بهترین کرم ضد جوش چیه؟ ❤️【قوی، فوری، بدون بازگشت】

آنچه در این مقاله می خوانید:
کرم ضد جوش در واقع محصول بهداشتی و آنتی باکتریال است که می‌تواند با جذب سبوم اضافی پوست از چرب شدن پوست جلوگیری کند. در نتیجه مانع ایجاد آکنه و جوش خواهد شد. بهترین کرم ضد جوش همچنین حاوی ترکیبات مفیدی است که می‌تواند به سلامت پوست شما کمک کند. ژل ضد جوش اسکین وان، ژل ضد جوش پریم، کرم کنترل کننده چربی و جوش درماتیپیک و ژل ضد جوش سینره مناسب پوست مستعد جوش از بهترین کرم ضد جوش ایرانی در داروخانه ها هستند. برای خرید کرم ضد جوش فوری و سفید کننده به سایت داروخانه داروبوم مراجعه کنید.

آکنه چیست و چگونه ایجاد می شود؟

پوست انسان دارای میلیون ها غدد چربی ریز است که به فولیکول های مو در تمام نقاط بدن متصل است. این غدد چرب برای محافظت از پوست روغنی به نام سبوم تولید می کنند. با این حال، چند اتفاق ممکن است بیفتد که مانع از خروج سبوم از فولیکول ها شود.

آکنه هورمونی در بزرگسالان نیز بسیار رایج و فقط به نوجوانی ختم نمی شود. چرخه و شروع یا تغییر قرص های ضد بارداری تولید چربی سبوم را تسریع کرده و باعث ایجاد جوش می شود. هورمون ها عامل مهمی در فعالیت بیش از حد غدد چربی هستند. این چربی اضافی تولید شده توسط سلول های مرده پوست جذب و منافذ پوست را مسدود کرده و باعث آکنه شود.

همچنین، هنگامی که استرس دارید (چه کسی این روزها استرس ندارد؟)، بدن شما کورتیزول تولید می کند که غدد چربی را تحریک کرده و منجر به شیوع بیماری آکنه می شود. از دیگر عواملی که باعث جوش زدن می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- منافذ پوست به دلیل تحریک یا واکنش با لباس، بالشت یا ماسک صورت مسدود می شوند.

۲- در برخی موارد، جوش‌ها به دلیل رشد بیش از حد مخمر در فولیکول های مو، به‌ویژه روی سینه و کمر ایجاد می شود.

۳- برخی از داروها، مانند کورتیکواستروئیدها، باعث آکنه می شوند.

۴- لبنیات بیش از حد در رژیم غذایی نیز ممکن است در جوش زدن نقش داشته باشد.

۵- بسیاری از خانم ها و آقایان بعد از اصلاح، اپیلاسیون و شیو جوش می زنند.

بهترین راه برای تشخیص علت جوش زدن این است که با متخصص پوست مشورت کنید.

انواع جوش ها

منافذ پوست مسدود شده منجر به پیدایش انواع مختلفی از آکنه می شود، از جمله:

۱٫ جوش های سرسفید

این نوع آکنه زمانی ظاهر می‌شود که چربی اضافی و سلول‌های مرده پوست دهانه منافذ را مسدود کنند. جوش سر سفید برجستگی های کوچک گوشتی یا سفید رنگ است.

۲٫ جوش های سرسیاه

این جوش‌ها شبیه جوش ‌های سر سفید هستند، اما زمانی که در مجاورت هوا قرار می‌گیرند، با اکسیژن واکنش داده و سیاه می ‌شوند.

۳٫ جوش های قرمز

جوش های قرمز زمانی ظاهر می‌شوند که باکتری با چربی و پوست مرده داخل منافذ به دام می‌افتد و منجر به التهاب می‌شود.

۴٫ آکنه کیستیک

این برجستگی های سخت در زیر پوست و البته دردناک، زمانی که چربی، پوست مرده و باکتری ها به عمق پوست نفوذ می‌کنند، ظاهر می‌شوند.

کرم ضد جوش چیست؟

کرم ضد جوش یک محصول درمانی است و به بهبود جوش و آکنه کمک می‌کند. افراد زیادی در طی دوره زندگی خود دچار جوش و آکنه می‌شوند و باید از کرم ضد جوش استفاده کنند.

این محصولات با پاکسازی منافذ پوست و از بین بردن باکتری های مولد آکنه به درمان جوش کمک می‌کنند. برخی از این محصولات خواص ترمیم کننده نیز دارند و جای جوش ها را نیز درمان کرده و به از بین بردن جای لک ها نیز کمک می کنند. برای رسیدن به جواب این پرسش که بهترین کرم ضد جوش چیه در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

کاربرد کرم ضد جوش چیست؟

استفاده از کرم ضد جوش فوری یکی از روش هایی است که برای درمان جوش و آکنه توسط پزشک توصیه می‌شود. این محصول می‌تواند از ایجاد آکنه و جوش، بسته شدن منافذ پوست و التهابات پوستی جلوگیری کند. کرم ضد جوش به از بین بردن باکتری های پوست و بازسازی سلول های پوستی نیز کمک می‌کند. کرم ضد جوش فوری نیز یکی از محصولات در دسترس برای خشک کردن فوری جوش ها است.

عوامل موثر در جوش زدن چیست؟

عوامل متعددی وجود دارد که می‌تواند باعث ایجاد جوش و آکنه شود. به عنوان مثال تولید بیش از اندازه سبوم پوست توسط فولیکول های مو و مسدود شدن منافذ پوست به وسیله لایه های مرده پوست همراه با نفوذ باکتری ها مهمترین دلیل جوش زدن است.  

البته مشکلات هورمونی، رژیم غذایی نامناسب، عدم رعایت بهداشت و پاک نکردن آرایش هنگام خواب نیز می‌تواند پوست را دچار جوش و آکنه کند.

بیشتر بخوانید: انواع جوش صورت و علت آن

ویژگی بهترین کرم ضد جوش

شاید اولین فاکتور برای انتخاب بهترین کرم ضد جوش، قیمت باشد اما پوست ما و مشکلات آن سرمایه ای است که داریم و انتخاب غلط نه تنها کمکی به بهبود وضعیت آن نمی کند بلکه آن را وخیم تر نیز می کند. برای خرید ژل ضد جوش قوی به آیتم های زیر توجه کنید:

  • رفع جوش و آکنه
  • بستن منافذ پوستی
  • کاهش التهاب پوستی
  • رفع لک های ناشی از جوش
  • کاهش تولید چربی در پوست

ترکیبات اصلی محصولات ضد جوش برای پوست مستعد آکنه

متخصصان پوستی توصیه می کنند به دنبال محصولاتی حاوی اسید سالیسیلیک، بنزوئیل پراکسید، آداپالن و آزلائیک اسید برای پوست های مستعد آکنه باشید. هم چنین روغن های طبیعی مانند روغن درخت چای و بابونه در فرمول اغلب ضد جوش ها یافت می شود.

– روغن درخت چای موثرترین ماده در  ژل ضد جوش است که جوش های التهابی و جوش سرسفید را درمان می کند. هم چنین به مرور از شدت و تعداد جوش ها کم می کند.

– عصاره بابونه دارای خاصیت التیام بخش و ترمیم کننده است که سلول های پوستی را بازسازی کرده و لک جوش را برطرف می کند.

بهترین مارک کرم ضد جوش فوری چیست؟

در حال حاضر انواع مختلفی از برندهای داخلی و خارجی اقدام به تولید کرم و ژل ضد جوش صورت و بدن کرده‌اند. این محصولات می‌توانند در رفع جوش و آکنه و سایر مشکلات پوستی مؤثر باشند. بنابراین مصرف کنندگان می‌توانند با توجه به نوع پوست خود و نظر پزشک محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و از داروخانه ها تهیه کنند. در ادامه برخی از انواع کرم ضد جوش فوری ایرانی و بهترین ژل ضد جوش شرح داده شده است.

۱- سرم ضد آکنه آزتینول لافارر 

سرم ضد آکنه آزتینول لافارر محصول ایرانی با فرمولاسیون قوی است که می‌تواند به کاهش و رفع آکنه های صورت، جوش های سرسیاه و سرسفید کمک کند. سرم ضد آکنه آزتینول لافارر این قابلیت را دارد که جای جوش و آثار به جا مانده از آکنه ها را نیز کمرنگ و از بین ببرد.

این محصول خواص ترمیم کنندگی و آنتی اکسیدانی بالایی دارد. همچنین به عنوان یک لایه بردار ملایم عمل کرده و با ترمیم بافت پوست به شفافیت آن کمک می‌کند.

سرم ضد آکنه آزتینول لافارر حاوی روغن درخت چای، اسید آزلائیک ۱۵% و ویتامین A است. این سرم می‌تواند از مسدود شدن منافذ پوست و بروز جوش جلوگیری کند. همچنین جای جوش و آکنه را به طور کامل محو کرده و باعث روشن شدن پوست می‌شود.

سرم ضد آکنه آزتینول لافارر

در وبسایت webmd می خوانیم:
قبل از استفاده از محصولات ضد جوش برای درمان آکنه برای بار اول به ویژه آنهایی که حاوی بنزوئیل پراکسید هستند، بررسی کنید که آیا به آن حساسیت دارید یا خیر. به منظور بررسی، مقدار کمی از ژل ضد آکنه را به مدت سه روز روی یک یا دو ناحیه کوچک از آکنه قرار دهید. اگر واکنش آلرژیک نشان داد، استفاده از این محصول را متوقف کنید و فوراً از پزشک کمک بگیرید اما اگر واکنش آلرژیک ندارید، می توانید به مصرف محصول ادامه دهید.

۲- ژل ضد جوش پریم

ژل ضد جوش پریم یک محصول درمانی حاوی اسید سالیسیلیک و اسید آلفا هیدورکسی است. این ژل می‌تواند به عنوان سفید کننده و ترمیم کننده پوست عمل کند و جای جوش، آکنه و آثار انواع اسکار را از بین ببرد.

همچنین با کنترل سبوم پوست و کاهش منافذ پوست از ایجاد جوش در آینده جلوگیری می‌کند. بافت این محصول بسیار سبک و دارای خاصیت جذب بالایی است بنابراین به سرعت جذب پوست می‌شود.

ژل ضد جوش اورژانسی پریم حالت خشکی بر روی پوست ایجاد نمی‌کند و با خواص ضد باکتریایی خود رشد باکتری ها را کنترل می‌کند. بنابراین برای انواع پوست های چرب و دارای جوش مناسب است.

ژل ضد جوش پریم

بیشتر بخوانید: بهترین ژل ضد جوش ایرانی و خارجی در داروخانه ها

۳- کرم کنترل کننده چربی و جوش درماتیپیک

کرم کنترل کننده چربی و جوش درماتیپیک محصولی است که از طریق کنترل سبوم پوست و خواص ضد التهابی از ایجاد آکنه و جوش جلوگیری می‌کند. این کرم با داشتن خواص لایه برداری از طریق کاهش منافذ پوست به از بین رفتن جای جوش نیز کمک می‌کند.

این محصول با کاهش چربی اضافی پوست، براقیت پوست را از بین می‌برد و کمک می‌کند پوست بافت مخملی پیدا کند. همچنین با کاهش جوش های سرسیاه، اسکارهای قدیمی و رفع قرمزی ناشی از التهابات پوستی به شفافیت و شادابی پوست کمک می‌کند.

کرم کنترل کننده چربی و جوش درماتیپیک

۴- ژل کرم مناسب پوست مستعد جوش سینره

ژل کرم ضد جوش مناسب پوست مستعد جوش سینره بافت ژلی دارد که به سرعت جذب می‌شود و آثاری برجای نمی‌گذارد. ترکیبات آنتی باکتریال و عصاره های گیاهی موجود در این ژل با کاهش التهابات پوستی از ایجاد جوش جلوگیری می‌کنند.

این محصول در پوست های مستعد جوش با لایه برداری ملایم و تحریک پروتئین سازی به ترمیم بافت پوست کمک می‌کند. ژل کرم ضد جوش مناسب پوست مستعد جوش سینره فاقد تست حیوانی است و خواص ضد میکروبی آن نیز از تکثیر باکتری هایی که باعث ایجاد جوش و آکنه می‌شوند، جلوگیری می‌کند.

ژل کرم مناسب پوست مستعد جوش سینره

بیشتر بخوانید: ژل ضد جوش سینره خوبه یا نه؟

۵- ژل کنترل کننده چربی فیس دوکس

ژل کنترل کننده چربی آکنه زوم حاوی AHA فیس دوکس برای افرادی که از آکنه های متعدد و مشکلات التهابی پوست رنج می‌برند مناسب است. این محصول می‌تواند با کنترل چربی پوست و بستن منافذ پوست از ایجاد جوش و التهابات پوستی جلوگیری کند.

ژل کنترل کننده چربی آکنه زوم همچنین به عنوان لایه بردار و ضد لک نیز عمل می‌کند. بنابراین با از بین بردن لک های پوستی و لایه های مرده پوست به شاداب شدن و جوانسازی پوست کمک می‌کند.

ژل کنترل کننده چربی فیس دوکس

۶- ژل ضد جوش و کنترل کننده چربی پوست سیلورال

ژل ضد جوش و کنترل کننده چربی پوست سیلورال محصولی است که می‌تواند نقش مؤثری در جلوگیری از ایجاد جوش و انواع آکنه بر روی صورت و تمامی نواحی بدن داشته باشد.

زیرا حاوی ترکیباتی مانند خاک رس، کلوئید نقره و مواد آنتی باکتریالی است که می‌تواند از طریق پاکسازی و تنظیم چربی پوست از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری کند. این محصول همچنین حاوی هیالورونیک اسید است که علاوه بر کمک به شفافیت پوست با افزایش رطوبت پوست از  خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

ژل ضد جوش سیلورال

۷- ژل ضد جوش اسکین وان مدل نیاسینامید

ژل ضد جوش اسکین وان مدل نیاسینامید دیگر کرم ضد جوش صورت است که برای درمان انواع جوش و آکنه و کمدون مناسب است. این محصول می‌تواند میزان ترشح چربی پوست را نیز تنظیم و کنترل کند. با این کار منافذ پوست را کوچک کرده و به رفع جای جوش ها و لک های پوستی کمک می‌کند.

ژل کرم ضد جوش ۶ در ۱ اسکین وان دارای خواص آبرسانی است. بنابراین می‌تواند با حفظ رطوبت پوست و تغذیه سلول های پوست، التهاب و قرمزی پوست را برطرف کرده و از بروز مجدد آکنه و جوش جلوگیری می‌کند.

ژل کرم ضد جوش اسکین وان

سخن پایانی
کرم ضد جوش یک محصول آرایشی- بهداشتی مفید برای افرادی است که از جوش و آکنه رنج می‌برند. این محصولات انواع مختلفی دارند و با مکانیسم های متفاوت به رفع جوش کمک می‌کنند. انواع کرم های ضد جوش فوری ایرانی و خارجی را می‌توانید از داروخانه آنلاین داروبوم خریداری کنید.

منبع: انواع ضد جوش ایرانی

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.