بهترین مکمل بدنسازی برای افراد لاغر!

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
بهترین مکمل بدنسازی برای افراد لاغر مکملی است که کالری و انرژی بالایی فراهم کند تا این افراد بتوانند به‌ سرعت وزن بگیرند. علیرغم شیوع چاقی در جهان و تلاش اکثر افراد برای کاهش وزن برخی از افراد به دلیل لاغری مفرط به دنبال روش‌هایی برای اضافه کردن چند کیلو وزن هستند. به عنوان بهترین مکمل برای افراد لاغر اندام می توان به گینرها و پروتئین وی اشاره کرد. این مکمل‌ها با فراهم کردن کالری و پروتئین کمک می‌کنند که افراد خیلی زود با عضله سازی اضافه‌وزن را تجربه کنند. البته این دو تعداد محدودی از بهترین مکمل برای افزایش وزن در افراد لاغر اندام هستند و در ادامه مکمل های بیشتری را خدمت شما عزیزان معرفی کرده و خواص آنها را برای افزایش وزن شرح می‌دهیم.

تأثیرگذارترین و بهترین مکمل بدنسازی برای افراد لاغر

اگر شما هم دچار لاغری مفرط (اکتومورف) هستید بهتر است که به‌جای افزایش وزن با تجمع چربی‌های اضافی در بدن با عضله سازی به وزن بالاتر دست‌یابید. برای عضله سازی در کنار تمرینات بدنسازی نیاز به مکمل های پروتئینی مانند وی پروتئین و کازئین خواهید داشت.

مکمل‌های پروتئینی با تأمین آمینواسیدهای ضروری و غیرضروری رشد و ریکاوری عضلات را افزایش داده و باعث می‌شوند با سالم‌ترین روش ممکن به هدف خودتان که اضافه‌وزن است، برسید.

افراد لاغر می‌توانند از انواع مکمل های پروتئینی موجود در بازار استفاده کنند تا در کنار تمرینات بدن سازی با ساخت فیبرهای عضلانی بیشتر وزن آن‌ها افزایش یابد.

به‌عنوان یک فرد لاغر فکر می‌کنید به چه چیزی نیاز دارید تا چند کیلو چاق شوید؟ آیا به کالری بیشتری نیازی دارید یا به دلیل نداشتن اشتها نیازمند مکمل افزایش اشتها برای دریافت کالری بیشتر هستید؟ مکمل‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند می‌توانند تمام نیازهای شما را برآورده کنند.

مقاله پیشنهادی:
برای آشنایی با انواع مکمل بدنسازی خواندن مقاله «معرفی انواع مکمل های بدنسازی» را توصیه می کنیم.

پروتئین وی

پروتئین وی یک مکمل سرشار از آمینواسید و کالری برای عضله سازی و افزایش وزن است. پروتئین وی با دارا بودن آمینواسیدهای شاخه‌دار و سایر آمینواسیدها پروتئین‌سازی را در بدن افزایش داده و باعث می‌شود با عضله سازی وزن شما افزایش یابد.

در بین انواع پودرهای پروتئینی، بهترین پروتئین وی برای افراد لاغر کنسانتره است زیرا پردازش کمتری روی آن صورت گرفته و حاوی کربوهیدرات و ریزمغذی‌های دیگری است که می‌تواند بهترین مکمل بدنسازی برای افراد لاغر باشد.

قیمت پروتئین وی فانتوم
خرید پروتئین وی

کراتین

کراتین یکی از محبوب‌ترین مکمل‌های بدن سازی است که باعث می‌شود افراد در کوتاه‌مدت افزایش وزن و حجم را تجربه کنند. کراتین در عضلات به فسفوکراتین تبدیل می‌شود و این ترکیب باعث افزایش انرژی فرد برای انجام تمرینات می‌شود.

کراتین برای افراد لاغر با افزایش حساسیت انسولینی در سلول‌های عضلانی باعث می‌شود کالری‌های دریافتی شما به‌جای اینکه به چربی تبدیل شوند صرف عضله سازی شده و به ساخت یک هیکل ایده آل کمک کنند.

از طرف دیگر کراتین با افزایش آب محتوای سلول‌های عضلانی می‌تواند باعث اضافه‌وزن افراد شود و این اضافه‌وزن فقط ناشی از ابقاء آب در بدن است یعنی نه عضله‌ای اضافه‌شده و نه ذخیره چربی‌های بدن بالا رفته!

پودر سوپر کراتین پی ان سی

در وبسایت nextluxury می خوانیم:
یکی دیگر از نیازهای تغذیه ای که همیشه با یک رژیم غذایی عادی برآورده نمی شود، نیاز بدن به ویتامین ها و مواد معدنی است. خوشبختانه، طیف وسیعی از مولتی ویتامین های بدنسازی وجود دارد که می‌توانند به پر کردن شکاف‌های تغذیه‌ای که ممکن است در رژیم غذایی خود داشته باشید کمک کنند.

پیشنهاد داروبوم جهت آشنایی با انواع مکمل افزایش حجم مطالعه مقاله “موثرترین مکمل ها برای افزایش حجم” است.

گینرها

مکمل‌های گینر دقیقاً برای افرادی که به‌سختی در بدنسازی وزن می‌گیرند فرموله شده‌اند. درواقع گینرها بهترین مکمل بدن سازی برای افراد لاغر هستند. این مکمل‌ها حاوی پروتئین و کربوهیدرات هستند که هر دو با تأثیر بر متابولیسم و افزایش دریافت کالری به بالا رفتن وزن کمک می‌کنند.

بهترین گینر برای افراد لاغر دارای ترکیبات پودر وی و مالتودکسترین است که هر دو با جذب سریع باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شوند. مالتودکسترین در بدن به گلوکز تبدیل می‌شود که سوخت اصلی همه سلول‌های بدن است و این قابلیت را دارد که به‌صورت چربی نیز در بدن ذخیره شود. (برای مشاهده قیمت و خرید گینر به داروخانه اینترنتی داروبوم مراجعه کنید.)

یکی از دلایلی که باعث می‌شود گینرها بهترین مکمل ورزشی برای افراد لاغر باشند این است که معمولاً اکثر افراد لاغر تمایل زیادی به خوردن مواد غذایی ندارند. گینرها به‌راحتی می‌توانند این مشکل را رفع کنند و با مصرف چند اسکوپ در طول روز انرژی و کالری چندین برابر یک وعده غذایی باکیفیت را در اختیار بدن قرار دهند.

گینر مس ژن استار 3000 گرمی

گلوتامین

یکی دیگر از بهترین مکمل برای افزایش وزن افراد لاغر گلوتامین است. جالب است بدانید که شما هر حرکتی که در باشگاه انجام می‌دهید و حتی بالا رفتن از پله‌ها برای رسیدن به باشگاه به بدن شما استرس وارد می‌کند. در طول زمان این استرس‌ها بیشتر می‌شود تا جایی که بدن دیگر نمی‌تواند آنها را کنترل کند و درست در همین زمان جلوی پیشرفت شما در عضله سازی را خواهد کرد.

افزایش حجم افراد لاغر

گلوتامین یک ماده طبیعی است که در بدن وجود دارد و شما از طریق رژیم غذایی نیز آن را دریافت می‌کنید. این اسیدآمینه به شما کمک می‌کند تا با استرس‌های روزانه به‌خوبی مقابله کنید.

ازآنجایی‌که شما چند بار در هفته تمرینات سنگینی در باشگاه انجام می‌دهید سطح این آمینواسید در بدن شما کمتر از افراد عادی خواهد بود و نیاز است که برای تأمین آن مکمل گلوتامین را مصرف کنید. استفاده از گلوتامین برای افراد لاغر ریکاوری را بهبود بخشیده و باعث آمادگی بدن شما برای ادامه تمرینات خواهد شد.

ال گلوتامین اکستریم نوتریمد

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص مصرف کراتین و گینر جهت افزایش وزن مطالعه مقاله “مصرف همزمان مکمل های بدنسازی” پیشنهاد می گردد.

ویتامین D

ویتامین D به‌عنوان یک هورمون تنظیم‌کننده سیستم ایمنی عمل می‌کند تا یک ویتامین. خوشبختانه این ویتامین در بدن ما با قرارگرفته در معرض نور خورشید تولید می‌شود بااین‌حال اکثر افراد دچار کمبود این ویتامین هستند.

اما برخلاف سایر مکمل‌های فوق هدف از مصرف این مکمل حفظ سلامتی مطلوب است. سلامت کامل بدن به بهبود عملکرد بدنی شما برای عضله سازی کمک خواهد کرد.

از طرف دیگر ویتامین D عملکرد عضلات را تنظیم کرده و بر سنتز پروتئین تأثیر می‌گذارد. یکی از مطالعات صورت گرفته در این زمینه نشان می‌دهد که افراد با سطح سرمی ویتامین D زیر ۳۰ نانومول در لیتر، دچار کاهش قدرت بدنی، ضعف و تحلیل عضلات می‌شوند که البته هیچ ورزشکاری دوست ندارند عضلات خودش را از دست بدهد.

قیمت ویتامین d3 دوبیس 2000 واحد

سخن پایانی:
ورزش و فعالیت بدنی در روند ساختن عضلات بسیار مهم‌تر از مصرف مکمل یا حتی مصرف پروتئین در رژیم غذایی است. به گفته متخصصان پزشکی پروتئین کافی برای عضله سازی بیشتر ضروری است ولی اگر شما به‌اندازه کافی پروتئین مصرف می‌کنید و از این نظر کمبودی در رژیم غذایی شما وجود ندارد مصرف مکمل‌های پروتئینی فایده بیشتری برای شما نخواهند داشت. همچنین دریافت پروتئین باکیفیت بالا از طریق مصرف غذاهای کامل، مواد مغذی بیشتری برای عضله سازی فراهم می‌کند.

منبع: livestrong

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.