بهترین ویتامین برای تقویت کلیه ها

آنچه در این مقاله می خوانید:
وقتی صحبت از مصرف مکمل تقویت کلیه می‌شود، همه ویتامین ها برابر نیستند. ویتامین هایی که باید از مصرف آنها اجتناب کنید ممکن است شامل آنهایی باشند که ممکن است باعث سنگ کلیه شوند. به عنوان مثال، اگر بیماری کلیوی دارید، دوزهای بالای ویتامین C ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد برای شما ضرر داشته باشند. زیرا ویتامین C ممکن است باعث تجمع اگزالات شود، ترکیبی که ممکن است منجر به سنگ کلیه شود. با اینحال تقویت کلیه ضعیف با ویتامین ها و رژیم غذایی می‌تواند راهی عالی برای حفظ سلامتی باشد. ما در ادامه این مقاله از مجله داروبوم به معرفی بهترین ویتامین برای تقویت کلیه ها می‌پردازیم. لطفاً همراه ما باشید.

داشتن کلیه های سالم برای حفظ سلامت عمومی حیاتی است. کلیه ها مواد زائد را به مثانه منتقل می‌کنند تا از طریق ادرار از بدن خارج شوند. کلیه‌ ها همچنین تعادل مایعات بدن را تنظیم می‌کنند. آنها مواد معدنی (سدیم، پتاسیم و فسفر) موجود در جریان خون را در تعادل نگه می‌دارند.

این اندام های مهم همچنین ویتامین D را فعال می‌کنند تا بدن بتواند از آن استفاده کند. علاوه بر این هورمون‌ هایی را آزاد می‌کنند که تولید گلبول‌های قرمز خون را هدایت کرده و فشار خون را تنظیم می‌کند. بنابراین باید در حفظ سلامت این اندام ها با سبک زندگی سالم کوشا باشیم. اگر می‌پرسید برای تقویت کلیه چه بخوریم بهترین ویتامین برای تقویت کلیه ها عبارتند از:

۱- ویتامین C

ویتامین C یک ویتامین ضروری برای سلامت عمومی و بسیاری اندام ها از جمله کلیه ها است. این ویتامین به جلوگیری از عفونت های ادراری و کمک به بهبود زخم ها کمک می‌کند. ویتامین ث با خاصیت آنتی اکسیدانی خود می‌تواند به دفع رادیکال های آزاد و حفظ سلامت کلیه ها کمک کند.

اگرچه این ویتامین در مقادیر توصیه شده به حل شدن سنگ های موجود در کلیه کمک می‌کند اما مصرف مقدار زیاد این ویتامین از طریق مکمل ها ممکن است باعث ایجاد سنگ کلیه شود.

۲- ویتامین A

ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی ضروری برای حفظ سلامتی است. این ویتامین باعث رشد سلول ها و بافت هایی می‌شود که برای حفظ سیستم ایمنی بدن و محافظت در برابر عفونت مهم هستند. این ویتامین برای جلوگیری از عفونت کلیوی و سیستم ادراری بسیار مفید است. Vitamin A یکی از اجزا تشکیل دهنده انواع مولتی ویتامین کلیه است.

بیشتر بخوانید: اگر کلیه سنگ ساز داریم می توانیم قرص کلسیم بخوریم؟

۳- ویتامین D

ویتامین D برای نظارت بر سطح کلسیم و PTH تجویز شود. کلیه های سالم سرشار از گیرنده های ویتامین D هستند و نقش مهمی در تبدیل ویتامین D به فرم فعال آن دارند. این ویتامین به تعادل کلسیم و فسفر در بدن با کنترل جذب این مواد معدنی کمک می‌کند و هورمون پاراتیروئید (PTH) را تنظیم می‌کند.

سیستم غدد درون ریز نقش کلیدی در کنترل دفع کلیوی کلسیم و فسفر دارد. بازجذب کلسیم در کلیه توسط عوامل متعددی کنترل می‌شود که ویتامین D یکی از آنهاست.

در وبسایت khccares می خوانیم:
کلیه ها مسئول تبدیل ویتامین D به متابولیت های فعال هستند و برای جذب کلسیم و فسفر ضروری هستند. کسانی که از بیماری مزمن کلیوی رنج می برند ممکن است سطح ویتامین D پایینی داشته باشند، عمدتاً به این دلیل که کلیه های آسیب دیده در تبدیل ویتامین D به شکل فعال آن مشکل دارند. مصرف مکمل ویتامین D ممکن است پیشرفت بیماری مزمن کلیوی را سرکوب کند و به شما کمک کند به سطوح ویتامین D سالم دست یابید.

خرید اینترنتی بهترین مولتی ویتامین کلیه از داروخانه

بهترین مولتی ویتامین برای تقویت کلیه

تا اینجای مقاله با برخی از موثرترین ویتامین ها در بهبود عملکرد و تقویت کلیه آشنا شدیم. مصرف جداگانه این ویتامین ها می تواند کمبود آن ریز مغذی خاص را از رژیم غذایی جبران کند. اما تنها راه این نیست. مصرف مولتی ویتامین های تخصصی کلیه شما را از مصرف چندین قرص و به خاطر سپاری آنها بی نیاز می کند. در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین مولتی ویتامین های تقویت کننده کلیه می پردازیم:

۱- قرص سیستون هیمالیا

قرص سیستون هیمالیا یک مکمل گیاهی مفید برای رفع بسیاری از مشکلات کلیوی است. این مکمل  از سنگ سازی کلیه ها جلوگیری می‌کند و سنگ های موجود  را پودر و دفع می‌کند.

علاوه بر این با فعالیت ضد میکروبی از عفونت ‌های مجاری ادراری در هنگام دفع سنگ جلوگیری می‌کند. همچنین با کاهش شدت اسپاسم های عضلانی دفع سنگ ها را راحت تر می‌کند.

سیستون هیمالیا برای درمان بی اختیاری ادرار و عفونت ‌های ادراری دوران بارداری نیز تجویز می‌شود. این مکمل با دفع اسید اوریک از طریق ادرار در درمان نقرس و التهاب مفاصل نیز مفید است. این مکمل برای دفع سنگ بزاقی نیز تجویز می‌شود و به عنوان مدر در بسیاری از شرایط  برای بیماران کلیوی قابل استفاده است.

قیمت قرص سیستون هیمالیا

۲- قرص دورالایف کیدنی فاران شیمی

قرص دورالایف کیدنی فاران شیمی در فرمولاسیون خود حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای بیماران کلیوی است. این مکمل به تقویت و بهبود عملکرد سیستم ایمنی و عصبی کمک کرده و فاقد گلوتن، لاکتوز است.

در ترکیب این مکمل ویتامین های ب کمپلکس، ویتامین ث و ویتامین ای بکار رفته است. ویتامین های ب برای تولید انرژی و حفظ سلامت سیستم عصبی ضروری هستند. ویتامین ث و ای با عملکرد آنتی اکسیدانی خود از سلامت کلیه ها و سلامت عمومی بدن محافظت می‌کنند. این  محصول در واقع یک قرص تقویت کلیه است.

آهن، زینک، سلنیوم و مس مینرال های موجود در فرمولاسیون این مکمل هستند که سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند. سطح این مینرال ها معمولا در بیماری های کلیوی کاهش می‌یابد. بنابراین با مصرف قرص دورالایف کیدنی فاران شیمی می‌توان از این مسئله پیشگیری کرد.

قیمت قرص دورالایف کیدنی فاران شیمی

بیشتر بخوانید: برای دفع سنگ کلیه چه بخوریم؟

۳- ساشه کرنکس بهشاد دارو

ساشه کرنکس بهشاد دارو یکی از مکمل های موجود برای کمک به سلامت کلیه ها است. در فرمولاسیون این مکمل عصاره استاندارد شده کرنبری بکار رفته است که برای بهبود التهاب و عفونت باکتریایی مثانه و مجاری ادراری مؤثر است.

مصرف این مکمل به پیشگیری از عفونت عود کننده مجاری ادراری تحتانی کمک کرده و برای حفظ سلامت عمومی و سلامت دستگاه ادراری بسیار مفید است. کرنبری سرشار از ترکیباتی است که فواید فوق العاده ای برای کلیه ها و مجاری ادراری دارند.

عصاره کرنبری دارای خاصیت آنتی اکسیدانی شناخته شده است بنابراین به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. از این طریق نیز به روش غیر مستقیم به سلامت کلیه ها و سیستم ادراری کمک می‌کند. این ترکیب معمولا در انواع قرص ویتامین کلیه گنجانده می‌شود.

قیمت ساشه کرنکس بهشاد دارو

۴- قرص ارومکس گلدن لایف

قرص ارومکس گلدن لایف یک مکمل مفید برای جلوگیری از عود و یا ایجاد عفونت ‌های مجاری ادراری است. در فرمولاسیون این قرص، ویتامین C و عصاره کرنبری بکار رفته است که با خواص آنتی اکسیدانی قوی به سلامت کلیه ها کمک می‌کنند. این دو ترکیب با تقویت سیستم ایمنی بدن به جلوگیری از بیماری های کلیوی کمک می‌کنند.

عصاره کرنبری موجود در قرص ارومکس سرشار از ترکیبات فلاونوئیدی به نام پروآنتوسیانین و آنتوسیانین است که برای درمان عفونت‌ های مجاری ادراری بسیار مفید است. این عصاره با جلوگیری از اتصال باکتری‌ های بیماری زا به دیواره مجاری ادراری از انواع بیماری ها و عفونت های سیستم ادراری جلوگیری می‌کند.

قیمت قرص ارومکس گلدن لایف

سخن پایانی
هنگامی که به دنبال سلامت کلیه های خود هستید، ویتامین ها راهی عالی برای تکمیل رژیم غذایی و حفظ عملکرد کلیه ها هستند. بیماری کلیوی می‌تواند منجر به عوارض مختلفی شود. در واقع بهترین دارو برای تقویت کلیه، گنجاندن ویتامین ها در رژیم غذایی یا مصرف مولتی ویتامین حاوی ریزمغذی های مفید است. مصرف ویتامین ها و داشتن یک سبک زندگی سالم به حفظ سلامت این اندام های مهم کمک می‌کند.

منبع: godigit

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.