عوارض پودر گین آپ چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
پودر گین آپ بزرگسالان از بهترین مکمل های تغذیه ای برای افزایش وزن و چاقی به شمار می آیند. در حالیکه این مکمل ها فواید بی شماری برای بدن دارند ممکن است عوارض احتمالی نیز به همراه داشته باشند. عوارض پودر گین آپ بزرگسالان می تواند در اثر مصرف بی رویه و نامناسب رخ دهد که به طور عمده عبارتند از: افزایش وزن ناسالم، افزایش خطر ابتلا به دیابت، مشکلات گوارشی و آسیب به کلیه و کبد. بنابراین بهتر است افراد قبل از مصرف گین آپ با یک پزشک یا داروساز مشورت کنند چرا که ممکن است با داروها و سایر مکمل های مصرفی تداخل ایجاد کند. همچنین عده از افراد با توجه به شرایط جسمانی خود برای مصرف گین آپ منع مصرف دارند. در این مقاله به طور مفصل به عوارض پودر گین آپ برای بزرگسالان خواهیم پرداخت.


پودر گین آپ یکی از انواع مکمل های تغذیه ای است که می تواند برای افزایش وزن مورد استفاده قرار گیرد. در حالی که بسیاری از افراد می دانند که پودر چاقی و افزایش وزن گین آپ می تواند بهترین روش برای افزایش وزن باشد؛ اما ما در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد عوارض پودر گین آپ صحبت کنیم. اگر می خواهید بدانید که عوارض پودر گین آپ (بزرگسالان) چیست؟ در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

پودر گین آپ چیست؟

پودر گین آپ در گروه مکمل های تغذیه ای و ورزشی قرار می گیرد. این پودر می تواند تاثیر زیادی روی سلامت عمومی بدن و افزایش وزن داشته باشد. این پودر حاوی ترکیبات مغذی که هر کدام روی بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از بیماری های مختلف و بهبود سلامت عمومی موثر هستند. البته لازم به توضیح است که پودر چاقی گین آپ به شکل قرص گین آپ نیز قابل تهیه است.

خرید پودر گین آپ بزرگسالان

ترکیبات پودر چاقی و افزایش وزن گین آپ

پودر گین آپ یکی از انواع مکمل های تغذیه ای است که می توان آن را در گروه مکمل های ورزشی نیز قرار داد. پودر گین آپ حاوی ترکیبات متنوعی از قبیل کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین های مختلف است. این ترکیبات می توانند باعث افزایش وزن و چاقی شوند که هر کدام تاثیر خاص خودشان را دارند. در واقع اثربخشی پودر چاقی gain up از دو جهت قابل بررسی است.

اول اینکه این پودر می تواند باعث افزایش اشتها در افراد شود. بنابراین، افرادی که با هضم غذاها مشکل دارند و اشتهای خوبی برای میل کردن غذاهای مختلف ندارند، می توانند از پودر چاقی و اضافه وزن گین آپ استفاده کنند. دوم اینکه این پودر می تواند باعث افزایش جذب غذاها و مواد مغذی در بدن شود. بنابراین، افرادی که رژیم غذایی خوبی دارند، ولی چاق نمی شوند می توانند با مصرف این پودر چاقی وزن خودشان را افزایش دهند.  

مقاله پیشنهادی:
برای آشنایی با بهترین مکمل های غذایی برای درمان سو تغذیه مطالعه مقاله «بهترین مکمل برای درمان سو تغذیه» را پیشنهاد می کنیم.

عوارض قرص گین آپ 

اگرچه پودر چاقی گین آپ می تواند برای بدن فواید بسیار زیادی داشته باشد. اما هر مکمل تغذیه ای و ورزشی، بدون عارضه نیست. برای اطلاع از مضرات پودر gain up بزرگسالان، می توانید با ما همراه باشید. البته در نظر داشته باشید که این عوارض بیشتر در مواقعی به وجود می آیند که شما مصرف بی رویه ای از این مکمل داشته باشید و یا بدون مشورت پزشک آن را مصرف کنند.

افزایش وزن ناسالم

هیچ روشی بهتر از داشتن رژیم غذایی مناسب بر روی افزایش وزن اصولی شما موثرتر نیست. پودر افزایش وزن گین آپ دارای ترکیباتی است که می توانند باعث افزایش وزن ناگهانی و غیر اصولی شما شوند. به خصوص اگر در کنار مصرف این پودر چاقی، رژیم غذایی پرکربوهیدرات و پرچربی نیز داشته باشد.

بهتر است برای جلوگیری از این عوارض پودر گین آپ با متخصص تغذیه برای مصرف این پودر مشورت کنید. در این صورت متخصص تغذیه هم رژیم غذایی مناسبی را به شما توصیه می کند، هم می تواند وزن شما را کنترل کند.  

در وبسایت healthline درباره علائم افزایش وزن ناسالم می خوانیم:
بسته به علت، علائم افزایش وزن ناسالم می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. علائم مرتبط با این نوع افزایش وزن ممکن است شامل ناراحتی یا درد شکمی و نفخ باشد. همچنین فرد ممکن است در شکم و سایر نواحی بدن، از جمله بازوها، پاها یا دست‌ها تورم محسوسی را مشاهده کند.

افزایش خطر ابتلا به دیابت

دیابت یکی از بیماری های رایج در دنیای امروزی است. دیابت نوع دوم می تواند در اثر تغذیه نامناسب و زیاده روی در مصرف کربوهیدرات به وجود آید. افرادی که دارای پیش دیابت هستند، باید دقت بیشتری روی غذاهای مصرفی خودشان داشته باشند. در این صورت خیال این افراد از افزایش قند و ابتلا به دیابت نوع ۲ راحت تر خواهد بود.

پودر گین آپ بر پایه کربوهیدرات تولید شده است و مصرف آن می تواند برای بدن فواید بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. اما یکی از عوارض پودر گین آپ بزرگسالان این است که می تواند باعث افزایش خطر ابتلا به دیابت شود. بنابراین، اگر مبتلا به پیش دیابت هستید یا قند خون بالایی دارید، بهتر است که از پودر گین آپ استفاده نکنید.

مشکلات گوارشی

پودر گین آپ دارای ترکیباتی است که همگی می توانند خطر ابتلا به مشکلات گوارشی را افزایش دهند. البته بیشتر افرادی با این عارضه پودر چاقی گین آپ مواجه می شوند که سیستم گوارش حساسی داشته باشند. ممکن است پس از مصرف این پودر شاهد نفخ و دل درد باشید.

لیست قیمت انواع گین آپ

آسیب کبدی

هر ماده خارجی غیر طبیعی که وارد بدن ما انسان ها شود، می تواند باعث آسیب کبدی گردد. پودر چاقی گین آپ نیز می تواند با ایجاد فشار روی کبد، احتمال بالا و پایین رفتن آنزیم های کبدی را افزایش دهد.

آسیب کلیه

برای دفع مواد اضافی مانند ویتامین ها و مواد معدنی که در پودر گین آپ برای چاقی وجود دارد، کلیه باید کار زیادی انجام دهد. بنابراین، ممکن است مصرف پودر گین آپ برای چاقی، باعث ایجاد آسیب در کلیه شود.

مقاله پیشنهادی:
اگر برای شما هم سوال پیش آمده که گین آپ با گینر چه تفاوتی دارد؟ مطالعه مقاله «تفاوت گینر و گین آپ» را به شما پیشنهاد می کنیم.

آیا پس از قطع مصرف پودر چاقی گین آپ وزن اضافه شده باز می گردد؟

بسته به اینکه پس از قطع مصرف پودر چاقی گین آپ چه رژیم غذایی داشته باشید، ممکن است وزن اضافه شده شما ماندگار بماند یا نماند. به طور کلی، اگر افراد تحت نظر پزشک اقدام به مصرف پودر چاقی کنند و رژیم غذایی مناسبی نیز داشته باشند، می توانند پس از قطع مصرف پودر چاقی گین آپ شاهد ماندگار بودن وزن خودشان نیز باشند.

چه افرادی نمی توانند از پودر چاقی gain up استفاده نمایند؟

  • افراد مبتلا به دیابت
  • زنان باردار
  • افراد دارای سابقه حساسیت
  • افراد دارای فشار خون غیر معمولی و غیر نرمال
  • افراد دارای مشکلات کبدی
  • افراد دارای مشکلات شدید گوارشی مانند زخم معده
  • افراد دارای سابقه بیماری های کلیوی
  • افراد دارای سابقه بیماری قلبی
  • افراد کمتر از ۱۸ سال
  • افراد بالای ۵۰ سال

عوارض پودر گین آپ برای زنان

عوارض پودر گین آپ برای زنان همان مواردی بود که ذکر کردیم. با این حال برخی از افراد تصور می کنند که این پودر می تواند باعث افزایش خطر ابتلا به ناباروری شود که هنوز هیچ اثبات علمی برای این ادعا وجود ندارد. چون این محصول، یک مکمل تغذیه ای است، جای نگرانی برای مصرف آن وجود ندارد.

سخن پایانی
با توجه به اهمیت اطلاع از عوارض پودر گین آپ بزرگسالان، در این مقاله سعی کردیم به چند مورد از مهم ترین عوارض پودر گین آپ در بزرگسالان اشاره کنیم. این عوارض می تواند باعث ایجاد مشکل در سلامت عمومی شما شوند. پس از مصرف بی رویه و بدون مشورت پزشک از این مکمل خودداری کنید.

منبع: onlymyhealth , healthline

مطالب مرتبط
13 نظرات
  1. Ahmad

    سلام ایا پودر گین اپ گرمی هم دارد؟

  2. رستا

    سلام من تازه میخوام از پودر گین آپ استفاده کنم ولی چند ماهی یه بار مشکل گوارش پیدا میکنم آیا مشکلی پیش نمیاد اگه استفاده کنم؟

    1. حدیث خباز

      سلام وقت بخیر
      بهتر است حین مصرف فعالیت بدنی هم داشته باشید اما برای نظر دقیق تر باید آزمایشات شما توسط پزشک بررسی شود و سپس نظر قطعی داد.
      با تشکر

  3. حسن

    سلام چقدر زمان میبره مکمل گین آپ روی هر کس تاثیر بذاره ؟

    1. حدیث خباز

      سلام وقت بخیر
      بهتر است در کنار پودر گین آپ رژیم غذایی مناسب و کامل داشته باشید و تمام وعده های غذایی و میان وعده ها در برنامه غذایی شما وجود داشته باشد اما زمان گرفتن نتیجه با توجه به سیستم بدنی هر فرد و رژیم غذایی هر فرد متفاوت است و زمان مشخصی نمیتوان اعلام کرد.
      با تشکر

  4. متین

    سلام خوردن این مکمل بدون ورزش آسیبی می‌رسونه ؟

    1. حدیث خباز

      سلام وقت بخیر
      خیر برای مکمل گین آپ اجباری به ورزش در کنار آن نمی باشد.
      با تشکر

  5. Z

    سلام من سه روزه قرص گین آپ مصرف میکنم و پا درد خیلی شدید گرفتم میشه گفت از عوارض این دارو هست؟؟؟

    1. کارشناس داروبوم

      با سلام
      ارتباطی بین مصرف گین آپ و پا درد وجود ندارد. با این حال مصرف گین آپ را متوقف کنید اگر درد پای شما قطع شد احتمال دارد حساسیت داشته باشید.
      اما به طور کلی ترکیبات گین آپ که کربوهیدرات و پروتئین است باعث پا درد نمی شود.
      با تشکر.

  6. محمد

    سلام
    از وقتیکه پودر چاقی گین اپ استفاده میکنم تقریبا دو هفته میشود درد در ناحیه شکم دارم

    اما به شدت وزن تاثیر گذار بوده و وزن گرفتم

    1. کارشناس داروبوم

      سلام کاربر گرامی
      معمولا ناراحتی های گوارشی در ابتدای مصرف گین آپ طبیعی است و بعد از مدتی برطرف می شود.
      با تشکر.

  7. الهام

    ببخشید من یه کم کبدم چربه و دارم داروی گیاهی مصرف میکنم آیا قرص گین آپ میتونم استفاده کنم یان؟

    1. کارشناس داروبوم

      سلام کاربر گرامی
      مصرف گین آپ موجب افزایش میزان چربی کبد نخواهد شد. مصرف گین آپ برای شما ممنوعیت مصرف ندارد، اما دقت کنید حتما همزمان با مصرف پودر گین آپ ورزش انجام دهید.
      با تشکر.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.