لاغری سریع شکم بدون ورزش

آنچه در این مقاله می خوانید:
امروزه راه‌حل‌های بسیاری برای مشکل چاقی و اضافه وزن ارائه شده است. برخی از این روش‌های لاغری سخت و طاقت‌فرسا هستند و در مقابل، برخی دیگر به‌کندی پیش می‌روند و خسته‌کننده به نظر می‌رسند. اکثر انسان‌ها لاغری و تناسب اندام را دوست دارند، اما درباره‌ی روش‌های لاغری، دارای اطلاعات سطحی و مختصری هستند که از این‌طرف و آن‌طرف شنیده‌اند. اگر به اینجا آمده‌اید تا روش‌های لاغری سریع شکم بدون ورزش را بدانید، بسیار خوش‌شانس هستید. در این مقاله قصد داریم به شما روش‌های لاغری سریع شکم بدون نیاز به ورزش را بیاموزیم؛پس با ما همراه باشید.

برای لاغری سریع شکم چه کنیم؟

لاغری شکم
لاغری شکم

فرقی نمی‌کند که هدف شما لاغری سریع شکم باشد یا قبولی در رشته موردعلاقه‌تان در دانشگاه؛ برای اینکه در رسیدن به اهداف خود موفق شوید، می‌بایست جسم و روحتان را باهم هماهنگ کنید. بهترین زمان برای شروع رژیم غذایی، درست در زمانی است که خود را ازنظر روحی آماده احساس می‌کنید. نکته بعدی این است که بدانید کاهش وزن به‌مراتب ساده‌تر از حفظ وزن پس از لاغری است! شما باید بیاموزید که پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایدئال، به عادت‌های غذایی گذشته باز نکردید و تغذیه صحیح و متعادل را تا پایان عمر حفظ کنید. در صورت وجود هر نوع مشکل جسمی، پیش از آغاز رژیم غذایی، حتماً با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

انسان‌ها به خاطر تفاوت‌های فردی که با یکدیگر دارند، باید از رژیم‌های غذایی متفاوتی پیروی کنند و طبعاً میزان کاهش وزن متفاوتی را نیز از خود نشان خواهند داد. نکته‌ی مهم این است که در مدت رژیم غذایی از تصمیم خود مطمئن و بااراده باشند. برخلاف تصور اغلب مردم، لاغر شدن و کاهش وزن آن‌قدرها هم سخت و غیرممکن نیست، همان‌طور که اضافه وزن پیدا کرده‌اید، به همان راحتی هم می‌توانید آن را از دست بدهید. قطعاً رژیم غذایی مناسب بدن شما نیز وجود دارد. طبیعت وجودی انسان چنان کامل آفریده شده است که می‌تواند بی‌هیچ تلاش اضافه‌ای به فرم مناسب و طبیعی خود دست پیدا کند و هنگام انجام این کار هم لطمه‌ای به سلامتی او وارد نخواهد شد، اما راز این کار در چیست؟ برای لاغری سریع شکم چه باید کرد؟

فرمول این کار، علم و آگاهی فرد و از همه مهم‌تر مصر بودن در تصمیم برای کاهش وزن است. امیدواریم ادامه مقاله برایتان مفید باشد. با ما همراه باشید.

بهترین زمان برای شروع رژیم غذایی این است

بهترین زمان لاغری
بهترین زمان لاغری

برای لاغری سریع شکم بدون ورزش و با استفاده از رژیم غذایی، ابتدا باید زمان مناسب برای آغاز رژیم را بشناسید. هرگز تصور نکنید که در هر زمانی می‌توانید تصمیم به لاغری سریع بگیرید و موفق شوید، این کار را آغاز نکنید مگر اینکه:

  • اول خودتان باور کنید که لاغر خواهید شد.
  • قبل از شروع رژیم به مدت یک هفته تمام چیزهایی را که می‌خورید و می‌نوشید، یادداشت کنید.
  • در این لیستی که تهیه کرده‌اید، مواد غذایی را که باعث چاقی شما می‌شوند، مشخص کنید.
  • در برنامه‌ی تغذیه‌ای جدید، مواد غذایی چاق‌کننده را حذف کنید. لازم نیست وعده‌های اصلی را حذف کنید، فقط مواد غذایی و تنقلات پرکالری.
  • یکی از عکس‌های قدیمی خود را که دارای وزن ایدئالی بودید و بهپیش از دوره‌ی چاقی شما تعلق دارد در جایی که جلوی چشمتانباشد و هر روز ببینید، آویزان کنید.
  • میزان وزنی را که هر هفته کم خواهید کرد، خودتان مشخص کنید. در این کار منطق را رعایت کنید.
  • برنامه‌ی غذایی یک هفته‌ای برای خود تنظیم کنید؛ و رژیم خود را نه از روز شنبه، بلکه از هر روزی که خود را آمادهاحساس می‌کنید، آغاز کنید.
  • تحت تأثیر احساسات و تفکرات منفی اطرافیان قرار نگیرید.
  • از لذتی که خلق کردن یک خیال به همراه دارد، نهایت لذت راببرید (خود را در ذهن خودتان با فرم و وزن ایدئال مجسم کنید).

تصویرسازی و تلقین برای لاغری را یاد بگیرید

آیا میدانید تا زمانی که یک غذای خوشمزه و اشتهاآور را در ذهنتان مجسم کنید، لاغری سریع شکم غیرممکن خواهد بود؟ باید به‌جای این کار خودتان را پس از لاغر شدن مجسم کنید و به این فکر کنید که چه طور دیده خواهید شد. زمانی که احساس گرسنگی نمی‌کنید، اگر کسی شما را دعوت به خوردن می‌کند، بلافاصله شروع به مجسم کردن خوراکی‌های خوشمزه و طعم لذت‌بخش آن‌ها می‌کنید، بعد به خودتان می‌گویید: “تو گرسنه هستی” و درنهایت هم احساس گرسنگی کرده و نیاز به خوردن خواهید داشت.

خب چه‌کار باید کرد؟

خیلی ساده است. در ابتدا فکر و خیالاتی که در ذهن دارید و متعاقب آن رفتار وابسته به این تفکرات و درنهایت هم زندگی‌تان را باید تغییر دهید. فکر و خیال غذا خوردن چون با ترس از گرسنگی همراه است، پس به‌عنوان اولین قدم بر این ترس غلبه کنید. از قوه تخیل خود در مسیر دیگری استفاده کنید.

  • غذایی را که خیلی دوست دارید به شکل دیگری از غذاهایی که اصلاً دوست ندارید مجسم کنید. با تعویض تصور خودتان می‌توانید رفتارتان را هم تغییر دهید.
  • هر وقت صحبت خوراکی به میان می‌آید خودتان را در آینه، چاق، با بدنی زشت مجسم کنید و با خودتان تکرار کنید چه قدر زشت دیده می‌شوم. نباید این‌ها را بخورم!
  • زمانی که قوی‌تر شدن بدن خودتان را می‌بینید، این تغییر در شما، حس نیاز بیشتر به پرورش اندامتان ایجاد خواهد کرد و با خود به این نتیجه خواهید رسید که موفق شده‌اید و از عهده‌ی این کار به‌خوبی برآمده‌اید.
  • خودتان را بهتر از این‌که هستید مجسم کنید، نتیجه برای خود شما هم باورنکردنی خواهد بود.
  • بر اساس تحقیقات انجام‌شده، کسب عادت‌های جدید تنها ۲۱ روز طول می‌کشد.

دلایل اضافه وزن خود را ریشه‌یابی کنید

به اعتقاد روان شناسان، افرادی که ازنظر معنوی ارضاء نمی‌شوند، افرادی که احساس و ذهنشان سیرنشده، کسانی که محبت کافی ندیده‌اند، دچار نوعی احساس خاص می‌شوند. این افراد هرگز سیر نمی‌شوند. این افراد قادر نیستند ترس، عصبانیت و گرسنگی را از هم جدا کنند و همه‌ی آن‌ها را به شکل نشانه‌ای برای گرسنگی تعبیر می‌کنند. به همین دلیل است که این افراد هنگامی‌که خود را عصبی، دلتنگ، تنها و غمگین حس می‌کنند، بیش‌ازحد غذا می‌خورند. حتماً می‌گویید لاغری سریع شکم کجا و آن‌ها کجا! خیر این درست نیست؛ این افراد هم می‌توانند لاغری سریع شکم بدون ورزش را تجربه کنند و نتیجه هم بگیرند، به شرطی که به توصیه‌های ما که در ادامه آمده است، عمل کنند.

چاقی می‌تواند دلایل دیگری مانند موارد زیر نیز داشته باشد:

  • اختلالات هورمونی
  • بی‌حرکتی
  • عادت‌های تغذیه‌ای غلط
  • بالا رفتن سن
  • حاملگی

سه نوع اختلال تغذیه‌ای در روان‌شناسی شناخته شده است:

  • غذا خوردن تحت تأثیر تفکرات قدرتمند: (stiomanie) این افراد تحت تأثیر افکاری که به شکل یک عقیده ثابت درآمده، دائماً در حال خوردن هستند.
  • پرخوری (phagomanie):عادت به غذا خوردن، بدون آن‌که واقع گرسنه باشند.
  • گرسنگی دائمی (Boulemie):با وجود آن‌که زیاد و زودبه‌زود غذا می‌خورند، اما همواره احساس گرسنگی می‌کنند و به خوردن ادامه می‌دهند.

انگیزه‌های خود را برای لاغری افزایش دهید

انگیزه لاغری
انگیزه لاغری

دلیل چاقی و اضافه وزن شما هر چه که می‌خواهد باشد، درهرحال شما باید چاقی بیش‌ازحد را به‌عنوان بیماری بپذیرید، چون چاقی علامت یک بیماری جسمی یا روحی است. متعاقب چاقی بیش‌ازحد، یک بیماری جدی روحی یا جسمی بروز خواهد کرد.

  • بر اساس تحقیقی که توسط انجمن سرطان‌شناسی آمریکا انجام شده، احتمال ابتلا به سرطان در مردانی که مشکل اضافه وزن و چاقی دارند، ۳۰%و در زنانی که مشکل اضافه وزن مفرط دارند، ۵۵٪ است.
  • بر اساس تحقیق محققی به نام فرامینگهام (Framingham) میزان مرگ‌ومیر در کسانی که اضافه وزنی حدود ۲۰٪ بیش از وزن متعادل دارند، به میزان ۴۰٪ بیشتر است. میزان مرگ‌ومیر در کسانی که اضافه وزنی بیش از ۴۰% وزن متعادل دارند، هم افزایش حدود ۱۰۰٪ نشان می‌دهد.
  • متوسط طول عمر افراد چاق پائین تر از حد طبیعی است و هرچه این اضافه وزن بیشتر می‌شود، میزان کاهش عمر قابل‌توجه‌تر است.
  • محققان ارتباط مستقیمی بین چاقی و بیماری قند یافته‌اند و میزان بروز سنگ کیسه صفرا در افراد چاق نیز فراوانی بیشتری دارد.
  • حرکت دیافراگم در افراد چاق دشوارتر است و این هم منجر به بروز مشکلات تنفسی می‌شود. مشکلات تنفسی منجر به بروز بیماری‌های قلبی و ریه‌ها می‌شود.
  • بالا بودن کلسترول در افراد چاق باعث بروز تصلب شرایین می‌شود و تصلب شرایین هم درنهایت فشار خون بالا و نارسایی قلبی را به همراه می‌آورد و منجر به بیماری‌های کلیه، چشم و خونریزی‌های مغزی می‌شود. چون این اعضا برای آن‌که وظایف خود را انجام دهند، نیاز به فعالیت بیشتری دارند،
  • چربی اضافی که در ناحیه‌ی شکم تجمع پیدا می‌کند، تنفس فرد را دچار مشکل می‌کند. هر چه قدر به یک عضو خون و اکسیژن کمتری برسد، آن عضو همان‌قدر سریع‌تر پیر می‌شود و بیماری‌ها هم سریع‌تر تظاهر می‌کنند.

سخن پایانی:
به‌طورکلی هر چه قدر میزان چاقی افزایش پیدا کند، میزان اختلالات جسمی و مرگ‌ومیر نیز افزایش می‌یابد. همانطور که در این مقاله دیدید باید راهکارهای اساسی و تمرین هایی در این خصوص انجام دهیم و از چاقی و افزایش وزن خود جلوگیری کنیم تا زندگی سالم تری داشته باشیم.

مطالب مرتبط
2 نظرات
  1. محمد

    ممنون از مطلب خوبتون. آیا قارچ هم می تواند جایگزینی برای گوشت محسوب شود؟

    1. bahamanehseo2

      دوست عزیز سلام
      قارچ هم مثل گوشت دارای پروتئین است ولی از نوع گیاهی. اگر به هر دلیلی از مصرف گوشت خودداری می کنید، بهترین جایگزین پروتئین های گیاهی است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.