کلاژن گلد بهتره یا کلاژینو؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
مکمل های کلاژن به عنوان راهی برای بهبود خاصیت ارتجاعی پوست، کاهش چین و چروک و ارتقای سلامت مفاصل به بازار عرضه می‌شوند. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که مکمل های کلاژن ساز می توانند خاصیت ارتجاعی و ضخامت پوست را بهبود ببخشند. آنها همچنین ممکن است به کاهش درد مفاصل و بهبود تحرک در افراد مبتلا به آرتروز کمک کنند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تائید این مزایای بالقوه و تعیین دوز و مدت مصرف مکمل کلاژن مورد نیاز است. در ادامه مقاله بطور مفصل شرح می‌دهیم کلاژن گلد بهتره یا کلاژینو و هر مکمل مناسب چه افرادی است، لطفا با ما همراه باشید.

کلاژن گلد و کلاژینو دو مکمل کلاژن ساز مفید برای تأمین کلاژن مورد نیاز بدن هستند. مکمل‌ های کلاژن متناسب با نیازهای فردی به شکل قرص، کپسول، پودر و اشکال مایع در دسترس هستند. آنها از منابع حیوانی مانند پوست گاو، فلس ماهی یا پای مرغ به دست می‌آیند.

کلاژن چیست؟ کلاژن یک پروتئین فیبری است که از اسیدهای آمینه تشکیل شده است. کلاژن در پوست، استخوان و بافت همبند وجود دارد. در پوست، کلاژن باعث بهبود استحکام و قوام می‌شود. تولید کلاژن بدن به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می‌یابد و منجر به چین و چروک، افتادگی پوست و سایر علائم پیری می‌شود. در این شرایط استفاده از قرص کلاژن ساز می‌تواند برای حفظ سلامتی و جلوگیری از اثرات گفته شده مفید باشد.

مقایسه قرص کلاژن گلد و پودر کلاژینو

هنگامی که تولید کلاژن طبیعی در بدن کاهش می‌یابد شما نمی‌توانید نیازهای یک سبک زندگی فعال را برآورده کنید. با مصرف قرص کلاژن ساز، بدن شما کلاژن را به اسید آمینه های تشکیل دهنده تجزیه کرده و سپس آنها را در جایی که بیشتر مورد نیاز است، توزیع می‌کند. این بدان معنی است که برخی از اسیدهای آمینه به سمت تولید کلاژن می‌روند و برخی ممکن است برای کمک به سنتز کراتین منحرف شوند.

فواید کلاژن برای سلامت پوست و مو زمانی مؤثرتر است که کلاژن به صورت خوراکی در مقایسه با استفاده موضعی مصرف شود. وقتی کلاژن مصرف می‌کنید، بدن شما می‌تواند آن را به جایی که بیشتر به آن نیاز دارید، هدایت کند.

قرص کلاژن گلد و پودر کلاژینو هر دو برای تأمین کلاژن بدن خصوصاً در سنین بالای ۳۵ سال عالی هستند. این که کدام مکمل برای شما بهتر است بستگی به اهداف شما برای مصرف این ماده مغذی دارد.

پودر کلاژینوی صورتی در مقایسه با کلاژن گلد حاوی ریزمغذی های دیگری است که نقش آنها در سلامت پوست و مو اثبات شده است. بنابراین در کنار کلاژن با اثرات هم افزایی می‌توانند تاثیر سریع تر و قوی تری داشته باشند.

جدول مقایسه مکمل های کلاژن ایرانی

مشخصات محصولمقدار کلاژن در هر وعدهسایر ترکیبات تعداد در هر بستهمقدار مصرف روزانهکشور سازنده
قرص کلاژن گلد۸۳۳ میلی گرم
کلاژن هیدرولیز شده
۶۰ عدد قرصهر شب ۳ عدد قرصایران
ساشه کلاژن گلد۵۰۰۰ میلی گرم
کلاژن هیدرولیز شده
✔️ویتامین C
✔️هیالورونیک اسید
۲۰ عدد ساشهروزانه یک ساشهایران
پودر کلاژن کلاژینواز سوی سازنده مشخص نشده است.۳۰ عدد ساشه۲ تا ۳ عدد ساشه در روزتحت لیسانس
فرانسه
پودر کلاژینو بیوتیاز سوی سازنده مشخص نشده است.✔️زینک
✔️بیوتین
✔️ویتامین C
✔️هیالورونیک اسید
۳۰ عدد ساشههر روز یک ساشه تحت لیسانس
فرانسه

افراد زیر ۲۵ سال: اغلب افراد در این سن پوست شاداب و بدون چروک حتی سطحی دارند اما اگر فرد تمایل دارد از همین سنین پیش گیری از چین و چروک ها را آغاز کند مصرف قرص کلاژن گلد و پودر کلاژینو آبی توصیه می شود.

افرد بین ۲۵-۳۵ سال: این سنین بهترین زمان برای شروع مصرف مکمل های کلاژن ساز است.قرص کلاژن و پودر کلاژن هر دو برای این افراد مناسب است. افرادی که از دیگر مکمل های تقویت کننده مو و ناخن استفاده نمی کنند توصیه ما مصرف پودر و کلاژنیو بیوتی و پودر کلاژن گلد است زیرا این مکمل ها ترکیبات مفید برای پوست و مو را همراه کلاژن تامین می کنند.

افراد بالای ۳۵ سال: این زمان چروک های سطحی و بسیار ریز بروز می کنند. بهتر است از مکمل های کلاژن با مقادیر کلاژن بالا استفاده شود.

۱- قرص کلاژن گلد آدریان

قرص کلاژن گلد آدریان یک مکمل بسیار مفید برای حفظ سلامتی است. این قرص کلاژن ساز قوی به حفظ سلامت پوست و مفاصل کمک می‌کند و در سنین بالا کلاژن مورد نیاز بدن را تأمین خواهد کرد.

کلاژن فراوان ترین پروتئین موجود در بدن انسان است، شما برای تولید سلول های پوستی جدید، ترمیم غضروف آسیب دیده و بازسازی بافت همبند مانند ماهیچه ها، تاندون ها و رباط ها به آن نیاز دارید.

اگرچه بدن به طور طبیعی کلاژن تولید می‌کند، اما با افزایش سن، تولید کلاژن کاهش می‌یابد. کاهش در سنتز کلاژن باعث سفت شدن مفاصل، درد عضلانی، چین و چروک پوست و حتی ریزش مو خواهد شد.

قرص کلاژن گلد

ترکیبات قرص کلاژن گلد آدریان

قرص کلاژن گلد آدریان حاوی ۸۳۳ میلی گرم کلاژن هیدرولیز شده ۱ و ۳ در هر قرص است. عمل هیدرولیز جذب کلاژن را در بدن افزایش می‌دهد.

فواید و مضرات قرص کلاژن گلد آدریان

مصرف قرص کلاژن به بهبود سلامت پوست و کاهش علائم پیری و بطور کلی بهبود سلامت عمومی کمک می‌کند. با اینحال برخی از عوارض نیز در رابطه با این مکمل وجود دارد.

  • حفظ  خاصیت ارتجاعی و سلامت پوست
  • کمک به رشد موها
  • کمک به حفظ توده عضلانی
  • بهبود سلامت مفاصل
  • تسریع بهبودی

از مضرات قرص کلاژن گلد آدریان می‌توان به نفخ معده و همچنین واکنش های حساسیتی اشاره کرد که در همه افراد رخ نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین قرص کلاژن سازی پوست چیست؟

۲- پودر کلاژن گلد آدریان

پودر کلاژن گلد آدریان یک محصول بسیار مفید برای جلوگیری از پیری پوست با آبرسانی عمیق، مبارزه با چروک ها و التهابات پوستی است. پپتیدهای کلاژن با تحریک تولید کلاژن در غضروف و سایر بافت های بدن به حفظ سلامتی کمک می‌کنند. اسید هیالورنیک و ویتامین ث موجود در این نیز به ترتیب برای حفظ انعطاف پذیری پوست و مقابله با استرس اکسیداتیو مفید هستند.

ساشه کلاژن گلد

ترکیبات پودر کلاژن گلد آدریان

  • کلاژن هیدرولیز شده
  • هیالورونیک اسید
  • ویتامین ث

فواید و مضرات پودر کلاژن گلد آدریان

  • پیشگیری و درمان چروک‌ های پوست
  • آبرسانی بدن و پوست دهیدراته
  • دارای اثرات آنتی اکسیدانی
  • بهبود وضعیت مفاصل

پودر کلاژن گلد آدریان عوارض خاصی برای سلامتی ندارد فقط باید مراقبت تداخلات دارویی بود. این مکمل در صورت ابتلا به نارسایی کلیوی و کبدی منع مصرف دارد.

۳- پودر کلاژینو آبی

پودر کلاژن کلاژینو آبی به عنوان مکمل به دلیل فواید بالقوه آن برای سلامت پوست، مو، مفاصل و روده محبوبیت زیادی دارد. کلاژن پروتئینی است که به طور طبیعی در بدن ما تولید می‌شود و در بافت های همبند مختلف مانند تاندون ها، رباط ها، پوست و استخوان ها یافت می‌شود. این پروتئین جزء اصلی ماتریکس خارج سلولی- شبکه ای از پروتئین ها و سایر مولکول ها است که ساختار و پشتیبانی از بافت های ما را فراهم می‌کند.

پودر کلاژن کلاژینو آبی

ترکیبات کلاژینو آبی

کلاژینو آبی محصولی تحت لیسانس کشور فرانسه و حاوی ۵ گرم پودر کلاژن است که از پوست ماهی بدست آمده است.

فواید و مضرات کلاژینو آبی

  • کمک به حفظ سلامت استخوان ها و مفاصل
  • حفظ زیبایی پوست و مو
  • جلوگیری از پیری و افتادگی پوست
  • کاهش التهاب دستگاه گوارش و بهبود هضم

۴- پودر کلاژینو صورتی

پودر کلاژینو صورتی تحت لیسانس فرانسه و یک مکمل منحصر به فرد برای بهبود سلامت پوست و زیبایی است. ترکیبات موجود در فرمولاسیون این مکمل برای تقویت موها، پوست و ناخن فوق العاده هستند. پودر کلاژینو صورتی در واقع بهترین مارک پودر کلاژن موجود در بازار است.

کاهش تولید کلاژن در بدن با افزایش سن می‌تواند منجر به چین و چروک پوست، افتادگی پوست، درد مفاصل و سایر علائم پیری شود. عوامل محیطی مانند اشعه ماوراء بنفش، آلودگی و سیگار کشیدن می‌توانند به فیبرهای کلاژن آسیب رسانده و تجزیه آنها را تسریع کنند. در این شرایط استفاده از پودر کلاژینو صورتی می‌تواند برای سلامتی بسیار مفید باشد.

پودر کلاژینو بیوتی

ترکیبات پودر کلاژینو صورتی

  • بیوتین
  • زینک
  • ویتامین ث
  • اسید هیالورونیک

فواید و مضرات پودر کلاژینو صورتی

  • افزایش رطوبت پوست و کاهش خشکی
  • جوانسازی پوست با تولید کلاژن و الاستین
  • بهبود خاصیت ارتجاعی و ضخامت پوست
  • کاهش درد مفاصل و بهبود تحرک
  • جلوگیری از ریزش موها
  • کمک به حفظ توان عضلانی
  • کمک به سلامت قلب و عروق

مکمل های کلاژن به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می‌شوند. اما ممکن است با داروهای خاصی مانند رقیق کننده های خون و سرکوب کننده های ایمنی تداخل داشته باشند یا در برخی افراد واکنش های آلرژیک ایجاد کنند.

سخن پایانی
کلاژن بخش بزرگی از پوست ما را تشکیل می‌دهد. با بلوغ و افزایش سن، بدن ما تولید کلاژن خود را کاهش می‌دهد، در نتیجه پوست دچار چین و چروک و افتادگی می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف پودر و قرص کلاژن ساز با کند کردن روند پیری و هیدراته نگه داشتن پوست در حفظ جوانی پوست موثر هستند.

منبع: قرص و پودر کلاژن

مطالب مرتبط
2 نظرات
  1. مهری

    پودر کلاژن گلد بهتربود ازهمه

    1. حدیث خباز

      سلام وقت بخیر
      ممنون از اینکه نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید.
      با تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.