عوارض ال کارنیتین برای زنان چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
ال کارنیتین و اشکال مختلف آن در بیماری های کبد، افسردگی، سلامت متابولیک و به طور بالقوه بسیاری از شرایط دیگر مفید است. الکارنیتین اغلب برای کاهش چربی استفاده می شود، اما ممکن است در برخی افراد عوارضی به همراه داشته باشد. در این مقاله از مجله سلامتی ورزشی داروبوم به عوارض ال کارنیتین برای زنان به طور مفصل می پردازیم. تا پایان ما را همراهی کنید. (برای مشاهده قیمت ال کارنیتین به سایت داروخانه آنلاین داروبوم مراجعه کنید.)

ال کارنیتین چیست؟

ال کارنیتین ترکیبی است که در بدن از لیزین و متیونین تولید می شود و همچنین در غذا (عمدتاً در محصولات گوشتی) یافت می شود. می توان آن را برای تولید استیل ال کارنیتین (ALCAR) استیل کرد که شبیه ال کارنیتین است اما به طور موثرتری از سد خونی مغزی عبور می کند. ال کارنیتین بیشتر به دلیل دخالت آن در اکسیداسیون میتوکندری اسیدهای چرب با زنجیره بلند شناخته شده است.

شواهد نشان می دهد برخی از اثرات ال کارنیتین با حمایت از تولید انرژی سلولی، افزایش ظرفیت آنتی اکسیدانی، محافظت از غشاهای سلولی در برابر استرس اکسیداتیو، کاهش التهاب و افزایش سطح اکسید نیتریک همراه است.

عوارض ال کارنیتین برای زنان

اکثر افراد ال کارنیتین را به خوبی تحمل می کنند. با این حال، برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی گوارشی را هنگام مصرف ال کارنیتین تجربه کنند. اینها عبارتند از:

  • معده درد
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • اسهال

برخی از افراد ممکن است از بوی بدن «ماهی» شکایت داشته باشند که به طور کلی مضر نیست اما ممکن است آزاردهنده باشد.

برخی از مطالعات نشان می دهد که سطوح بالای ال کارنیتین ممکن است خطرات طولانی مدت بیماری های قلبی عروقی مانند تصلب شرایین را افزایش دهد.

مکمل های ال کارنیتین ممکن است با برخی از آنتی بیوتیک ها یا داروهای ضد تشنج تداخل داشته باشند. افرادی که قصد مصرف ال کارنیتین را دارند باید با پزشک خود درباره تداخلات دارویی احتمالی صحبت کنند.

افرادی که کارنیتین مصرف می کنند تعدادی از عوارض جانبی ال کارنیتین را شامل موارد زیر گزارش کرده اند:

  • اسهال، حالت تهوع، درد معده و استفراغ
  • سردرد
  • مشکل خواب
  • فشار خون بالا
  • کاهش قند خون و افزایش تری گلیسیرید (در افراد دیابتی)
  • روان پریشی (در افراد مبتلا به اختلال دوقطبی)

آیا ال کارنتین باعث افسردگی می شود؟

بر اساس بررسی های جدید محققان نشان داده اند که استیل ال کارنیتین می تواند به طور قابل توجهی علائم افسردگی را کاهش دهد و کمبود این ماده غذایی می تواند در خطر ابتلا به افسردگی نقش داشته باشد که نشان دهنده اختلال در تنظیم انتقال اسیدهای چرب در سراسر میتوکندری است.

آیا ال کارنیتین روی عادت ماهیانه تأثیر می گذارد؟

بهبود در نظم چرخه قاعدگی زنان از فواید ال کارنیتین می باشد. با توجه به نتایج آزمایشات، به نظر می رسد که درمان با ال کارنیتین ممکن است پارامترهای هورمونی و متابولیک زنان مبتلا به PCOS را بهبود بخشد.

آیا ال کارنیتین بر باروری تأثیر می گذارد؟

مطالعات متعدد نتایج مثبت ال کارنیتین را بر باروری زنان نشان داده است. ال کارنیتین باعث افزایش گنادوتروپین ها و هورمون های جنسی می شود تا کیفیت و کمیت بهتر تخمک ها و رشد جنین را تضمین کند. این ترکیب همچنین از DNA در برابر آسیب هایی که رادیکال های آزاد ممکن است ایجاد کنند محافظت می کند. کارنیتین به تنهایی یا در ترکیب با سایر مکمل ها یا آنتی اکسیدان ها شانس تولید مثل را افزایش می دهد.

آیا ال کارنیتین استروژن را کاهش می دهد؟

مکمل ها راهکار عالی برای جایگزینی هر گونه کمبود تغذیه ای هستند. با این حال، غلظت بالای مکمل می تواند اثرات مخرب جزئی یا قابل توجهی بر بدن انسان داشته باشد. دوز بالای ال کارنیتین بر فعالیت کلسیم آزاد تأثیر می گذارد. کلسیم آزاد در سلول های زنده اهمیت دارد، اما با سمیت الکارنیتین، سرعت لخته شدن خون تاثیر منفی می گذارد. افزودن مکمل ال-کارنیتین در دوز صحیح برای بهبود نتایج باروری بسیار مفید است.

آیا ال کارنیتین باعث خواب آلودگی می شود؟

یکی از عملکردهای ال کارنیتین بهبود تمرکز، بازیابی انرژی ذهنی و حتی خواب آرام و منظم است. التهاب به ویژه در افراد مسن، بر کیفیت خواب تأثیر می گذارد. این فرآیند توانایی بهبود بدن است که یک فرآیند روزانه است. خواب کوتاه باعث افزایش بیشتر التهاب می شود که بر سلامت مغز تأثیر می گذارد. چرخه کم خوابی و التهاب زیاد را می توان با مواد مغذی مناسب شکست. افزایش استیل ال کارنیتین التهاب را کاهش می دهد. مستقیماً عملکرد مغز و به طور بالقوه کیفیت و طول خواب را بهبود می بخشد.

بنابراین افرادی که نگران تأثیرگذاری ال کارنیتین روی خواب شبانه خود هستند باید مراقب باشند. زیرا ال کارنیتین به خواب طولانی‌تر و بیدار شدن با آرامش کمک می کند. ویژه تر آنکه استیل ال کارنیتین به عنوان یک مکمل مفید برای بهبود تمرکز، انرژی ذهنی و حتی خواب استفاده می شود.

تداخلات دارویی ال کارنیتین

کارنیتین ممکن است اثرات بسیاری از داروها را افزایش دهد یا تداخلات دیگری با آنها داشته باشد. همچنین ممکن است با تعدادی از گیاهان و مکمل ها تداخل داشته باشد. افراد با شرایط زیر از مصرف مکمل L-carnitine خودداری کنند.

زنان باردار و شیرده نباید از کارنیتین استفاده کنند، زیرا ایمنی آن ناشناخته است.

اگر از داروهای رقیق کننده خون مثل وارفارین استفاده می کنید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

کارنیتین ممکن است با داروها یا مکمل هایی که قند خون را کاهش می دهند تداخل داشته باشد.

اگر به کارنیتین حساسیت دارید، از مصرف آن خودداری کنید. کارنیتین ممکن است برای افراد مبتلا به:

  • بیماری دوقطبی
  • نوروپاتی
  • کم کاری تیروئید
  • تشنج

سخن پایانی
خانم های مبتلا به کمبود ال کارنیتین ممکن است نیاز داشته باشند که این ترکیب را از طریق رژیم غذایی خود یا به عنوان مکمل دریافت کنند. توصیه می شود قبل از مصرف مکمل ال کارنیتین با پزشک مشورت کنید.
همچنین ممکن است بخواهید از مکمل های ال کارنیتین برای افزایش عملکرد ورزشی یا کاهش وزن استفاده کنید. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تأیید این مزایا ضروری است.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.