فواید و عوارض فولیک اسید برای مردان

آنچه در این مقاله می خوانید:
وظایف اسید فولیک مانند نگهداری DNA، تولید سلول و رشد سلولی همگی از عوامل مؤثر در باروری مردان هستند. بسیاری از مکمل هایی که برای بهبود باروری مردان به بازار عرضه می‌شوند حاوی اسید فولیک هستند. اکثر تحقیقات نشان می‌دهند که قرص اسید فولیک در بهبود کیفیت و غلظت اسپرم، حفظ سلامت قلب و پیشگیری از افسردگی در مردان مؤثر است. در ادامه مقاله به فواید و عوارض فولیک اسید برای مردان می‌پردازیم لطفاً همراه ما باشید.

اسید فولیک در صورتی که به طور منظم در حد اعتدال مصرف شود فواید زیادی برای سلامتی مردان دارد. از حمایت از سلامت قلب و عروق و عملکرد شناختی گرفته تا ارتقای باروری و تقویت عملکرد ایمنی، اسید فولیک نقشی حیاتی در حفظ سلامت کلی ایفا می‌کند. با گنجاندن اسید فولیک در برنامه روزانه خود، مردان می‌توانند به طور پیشگیرانه از مزایای این ویتامین B ضروری برخوردار شوند. 

در حالی که مردان معمولاً به سطوح پایین ‌تری از اسید فولیک نسبت به زنان نیاز دارند، افزودن آن به برنامه روزانه‌ می‌تواند مزایای سلامتی قابل‌ توجهی داشته باشد. با اینحال مصرف بیش از حد آن مانند هر داروی دیگری عوارضی به دنبال خواهد داشت.

در وبسایت wellahealth می خوانیم:
برخی از علل کمبود اسید فولیک در مردان عبارتند از:
اعتیاد به الکل: نیازی به توضیح نیست سطح اسید فولیک در مردانی که الکل مصرف می کنند کمتر است.
پاتوژن های روده کوچک: روده را از جذب کامل مواد مغذی مانند اسید فولیک به سیستم باز می دارد.
مصرف برخی داروها: برخی از داروها می توانند باعث کمبود فولات شوند. به عنوان مثال متوتراکسات است.

فواید مصرف فولیک اسید در آقایان

اسید فولیک برای عملکرد مطلوب سیستم ایمنی بسیار مهم است. این ویتامین به تولید DNA و گلبول ‌های قرمز خون کمک می‌کند، از رشد و ترمیم بافت ها حمایت می‌کند و به بدن در مبارزه با عفونت‌ ها و بیماری‌ ها کمک خواهد کرد. مردان با گنجاندن اسید فولیک در رژیم غذایی خود می‌توانند سیستم ایمنی خود را تقویت کرده و عملکرد سلولی بهینه را حفظ کنند.

۱- درمان افسردگی در آقایان با اسید فولیک

اسید فولیک یک بلوک ساختمانی مهم برای انتقال دهنده های عصبی سروتونین، نوراپی نفرین و دوپامین است که تصور می‌شود در افسردگی سطح آنها کاهش می‌یابد. شواهد از استفاده کمکی اسید فولیک با داروهای ضد افسردگی برای کاهش علائم افسردگی اساسی حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: قرص فولیک اسید برای چیست؟

۲- اسید فولیک برای تقویت اسپرم

اسید فولیک نقش حیاتی در تقویت باروری مردان دارد. مطالعات نشان داده‌اند که مکمل اسید فولیک می‌تواند کیفیت اسپرم از جمله غلظت اسپرم، تحرک و مورفولوژی را بهبود ببخشد. با تقویت این جنبه ها، اسید فولیک شانس لقاح و بارداری موفق را افزایش می‌دهد. بنابراین، مردانی که قصد تشکیل خانواده دارند یا مشکلات باروری را تجربه می‌کنند، می‌توانند از خواص اسید فولیک در برنامه روزانه خود بهره مند شوند.

محصول پیشنهادی
برای خرید قوی ترین داروی تقویت اسپرم و مشاهده بهترین قرص برای ناباروری مردان به سایت داروخانه آنلاین داروبوم مراجعه کنید.

۳- رشد مو در آقایان با مصرف اسید فولیک

یکی دیگر از فواید اسید فولیک برای مردان کمک به رشد موها است. این ویتامین تولید گلبول های قرمز را تسهیل کرده و به حفظ گردش خون خوب کمک می‌کند. بنابراین باعث می‌شود مواد مغذی مورد نیاز برای رشد سالم به فولیکول های مو برسد.

۴- افزایش سلامت قلب با اسید فولیک

اسید فولیک نقش اساسی در حمایت از سلامت قلب و عروق دارد. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف اسید فولیک کافی می‌تواند به کاهش سطح هموسیستئین، یک اسید آمینه مرتبط با افزایش خطر بیماری قلبی کمک کند. اسید فولیک با کاهش سطح هموسیستئین به حفظ یکپارچگی عروق خونی، بهبود جریان خون و کاهش احتمال ابتلا به مشکلات قلبی عروقی کمک می‌کند. استفاده از اسید فولیک در یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند به ویژه برای مردان با سابقه خانوادگی بیماری قلبی یا کسانی که سبک زندگی بی تحرکی دارند، مفید باشد.

۵- فولیک اسید برای مردان کم خون

سطح پایین اسید فولیک در مردان و زنان می‌تواند باعث کم خونی مگالوبلاستیک شود. در این حالت، گلبول های قرمز خون بزرگتر از حد طبیعی هستند. از دیگر خواص اسید فولیک برای مردان می‌توان به رفع کم خونی اشاره کرد.

عوارض کمبود اسید فولیک در مردان

اسید فولیک یک ویتامین ضروری برای حفظ سلامتی است. برخی از علائم رایج کمبود اسید فولیک در مردان عبارتند از: 

  • فقدان انرژی
  • خستگی شدید
  • تنگی نفس و احساس ضعف
  • پوست رنگ پریده
  • سردرد
  • تپش قلب
  • کاهش وزن و کاهش اشتها
  • وزوز گوش
  • تغییر در حس چشایی
  • اسهال
  • ضعف عضلانی

اگر مشکوک به کمبود این ویتامین هستید، با پزشک خود مشورت کنید تا بتواند دوز صحیح آن را برای شرایط شخصی شما تجویز کند.

بهترین مکمل اسید فولیک برای آقایان

شما می‌توانید با مصرف روزانه قرص اسید فولیک، سطح این ویتامین را در بدن  افزایش دهید. بهترین منبع اسید فولیک برای شما به فوایدی که به دنبال آن هستید و علت کمبود آن بستگی دارد. 

۱- قرص فولیک اسید ۴۰۰ میکروگرم هلث اید

قرص فولیک اسید ۴۰۰ میکروگرم هلث اید یک مکمل غذایی فوق العاده برای تأمین فولیک اسید همه افراد است. این مکمل را خانم های باردار برای سلامت جنین و آقایان برای رفع کم خونی، کمک به سلامت قلب و عروق، رشد موهای سالم و پیشگیری از افسردگی می‌توانند مصرف کنند.

خرید قرص فولیک اسید هلث اید

۲- قرص فولیک اسید ۸۰۰ میکرو گرم یوروویتال

قرص فولیک اسید ۸۰۰ میکرو گرم یوروویتال ۶۰ عددی علاوه بر حفظ سلامت سیستم عصبی جنین در خانم های باردار برای باروری آقایان نیز حائز اهمیت است. تحقیقات نشان داده است بین مصرف روزانه فولات و فراوانی تعداد غیر طبیعی کروموزوم‌ ها در اسپرم در مردان سالم در طیف سنی وسیعی رابطه معکوس و معنادار وجود دارد.

خرید آنلاین قرص فولیک اسید یوروویتال

۳- قرص اسید فولیک ۸۰۰ میکرو گرم آپوویتال

رژیم غذایی فاقد غذاهای غنی از اسید فولیک می‌تواند منجر به کمبود این ویتامین شود. کمبود اسید فولیک همچنین می‌تواند در افرادی که دارای جهش ژنتیکی هستند یا بیماری هایی مانند سلیاک و بیماری کرون دارند، رخ می‌دهد زیرا جذب فولات برای بدن آنها سخت تر است. قرص اسید فولیک ۸۰۰ میکرو گرم آپوویتال برای درمان این موارد تجویز می‌شود.

این مکمل همچنین برای سلامت پوست، مو و ناخن ها مفید است. به رشد جنین و جلوگیری از کم خونی، افسردگی و بیماری های قلبی- عروقی کمک می‌کند. این ویتامین از سفیدی زودرس موها جلوگیری کرده و با تقویت سیستم ایمنی به درمان عفونت ها کمک می‌کند.

خرید آنلاین قرص اسید فولیک آپوویتال

میزان مصرف اسید فولیک برای مردان

کمبود اسید فولیک می‌تواند منجر به خستگی، موهای خاکستری، زخم های دهان، تورم زبان، مشکلات باروری و افسردگی دیگر شود. مصرف اسید فولیک یک راه عالی برای افزایش سطح این ویتامین و جلوگیری از کمبود آن به خصوص هنگام تلاش برای فرزند آوری است. 

مصرف روزانه توصیه شده (RDI) اسید فولیک برای مردان ۴۰۰ میکروگرم است. مردانی که قصد بچه دار شدن دارند، ممکن است از رژیم غذایی که سطح اسید فولیک آنها را به طور روزانه افزایش می‌دهد، سود ببرند. بهترین راه برای انجام این کار ممکن است افزایش مصرف غذاهای حاوی این ماده مغذی یا مکمل اسید فولیک باشد.

زمان مصرف فولیک اسید برای مردان

اکثر مردم می‌دانند که اسید فولیک برای بارداری سالم و رشد جنین حیاتی است. این ویتامین به دلیل نقشی که در تولید و رشد سلولی دارد، برای سیستم تناسلی مردان و تولید اسپرم سالم نیز حیاتی است.

اسید فولیک موجود در قرص فولیک اسید به شما کمک می‌کند تا بالاترین کیفیت استراحت را داشته باشید و به شما این امکان را می‌دهد تا در سطح سلولی تجدید قوا کنید و صبحی باطراوت شروع کنید. در طول روز، اسید فولیک سیستم ایمنی، سطح انرژی و توانایی مغز شما را تقویت می‌کند و به شما کمک می‌کند تا بهترین احساس را داشته باشید.

سخن پایانی
اسید فولیک که به عنوان ویتامین B9 نیز شناخته می‌شود، یک ویتامین محلول در آب است که نقش مهمی در رشد و تکامل سلولی ایفا می‌کند. این ویتامین برای مردان ضروری است زیرا به تولید و نگهداری سلول های جدید از جمله گلبول های قرمز خون کمک می‌کند. اسید فولیک همچنین خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش می‌دهد.

منبع: healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.