مولتی ویتامین ایرانی یا خارجی؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
تقریبا از هر ایرانی که بپرسید بین مولتی ویتامین ایرانی یا خارجی کدام بهتر است؟ بدون درنگ می گوید خارجی! این موضوع ریشه در باورهای گذشته ایرانیان دارد که محصول ایرانی را ضعیف تر از خارجی می دانستند. البته اگر به سال های قبل برگردیم و کالا یا خدمات ایرانی را بررسی کنیم کیفیت پائین آنها ما را هم به انتخاب جنس خارجی ترغیب می نماید. اما امروزه هم شرایط به همین صورت است؟ در حوزه دارو و درمان چطور؟ آیا مولتی ویتامین خارجی بهتر از ایرانی است؟ در این مقاله فرق قرص مولتی ویتامین ایرانی با خارجی را از جهات مختلف بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

تفاوت های مولتی ویتامین ایرانی با خارجی

در این بخش مولتی ویتامین ایرانی و خارجی را از حیث عوامل مختلفی مقایسه می کنیم.

اثربخشی

کیفیت دارو یا مکمل مهم ترین عاملی است که هنگام خرید مولتی ویتامین اهمیت دارد. کیفیت مکمل تنها به ترکیبات آن باز می گردد. شما باید هنگام انتخاب مولتی ویتامین به ویتامین ها، مواد معدنی یا آنتی اکسیدان هایی که آن را تشکیل می دهد دقت کنید. یک مولتی ویتامین خوب اول باید مناسب سن، جنسیت، نگرانی یا وضعیت جسمانی کنونی شما باشد. برای مثال برای یک خانم ۳۲ ساله که قصد بارداری دارد اسید فولیک به تنهایی یا در قالب مکمل مفید است. علاوه بر تعداد ترکیبات دوز آنها نیز مهم است. حتما چند مولتی ویتامین را از لحاظ دوز یک ماده خاص مقایسه کنید. به فرض مثال در یک مولتی ویتامین ۵ میلی گرم زینک وجود دارد و در دیگری ۱۰ میلی گرم. اگر شما برای تامین زینک مورد نیاز خود تنها به همین یک مکمل تکیه کرده اید باید بدانید که مکملی که ۱۰ میلی گرم زینک دارد برایتان مناسب تر است.

قیمت

بدون شک قیمت مولتی ویتامین خارجی بیشتر از ایرانی است. در سال های اخیر واردات دارو و مکمل های خارجی به کشور ممنوع شده است به همین خاطر قیمت مولتی ویتامین های خارجی در صورت موجود بودن بسیار بالاست زیرا با قیمت دلار محاسبه می شود.

جای هیچ نگرانی نیست. خوشبختانه از سال های قبل شرکت های داروسازی مختلف با تکیه به فناوری های روز و دانش متخصصان زبده اقدام به تولید دارو ها و مکمل های غذایی هم طراز نمونه های خارجی کرده اند. مکمل های ایرانی برخی تحت لیسانس کشورهای خارجی و برخی دیگر کاملا تولید داخل هستند. به همین خاطر قیمت بسیار مقرون به صرفه تری در مقایسه با مکمل های خارجی دارند.

طعم

مسئله ای که اغلب مردم را به سمت مولتی ویتامین های خارجی سوق می دهد طعمی است که در دهان به جا می گذارد. فاکتور طعم برای کودکان مهم تر از بزرگسالان است. در مقایسه ای که والدین به طور تجربی داشته اند، یک مکمل یکسان با دو برند مختلف یکی ایرانی و دیگری خارجی، کودک طعم مولتی ویتامین خارجی را بهتر از نمونه ایرانی می پذیرد.

یکی از راهکارهای جایگزین قرص، مصرف شربت مولتی ویتامین کودکان است که با طعم هایی مانند پرتقال، لیمو و توت فرنگی مطلوب و دلپذیر می شود.

بهترین مولتی ویتامین ها برای اهداف مختلف

یک مولتی ویتامین خاص مناسب همه افراد نیست. هر شخصی نیازهای جسمی و شرایط پزشکی متفاوتی دارد؛ به این ها سن و جنسیت را هم اضافه کنید. بنابراین هر کسی به مولتی ویتامین های متفاوتی نیاز دارد.

مولتی ویتامین خانم ها

زنان هورمون ها، سوخت و ساز و رشد متفاوتی را نسبت به مردان تجربه می کنند؛ به زبان ساده بدن زنان با مردان فرق دارد پس ترکیبات و دوز مواد درون مولتی ویتامین بانوان با آقایان فرق می کند. معمولاً بدن زنان بیشتر به ویتامین B12، آهن، اسید فولیک، کلسیم و ویتامین D3 نیاز دارد. بنابراین، می بایست در بین انواع مکمل ها به سراغ مولتی ویتامین مینرال بانوان بروند که حاوی تمام مواد مغذی برای سلامت زنان به مقدار مناسب است.

مولتی ویتامین آقایان

معمولاً نیازهای غذایی مردان با نیازهای غذایی زنان کمی متفاوت است. آنها به مواد مغذی مانند آنتی اکسیدان ها (ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، روی و سلنیوم)، کلسیم، ویتامین D، منیزیم، زآگزانتین و لوتئین نیاز دارند. بنابراین، بهترین قرص مولتی ویتامین برای همانی است که از تمام مواد مغذی ذکر شده تشکیل شده است. قرص ول من اورجینال ویتابیوتیکس جز بهترین مولتی ویتامین های آقایان محسوب می شود. این مکمل برای تامین نیازهای مردان به ویتامین ها و مواد معدنی به کامل ترین و موثرترین شکل عمل می کند.

مولتی ویتامین بالای ۵۰ سال

افزایش سن مشکلات جسمی مخلتفی را با خود همراه دارد. متابولیسم ضعیف شده، ماهیچه و استخوان ها تحلیل رفته، سطح انرژی کاهش می یابد، مشکلات فشار خون و سایر بیماری ها سالخوردگان را به مصرف ویتامین های B12، پتاسیم، کلسیم و ویتامین D نیازمند می کند.

محصول پیشنهادی: قرص ول وومن بالای ۵۰ سال

مولتی ویتامین بارداری

در بارداری، بدن زن به انواع خاصی از مواد مغذی نیاز دارد که نه تنها برای او بلکه برای جنین نیز مفید است. برای رشد فیزیکی و مغزی کودک، ویتامین های دوران بارداری مانند کلسیم، ویتامین A، D، C، E، منیزیم، ویتامین B12، مس، فولات، آهن و امگا ۳ بسیار مهم هستند. خانم باردار می تواند پس از مشورت با پزشک یک قرص امگا ۳ را جداگانه مصرف کند. به جای انتخاب هر مکمل تصادفی، تمام این مواد مغذی را در بهترین مولتی ویتامین در هند برای زنان دنبال کنید.

مولتی ویتامین کودکان

کودکان در مرحله رشد خود به طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارند. معمولاً برای نیازهای تغذیه‌ای خود کاملاً به یک رژیم غذایی سالم وابسته هستند، اما پر کردن شکاف تغذیه‌ای به تنهایی با آن دشوار است. بنابراین، مولتی ویتامین های مختلفی برای کودکان در بازار موجود است. مطمئن شوید چیزی که قصد خرید آن را دارید باید حاوی ویتامین B12، ویتامین D، روی، آهن، کلسیم و غیره باشد.

مولتی ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی

سیستم ایمنی نقش مهمی را در یک زندگی سالم و پر انرژی ایفا می کند. مکمل های تقویت کننده سیستم ایمنی سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A، E، C و B کمپلکس، به خصوص B6 هستند.

مولتی ویتامین بدنسازی

ویتامین ها و مواد معدنی نقش مهمی در بدنسازی دارند. برخی از آنها عملکرد ورزشی را بهبود می بخشند، ریکاوری عضلات را تسریع می کنند و بسیاری از مزایای دیگر را ارائه می دهند.

محصول پیشنهادی
برای خرید قرص مولتی ویتامین مردان آمریکایی، آلمانی و ایرانی به سایت داروخانه آنلاین داروبوم مراجعه کنید.

مولتی ویتامین پوست، مو و ناخن

برای داشتن پوست صاف و درخشان بسیاری از مواد مغذی مانند ویتامین C، ویتامین E، ویتامین A، کلاژن و سایر مواد مغذی مفید هستند. بیوتین و زینک نیز برای سلامت مو و ناخن لازم هستند.

سخن پایانی
در این مطلب دریافتیم که به طور کلی خرید مولتی ویتامین ایرانی به صرفه تر از مولتی ویتامین خارجی است. برای خرید اینترنتی انواع مولتی ویتامین می توانید به داروخانه آنلاین داروبوم مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.