بهترین مکمل بدنسازی برای نوجوانان چیست؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
بهترین مکمل بدنسازی برای نوجوانان چیست؟ آیا نوجوانان می‌توانند از مکمل بدنسازی استفاده کنند؟ مکمل بدنسازی چه فواید و عوارضی به دنبال خواهد داشت؟ بهترین قرص مکمل برای نوجوانان شامل چه ویژگی‌هایی است؟ بهترین مکمل بدنسازی برای نوجوانان مکملی است که بدون آسیب رساندن به بدن منافعی برای سلامتی داشته باشد. با هزاران مکمل ورزشی که این روزها در داروخانه‌ها موجود است انتخاب مکمل‌های مناسب برای شما ازاهمیت اساسی برخوردار است. توضیحات ارائه‌ شده در ادامه مقاله می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب بهترین مکمل بدنسازی برای نوجوانان باشد، پس در ادامه همراه ما باشید.

انتخاب بهترین مکمل بدنسازی برای نوجوانان

در انتخاب بهترین مکمل برای افراد زیر ۱۸ سال ذکر این نکته حائز اهمیت است که مکمل‌های مورد استفاده توسط نوجوانان نباید فقط برای اهدافی مثل افزایش عضلات یا کاهش وزن مورد استفاده قرار بگیرد.

بنابراین بهترین مکمل برای نوجوانان مکملی است جدای از اهداف زیباسازی هیکل و تناسب اندام بتواند باعث تقویت رشد بدن و استخوان‌ها شود تا سلامتی عمومی نوجوان را در این سنین حساس ارتقاء دهد.

با این‌ حال اگر در دوران نوجوانی به بدنسازی علاقه‌مند هستید پیشرفت‌های اخیر در علم تغذیه به شما کمک می‌کند با انتخاب صحیح مکمل‌های ورزشی زودتر به نتایج دلخواه برسید؛ زیرا مصرف این مکمل‌ها به شما اجازه می‌دهند به چیزی فراتر ازآنچه فقط با ورزش و غذاها حاصل می‌شود، برسید.

برای آشنایی بیشتر با انواع مکمل ورزشی مطالعه مقاله “انواع مکمل های بدنسازی” پیشنهاد می گردد.

عوارض مکمل های بدنسازی برای نوجوانان

قبل از اینکه فهرستی از انواع مکمل بدنسازی مثل بهترین قرص مکمل برای نوجوانان را به شما ارائه دهیم، مهم است که از عوارض مکمل های بدنسازی برای نوجوانان اطلاع داشته باشید و بدانید از مصرف کدام گروه از مکمل‌ها باید خودداری کنید.

در ابتدا باید بدانید که نوجوانان نباید از مکمل‌هایی استفاده کنند که برای تأثیر بر سطح هورمون‌ها، مانند هورمون رشد یا تستوسترون طراحی‌شده‌اند؛ زیرا در این مرحله از زندگی، شما قادر به تولید مقادیر کافی هورمون‌های عضله سازی هستید و نیازی به مصرف مکمل‌های هورمونی ندارید.

مورد مهم دیگر این است که نوجوانان نباید از مکمل‌های مبتنی بر محرک استفاده کنند. محرک‌ها اجزای مشترک اکثر مکمل‌های قبل از تمرین و چربی سوزی هستند. در این سن شما، نباید مشکلی برای ایجاد انگیزه در تمرین کردن به مدت یک ساعت یا بیشتر داشته باشید؛ بنابراین تحریک مصنوعی در این سن جزء آسیب رساندن به بدن سودی برای شما نخواهد داشت.

بهترین قرص مکمل برای نوجوانان

معرفی بهترین مکمل بدنسازی برای نوجوانان

همانطور که گفته شد بهترین مکمل بدنسازی برای نوجوانان نباید دارای ترکیبات هورمونی و یا محرک‌ها باشد. در ادامه به معرفی بهترین نوع مکمل بدنسازی برای نوجوانان خواهیم پرداخت. این مکمل‌ها برای نوجوانان قابل استفاده بوده و تاثیر شگفتی بر سلامت عمومی بدن خواهد داشت.

۱- پروتئین وی برای نوجوانان

پروتئین از اسیدهای آمینه ساخته‌ شده است. اسیدهای آمینه بلوک‌های ساختاری عضلات هستند؛ بنابراین، پروتئین یک ماده اساسی برای عضله سازی و ریکاوری عضلات به دنبال ورزش شدید است.

اگر به‌ تازگی برنامه ورزش شدیدی را شروع کرده‌اید، یا مشغول برنامه تمرینی با حجم بالا هستید و یا به دلایلی میزان کالری مصرفی خود را محدود می‌کنید، ممکن است به پروتئین بیشتری برای حفظ توده عضلانی نیاز داشته باشید.

استفاده از پروتئین وی باکیفیت بالا برای غنی‌سازی وعده‌های غذایی و میان وعده‌های مناسب، خوشمزه و مقرون‌ به‌ صرفه ایده خوبی برای نوجوانان است.

پودر پروتئین وی گلد دوبیس
خرید پروتئین وی

۲- مکمل گینر برای نوجوانان

مصرف گینر برای افراد زیر ۱۸ سال نیز مجاز است. این مکمل برای نوجوانانی که دچار کمبود وزن هستند و می‌خواهند علاوه بر افزایش وزن عضله سازی نیز کنند گزینه بسیار مناسبی می‌باشد.

مکمل گینر برای نوجوانان در بهبود عملکرد ورزشی، تقویت قوای جسمی، عضله سازی، افزایش حجم، کاهش خستگی و… نیز کاربرد دارد. جهت تهیه بهترین مکمل گینر برای نوجوانان لازم است که به مراکز معتبر همچون داروخانه‌های آنلاین و یا حضوری مراجعه نمایید.

قیمت پودر مس 3000 گرمی ژن استار
خرید گینر

۳- کراتین برای نوجوانان

در بسیاری از مطالعات، نشان داده‌شده است که کراتین برای زیر ۱۸ سال باعث افزایش استقامت و عملکرد ورزشی کوتاه‌مدت مانند دویدن، وزنه‌برداری و پرش می‌شود. کراتین همچنین به افزایش وزن بدن در بیشتر کاربران کمک می‌کند.

انواع مختلفی از کراتین وجود دارد به‌عنوان‌مثال، کراتین منوهیدرات خالص، کراتین مایع، کراتین میکرونیدل و موارد دیگر. بیشتر تحقیقات انجام‌شده در مورد کراتین با استفاده از کراتین منوهیدرات انجام‌شده است. در صورت استفاده از کراتین مونوهیدرات دوز مصرفی معمول آن ۵ گرم در روز است.

پودر سوپر کراتین پی ان سی

۴- مولتی‌ ویتامین

اگرچه مولتی‌ ویتامین‌ها احتمالاً تأثیر مستقیمی بر توانایی شما در تولید عضله و قوی‌تر شدن ندارد ولی از اهمیت بسیاری در برنامه غذایی کلی شما برخوردار هستند. علاوه بر این، شواهد جدید نشان می‌دهد که مصرف ریزمغذی‌های مناسب در قالب یک مکمل ممکن است استرس و اضطراب را کاهش دهد و به شما در بهبود استرس شدید جسمی و تمرکز ذهن کمک کند.

این‌ها یافته‌های مهمی برای نوجوانان هستند و ما را به این نتیجه می‌رساند که مصرف مولتی‌ ویتامین بدنسازی باکیفیت بالا برای همه ورزشکاران که در پی سلامتی و عملکرد بهینه بدنی هستند، ضروری است.

قرص مولتی ویتامین مینرال کارن 60 عددی

۵- امگا ۳

به اکثر نوجوانان آگاه به مباحث سلامتی آموزش داده‌شده است که از مصرف چربی خودداری کنند؛ بنابراین، ممکن است اضافه کردن روغن اضافی به رژیم غذایی شما معنی نداشته باشد؛ اما به خاطر داشته باشید که روغن‌های سالم مانند روغن ماهی تأثیر مطلوبی بر متابولیسم دارند.

درواقع، تحقیقات حاکی از افزایش متابولیسم، کاهش التهاب و درد مفاصل و بهبود ورزش با مصرف منظم این روغن‌ها است. روزانه ۱-۲ گرم روغن ماهی بخورید تا بیشترین غلظت اسیدهای چرب امگا ۳ – ایکوزاپنتائنویک (EPA) و اسید داکوزاهگزائنوئیک (DHA) را فراهم کند.

قیمت شربت امگا 3 پلاس یوروویتال

۶- پروبیوتیک ها

مکمل پروبیوتیک باکتری‌های روده را تنظیم کرده و عملکرد روده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند. اگر نوجوانی هستید که مشغول ورزش شدید یا رقابت‌های ورزشی هستید به‌طور روتین تحت استرس قرار دارید و به دلیل مشغله زیاد کمبود خواب کافی دارید.

 بنابراین این احتمال وجود دارد که سیستم ایمنی بدن شما به خطر بیافتد و این مسئله می‌تواند منجر به بیماری‌های مکرر و وقفه‌های آموزشی شما شود. یک مکمل پروبیوتیک ممکن است در چنین شرایطی به حمایت از سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. البته زندگی متعادل با تمام مشغله‌ها باید اولویت اول شما باشد.

قیمت قرص دایجستیو اید گلدن لایف

۷- گلوتامین

گلوتامین فراوان‌ترین اسیدآمینه‌ای است که در بافت ماهیچه‌ای یافت می‌شود. عملکردهای مختلفی ازجمله تقویت ایمنی، کمک به جلوگیری از تحلیل رفتن ماهیچه‌ها و ریکاوری عضلات به گلوتامین نسبت داده می‌شود.

دوز معمول روزانه گلوتامین بین ۳ تا ۵ گرم است و شما می‌توانید گلوتامین را قبل از رفتن به رختخواب مورد مصرف قرار دهید.

پودر گلوتامین نوتریمد 1000 گرمی

۸- بی سی ای ای

مکمل BCAA فعالیت ورزشی طولانی‌ مدت را بهبود می‌بخشد این آمینواسیدها شامل لوسین، ایزولوسین و والین هستند. آمینواسیدها اجزای سازنده پروتئین‌ها هستند و اگر می‌خواهید به حداکثر عملکرد و عضله سازی برسید از این آمینواسیدها استفاده کنید.

این مکمل به‌ویژه هنگامی‌ که همراه با کربوهیدرات قبل، حین یا طی مدت ۱-۲ ساعت بلافاصله پس از تمرین مصرف شود بهترین نتیجه را خواهند داشت. اگر مشغول دوره‌ای از تمرینات شدید و سنگین هستید از یک ترکیب آمینواسید باکیفیت استفاده کنید. دوز معمول روزانه اسیدهای آمینه بین ۳ تا ۸ گرم است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص عوارض مصرف مکمل ورزشی مطالعه مقاله “عوارض مکمل های بدنسازی” پیشنهاد می‌شود.

سخن پایانی:
بهتر است قبل از مصرف هر نوع مکملی با متخصص تغذیه یا پزشک مشورت کنید و همانطور که دیدید، بهترین مکمل بدنسازی برای نوجوانان در این سن حساس مکمل‌هایی هستند که سرشار از ریزمغذی‌های مفید و ترکیباتی باشند که بتوانند سطح سلامتی نوجوان را بهبود ببخشند. مثلاً استفاده از پودرهای پروتئینی در این سنین علاوه بر تأمین پروتئین موردنیاز روزانه که معمولاً با بدغذایی و مصرف فست فودها مورد غفلت واقع می‌شود، می‌تواند باقدرت سیرکنندگی باعث شود نوجوانان کمتر به سمت خوراکی‌های پرکالری و فاقد ارزش غذایی بروند. شما می‌توانید با توجه به نیاز بدنتان و هدفتان از ورزش تعدادی از این مکمل‌ها را انتخاب کرده و از طریق لینک محصولات اقدام به خریداری آنان نمایید.

منبع: us.myprotein.com

مطالب مرتبط
171 نظرات
  1. محسن

    سلام ۱۵ سالمه وزنم ۵۰ قدم ۱۶۰ چه مکملی برام خوبه

    1. کارشناس داروبوم

      دوست عزیز سلام
      اگر برای افزایش حجم مکمل لازم دارید، می توانید قرص مولتی ویتامین، کراتین و پروتئین وی مصرف کنید. اگر برای افزایش وزن اقدام می کنید، بهتر است که مکمل گینر مصرف کنید. اما این نکته را هم مدنظر داشته باشید، در هر حالت مکمل ال آرژنین را نصرف کنید تا رشد قد شما متوقف نگردد.

  2. taha

    سلام من۱۵سالمه وزنم۵۰ کیلو قدم۱۶۴ورزش کشتی میرم توی هفته۳روز تمرین می‌کنم چه مکمبلی مصرف کنم

    1. کارشناس داروبوم

      دوست عزیز سلام
      در این باره بهتر است با مربی خود مشورت نمایید تا با توجه به تمرینات و نیاز روزانه شما، مکمل ورزشی مناسب را معرفی نمایند.

  3. ابوالفضل

    باسلام من ۱۶ سالمه و قدم ۱۶۸ وزنم ۵۳کیلو هست می خواهم حجمی بشه بدنم ۴ روزه که من بدنسازی میرم چه مکملی باید استفاده کنم و چه قرصی ممنون میشم اگر رهنمایی کنیدباسپاسه فراوان🙏

    1. کارشناس داروبوم

      با سلام دوست عزیز
      اگر برای افزایش حجم مکمل لازم دارید، می توانید قرص مولتی ویتامین و پروتئین وی مصرف کنید. در کنار این موارد ال آرژنین و آمینو وی هم مناسب می باشد.

  4. آرین

    سلام من ۱۵ سالمه وزنم ۵۰ قدم ۱۷۰ یک ماهه میرم باشگاه بدنسازی چه مکملی میتونم استفاده کنم

    1. کارشناس داروبوم

      با سلام دوست عزیز
      اگر برای افزایش حجم مکمل لازم دارید، می توانید قرص مولتی ویتامین برای نوجوانان و پروتئین وی مصرف کنید. اگر برای افزایش وزن اقدام می کنید، بهتر است که مکمل گینر میل کنید.

  5. sajjad

    سلام
    من ۱۴ سالمه ۱ ساله نیم هست رزمی کارم
    و کنارش بدنسازی هم میرم وزنم ۴۷ هست قدم ۱۷۶
    بدنم سیکسپک رو داره بازورو هم داره میخوام بهش
    حجم بدم به نظر شما از بی سی آی ای یا گلوتامین یا پودر پروتئین استفاده کنم البته بدون عوارض نیمی خوام در آینده
    مریض بشم لطفا راهنمای کنید و عوارض و فواید رو هم به من بگید تشکر

    1. کارشناس داروبوم

      وست عزیز سلام
      شما بهتره پروتئین وی و مکمل bcaa مصرف نمایید.

  6. بنی

    سلام من ۱۷ سالمه و حدود ۵۰ کیلو وزن دارم و قد ۱۷۵ و بدنسازی کار میکنم پیشنهاد شما برای مکمل کدومه؟

    1. کارشناس داروبوم

      دوست عزیز سلام
      اگر برای افزایش حجم مکمل لازم دارید، می توانید قرص مولتی ویتامین، کراتین و پروتئین وی مصرف کنید. اگر برای افزای وزن اقدام می کنید، بهتر است که مکمل گینر مصرف کنید.

  7. امیرحسین

    سلام من ۱۶ سالمه ۸ ماهه بدنسازی کار میکنم قدم۱۷۵وزنم۷۹ هست از چه مکملی استفاده میتونم بکنم ؟

    1. کارشناس داروبوم

      با سلام دوست عزیز
      اگر برای افزایش حجم مکمل لازم دارید، می توانید قرص مولتی ویتامین و پروتئین وی مصرف کنید. اگر برای افزای وزن اقدام می کنید، بهتر است که مکمل گینر مصرف کنید.

  8. Vania

    سلام من ۱۵ سالمه و چند ماه دیگه میشم ۱۶ سال وزنم ۴۹ یا ۵۰ هست و قدم ۱۶۲ ایا مصرف مکمل باعث کاهش قد میشه؟ و کدومو مصرف کنم؟

    1. کارشناس داروبوم

      دوست عزیز سلام
      اگر دنیال افزایش قد هستید، بهتر است مکمل ال آرژنین به همراه کلسیم میل نمایید.

  9. محمدحسین

    سلام من ۱۸ سالمه چه مکملی پیشنهاد میکنید

    1. کارشناس داروبوم

      با سلام دوست عزیز
      اگر برای افزایش حجم مکمل لازم دارید، می توانید قرص مولتی ویتامین و پروتئین وی مصرف کنید. اگر برای افزای وزن اقدام می کنید، بهتر است که مکمل گینر مصرف کنید.

  10. ...

    سلام من ۱۳ سالمه وزنم ۸۰ و قدم ۱۶۷ و حدود چند ماهی هست که دارم بدنسازی کار میکنم
    میخواستم بدونم بهترین مکمل برای عضله سازی نسبت به سن من چیه

    1. کارشناس داروبوم

      دوست عزیز سلام
      شما بهتره با نظر مربی، وی پروتئین استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.