برای خرید کاندوم چه بگوییم؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
کاندوم یک محصول زناشویی رایج برای پیشگیری از بارداری و عفونت های مقاربتی است. به گفته کارشناسان بهداشت، کاندوم مردانه، زمانی که به درستی استفاده شود، ۹۸ درصد در پیشگیری از بارداری موثر است. آنها موثرترین مانعی هستند که در برابر بیماری‌های مقاربتی از شما محافظت می‌کنند، اما مهم تر از آن یکی از روش ‌های تنظیم خانواده نیز هستند. با اینحال اکثر افراد موقع خرید این محصول جنسی خجالت می‌کشند و به دنبال نام جایگزین برای آن هستند. اگر شما هم از این مشکل رنج می‌برید ما در ادامه توضیح خواهیم داد که برای خرید کاندوم چه بگوییم؟همچنین برای اطلاع از قیمت کاندوم و آشنایی با مدلی های مختلف آن می توانید به سایت داروخانه داروبوم مراجعه کنید.

کاندوم چیست؟

کاندوم‌ ها رایج ترین محصولات یکبار مصرفی هستند که در رابطه جنسی استفاده می‌شوند. خرید کاندوم به معنای تمایل به رابطه جنسی است و بسیاری از مردم از خرید آن ناراحت و خجالت زده هستند. در جامعه مدرن امروزی رابطه جنسی همچنان مورد انگ قرار می‌گیرد و بسیاری از افراد مایل هستند محصولات جنسی را به اسم دیگری خریداری کنند.

برای خرید حضوری کاندوم شما می‌توانید اسم برند شناخته شده تولید کننده کاندوم را به فروشنده بگویید. به عنوان مثال اگر از فروشنده کدکس کلاسیک یا کاپوت تاخیری درخواست کنید او به راحتی متوجه می‌شود که منظور شما چیست.

راه حل دیگر خرید اینترنتی است. سایت های فروش محصولات جنسی و داروخانه های آنلاین در حال حاضر یک گزینه عالی هستند. خرید آنلاین به افراد این امکان را می‌دهد که به راحتی محصولات جنسی و زناشویی را در هر زمانی از روز خریداری کنند.

نام علمی کاندوم در داروخانه

کاندوم می‌تواند محافظت عالی در برابر بیماری های مقاربتی و سایر عفونت ها ارائه دهد. انواع مختلف کاندوم همچنین باعث افزایش لذت رابطه جنسی و تنوع برای زوج ها خواهد شد. نام علمی خاصی برای کاندوم وجود ندارد و این محصول جنسی در همه دنیا به همین نام شناخته می‌شود. ممکن است هنگام خرید کاندوم برای اولین بار خجالت بکشید، اما شما تنها نیستید. خرید کاندوم به صورت حضوری معمولا ناخوشایند یا ناراحت کننده است.

در وبسایت wikihow می خوانیم:
قبل از رفتن به فروشگاه یا داروخانه تصمیم بگیرید که چه مارک و چه نوع کاندومی را می خواهید تا از سرگردانی و وقت گذرانی در راهروها جلوگیری کنید.
برای جلوگیری از برخورد با افراد آشنا، به فروشگاهی بروید که از محل زندگی تان دورتر است و ساعات اولیه صبح یا اواخر شب را انتخاب کنید.

عوامل فرهنگی نخریدن کاندوم

دلایل مختلفی برای نخریدن کاندوم وجود دارد که یکی از مهمترین آنها آموزش ناکافی است. برای برخی، ممکن است ترس از ناشناخته ها یا عدم درک نحوه کار آنها باشد. برای دیگران، ممکن است ترس از عوارض جانبی بالقوه، مانند واکنش های آلرژیک یا بارداری باشد. برخی از افراد ممکن است احساس کنند که کاندوم مانعی برای لذت رابطه جنسی است. عوامل فرهنگی دخیل در نخریدن کاندوم عبارتند از:

۱- نگرش جامعه به رابطه جنسی

یکی از دلایل اصلی خجالت آور بودن خرید کاندوم، نگرش جامعه نسبت به رابطه جنسی است. در بسیاری از فرهنگ‌ ها، رابطه جنسی هنوز به عنوان یک موضوع تابو در نظر گرفته می‌شود. بنابراین بحث در مورد آن به طور آشکار یا درگیر شدن در فعالیت‌ های جنسی اغلب مورد انتقاد قرار می‌گیرد. این تصورات در مورد رابطه جنسی می‌تواند باعث ایجاد احساس ناراحتی در خرید کاندوم شود.

۲- ترس از قضاوت

یکی دیگر از عواملی که باعث خجالت کشیدن هنگام خرید کاندوم می‌شود، ترس از قضاوت دیگران است. مردم ممکن است نگران باشند که صندوقدار یا سایر مشتریان با دیدن آنها در حال خرید کاندوم چه فکری در مورد آنها خواهند داشت. این ترس از قضاوت شدن می‌تواند منجر به احساس شرم و خجالت شود.

۳- عدم آموزش جنسی

فقدان آموزش جامع جنسی نیز می‌تواند باعث انگ خرید کاندوم شود. هنگامی که افراد به درستی در مورد شیوه های ایمن رابطه جنسی و اهمیت استفاده از محافظ آموزش نبینند، ممکن است در مورد خرید کاندوم احساس عدم اطمینان یا خجالت کنند.

برای خرید کاندوم چه بگوییم؟

همانطور که گفتیم نام علمی خاص یا عامیانه ای برای کاندوم وجود ندارد. برای اینکه در خرید حضوری اسم این محصول جنسی را نگویید فقط یک راه وجود دارد و آن هم گفتن نام یک برند مطرح است. بنابراین سعی کنید برندهای معتبر کاندوم و انواع محصولات آن را بشناسید. در این صورت خیلی راحت می‌توانید کاندوم مورد نظر خود را حتی از یک داروخانه شلوغ خریداری کنید.

در نهایت خرید کاندوم هرگز نباید مایه خجالت باشد. خرید این محصول زناشویی یک گام مسئولانه و ضروری در مراقبت از سلامت جنسی شما است. با درک دلایل انگ و برداشتن گام‌ های پیشگیرانه برای غلبه بر آن، می‌توانید با خیال راحت کاندوم بخرید و سلامتی خود را در اولویت قرار دهید.

بیشتر بخوانید: کاندوم تاخیری چیست و چقدر تاثیر دارد؟

معرفی برندهای معروف کاندوم در ایران و داروخانه ها

شما در داروخانه های سطح شهر و داروخانه های اینترنتی کاندوم های مختلفی را می‌بینید که برخی خارجی و برخی ایرانی هستند. برندهای معروف کاندوم موجود در داروخانه ها شامل موارد زیر است.

برند کدکس: برند کدکس ساخت ایران است و در انواع مختلف تولید می‌شود. کاندوم های کدکس از کیفیت خوبی برخوردار بوده و غیر حساسیت زا هستند.

کاندوم کدکس مدل ضد قارچ

برند کاپوت: کاندوم های کاپوت ساخت ایران بوده و از تنوع بالایی برخوردار هستند. این کاندوم ها بسیار با کیفیت بوده و طرفداران بسیاری دارند.

برند دورکس: کاندوم های دورکس ساخت انگلیس هستند و از مواد طبیعی تولید می‌شوند. این کاندوم ها بیشتر برای درمان زودانزالی تولید می‌شوند.

برند ایکس دریم: برند ایکس دریم ساخت ایران است و در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند. کاندوم های این شرکت در بسته های ۳ و ۱۲ عددی تولید می‌شوند و قیمت مناسبی دارند.

برند ساگامی: برند ساگامی ساخت ژاپن و یکی از بهترین برندهای کاندوم در جهان است. تنوع و کیفیت این برند باعث شده در کل دنیا شناخته شود و در بازار ایران نیز موجود است.

برند تروجان: برند تروجان ساخت امریکا است و در داروخانه ها و سایت های ایرانی نیز عرضه می‌شود. کاندوم های تروجان از مرغوب ترین لاتکس تولید می‌شوند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

مزایای خرید اینترنتی نسبت به خرید حضوری از داروخانه

اگر فکر خرید حضوری کاندوم هنوز باعث ناراحتی شما می‌شود، خرید آنلاین را به شما توصیه می‌کنیم. خرید آنلاین به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی و در خلوت خانه کاندوم مورد نظر خود را خریداری کنید. علاوه بر این بسته بندی محرمانه این محصولات کمک می‌کند که آنها را در امن ترین شرایط ممکن دریافت کنید.

سخن پایانی
ناراحتی و خجالت هنگام خرید کاندوم بسیار واقعی است اما بهانه ای برای داشتن رابطه جنسی محافظت نشده نیست. مهم نیست که دیگران چه فکری می‌کنند تا زمانی که شما کار درست را انجام می‌دهید. رابطه جنسی ایمن جای شرمندگی ندارد و اکنون فرصت های بیشتری برای خرید سریع و ارزان کاندوم وجود دارد.

منبع: healthline

مطالب مرتبط
1 نظر
  1. ریحانه علیزاده

    سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.