تاثیر قرص هیرویت بر پوست صورت چیست؟

Munich, Bavaria, Germany, Europe

آنچه در این مقاله می خوانید:
هیرویت به مکملی برای تقویت موها و ضد ریزش موها معروف است. اما سوال اینجاست؛ آیا این مکمل برای پوست صورت نیز تاثیرات مثبتی بر جای می گذارد؟ تاثیر هیرویت بر پوست به دلیل ویتامین ها، مینرال ها و آمینو اسیدهای موجود در فرمولاسیون این مکمل است.
از جمله اینکه خاصیت ارتجاعی پوست را تقویت کرده و از این طریق در پیشگیری از بروز چین و چروک های پوستی موثر است. همچنین این مواد مغذی با افزایش خونرسانی شفافیت و درخشندگی پوست را به ارمغان می آورند. در گام بعدی به ترمیم سریع زخم های پوستی کمک می کند.

هیرویت چیست؟

قبل از آنکه درباره اثربخشی قرص هیرویت روی پوست صورت صحبت کنیم، بهتر است ابتدا به معرفی قرص هیر ویت بپردازیم. انواع مکمل های تغذیه کننده مو در داروخانه ها موجود است که می تواند مشکلات مو را بر طرف کند. هیر ویت معروف ترین و موثرترین این محصولات است.

اما هیرویت علاوه بر افزایش رشد و جلوگیری از ریزش مو، اثرات محافظت کننده پوست نیز دارد. پوست سالم، یکدست و شاداب نقش مهمی در زیبایی چهره ایفا می کند. مواد مغذی موجود در هیرویت موجب سلامت پوست می شود. اما هیرویت چگونه پوست صورت را خوب می کند؟

کلاژن، الاستین و کراتین همگی پروتئین های پوست هستند که به طور طبیعی توسط بدن شما تولید می‌شوند. کلاژن از پوست، ماهیچه ها و استخوان ‌های شما حمایت می‌کند. الاستین به بافت ها و اندام های بدن شما (از جمله پوست) کمک می‌کند انعطاف پذیری خود را حفظ کند و کراتین به بدن کمک می‌کند تا مو، ناخن و لایه بیرونی پوست را تشکیل دهد.

شما با افزایش سن، برخی از این پروتئین های کلیدی پوست را از دست می‌دهید که منجر به چین و چروک می‌شود. علاوه بر یک رژیم غذایی سالم مکمل های پوست و مو مانند قرص هیرویت می‌تواند به بدن کمک کند تا سطوح سالم این پروتئین های پوستی را حفظ کند. با اطمینان از دریافت ویتامین های کافی برای حمایت از سلامت پوست، می‌توانید از وسیع ترین اندام بدن خود مراقبت کنید.

ترکیبات موجود در کپسول هیرویت

هیرویت یکی از مکمل های تقویت مو بسیار قوی است. در فرمولاسیون کپسول هیرویت ویتامین ها، مینرال ها و آمینواسیدهایی بکار رفته است که برای پوست و مو بسیار مفید هستند.

۱- ویتامین ها

قرص هیرویت حاوی ویتامین های گروه B است. از آنجایی که ویتامین های B فواید بی شماری برای سلامتی بدن دارند، جای تعجب نیست که فوایدی برای سلامت پوست و مو نیز داشته باشند. ویتامین های B از طریق عملکرد کلیدی خود در تولید گلبول های قرمز خون، به رویش موهای جدید و استحکام کششی بیشتر موها با انتقال اکسیژن و پروتئین های کلیدی به پوست سر کمک می‌کند، از رشد مو حمایت کرده و آن را تقویت می‌کنند.

۲- مواد معدنی

مینرال ها نقش بسیار مهمی در سلامت ما دارند. بدن ما برای تشکیل هموگلوبین به آهن نیاز دارد که اکسیژن را به سلول های ما منتقل می‌کند. وقتی کمبود آهن دارید، فقط اندام های حیاتی اکسیژن دریافت می‌کنند. این وضعیت معمولاً فولیکول های موی شما را از آهن محروم می‌کند. در نتیجه، موهای شما مواد مغذی کافی برای رشد خود را دریافت نمی‌کند و منجر به ریزش مو می‌شود.

زینک مینرال مهم دیگری است که به رشد و ترمیم بافت مو کمک می‌کند. همچنین غدد چربی اطراف فولیکول ها را فعال نگه می‌دارد تا تارهای مو را تغذیه کند. یکی از دلایل ریزش مو در واقع کمبود زینک در بدن شما است.

۳- اسیدهای آمینه

اسیدهای آمینه فواید بی شماری برای سلامتی و تندرستی دارند، از جمله ساخت بافت عضلانی و حفظ پوست، ناخن و مو. اسیدهای آمینه مو در ریزش مو نقش دارند و ریزش و نازک شدن مو می‌تواند ناشی از کمبود اسید آمینه باشد. آمینواسیدها اجزای سازنده پروتئین هستند.

سیستئین یکی از اسید آمینه های موجود در قرص هیرویت و از ترکیبات اصلی موجود در پوست، مو و ناخن ‌ها است. مصرف این آمینواسید باعث افزایش ضخامت ساقه مو و رشد بیشتر موها می‌شود. سیستئین با تولید کلاژن موجب افزایش خاصیت الاستیکی پوست و استحکام بیشتر ناخن و مو می‌شود.

متیونین یک اسید آمینه ضروری است که خواص آنتی اکسیدانی دارد و منبع غنی سولفوراست. این آمینواسید برای رفع مشکلات پوست و مو و ناخن تجویز می‌شود. مصرف این اسید آمینه از نازک شدن تارهای مو جلوگیری کرده و رشد موها را بهبود می‌بخشد.

هیرویت

نقش زینک در حفظ سلامت پوست صورت

زینک یک ماده معدنی ضروری است که در تعدادی از فرآیندهای سلولی در بدن انسان دخیل است. زینک به بهبود زخم ها کمک کرده و التهابات پوستی را کاهش می‌دهد. این ماده معدنی به دلیل خواص متعدد در بسیاری از محصولات پوست مو و خصوصا انواع ضد آفتاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تأثیر ویتامین های گروه B روی جوانسازی پوست صورت

ویتامین های گروه B از عملکردهای بدن، سلامت پوست، سلامتی عمومی و سطح انرژی پشتیبانی می‌کنند.

  • نقش ویتامین B1 در تولید و بازسازی کلاژن حیاتی است. کلاژن با آبرسانی پوست و کاهش ظاهر چین و چروک مانع پیری پوست شده و پوست را جوان و لطیف می‌کند.
  • ویتامین B2 به بازسازی کلاژن کمک کرده و از خشکی پوست جلوگیری می‌کند. B2 همچنین با حمایت از ترشح مخاط در پوست به تعادل تولید چربی کمک می‌کند.
  • ویتامین B3 برای پوست های حساس و خشک مفید است. این ویتامین به محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد مضر که می‌تواند باعث آسیب و پیری پوست شود، کمک می‌کند.
  • ویتامین B5 برای پوست خشک مفید است زیرا به حفظ رطوبت کمک می‌کند و ظاهری انعطاف پذیر و چاق به پوست می‌بخشد.
  • ویتامین B7 (بیوتین) نیز پوست را تغذیه و آبرسانی می‌کند. این ویتامین پوست را احیا، آبرسانی و حجیم می‌کند.

بیشتر بخوانید: هیرویت یا هیر برست؟

فواید اسیدهای آمینه در حفظ خاصیت ارتجاعی پوست صورت

اسیدهای آمینه به عنوان اجزای سازنده حیات شناخته می‌شوند و برای سلامت انسان در طیف وسیعی از عملکردها ضروری هستند. آنها با تشکیل پروتئین هایی مانند کلاژن، پوست و موهای سالم را تقویت می‌کنند. مصرف آمینواسید ها با ساخت کلاژن و الاستین باعث حفظ و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست صورت می‌شود.

تأثیر هیرویت بر پوست

هیرویت یک مکمل رشد موی قوی و سرشار از ریزمغذی هایی است که برای پوست نیز ضروری و مفید هستند. ویتامین ها و مینرال های موجود در این هیرویت با تأمین نیازهای پوست از پیری پوست جلوگیری کرده و با افزایش خاصیت کشسانی پوست مانع از افتادگی ناشی از پیری می‌شوند.

افزایش خونرسانی پوست به واسطه ترکیبات موجود در این مکمل، آلودگی و مواد زاید را از پوست دور کرده و درخشش و زیبایی را به پوست شما باز می‌گرداند. کپسول هیرویت در عین حال که به رشد موهای شما کمک می‌کند، می‌تواند وضعیت پوست شما را نیز بهبود ببخشد و به جوانسازی آن کمک کند.

تأمین سلامت پوست و ترمیم زخم ها

اسیدهای آمینه، مینرال ها و ویتامین ها موجود در هیرویت برای رفع مشکلات عدم تعادل هورمونی، زخم هایی که به کندی التیام می‌یابند، از دست دادن رنگدانه پوست، چشم یا مو، سیستم ایمنی ضعیف، ناباروری یا روده تحریک پذیر مفید هستند. استفاده از این ریزمغذی ها سلامت عمومی شما را تضمین کرده و از تأمین سلامت پوست و ترمیم زخم ها حمایت می‌کنند. استفاده از مکمل های غذایی در افراد دچار کمبود با سرعت بیشتری به ترمیم زخم ها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: درموبلا یا هیرویت؟

تأثیر قرص هیرویت در چاقی و پر شدن پوست صورت

قرص هیرویت با تأمین ریزمغذی های ضروری و افزایش تولید کلاژن در پوست می‌تواند باعث پر شدن پوست صورت شود. این مکمل پوست و مو حاوی ویتامین های B و آمینواسیدهایی است که در کنار هم باعث چاقی و پر شدن صورت می‌شوند.

خواص قرص هیرویت

از خواص قرص هیرویت می‌توان به تقویت رشد فولیکول های مو، افزایش ضخامت و استحکام موها و تأثیرات مثبت بر روی پوست اشاره کرد. این مکمل سرشار از ریزمغذی هایی است که در ارتقاء سلامتی بسیار موثر هستند.

عوارض قرص هیرویت

کپسول هیرویت برای اکثر افراد هیچ عوارضی ندارد. با اینحال در معدود مواردی به دلیل حساسیت به اجزا بکار رفته در فرمولاسیون ممکن است برخی افراد درد و سوزش معده و حالت تهوع را تجربه کنند.

نحوه مصرف قرص هیرویت

این مکمل پوست و مو روزانه یک عدد تجویز می‌شود و پس از یک دوره مصرف اثرات خود را نشان می‌دهد.

نظرات در مورد قرص هیرویت

به طور کلی اکثر افرادی که قرص هیرویت مصرف کرده‌اند کاهش ریزش مو، تقویت موها و حتی بهبود پوست صورت را گزارش کرده‌اند.

سخن پایانی
ویتامین ها و مینرال های موجود در قرص هیرویت اغلب به دلیل نقششان در حمایت از سلامت پوست و مو شناخته شده هستند. این ریزمغذی ها با تشکیل کلاژن و حفظ رطوبت، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشیده و باعث جوانسازی پوست صورت می‌شوند.

منبع: healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.