فواید قرص جوشان ویتامین سی چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
ویتامین سی یکی از ترکیبات مفید برای بدن ما انسان ها شناخته می شود. این ویتامین می تواند از طریق منابع غذایی مختلف مانند میوه، سبزیجات و … برای بدن تامین شود. ولی در صورتی که افراد مصرف ویتامین سی کافی نداشته باشند، می توان از قرص ویتامین سی برای تامین ویتامین مورد نیاز بدن استفاده کرد. قرص جوشان ویتامین سی، یکی از انواع قرص های ویتامین C محسوب می شود که می تواند تاثیر زیادی روی سلامت عمومی و پیشگیری از بیماری های مختلف داشته باشد. اگر می خواهید بیشتر با فواید قرص جوشان ویتامین سی آشنا شوید، با ما همراه باشید.

فواید قرص جوشان ویتامین

قرص جوشان ویتامین سی یکی از انواع قرص های جوشان تولید شده در شرکت های داروسازی ایران و جهان است که کاربردهای بسیار زیادی دارد. بسیاری از افراد با توجه به توصیه های پزشک اقدام به خرید و مصرف قرص جوشان ویتامین سی می کنند؛ اما در مورد فواید قرص جوشان ویتامین c اطلاعات کافی ندارند.

ویتامین سی یکی از ویتامین های ضروری برای بدن محسوب می شود که جزء ویتامین های قابل حل در آب است. این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی نیز می باشد و می تواند برای پیشگیری از بیماری های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین، فواید قرص جوشان ویتامین c، فقط مربوط به درمان بیماری ها نیست. بلکه این قرص جوشان می تواند برای کنترل سلامت جسمی و پیشگیری از بیماری های مختلف نیز مورد استفاده قرار گیرد.

کاهش شدت علائم سرماخوردگی و طول دوره آن

یکی از مهم ترین فواید قرص جوشان ویتامین ث، کاهش شدت علائم سرماخوردگی و طول دوره آن است. حتما شما هم تا به حال به پزشکان زیادی مراجعه کرده اید که به شما در دوره سرماخوردگی، مصرف ویتامین سی را توصیه کرده اند. چون تحقیقات زیادی وجود دارند که نشان می دهند، ویتامین سی می تواند باعث کاهش شدت علائم بیماری های عفونی و ویروسی شود. این موضوع هم از جنبه تقویت سیستم ایمنی توسط ویتامین سی و هم از جنبه آنتی اکسیدان بودن ویتامین c قابل بررسی است.

تقویت سیستم ایمنی

یکی از مهم ترین فواید قرص جوشان ویتامین سی که بسیاری از شما با آن آشنایی دارید، تقویت سیستم ایمنی است. این ویتامین می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری های مختلف شود. افرادی که با مشکلات عملکرد سیستم ایمنی مواجه هستند یا می خواهند از بیماری های ویروسی در فصل های زمستان و پاییز جلوگیری کنند، می توانند اقدام به مصرف قرص جوشان ویتامین سی برای تقویت سیستم ایمنی نمایند.

کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن

از دیگر فواید قرص جوشان ویتامین c  می توان به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن اشاره کرد. این ویتامین با تقویت سیستم ایمنی، می تواند تاثیر زیادی روی پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف داشته باشد. همچنین، خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین سی به بدن شما این امکان را می دهد تا بهتر با عوامل بیماری زا مبارزه کند.

پیشگیری از اختلالات چشمی

رادیکال های آزاد می توانند عاملی برای ابتلا به بیماری های چشمی باشند. برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ها و اختلالات چشمی، باید از آنتی اکسیدان های مختلف استفاده کرد که یکی از این آنتی اکسیدان ها، ویتامین سی است. بنابراین، یکی از فواید قرص جوشان ویتامین سی، پیشگیری از اختلالات چشمی است.

جلوگیری از کمبود آهن در بدن

تحقیقات زیادی وجود دارند که نشان می دهند کمبود آهن در بدن می تواند عوارض زیادی را به همراه داشته باشد. اگرچه مصرف قرص آهن می تواند برای درمان کم خونی ناشی از فقر آهن مناسب باشد. اما برای افزایش جذب آهن در بدن، نیاز به مصرف ویتامین سی کافیست. ویتامین سی می تواند منجر به جذب بهتر آهن در بدن شود.

کاهش خطر ابتلا به نقرس

از فواید قرص جوشان ویتامین سی، می توان به کاهش خطر ابتلا به نقرس اشاره کرد. نقرس در اثر التهاب در بدن ایجاد می شود و می تواند مشکلات و علائم زیادی را به دنبال داشته باشد. ویتامین سی با کاهش التهاب، تاثیر زیادی در درمان نقرس دارد.

پیشگیری از زوال عقل

زوال عقل از جمله بیماری های شایع در سنین بالاست که در اثر فعالیت های رادیکال های آزاد و التهاب در بدن رخ می دهد. برای پیشگیری از زوال عقل می توان از ویتامین سی که یک آنتی اکسیدان قوی است، استفاده کرد.

قرص جوشان ویتامین c و چاقی

قرص جوشان ویتامین سی، به عنوان یک قرص مفید برای افرادی است که با مشکل چاقی مواجه هستند. کمبود ویتامین سی در بدن، می تواند دلیلی برای بروز چاقی باشد. در واقع، این ویتامین سی است که باعث عدم ورود گلوکز به بدن می شود. در صورتی که ویتامین سی کاهش پیدا کند، میزان گلوکز بدن نیز افزایش پیدا می کند و احتمال بروز چاقی و اضافه وزن نیز زیاد خواهد شد.

قرص جوشان ویتامین سی می تواند برای افرادی که به دنبال چاقی صورت خودشان هستند، مفید باشد. البته شاید بهتر باشد که ویتامین سی برای چاقی به صورت موضعی مصرف شود. چون ویتامین سی خوراکی تاثیر چندانی روی چاقی ندارد و بیشتر می تواند باعث کاهش وزن و لاغری شود.

قرص جوشان ویتامین C برای چاقی صورت

بسیاری از مواقع براثر کاهش وزن شدید و یا جلوگیری از بوجود آمدن چین و چروک در پی استفاده از مکمل و یا مواد غذایی چاق کننده صورت هستید. استفاده از قرص جوشان ویتامین C برای چاقی صورت طبق بررسی ها بی تأثیر است. اما این به معنای بی فایده بودن ویتامین ث برای صورت نیست. درواقع ویتامین C با اثرگذاری بر متابولیسم بدن می تواند در برخی افراد باعث افزایش سوخت و ساز و لاغری شود. 

در عین حال، ویتامین ث به کلاژن سازی بدن نیز کمک می کند و به مرور می توانید شاهد شادابی پوست نیز باشید. همچنین استفاده از مکمل های جوانساز و کلاژن ساز نیز می تواند برای بهبود پوست صورت مؤثرتر عمل کند. بنابراین، توصیه می شود افرادی که تمایل به جوانسازی پوست و یا چاقی صورت هستند از انواع مکمل تقویت پوست که حاوی ویتامین ث نیز هستند استفاده کنند.

قرص جوشان ویتامین c برای پوست

از فواید قرص جوشان ویتامین C برای پوست می‌توان به محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی دردناک و سرطان پوست اشاره کرد. اشعه ماورا بنفش آفتاب با تولید رادیکال‌های آزاد باعث آفتاب سوختگی، پیری و تومورهای بدخیم پوستی می‌شود. از آنجا که ویتامین C یک آنتی اکسیدان است، ترکیبات موجود در این مکمل به از بین بردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

استفاده از یک آنتی اکسیدان قوی مانند ویتامین ث سطح آنتی اکسیدان خون شما را افزایش می‌دهد و به کاهش خطر بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. مصرف منظم قرص جوشان ویتامین ث با وجود قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش، نه تنها مشکلات ناشی از آفتاب سوختگی را کاهش می‌دهد، بلکه احتمال آفتاب سوختگی را نیز کاهش می‌دهد.

فواید ویتامین ث برای مردان

مصرف آنتی اکسیدان ها می تواند برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های مختلف در آقایان و افزایش باروری آن ها مفید باشد. چون این استرس های اکسیداتیو هستند که بر روی باروری مردان تاثیر می گذارند. با مصرف ویتامین سی می توان شاهد تقویت قدرت باروری مردان و پیشگیری از نقص های مادرزادی در جنین بود.

بهترین زمان مصرف قرص جوشان ویتامین c

به طور کلی، برای مصرف قرص جوشان ویتامین سی نیاز نیست خیلی حساس باشید. چون این قرص و این ویتامین در هر زمانی در بدن شما جذب می شود. ولی اگر می خواهید جذب ویتامین سی را در بدن خودتان افزایش دهید، باید با بهترین زمان مصرف قرص جوشان ویتامین c آشنا باشید. به طور کلی، توصیه می شود که افراد برای افزایش اثربخشی این قرص جوشان، آن را به صورت ناشتا مصرف کنند. حدود ۳۰ دقیقه الی ۱ ساعت قبل از صبحانه، بهترین زمان مصرف قرص جوشان ویتامین c محسوب می شود.

عوارض قرص جوشان ویتامین c

مصرف خوراکی ویتامین C برای اکثر افراد در دوزهای توصیه شده ایمن است. با این حال ممکن است در برخی افراد باعث حالت تهوع، استفراغ، دل درد، نفخ، سردرد و سایر عوارض شود.

این عوارض احتمالاً با مصرف مقادیر بالاتر از ۲۰۰۰ میلی گرم در روز رخ می‌دهد. در افرادی که سنگ کلیه دارند مقادیر بیشتر از ۱۰۰۰ میلی گرم در روز خطر عود سنگ کلیه را افزایش می‌دهد.

حساسیت به قرص جوشان ویتامین سی

بروز حساسیت به ویتامین C اغلب در محصولات موضعی که مستقیما با پوست در تماس هستند مشاهده می شود. ویتامین ث با خاصیت اسیدی که دارد می تواند در مواقعی برای افرادی که قادر به تجزیه اسید اسکوربیک یا ویتامین ث نیستند نیز باعث ناراحتی شود. در این مواقع فرد دچار احساس تهوع، اسهال و سرگیجه می شود. در مواقعی نیز دچار اختلال در عملکرد معده و سیستم گوارشی خواهد شد. این علائم در کودکان و سالمندان بیشتر مشاهده می شود.

سخن پایانی
در این مقاله تنها به برخی از فواید قرص جوشان ویتامین C برای سلامتی اشاره کردیم. مزایای ویتامین سی برای سلامت جسم و روان بیشمار است. برای بهره مندی از فواید قرص ویتامین C جوشان می توانید آن را از داروخانه های آنلاین مانند داروبوم خریداری کنید.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.