کم ضررترین مکمل بدنسازی کدام است؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
امروزه می‌توانید ده ها مکمل رشد عضلات را در بازار پیدا کنید. بسیاری از این مکمل ‌ها فواید یکسانی دارند و حاوی ترکیبات همپوشان هستند، اما همه آنها موثر، قابل اعتماد یا بی خطر نیستند. ترکیبات موجود در مکمل های عضله ساز نقش بسزایی در اثربخشی آنها دارد. مکمل ‌های رشد عضلات باید حاوی ترکیب مناسبی از مواد برای حمایت از توده عضلانی و افزایش  توده عضلات بدون ایجاد عوارض جانبی باشند. علاوه بر این، مکمل های ورزشی فقط باید حاوی مواد طبیعی باشند. این قرص ها و پودرها نمی‌توانند شامل مواد شیمیایی و داروهایی باشند که در قرص های عضله ساز تجویزی می‌بینید. مواد طبیعی آنها باید به اندازه کافی قوی باشند تا اثرات قابل توجهی ایجاد کنند. سالم ترین مکمل بدنسازی جنبه های دیگر تناسب اندام را نیز مورد نظر قرار می‌دهد. ما در ادامه مقاله بهترین و بی ضرر ترین مکمل بدنسازی را به شما معرفی می‎کنیم لطفا با ما همراه باشید.

بسیاری از بدنسازان و ورزشکاران از مکمل های غذایی برای افزایش قدرت، توده عضلانی و انرژی استفاده می‌کنند. با این حال برخی از این محصولات حاوی مواد مضر هستند. همچنین برای برخی دیگر شواهد واضحی مبنی بر بهبود عملکرد ورزشی وجود ندارد.

بنابراین قبل مصرف هر مکمل ورزشی ابتدا با پزشک صحبت کنید تا کم ضررترین مکمل بدنسازی را به شما معرفی کند. علاوه بر این سعی کنید برای رسیدن به اهداف خود بیشتر به غذاهای طبیعی متکی باشید و در صورت لزوم مقدار کمی مکمل ورزشی نیز استفاده نمایید.

آیا مکمل کم ضرر در بازار موجود است؟

بله انواع مکمل کم ضرر و حتی بی ضرر در بازار موجود است که مواد تشکیل دهنده آنها ترکیبات شناخته شده ای هستند که ما هر روز استفاده می‌کنیم. به عنوان مثال مکمل کازئین، این مکمل از پروتئین شیر به دست می‌آید. شیر به عنوان یک ماده غذایی ایمن در رژیم غذایی ما وجود دارد و بدون هیچ عوارضی از آن استفاده می‌کنیم.

در وبسایت healthline می خوانیم:
از مکمل هایی در رژیم غذایی خود مصرف کنید که به ساخت ماهیچه های بدون چربی کمک می کنند و نه صرفا حجیم سازی. بسیاری از این مکمل ها حاوی چربی های ناسالم و کربوهیدرات های ساده به مقدار کم هستند. پروتئین، فیبر، امگا ۳ و آمینو اسید برخی از مهم ترین و سالم ترین مکمل های بدنسازی برای ورزشکاران مبتدی و حرفه ای هستند.

مکمل های بی ضرر بدنسازی

عضله سازی سخت است زیرا عوامل زیادی فراتر از تمرینات قدرتی در کار هستند. ژنتیک، خواب و رژیم غذایی شما نقش مهمی در افزایش توده عضلات دارند. شما نمی‌توانید ژن های خود را کنترل کنید. ولی می‌توانید خواب و رژیم غذایی خود را طوری تنظیم کنید که به ساخت عضلات کمک کند.

این همان جایی است که مکمل‌ های عضله ‌ساز وارد می‌شوند. این مکمل ‌ها راهی مناسب و ایمن برای کمک به شما جهت عضله‌ سازی هستند به شرطی که محصولات مناسب و اصل را خریداری کنید.

پروتئین بیش از هر ماده مغذی دیگری باعث رشد عضلات می‌شود. اگر می‌خواهید عضله بسازید، باید روزانه ۰٫۸ تا ۱٫۱ گرم پروتئین به ازای هر پوند از وزن بدن خود مصرف کنید. پروتئین ها و آمینواسیدها جزء مکمل های بی ضرر بدنسازی هستند. زیرا ما در حالت عادی نیز از آنها در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنیم.

برای استفاده از منافع بی نظیر این مکمل های عضله ساز باید از دستورالعمل مصرف آنها پیروی کنید و هرگز بیش از مقدار توصیه شده از آنها استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: برای آشنایی بیشتر با انواع مکمل ورزشی مطالعه مقاله “انواع مکمل بدنسازی” پیشنهاد می گردد.

سالم ترین مکمل برای رشد عضلات

گاهی اوقات با تکیه بر رژیم غذایی نمی‌توان به هیپرتروفی عضلانی یا عضله سازی زیادی دست یافت. به همین دلیل است که بسیاری از ورزشکاران به مکمل‌ های طبیعی روی می‌آورند تا به آنها در رسیدن به اهدافشان کمک کند.

اما همه مکمل‌ های طبیعی، پودرهای پروتئین و مخلوط‌ های قبل از تمرین از نظر ارزش غذایی یکسان نیستند. برخی در ساخت عضلات بهتر از بقیه عمل می کنند که در ادامه شرح داده شده است.

۱- مکمل گلوتامین

گلوتامین یک آمینو اسید فراوان است که در بافت ماهیچه یافت می‌شود. منابع گلوتامین زمانی که ماهیچه ها تا حد خستگی کار می‌کنند، تخلیه می‌شوند که می‌تواند منجر به کاهش قدرت، استقامت و تاخیر در ریکاوری شود. مکمل گلوتامین مخزن عضلات را دوباره پر می‌کند و قدرت عضلات را افزایش می‎دهد.

پودر گلوتامین نوتریمد 1000 گرمی

۲- پروتئین کلاژن

کلاژن بلوک ساختمانی ماهیچه‌ ها، تاندون ‌ها، رباط ‌ها و فاسیای سالم است. همین امر آن را به یک مکمل مهم برای ریکاوری و عضله ‌سازی طبیعی تبدیل می‌کند. ورزش‌ های شدید مانند بلند کردن مکرر وزنه‌ های سنگین (یا هر نوع تمرین استقامتی) می‌تواند به عضله سازی کمک کند. اما این به قیمت تجزیه کلاژن در بدن شما است، به این معنی که این بافت ها نمی‌توانند به سرعت خود را بازسازی کنند. افزودن مکمل کلاژن به رژیم غذایی ممکن است به عضله سازی و تسریع ریکاوری کمک می‌کند.

قیمت پودر کلاژن ریجنتا کارن

سالم ترین مکمل برای عضله سازی و کات

بدنسازان اهمیت سوخت رسانی در رشد عضلات را به درستی می‌دانند. مصرف یک رژیم غذایی سالم با پروتئین بالا و سرشار از چربی ‌های سالم و سبزیجات می‌تواند به عضله سازی کمک کند. بطور همزمان مواد مغذی لازم برای ترمیم و بازسازی عضلات را تامین می‌کند.

۱- پروتئین وی

پروتئین وی با ۲۰ گرم پروتئین در هر وعده یک عضله ساز طبیعی انتخابی برای اکثر ورزشکاران حرفه ای و غیر حرفه ای است. پروتئین وی نه تنها به ساخت توده عضلانی کمک می‌کند، بلکه آمینو اسیدهای زنجیره ای را ارائه می‌دهد که یکی دیگر از اجزای سازنده عضلات هستند. پروتئین وی طعم فوق العاده ای دارد و  حاوی پرکننده های غیر ضروری نیست. کنسانتره وی سالم ترین مکمل بدنسازی است زیرا نسبت به محصولات ایزوله وی کمتر فرآوری می‌شود.

وی پروتئین فول استار

۲- گینر

گینرها پر از مواد مغذی ماکرو مورد نیاز برای حمایت از رشد عضلات هستند. در حالی که مکمل‌ های پروتئینی عمدتاً حاوی پروتئین هستند، گینر از مقدار متناسبی چربی و کربوهیدرات تشکیل می‌شود که می‌تواند انرژی مورد نیاز در دوران کات را تامین کند.

قیمت پودر گین ژن استار 3000 گرمی

۳- کراتین

مکمل های کراتین استقامت شما را در طول تمرینات با شدت بالا  با تولید انرژی بیشتر افزایش می‌دهند. این مکمل طبیعی همچنین از عملکرد کلی شما در طول تمرینات پشتیبانی می‌کند و می‌تواند از رشد عضلات پس از آن حمایت کند. اگر می‌خواهید عضله بیشتری بسازید، این مکمل محبوب را در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

پودر سوپر کراتین پی ان سی

سخن پایانی
مکمل‌ های ورزشی می‌توانند عملکرد و قدرت عضلات را در طول تمرینات با شدت بالا افزایش دهند. آنها می‌توانند برای ورزشکارانی که به دنبال تسریع ریکاوری، سرعت و قدرت هستند، مفید باشند. برای حفظ سلامتی باید از مکمل های سالم و طبیعی برای رسیدن به هدف خود استفاده کنید و سپس مصرف آنها را متوقف نمایید.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.