مس گینر چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
بدنسازان از مکمل های پروتئینی برای کمک به افزایش حجم عضلانی خود استفاده می کنند. به این نوع مکمل ها گینر می گویند. گینر به افراد کمک می کند تا کالری اضافی مورد نیاز خود را برای عضله سازی دریافت کنند. این مقاله به بررسی گینر افزایش دهنده حجم و محتوای غذایی آنها می‌پردازد. اگر شما هم مایلید از قیمت مکمل گینر آگاه شوید، سایت داروخانه داروبوم را از دست ندهید.

گینر چیست؟

هر فردی که چندین جلسه به باشگاه رفته باشد، احتمالا نام مکمل گینر به گوشش خورده است. اما دقیقا گینر چیست؟ ورزشکاران برای انجام تمرینات بدنی شدید، اغلب نیاز دارند که غذای بیشتری مصرف کنند تا بتواند مواد مغذی بیشتری دریافت کنند. استفاده از مکملی که حاوی پروتئین و کربوهیدرات اضافی است، راهکاری ساده و مقرون به صرفه برای دریافت کالری بیشتر است.

گینرها به صورت شیک مصرف می شود. ماس گینرها حاوی مقادیر مختلفی از درشت مغذی ها هستند. هم چنین گاهی اوقات مواد دیگری مانند ویتامین ها، مواد معدنی و کراتین نیز در آنها مشاهده می شود.

در صورتی که افراد به جای وزن، تمرکزشان بر افزایش ماهیچه های بدون چربی باشد، می توانند محصولاتی با کالری کمتر انتخاب کنند.

انواع گینر

گینر پروتئین خالص نیست. بلکه حاوی کربوهیدرات نیز است. این مکمل را با نام افزایش وزن نیز می شناسند، اما در ترکیبات آنها به ویژه در نسبت پروتئین به کربوهیدرات، تفاوت وجود دارد. ماس گینر ترکیبی از پروتئین ها و کربوهیدرات ها را به همراه چربی های با کیفیت بالا و مولتی ویتامین ها (اختیاری) ارائه می کند.

نسبت پروتئین ها و کربوهیدرات ها در گینرها می تواند بین ۱:۳ تا ۱:۵ باشد. این نسبت همچنین نشان می دهد که آیا مکمل گینر افزایش دهنده وزن است یا افزایش دهنده حجم. به عنوان یک قاعده کلی، در مس گینرها نسبت پروتئین و کربوهیدرات یک به دو یا یک به سه و در گینر افزایش دهنده وزن این نسبت به یک به پنج می رسد.

مس گینر چیست؟

مس گینر به شکل مکمل های خوراکی به ویژه از افزایش عضله حمایت می کند. به طور کلی، آنها دارای پروتئین بالا، کربوهیدرات متوسط ​​و چربی کم هستند. این نوع مکمل ها به دلیل غنی بودن از پروتئین باعث افزایش عضله می شوند و برای افراد اکتومورف تا مزومورف در فاز حجیم مناسب هستند. معمولاً یک وعده ماس گینر ۴۵۰ تا ۱۰۰۰ کیلوکالری بسته به شرکتی که آن را می‌خریم فراهم می‌کند. گاهی اوقات ترکیبات خاصی مانند تورین، کولین یا آنزیم های گوارشی همراه با ویتامین ها و مواد معدنی به آن اضافه می شود.

تفاوت مس و ویت

نسبت پروتئین و کربوهیدرات تعیین کننده نوع گینر است. همان طور که گفتیم گینر در دو مدل Mass و Weight موجود است.

پروتئین ها یا اسیدهای آمینه برای ساخت عضلات مهم هستند و کربوهیدرات های پیچیده منبع انرژی ثابتی هستند که به شما انرژی می دهد تا با شدت بیشتری تمرین کنید. نسبت پروتئین به کربوهیدرات باید بین ۱:۲ تا ۱:۳ متغیر می باشد. به عبارتی میزان پروتئین در مس گینر بیشتر است.

پروتئین‌های موجود در گینر باید از ترکیبی از انواع پروتئین‌ها مانند کازئین و پروتئین وی به دست آیند.

مس گینر برای چه کسانی مفید است؟

اگر لازم باشد یک چیز را در مورد عضله سازی بدانید این است که باید کالری بیشتری نسبت به حالت عادی مصرف کنید، ولی چرا کربوهیدرات بیشتر و چربی کمتر؟ این یک تقسیم بندی رایج برای به دست آوردن عضله است: به طور کلی، مردم کربوهیدرات کمتری برای کاهش وزن و کربوهیدرات بیشتر برای افزایش وزن مصرف می‌کنند. (البته استثنائاتی وجود دارد، اما قانون کلی است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد).

یکی از دلایل این است که کربوهیدرات ها منبع اصلی انرژی ما هستند. شما احتمالاً می خواهید ماهیچه هایتان تا جایی که می شود حجیم شوند و کربوهیدرات ها بهترین راه برای ذخیره گلیکوژن هستند. گلیکوژن بیشتر در عضلات و ماهیچه های شما به حساس نگه داشتن انسولین و کاهش احتمال تجمع چربی بدن در طول مصرف تمام این کالری ها کمک می کند که در نهایت برای به حداکثر رساندن عضله بالقوه لازم است.

هدف از انتخاب مکمل گینر افزایش عضله بدون افزایش چربی است.غذاهای ناسالم، مانند دونات، همبرگر، پیتزا برای افرادی که در تلاش برای عضله سازی هستند، اصلا مناسب نیستند. کالری باید از مواد مغذی با کیفیت بالا مانند پروتئین ها، کربوهیدرات های پیچیده، چربی های سالم، ویتامین ها و مواد معدنی تامین شود.

مس گینرها کالری اضافی همراه با سایر ترکیبات مفید مانند پروتئین ها، کربوهیدرات ها، چربی های با کیفیت بالا را فراهم می آورد. این مواد مغذی باعث تفاوت در قدرت، اندازه و استقامت ورزشکار می شوند.

چگونه؟ وقتی می‌خواهید سایز سینه، پشت و عضله دوسر خود را افزایش دهید، باید در وضعیت مازاد کالری قرار بگیرید، به این معنی که باید بیش از آن چیزی که می‌توانید در روز کالری مصرف کنید.

ترکیبات مس گینر

تنها نکته ای که اغلب ما می دانیم این است که مس گینرها کالری زیادی دارند، اما به طور کلی، اکثر گینرها پروتئین خود را بیشتر از آب پنیر دریافت می‌کنند، اگرچه مقدار زیادی از آنها حاوی ترکیباتی هستند که شامل کازئین، سفیده تخم‌مرغ، ایزوله پروتئین وی و اشکال دیگر است.

در همین حال، کربوهیدرات ها اغلب از مالتودکسترین که از گندم، برنج، ذرت یا گاهی تاپیوکا به دست می آید، تهیه می شود. این ماده معمولاً به حفظ قند نسبتاً پایین و در مورد برنج و تاپیوکا بدون گلوتن کمک می کند.

ترکیبات دیگر بسیار متفاوت است. بسیاری از این محصولات با افزودن ویتامین ها و مواد معدنی به دوز بزرگ کالری کمک می کنند تا بیشتر از سایرین به یک شیک جایگزین غذا نزدیک شود. برخی از آنها فیبر، کراتین، چربی یا مواد دیگر را اضافه می کنند. با این حال، به طور کلی، گینرها به‌عنوان منبعی از ریزمغذی‌های حیاتی در نظر گرفته نمی‌شوند، بلکه به‌عنوان منبعی از کالری در نظر گرفته می‌شوند.

سخن پایانی
همانطور که گفتیم گینرها مکمل هایی هستند که به طور گسترده برای پرورش اندام استفاده می شوند. آنها عمدتاً ترکیبی از مواد مغذی درشت و ریز مغذی هستند که گاهی اوقات با برخی مواد خاص ترکیب می شوند. برای نتیجه گیری می توان گفت که هر دو نوع گینر مشخصات و عملکرد فردی خود را دارند. فرد باید بسته به نیازهای بدنی و اهداف تناسب اندام خود انتخاب کند. مس گینرها روشی راحت و آسان برای عضله سازی با تامین کالری بیشتر هستند.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.