پروتئین وی را با چی بخوریم؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
پروتئین وی یکی از انواع مکمل های پروتئینی موردنیاز بدنسازان است. جهت آشنایی با نحوه مصرف وی پروتئین و اینکه پروتئین وی را با چی بخوریم تا آخر مقاله همراه ما باشید. (پروتئین وی قیمت مناسبی در مقایسه با فوایدی که ارائه می دهد دارد. برای مشاهده قیمت پروتئین وی به سایت داروخانه داروبوم مراجعه کنید.)

پروتئین وی چیست و چرا به پروتئین وی نیاز داریم؟

پروتئین وی چیست؟ پروتئین وی یکی از انواع مکمل های پروتئینی است. پروتئین ها اصلی ترین مواد در ساخت پوست، انتقال دهنده های عصبی، تاندون و اندام های بدن هستند. این ماده کاربردی از راه های مختلفی به بدن جذب می شود. شیر یکی از موادی است که حاوی این پروتئین می باشد. این مایع مفید خود از دو پروتئین ساخته شده که وی یکی از آن هاست. وی را از شیر جدا می کنند و به صورت جداگانه در بازار عرضه  می کنند.

افراد زیادی در کنار ورزش مقاومتی این پروتئین را جهت کمک به سنتز پروتئین و رشد عضلات به مصرف می رسانند. همچنین این پروتئین مناسب افرادی که اضافه وزن دارند و قصد کاهش وزن دارند یا افراد دارای کلسترول بالا مناسب می باشد. وی خود پروتئین کاملی محسوب می گردد زیرا تمامی ۹ اسید آمینه ضروری بدن را دارا می باشد. در ادامه انواع پروتئین وی و نحوه مصرف آن را با هم بررسی می کنیم.

۱- وی کنسانتره

پروتئین وی کنسانتره حاوی مقدار اندکی کربوهیدرات و چربی می باشد. کنسانتره در دو سطح پایین و بالا تولید می شود. منظور از سطح میزان غلظت آن  است. درصد پروتئین موجود در این نوع ماده به غلظت آن بستگی دارد. پروتئین های سطح پایین حاوی ۳۰ درصد وی و پروتئین های سطح بالا حاوی ۹۰ درصد وی هستند.

۲- وی ایزوله

پروتئین وی ایزوله قوی ترین پروتئین می باشد. کمترین میزان پروتئین موجود در این نوع وی ۹۰ درصد است. از این پروتئین جهت از بین بردن لاکتوز و چربی استفاده می شود.

۳- وی هیدرولیز شده

پروتئین وی هیدرولیز شده را طی فرآیند هیدرولیز قرار می دهند. این کار سبب جذب بهتر پروتئین در بدن می شود و زمان هضم آن را نیز کاهش می دهد. از این پروتئین در شیر خشک و مکمل های پزشکی استفاده می شود زیرا به بهبود هضم و کاهش مواد آلرژن کمک می کند.

بیشتر بخوانید: تفاوت پروتئین وی با ایزوله چیست؟

نحوه مصرف پروتئین وی

پروتئین وی را می توان به روش های مختلفی مصرف کرد. مثلا می توان آن را همراه شیر یا آب سرد و حی ماست استفاده کرد. نحوه و میزان مصرف آن بستگی به شرایط مصرف کننده دارد. بستگی به هدف شما که می خواهید، این پروتئین را جهت افزایش وزن و حجم عضله استفاده کنید یا وزن کم کنید و توده عضلانی خالص داشته باشید، در نحوه مصرف شما تاثیرگذار است. در ادامه با هم انواع روش های مصرف این پروتئین را بررسی می کنیم.

نحوه مصرف پروتئین وی با شیر

نحوه مصرف پروتئین وی با شیر

پروتئین وی را می خواهید جهت افزایش وزن استفاده کنید؟ اگر منظور شما از مصرف این ماده غذایی افزایش وزن است و در صورتی که به لاکتوز حساسیت ندارید، بهتر است که آن را با شیر مخلوط کنید. خصوصا اگر شما فردی هستید که بدنتان سخت عضله می گیرد و دیر افزایش وزن پیدا می کنید، بهترین راهکار مخلوط کردن این ماده با شیر است.

یک راهکار بهتر که زودتر به نتیجه برسید، این است که پروتئین را همراه موز، بیسکویت و شیر در مخلوط کن بریزید و یک مخلوط مقوی بسازید و مصرف نمایید. هر فنجان شیر تقریبا حاوی ۲۰۰ کالری می باشد. این میزان کالری برای افزایش وزن در هر روز کافی است. در صورتی که بیشتر از این شیر استفاده کنید ممکن است از مقدار مورد نیاز بدنتان تجاوز کند و آن را هدر دهد.

طریقه مصرف پروتئین وی با آب

پروتئین وی به همراه آب یک گزینه مناسب جهت آزادسازی،  هضم و جذب سریع می باشد. به ویژه اگر شما ورزشکار هستید و نیاز به یک مکمل مناسب جهت ترمیم فیبرهای عضلانی آسیب دیده، که در طول تمرین پاره می شوند دارید. برخی از افراد به دلیل اینکه مخلوط این پروتئین با آب طعم مناسبی ندارد از خوردن آن امتناع می کنند.

به یاد داشته باشید که شما می خواهید یک مکمل با ارزش غذایی بالا مصرف کنید نه یک غذای خوشمزه. بنابراین به طعم آن اهمیت ندهید. به دلیل چگالی پایین آب نسبت به شیر پروتئین سریع تر با آن مخلوط می شود، حتما به صورت کامل آن را مخلوط و سپس میل کنید.

پروتئین وی با آب سرد یا گرم؟

پروتئین وی با آب سرد یا گرم؟

پروتئین وی را می توان همراه آب سرد یا گرم مصرف کرد. حتما می دانید که مواد غذایی حاوی پروتئین مانند تخم مرغ پس از دیدن حرارت سفت می شوند. طبیعت پروتئین در مواجهه با حرارت به همین صورت است. بهتر است که با آب سرد مخلوط و مصرف گردد.

پروتئین وی را با چه مقدار آب مصرف کنیم؟

پروتئین وی را باید با میزان مناسبی از آب مصرف کنید. اینگونه نیست که شما به هر میزان که بخواهید می توانید از این ماده داخل آب بریزید. هدف از مخلوط کردن این ماده با آب کاهش وزن و عضله سازی می باشد. آب به بدن شما کالری، چربی و … اضافه نمی کند. این پروتئین چون به صورت پودری می باشد میزان آن با پیمانه اندازه گیری می شود. شما می توانید هر یک پیمانه ازاین ماده را با نیم لیتر آب مخلوط و سپس میل نمایید.

طرز استفاده از پروتئین وی با ماست

ماست یکی از محصولات شیر می باشد. تمامی خاصیت های شیر در ماست نیز وجود دارد. بهتر است ماستی که برای مصرف به همراه پروتئین وی انتخاب می کنید، ساده و بدون چربی و شیرینی باشد. البته این ترکیب مناسب افرادی است که می خواهند افزایش وزن داشته باشند.

پروتئین وی را با آب بخوریم یا شیر

انتخاب اینکه این ماده مفید را با آب بخوریم یا شیر به هدف ما بستگی دارد. افرادی که قصد افزایش وزن دارند بهتر است که این محصول را به همراه شیر میل کنند. اما ورزشکاران و افرادی که قصد کاهش وزن دارند، باید آن را به همراه آب و بدون اضافه کردن هیچگونه ماده دیگری به آن میل نمایند.

سخن پایانی
برندهای مختلف پودرهایی با کیفیت های متفاوت تولید می کنند. البته منظور از کیفیت مختلف پایین بودن میزان کیفیت آن ها نیست. استاندارهای خاصی برای تولید اینگونه پروتئین ها وجود دارد. برخی از پودرها به سختی حل می شوند. بهتر است که مخلوط را به حدی هم بزنید تا هیچگونه تگی از پودر باقی نماند.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.