راه‌های تشخیص ریمل اصلی از تقلبی

ریمل

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
ریمل یکی از لوازم‌آرایشی است که بسیار نزدیک به چشم‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل باید در انتخاب آن دقت کرد. ریمل تقلبی می‌تواند سبب عوارضی مانند عفونت چشمی شده و فرد را برای درمان به دردسر بیاندازد. ریمل یکی از محبوب‌ترین لوازم‌آرایشی مورداستفاده برای مژه‌هاست که در انواع و اقسام مختلف در بازار موجود است و افراد برحسب سلیقه و بودجه خودشان از آن‌ها برای زیبایی بیشتر چشم‌ها استفاده می‌کنند. این محصولات آرایشی هم این روزها از قافله عرضه اجناس تقلبی در امان نیستند و سودجویان باعرضه مارک‌های تقلبی آن‌ها را باقیمت کمتری در بازار به فروش می‌رسانند که لزوم هوشیاری و آگاهی بیشتر را برای خرید این محصولات نشان می‌دهد. برای کسب آگاهی بیشتر در این رابطه ما در داروبوم همراه باشید.

چگونه ریمل اصل را شناسایی و خریداری کنیم؟

توانایی تشخیص محصولات اصل از تقلبی در این روزگار بسیار حائز اهمیت است زیرا به دلیل مشکلات اقتصادی سودجویان بی‌انصاف بدون توجه به‌سلامتی مردم انواع و اقسام محصولات تقلبی را وارد بازار کرده و به‌عنوان جنس اصل به فروش می‌رسانند. لوازم نیز به دلیل بازار داغی که در کشور دارد همواره در معرض خطر این سودجویان است. این محصولات گاهی به‌سختی از انواع اصل قابل‌شناسایی هستند و آن‌قدر حرفه‌ای ساخته می‌شوند که حتی افراد کارشناس نیز به‌سختی نوع اصل را از تقلبی تشخیص می‌دهند.

دراین‌بین اصل بودن لوازم‌آرایشی که اطراف چشم‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا محصولات تقلبی می‌توانند سلامت یکی از مهم‌ترین اعضاء بدن را به‌راحتی به خطر بیاندازند.

بنابراین اگر به جنسی شک داشتید یا متوجه شدید باقیمت بسیار کمتری نسبت به اصل آن عرضه می‌شود از خرید آن خودداری کنید زیرا در این دوره که همه ما شاهد گرانی همه اجناس خصوصاً محصولات وارداتی هستیم محال است دل کسی به حال مصرف‌کننده بسوزد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص انواع مدل ریمل مطالعه مقاله “بررسی انواع مدل ریمل” پیشنهاد می‌گردد.

روش تشخیص ریمل اصل از تقلبی

ریمل اصل
ریمل اصل

قبل از هر چیز یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید تا در دام سودجویان متقلب گرفتار نشوید این است که لوازم‌آرایشی و همه کالاهای موردنیاز خودتان خصوصاً اقلام بهداشتی را از مراکز معتبر و داروخانه‌ها تهیه کنید.

زیرا این مراکز تحت نظارت سازمان غذا و دارو هستند و اجناس آن‌ها به‌دقت موردبررسی قرار می‌گیرد. با خرید از این مراکز حتی باقیمت کمی بالاتر می‌توانید مطمئن باشید که کالای شما اورجینال است و هیچ خطری متوجه شما نخواهد بود.

بااین‌حال در مواردی که این امر برای شما امکان‌پذیر نیست بازهم راهکارهایی برای شناسایی اجناس اصل از تقلبی وجود دارد که می‌تواند از عوارض ناخواسته این محصولات و مهم‌تر اینکه از هدر رفتن پولتان جلوگیری می‌کند. همان که گفتیم مانند سایر لوازم‌آرایشی، ریمل‌ها نیز توسط برندهای مختلف در انواع گسترده در حال حاضر تولیدشده و به به بازار عرضه می‌شوند.

ریمل‌های حجم دهنده، بلند کننده و حالت‌دهنده به شکل مایع و پودر و.. اکنون در بازار موجود هستند و تنوع رنگ خوبی نیز در حال حاضر در بین آن‌ها دیده می‌شود که همین گستردگی باعث می‌شود سودجویان وارد کار شوند و محصولات فیک را به‌جای اصل وارد بازار کنند.

محصول پیشنهادی:
در کنار استفاده از ریمل می توانید برای بلند شدن مژه های خود از سرم های تقویت کننده مژه مانند محلول تقویت مژه سریتا استفاده کنید.

قیمت

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید موقع خرید ریمل به آن دقت کنید آگاهی از رنج قیمت محصول موردنظرتان است. بنابراین لازم است  قبل از خرید کمی تحقیق کنید و از سایت‌ها، داروخانه‌ها و مغازه‌های عرضه لوازم‌آرایش، قیمت مارک موردنظر خودتان را پرس‌وجو کنید. با این اطلاعات اگر دیدید مارک موردنظر شما با اختلاف قیمت قابل‌توجهی در یک مرکز دیگر به فروش می‌رسد حتماً در اصل بودن آن شک کنید و از خرید آن خودداری کنید.

بسته بندی

مورد بعدی توجه به بسته‌بندی است مارک‌های معتبر با بسته‌بندی‌های شیک و دارا بودن هولوگرام کاملاً از محصولات تقلبی با جلد مخدوش و حتی بدون جلد مشخص هستند و برای حفظ سلامتی چشم‌های خودتان از خرید این ریمل‌ها خودداری کنید.

اگر از روی ظاهر بسته‌بندی متوجه اصل یا تقلبی بودن ریمل نشدید بسته‌بندی را به‌خوبی بررسی کنید و نوشته‌های روی آن، خصوصاً اسم برند و محصول را بخوانید و اگر ریمل قبلی خودتان را به همراه دارید آن‌ها را باهم مقایسه کنید.

نوشته‌های روی جلد بسته بندی

معمولاً در اجناس تقلبی غلط‌های املایی یا پاک شدن و کمرنگ بودن بخشی از نام کالا یا برند به چشم می‌خورد و شما می‌توانید با تشخیص این موارد به‌راحتی ریمل اصل را از فیک تشخیص دهید.

بارکد محصول

بر روی بسته‌بندی محصول بارکد را چک کنید زیرا دیده‌شده در محصولات تقلبی چند رقم اول بارکد با محصول اصلی همخوانی ندارد. علاوه بر بارکد اطلاعات مواد تشکیل‌دهنده را موردبررسی قرار دهید زیرا شرکت‌های معتبر برای جلب اطمینان مصرف‌کننده معمولاً لیست کاملی از ترکیبات را بر روی جلد کالا ارائه می‌دهند.

کیفیت بسته بندی

بسته بندی ریمل
بسته بندی ریمل

علاوه بر این در محصولات تقلبی معمولاً اسم کالا و شرکت با حروف بزرگ‌تری نسبت به اصل روی محصول حک می‌شود و به دلیل کیفیت پایین معمولاً با خراش از بین می‌رود.

اگر با بررسی بسته‌بندی هم متوجه اصل یا تقلبی بودن ریمل نشدید نگران نباشید بازهم راهی برای شناسایی جنس اصل از تقلبی وجود دارد. شما در این مرحله باید درب ریمل را بازکرده و برس آن را بررسی کنید ریمل‌های تقلبی معمولاً برس های بی‌کیفیتی دارند که با یک‌بار دیدن می‌توانید متوجه آن شوید.

البته بازهم می‌توانید برس ریمل قبلی خودتان را با ریمل عرضه‌شده مقایسه کنید و در صورت دیدن تفاوت قابل‌توجه از خرید آن صرف‌نظر کنید. همچنین چند بار برس را وارد و خارج کنید درصورتی‌که مایع ریمل روی آن جمع شده و خشکیده باشد قطعاً ریمل تقلبی خواهد بود.

نکته دیگر توجه به عطر یا رایحه ریمل است برندهای شناخته‌شده معمولاً از اسانس‌های خوب و با ماندگاری بالا در محصولات خودشان استفاده می‌کنند تاجاییکه ظرف خالی محصولات نیز تا مدت‌ها بوی خاصی می‌دهد. ولی اجناس تقلبی به دلیل دست‌کاری در ترکیبات ریمل معمولاً عطر و رایحه متفاوتی دارند و گاها ناخوشایند هم هستند.

علاوه بر موارد فوق حتماً در ریمل را بازو بسته کنید و از بسته شدن کامل آن مطمئن شوید در غیر این صورت از خرید آن خودداری کنید چون اگر تقلبی هم نباشد باز بودن در آن می‌تواند کیفیت مواد تشکیل‌دهنده آن را تحت تأثیر قرار دهد.

برای آشنایی با انواع ریمل و قیمت و کیفیت آنان مشاهده صفحه “لوازم آرایش چشم و ابرو” پیشنهاد می‌گردد.

سخن پایانی:
و در پایان اینکه با در نظر گرفتن موارد فوق حتماً می‌توانید ریمل اصل را از تقلبی تشخیص بدهید و از خرید اجناس بی‌کیفیتی که سلامت چشم‌های شما را به خطر می‌اندازند، خودداری کنید و پول خودتان را برای خرید اجناس تقلبی و بی‌کیفیت هدر نخواهید داد.

مطالب مرتبط
4 نظرات
  1. مهناز

    این درسته که میگن اگ ریمیل دو تا پیچ داشته باشه اصلیه؟و ریمیلای فیک‌همه چهار تا به بالا پیچ دارن

    1. کارشناس داروبوم

      دوست عزیز سلام
      این مطلبی که می فرمایید از اساس اشتباه است. هر برندی نحوه باز شدن و پیچ خوردن خود را دارد.

  2. مریم

    سلام. ریمل دو قول الیزا ماتیک رو به قیمت ۵۰ تومن از دی جی کالا گرفتم ولی مطمئنم که تقلبی هست. لطفاً جلو این تقلب ها را بگیری تا افراد بیشتری قربانی نشوند؛ ریمل خشک است و درب آن بخاطر کیفیت پایین اصلا درست بسته نمی شود. فقط یک دفعه زدم و بعدش فورا پلکم درد گرفت. این ریمل را در تخفیف شگفت انگیز خریدم یعنی بسیار تخفیف خورده بود نسبت به قیمت اصلی آن 😔

    1. داروبوم

      سلام کاربر گرامی
      این موضوع به سایت ما ارتباطی ندارد و مخاطب شما سایت دیجی کالا خواهد بود. فکر میکنم به اشباه پیام ارسال شده.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.