قرص کافئین برای بیداری و مطالعه

آنچه در این مقاله می خوانید:
کافئین یکی از انواع محرک های مغزی است که می تواند تاثیر زیادی روی افزایش بیداری داشته باشد. مصرف قرص کافئین برای بیداری و مطالعه، یکی از دغدغه های اصلی افرادی است که در حال حاضر در حال تحصیل در مقاطع تحصیلی حساس هستند. خوشبختانه قرص کافئین می تواند تامین کننده کافئین مورد نیاز برای بیداری باشد.

قرص کافئین برای چیست؟

قرص کافئین یک مکمل تغذیه ای است که برای تامین کافئین مورد نیاز بدن مورد استفاده قرار می گیرد. در واقعیت می توان کافئین مورد نیاز بدن را از طریق قهوه و چای تامین کرد. اما برخی از افراد ترجیح می دهند که به جای مصرف این ترکیبات، اقدام به مصرف قرص حاوی کافئین کنند تا بدون دردسر کافئین مورد نیاز بدن خودشان را تامین نمایند.

قرص کافئین برای بسیاری از موارد فواید زیادی را از آن خودش کرده است. در ادامه به برخی از فواید مصرف قرص حاوی کافئین اشاره می کنیم که هر کدام تاثیر زیادی روی بهبود یادگیری و قدرت تمرکز شما دارند. فقط کافیست که این مکمل را به صورت دقیق مصرف کنید و در مصرف آن زیاده روی نکنید.

در وبسایت معتبر medicalnewstoday می خوانیم:
کافئین به این دلیل که درک فرد از درد را کاهش می‌دهد، در کاهش دردهای میگرنی و سردردهای تنشی مفید است. به نظر می رسد مصرف کافئین سه بار یا بیشتر در هفته می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و دفعات میگرن را افزایش دهد. با این حال به تحقیقات بیشتری در این باره احتیاج است.

۱- کافئین و تاثیر آن بر حافظه

قرص کافئین حاوی کافئین زیادی بوده که تاثیر زیادی روی قدرت حافظه دارد. مطالعات زیادی پیرامون این موضوع انجام شده اند که نشان می دهند افرادی که به صورت روزانه از کافئین استفاده می کنند، بهتر از افرادی که کافئین مصرف نمی کنند قدرت به خاطر سپردن موارد مختلف را دارند. بنابراین، کافئین تاثیر زیادی روی بهبود قدرت حافظه دارد و می تواند در به خاطر سپردن موارد مختلف تاثیر زیادی داشته باشد.

۲- کافئین و تاثیر آن بر تمرکز

تمرکز عامل اصلی موفقیت در حین تحصیل است. افرادی که می توانند روی امور درسی خودشان تمرکز داشته باشند، می توانند با خیالی راحت همه دروس را در زمان کوتاهی مطالعه کنند و به جمع بندی خوبی برسند. کافئین تاثیر زیادی روی قدرت تمرکز داشته و می تواند باعث بهبود آن شود. افرادی که در حین درس خواندن، نمی توانند به خوبی روی یک موضوع تمرکز کنند می توانند از قرص کافئین استفاده کنند که باعث افزایش تمرکز آن ها می شود.

بیشتر بخوانید:
قرص نروزان مکملی است که می توانید برای تقویت حافظه و افزایش قدرت یادگیری از آن کمک بگیرید.

۳- کافئین و تاثیر آن بر یادگیری

هر چقدر قدرت تمرکز و حافظه در فرد بیشتر باشد، قدرت یادگیری فرد نیز بهبود پیدا خواهد کرد. قرص کافئین برای بیداری و مطالعه موثر است؛ اما تنها خاصیت و فایده آن این نیست. می توان کافئین را برای افزایش قدرت یادگیری مصرف کرد. مطالعات نشان می دهند افرادی که به صورت روزانه از کافئین استفاده می کنند، چون تمرکز بهتری روی موضوعات مختلف دارند، قدرت یادگیری بهتری نیز خواهند داشت.

خرید قرص کافئین برای مطالعه

سایر فواید قرص کافئین

قرص کافئین به دلیل داشتن کافئین می تواند یک محرک بسیار عالی برای بهبود عملکرد مغز باشد. افرادی که هر روز خسته و بی حال از خواب بیدار می شوند، می توانند از قرص حاوی کافئین برای بیداری استفاده کنند. در واقع، اصلی ترین فایده قرص کافئین، افزایش انرژی و کاهش خستگی و بی حالی است.

از دیگر فواید قرص کافئین می توان به بهبود عملکرد دستگاه گوارش اشاره کرد. در واقع کافئین یک محرک برای دستگاه گوارش بوده که می تواند باعث بهبود یبوست و یا مشکلاتی از این قبیل شود. مصرف این قرص سردردهای ناشی از بی خوابی را کاهش می دهد و شما را سرحال می آورد. بنابراین، از جمله فواید مصرف قرص کافئین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش انرژی
  • کاهش خستگی و بی حالی
  • بهبود حرکت عضلانی
  • افزایش تمرکز
  • بهبود عملکرد سیستم گوارش
  • کاهش سردرد
  • کاهش افسردگی

بهترین زمان مصرف قرص کافئین

بهترین زمان مصرف قرص کافئین بستگی به نیاز هر فرد دارد. ممکن است یک فرد بتواند صبح ها از این قرص استفاده کند و به کارهای روزمره خودش برسد. برخی از افراد نیز ترجیح می دهند برای جلوگیری از خواب آلودگی بعد از ناهار، از قرص کافئین استفاده کنند.

هر زمانی که احساس خستگی داشتید، می توانید از قرص حاوی کافئین استفاده کنید. ولی فراموش نکنید که حداکثر دوز مجاز مصرفی شما نباید روزانه بیشتر از ۴۰۰ میلی گرم باشد.

بیشتر بخوانید: قرص کافئین برای چیست؟

نکاتی که در ارتباط با مصرف قرص کافئین باید بدانید

۱- قرص کافئین می تواند باعث افزایش ضربان قلب شما شود. بنابراین، اگر احساس می کنید که در اثر مصرف این قرص ضربان قلب شما به شدت بالا می رود، بهتر است که با پزشک برای ادامه مصرف این قرص مشورت کنید.

۲- مصرف قرص کافئین به طور موقت است و نباید برای بیداری شما مورد استفاده قرار گیرد. شاید با کافئین بتوانید ذهن خودتان را بیدار نگه دارید، ولی آنقدر خسته خواهید شد که دیگر جسمتان جان بیدار ماندن ندارد. پس سعی کنید که خواب شبانه خودتان را حفظ کنید.

۳- قرص حاوی کافئین برای مادران باردار و شیرده مناسب نیست. پس اگر جزء این افراد هستید، حتما قبل از مصرف قرص های کافئین با پزشک مشورت کنید.

۴- کودکان و نوجوانان زیر ۱۴ سال مجاز به مصرف قرص کافئین نیستند. پس هرگز در دوران امتحانات برای بهبود عملکرد آن ها، به آن ها قرص حاوی کافئین ندهید.

۵-این قرص به دلیل اینکه می تواند باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب شود، باید با احتیاط بیشتری در بیماران قلبی و عروقی مورد استفاده قرار گیرد.

۶- حداکثر دوز مجاز مصرف کافئین در طول روز ۲۰۰ میلی گرم می باشد.

قرص کافئین کارن ۶۰ عددی

قرص کافئین کارن یکی از انواع مکمل های حاوی کافئین می باشد. هر یک از قرص های این محصول دارای ۲۰۰ میلی گرم کافئین هستند که مصرف روزانه دو عدد از این قرص ها برای تامین کافئین مورد نیاز روزانه، کافیست. این قرص به صورت ۶۰ عددی تولید شده است و بیشتر به ورزشکارانی که نیاز به تقویت انرژی در خودشان دارند توصیه می شود. هدف از مصرف این قرص افزایش چربی سوزی و لاغری نیز می باشد.

قرص کافئین کارن

سخن پایانی
در این مقاله در مورد فواید قرص کافئین برای بیداری و مطالعه، افزایش تمرکز و قدرت یادگیری صحبت کردیم. قرص کافئین می تواند به صورت روزانه برای بزرگسالان مصرف شود و مصرف آن برای کودکان و نوجوانان مجاز نیست. با این حال زیاده روی در مصرف این قرص برای بزرگسالان هم عوارض زیادی را به همراه خواهد داشت.

منبع: webmd

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.