تمیز کردن پوست با ۶ پاک کننده صورت خانگی

آنچه در این مقاله می خوانید:
پاک کننده صورت خانگی با استفاده از مواد طبیعی و خوراکی قابل آماده سازی است. شما می‌توانید پاک کننده صورت برای پوست خشک یا پاک کننده صورت چرب را با استفاده از مواد طبیعی به راحتی تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید. استفاده از پاک کننده خانگی ارایش صورت مانند گلاب، آلوئه ورا، عسل، جو دو سر، لیمو در بین خانم ها بسیار رایج است و خواص فوق العاده ای برای پوست دارد. با این حال افرادی که از دسترسی دائمی به این مواد محروم هستند یا وقت و حوصله برای آماده سازی این پاک کننده ها در خانه ندارند می توانند با خرید پاک کننده صورت از داروخانه خیال خود را آسوده کنند.

انواع مختلفی از مواد طبیعی وجود دارد که می‌توانید از آنها به عنوان پاک کننده صورت استفاده کنید. مواد طبیعی علاوه بر خواص و مزایای سلامتی فراوان، در دسترس و ارزان قیمت تر از پاک کننده های شیمیایی هستند. مواد طبیعی فاقد مواد شیمیایی هستند باعث خشکی پوست نمی‌شوند.

پاک کننده صورت خانگی به دلیل اینکه از مواد طبیعی تهیه می‌شود حاوی ویتامین ها و ریزمغذی های مفیدی است. آنها می‌توانند سلول های پوست را به طور کامل تغذیه کرده و به شادابی پوست صورت کمک کنند. شما می‌توانید بهترین شوینده صورت خانگی را نیز با مواد طبیعی در دسترس تهیه نمایید. با مطالعه این مطلب با بهترین مواد طبیعی برای پاک سازی پوست، مقدار و چگونگی استفاده از آنها به خوبی آشنا خواهید شد.

۱- پاک کننده صورت جو و لیمو

پاک کننده صورت جو و لیمو یک پاک کننده حاوی خواص آنتی اکسیدانی است. این ترکیب می‌تواند به لایه برداری ملایم و متعادل کردن چربی پوست صورت کمک کند.

برای تهیه این پاک کننده صورت باید از نصف فنجان جوی دوسر استفاده کنید. سپس آن را با یک چهارم فنجان آب خنک و یک چهارم فنجان آب لیمو تازه و یک قاشق مرباخوری عسل مخلوط کنید. پس از آماده شدن ترکیب فوق آن را به وسیله انگشتان دست به آرامی بر روی پوست صورت ماساژ دهید و سپس صورت خود را با آب بشویید.

بیشتر بخوانید: برای شادابی پوست صورت چه کنیم؟

۲- پاک کننده نعناع و خیار

پاک کننده نعناع و خیار یک پاک کننده خانگی مفید است که می‌تواند برای تغذیه و آبرسانی پوست بسیار مؤثر باشد. این ترکیب علاوه بر تمیز کردن منافذ پوست باعث نرمی و لطافت پوست نیز می‌شود. همچنین می‌تواند به کاهش التهابات پوست نیز کمک کند.

برای آماده سازی این پاک کننده می‌توانید از نصف فنجان ماست معمولی، ۶ برگ تازه نعناع، نصف خیار پوست کنده و رنده شده استفاده کنید. پس از مخلوط کردن این مواد ترکیب حاصل را برای مدت ۵ دقیقه به آرامی بر روی پوست ماساژ دهید و سپس با آب بشویید.

در وبسایت healthline می خوانیم:
آب خیار خنک کننده، آبرسان و تسکین دهنده پوست قرمز، داغ یا تحریک شده است. چون این تونر خانگی هیچ گونه مواد نگهدارنده ای ندارد، بهتر است آنها را در یخچال نگهداری کنید و بعد از ۲ تا ۳ روز دور بیندازید.

۳- عسل

عسل دارای خواص فوق العاده و منحصر به فرد است. می‌توان آن را به تنهایی برای پاک کردن صورت استفاده کرد زیرا دارای خواص آنتی باکتریال است. بنابراین می‌تواند از ایجاد آکنه جلوگیری کند و کمک کند پوست صاف و سالمی داشته باشید.

عسل را می‌توانید به ‌تنهایی بر روی صورت ماساژ دهید و بعد از ۵ دقیقه با آب گرم صورت خود را بشویید. برای تاثیرگذاری بیشتر می‌توانید این ماده را با تخم مرغ مخلوط کنید. اجازه دهید برای مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست باقی بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

پاک کننده پوست خانگی

۴- گلاب

گلاب یکی از عصاره های گیاهی و پاک کننده های طبیعی پوست است. گلاب به عنوان تونر نیز قابل استفاده است و می‌تواند با نفوذ به منافذ درون پوست آلودگی ها را پاک کند. این ترکیب همچنین سموم پوست را دفع کرده و چربی اضافی پوست را به تعادل می‌رساند.

برای استفاده از گلاب به عنوان پاک کننده می‌توانید مقداری از این ماده را بر روی پنبه و یا پد ریخته و به آرامی پوست را ماساژ دهید. این ماده با کمک به تنظیم PH پوست می‌تواند به عنوان لایه بردار و آبرسان عمل کند و باعث نرمی و لطافت پوست صورت شود.

۵- روغن های گیاهی

استفاده از روغن های طبیعی که از گیاهان تهیه شده‌اند، می‌توانند خواص فراوانی برای سلامت پوست داشته باشند. کافی است چند قطره روغن گیاهی را بر روی انگشتان خود ریخته و به صورت دایره ای بر روی پوست ماساژ دهید.

انواع مختلفی از روغن های گیاهی وجود دارد که می‌توانید به عنوان پاک کننده خانگی از آنها استفاده کنید. روغن کرچک، روغن اسطوخدوس، گل رز و بابونه برخی از روغن های گیاهی مفید هستند که هر یک برای نوع خاصی از پوست قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید: تاثیر کبد چرب روی پوست صورت 

۶- آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی است که خواص متعددی دارد و می‌تواند به عنوان یک پاک کننده خانگی همراه با سایر مواد و یا به تنهایی استفاده شود. به عنوان مثال برای پاکسازی صورت و از بین بردن جای لک و جوش می‌توانید از ترکیب آلوئه ورا و عسل و دارچین استفاده کنید.

 برای تهیه این پاک کننده به یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق چایخوری دارچین و دو قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید. باید این مواد را به خوبی ترکیب کنید و آن را برای مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید و سپس به خوبی صورت خود را بشویید.

معرفی سه محصول شوینده صورت در داروخانه

شوینده صورت محصولی است که حاوی ترکیبات و مواد مغذی است. این محصول به عنوان لایه بردار ملایم عمل می‌کنند و می‌تواند با نفوذ به لایه های عمیق پوست منافذ پوست را کاملاً از آلودگی ها پاک کند.

شوینده صورت از طریق کوچک کردن منافذ و کمرنگ کردن لک های صورت به شادابی و سلامت پوست کمک کند. در حال حاضر انواع مختلفی از شوینده های صورت در بازار موجود است که شما می‌توانید با توجه به نوع پوست خود شوینده مناسب را تهیه و استفاده کنید.

۱- ژل شوینده پوست چرب درماتیپیک

ژل شوینده پوست چرب درماتیپیک محصولی است که با حفظ PH پوست کاملاً منافذ پوست را پاک می‌کند. این محصول با کمک به تنظیم ترشح چربی پوست و کوچک کردن منافذ علاوه بر پوست صورت برای بدن نیز قابل استفاده است. همچنین با داشتن ترکیبات ملایم برای افرادی که برای درمان آکنه تحت درمان هستند نیز قابل استفاده است.

ژل شوینده پوست چرب درماتیپیک

۲- ژل پاک کننده صورت سینره مخصوص پوست چرب

ژل پاک کننده صورت سینره مخصوص پوست چرب بافت سبک و ژلی دارد که می‌تواند به خوبی پوست را پاکسازی کند. این محصول به عنوان یک پاک کننده گیاهی می‌تواند برای پاک کردن آرایش نیز استفاده شود. این محصول از ایجاد آکنه و جوش و التهابات پوستی جلوگیری می‌کند و با تنظیم چربی پوست به شادابی پوست نیز کمک می‌کند.

پاک کننده صورت سینره مخصوص پوست چرب

۳- پاک کننده ژنو بایوتیک مناسب پوست خشک و حساس

محلول پاک کننده آرایش مناسب پوست خشک و حساس ژنو بایوتیک دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهاب است. این محصول علاوه بر محافظت از پوست به عنوان یک آبرسان نیز عمل می‌کند و باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود.

این محصول فاقد مواد شیمیایی است و به همین دلیل از طریق پاکسازی ملایم لایه های پوست را کاملاً از آلودگی پاک می‌کند. بنابراین از ایجاد لک، آکنه و جوش های زیر پوستی جلوگیری می‌کند.

محلول پاک کننده آرایش مناسب پوست خشک و حساس ژنو بایوتیک

سخن پایانی
پاک کننده صورت با استفاده از ترکیباتی تهیه می‌شود که در هر خانه ای یافت می‌شوند. پاک کننده طبیعی صورت دارای مزایای فراوانی است و شما بر اساس نوع پوست خود می‌توانید از خواص آنها بهره مند شوید.

منبع: healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.