایمنی دارد و ذخایر آهن به دقت توسط بدن کنترل می‌شود. کمبود سطح آهن بدن باعث کاهش ایمنی غیراختصاصی می‌شود که اولین خط دفاعی بدن شما در برابر عوامل بیماری زا است.

بیشتر بخوانید: تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر سرماخوردگی

۵- سلنیوم

بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که بدن برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی به سلنیوم نیاز دارد. سلنیوم، همراه با سایر مواد معدنی، می‌تواند به تقویت گلبول های سفید خون کمک کرده و توانایی بدن را برای مبارزه با بیماری و عفونت بهبود ببخشد. این مینرال عمدتاً از طریق ترکیب با سلنوپروتئین ها، نقش مهمی در التهاب و ایمنی ایفا می‌کند. سطوح کافی از سلنیوم برای شروع ایمنی مهم است، اما در تنظیم پاسخ های ایمنی بیش از حد و التهاب مزمن نیز نقش دارد.

بهترین دارو برای تقویت سیستم ایمنی بدن بزرگسالان

برای تقویت سیستم ایمنی بدن بزرگسالان مکمل هایی با ترکیب منحصر به فرد از ویتامین ها، مواد معدنی و برخی از عصاره های گیاهی طراحی و تولید شده است. در ادامه بهترین مکمل ها برای تقویت ایمنی شرح داده شده است.

۱- شربت ایمیونس ویتابیوتیکس

شربت ایمیونس ویتابیوتیکس یک ترکیب خاص از ویتامین ها، مواد معدنی، بتاکاروتن و ال کارنیتین برای تقویت سیستم ایمنی است. این شربت سیستم دفاعی بدن را تقویت کرده و از ابتلا به بیماری ها و عفونت ها پیشگیری می‌کند. علاوه بر این سطح انرژی بدن را افزایش می‌دهد که برای دوره نقاهت بسیار مهم است.

خرید اینترنتی شربت ایمیونس

۲- کپسول پاورفیت هولیستیکا

کپسول پاورفیت هولیستیکا با بهره مندی از خواص عصاره قارچ شیتاکه برای تقویت سیستم ایمنی تولید شده است. این مکمل با تقویت ایمنی از انواع بیماری ها و حتی ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند. استفاده از این مکمل به کاهش طول دوره بیماری و نقاهت نیز کمک کرده و باعث تولید انرژی در بدن می‌شود.

ارزانترین داروخانه قرص پاورفیت

۳- قرص تقویت سیستم ایمنی بدن نووهیل

قرص تقویت سیستم ایمنی بدن نووهیل حاوی عصاره قارچ اکیناسه و پروپولیس به دست آمده از کندوی عسل است. این ترکیبات حاوی مواد مغذی بسیار مفید برای مقابله با بیماری ها و عفونت ها هستند. قرص تقویت سیستم ایمنی بدن نووهیل به بهبود بیماری های مفصلی نیز کمک می‌کند.

قرص تقویت سیستم ایمنی بدن نووهیل

سخن پایانی
برای حفظ عملکرد بهینه فرآیندهای مختلف بدن مهم است که رژیم غذایی خود را با تمام ویتامین ها و مواد معدنی ضروری غنی کنید. علاوه بر منابع غذایی، می‌توانید دوز روزانه مواد معدنی و ویتامین ‌ها را از مکمل‌ های معتبر و با کیفیت بالا دریافت کنید. عوامل دیگری که باید در رابطه با عملکرد سیستم ایمنی حائز اهمیت هستند خواب، استرس و سلامت روده است که برای سلامت عمومی باید در نظر گرفته شوند.

منبع: forbes

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.