کاندوم چیست و برای چه استفاده می‌شود؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
استفاده از کاندوم فقط برای جلوگیری از بارداری ناخواسته نیست، بلکه برای محافظت از شما و شریک زندگیتان در برابر بیماری های مقاربتی است. در مورد بیماری های مقاربتی، پیشگیری فاکتور کلیدی است. استفاده از روش ‌های بازدارنده مانند کاندوم در طول فعالیت جنسی می‌تواند تا حد زیادی خطر ابتلا به STI را کاهش دهد. مهم است که در هر رابطه جنسی صرف نظر از اینکه شما یا همسرتان علائم قابل مشاهده ای دارید یا خیر به طور صحیح از کاندوم استفاده کنید. با اولویت دادن به شیوه های ایمنی می‌توانید به تضمین یک رابطه جنسی سالم و رضایت بخش کمک کنید. برای اطلاع از قیمت کاندوم به سایت داروخانه داروبوم مراجعه کنید.

هنگامی که صحبت رابطه جنسی ایمن می‌شود، استفاده از کاندوم یکی از موثرترین روش ها است. کاندوم نه تنها از بارداری ناخواسته جلوگیری می‌کند، بلکه در محافظت از عفونت های مقاربتی (STIs) نیز موثر است. در صورت استفاده صحیح و مداوم، کاندوم در کاهش خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی بسیار موثر است.

کاندوم ها در اندازه ها و انواع مختلف تولید می‌شوند. مهم است کاندومی را انتخاب کنید که راحت و مطمئن باشد. کاندوم ها فقط برای یک بار مصرف طراحی شده‌اند. استفاده مجدد از کاندوم خطر پارگی را افزایش می‌دهد و اثربخشی آن را کاهش می‌دهد. قبل از استفاده از کاندوم، همیشه تاریخ انقضا را بررسی کنید. زیرا استفاده از کاندوم تاریخ مصرف گذشته می‌تواند اثربخشی آن را کاهش دهد.

کاندوم برای چی استفاده می شود؟

کاندوم از یک ماده نازک لاستیکی ساخته می‌شود که به شکل لوله ای باز می‌شود. آنها در حین رابطه جنسی توسط مردان روی آلت تناسلی یا در داخل واژن زنان استفاده می‌شوند.

کاندوم به عنوان یک لایه محافظ عمل می‌کند تا از تبادل مایع منی و سایر مایعات بدن جلوگیری کند. همچنین احتمال باردار شدن و ابتلا به هرگونه عفونت یا بیماری مقاربتی را از بین می‌برد.

کاندوم های مردانه و زنانه هر دو برای یک هدف یعنی اجتناب از بارداری و بیماری های مقاربتی استفاده می‌شوند. با این حال، کاندوم در ارائه محافظت در برابر هر یک از این دو ۱۰۰٪ ایمن نیست.

بیشتر بخوانید: کاندوم تاخیری چیست و چقدر تاثیر دارد؟

چه زمانی از کاندوم استفاده کنیم؟

خطرات رابطه جنسی محافظت نشده بسیار زیاد است. عفونت های مقاربتی (STIs)، از جمله سوزاک، کلامیدیا و اچ آی وی، می‌توانند به راحتی از طریق تماس جنسی محافظت نشده منتقل شوند. این عفونت ها می‌تواند منجر به عوارض جدی سلامتی، از جمله ناباروری و حتی مرگ شود. علاوه بر این، داشتن رابطه جنسی محافظت نشده می‌تواند منجر به بارداری ناخواسته شود که می‌تواند عواقب مالی و عاطفی قابل توجهی داشته باشد.

زمان استفاده از کاندوم قبل یا در طول رابطه جنسی است. بهترین زمان استفاده از آن بعد از سفت شدن آلت تناسلی و قبل از لمس کردن بدن همسر است.

پارگی کاندوم و خطر بارداری

پارگی کاندوم احتمال نفوذ اسپرم ها به دستگاه تناسلی زن و بارداری را افزایش می‌دهد. در این شرایط پس از بررسی سیکل قاعدگی خود می‌توانید از قرص های اورژانسی برای پیشگیری از بارداری استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: برای خرید کاندوم چه بگوییم؟

انواع کاندوم

کاندوم انواع مختلفی دارد و انتخاب کاندوم مناسب برای رابطه جنسی ایمن ضروری است. کاندوم ها از مواد مختلفی از جمله لاتکس، پلی اورتان و غیره ساخته می‌شوند. انتخاب کاندوم مناسب بسیار مهم است، زیرا کاندوم خیلی شل یا خیلی سفت ممکن است بی اثر باشد.

علاوه بر این، در نظر گرفتن هرگونه آلرژی یا حساسیت به مواد خاص مانند لاتکس ضروری است. برای راحتی بیشتر ارزش آن را دارد که چند مارک و انواع مختلف کاندوم را امتحان کنید تا بهترین کاندوم را پیدا کنید.

۱- کاندوم ساده و کلاسیک

کاندوم ساده و کلاسیک از جنس لاتکس یا ایزوپرن ساخته شده و کاملا شفاف و صاف است. این کاندوم برای محافظت از بارداری و لذت طبیعی در رابطه جنسی در دسترس است. کاندوم ساده نسبت به سایر انواع قیمت پایین تری دارد. قیمت کاندوم معمولی را در سایت داروبوم مشاهده کنید.

کاندوم کدکس مدل ضد قارچ

۲- کاندوم تاخیری

کاندوم تاخیری علاوه بر محافظت از موارد گفته شده حاوی ترکیباتی مانند لیدوکائین برای جلوگیری از زودانزالی است. با استفاده از این کاندوم آقایان می‌توانند زمان رابطه جنسی را تا حدودی افزایش دهند. اگر قصد خرید کاندوم تاخیری دارید پیشنهاد ما به شما داروخانه داروبوم با قیمت مناسب و ارسال با بسته بندی محرمانه است.

کاندوم تاخیری 8 در 1 فانکشن کدکس

۳- کاندوم خاردار

کاندوم خاردار نوعی کاندوم با برجستگی هایی در قسمت خارجی است. این کاندوم برای افزایش اصطکاک در حین رابطه جنسی استفاده شده و باعث ارگاسم در خانم ها می‌شود. برجستگی های کاندوم خاردار در تماس با جی اسپات در خانم ها باعث برانگیختگی و لذت بیشتر می‌شوند. قیمت کاندوم خاردار را در سایت داروبوم مشاهده کنید.

کاندوم خاردار کدکس مدل بیگ داتس

بیشتر بخوانید: کاندوم خاردار چیست؟

۴- کاندوم ترکیبی

کاندوم ترکیبی همانند دیگر انواع کاندوم برای پیشگیری از بارداری و بیماری های جنسی بکار می رود با این حال علاوه بر ویژگی های یاد شده دارای ویژگی های دیگری است که برای بهبود رابطه جنسی مناسب است. این نوع کاندوم همزمان دارای مواد روان کننده برای کاهش درد خانم ها و مواد تاخیری به منظور تاخیر در انزال مردان است. قبل از خرید کاندوم ترکیبی قابلیت های هر کدام را در سایت داروبوم به دقت بررسی کنید.

کاندوم سه کاره کدکس مدل مستر

۵- کاندوم مردانه

کاندوم مردانه انواع مختلفی دارد و با استفاده بر روی آلت تناسلی در حالت نعوظ مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاندوم های مردانه زمانی که به درستی استفاده شوند تقریباً ۹۸ درصد در برابر بارداری کارآمد هستند. ولی اگر به روش نامناسب استفاده شوند می‌توانند منجر به بارداری شوند.

کاندوم های مردانه به اشکال مختلفی از جمله خاردار، طعم دار، تاخیری یا ترکیبی از گزینه های مختلف در دسترس هستند. سادگی و راحتی استفاده از کاندوم های مردانه یکی از مهمترین علل استقبال بیشتر از آنها است.کاندوم زنانه

۶- کاندوم زنانه

کاندوم زنانه یک وسیله کنترل بارداری است که از پلی اورتان یا نیتریل ساخته شده است. کاندوم زنانه داخل واژن قرار می‌گیرد و مانند کاندوم مردانه مایع منی را جمع می‌کند و هدف آن کاهش احتمال بارداری و بیماری های مقاربتی است.

آنها گران تر از کاندوم های مردانه هستند. همه خانم ها با گذاشتن کاندوم زنانه راحت نیستند. به همین دلیل به اندازه کاندوم مردانه در دسترس یا محبوب نیست. کاندوم های زنانه، در صورت استفاده مناسب، می‌توانند حدود ۹۵٪ محافظت ارائه دهند و اگر نه، فقط  در ۷۹٪ مواقع کار می‌کنند.

بهترین نوع کاندوم کدام است؟

کاندوم انواع مختلفی دارد و انتخاب آنها به ترجیحات شخصی و نیازهای شرکای جنسی بستگی دارد. کاندوم هایی از پلی ایزوپرن ساخته شده‌اند معمولا بهتر از انواع لاتکسی هستند. ایزوپرن یک لاستیک مصنوعی است که افراد مبتلا به آلرژی لاتکس می‌توانند از آن استفاده کنند.

ماندگاری کاندوم چقدر است؟

ماندگاری کاندوم به ماده ای بستگی دارد که از آن ساخته می‌شود. از نظر ماندگاری کاندوم های لاتکس و پلی اورتان از کاندوم ایزوپرن ماندگاری بیشتری دارند. آنها به ترتیب ۵ و ۳ سال ماندگاری دارند.

سخن پایانی
درگیر شدن در رابطه جنسی محافظت نشده می‌تواند عواقب روانی قابل توجهی برای افراد و روابط آنها داشته باشد. ترس از بیماری های مقاربتی و بارداری ناخواسته می‌تواند باعث ایجاد اضطراب و استرس شود. کاندوم های مردانه و زنانه به منظور کاهش این مشکلات و افزایش لذت در رابطه جنسی طراحی و تولید می‌شوند.

منبع: healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.