جدیدترین روش های لاغری در ایران

آنچه در این مقاله می خوانید:
امروزه با توجه به سبک زندگی پر مشغله، تغذیه ناسالم و عدم تحرک کافی، چاقی به معضلی برای اکثر افراد تبدیل شده است. این افراد برای یک بار هم که شده روش های کلاسیک لاغری از جمله رژیم غذایی و ورزش را امتحان کرده و ممکن است موفقیتی کسب نکرده یا بسیار جزیی باشد. در سال های اخیر انواع روش های جدید لاغری ابداع شده که همانند سبک های قدیمی طولانی مدت، رنج آور و کسل کننده نیست. در این مقاله از مجله پزشکی سلامتی داروبوم جدیدترین روش های لاغری بدون عوارض و در سریع ترین زمان ممکن را معرفی می کنیم.

روش های جدید لاغری

اگر شما هم تمام راه های کاهش وزن را رفته اید و نتیجه مطلوبی کسب نکرده اید احتمالا به دنبال راه کارهای جدیدی هستید که بدون رژیم و کالری شماری بخواهید وزن کم کنید.

بسیاری از افراد در طول پروسه رژیم های لاغری ممکن است نه تنها وزن کم نکنند بلکه از عوارض لاغری غیر اصولی نیز درمان نمانند. ریزش مو، افتادگی پوست و احساس گرسنگی دائم در کنار ضربه های روحی ناشی از دائم الرژیم بودن پیامدهای منفی این روش های لاغری است که هیچ فردی دوست ندارد دوباره به آن دوران بازگردند.

اما نکته ای که بیش از همه انگیزه لاغری را در آنان تقویت می کند و افراد چاق را به یک مبارزه خستگی ناپذیر تبدیل می کند احساس خوبی است که می دانند از تناسب اندام و پوشیدن لباس های دلخواه بدست می آورند. همچنین این افراد از سلامت بیشتری برخوردار خواهند شد. دیده شده که بیماری هایی ناشی از چاقی از جمله دیابت، فشار خون بالا، مشکلات تنفسی، بیماری قلبی و افسردگی پس از کاهش وزن اصولی به طور قابل توجهی بهبود می یابند.

به طور کلی بیماران اغلب دیدگاه جدیدی نسبت به زندگی پیدا می کنند و می توانند اهداف و فعالیت هایی را دنبال کنند که قبلاً ممکن نبود. روش های نوین لاغری طیف گسترده ای از روش ها از جمله مشاوره رژیم غذایی، اصلاح رفتار، ورزش، عمل جراحی، شامل دستگاه لاغری و داروی لاغری نیز می شود. در این مقاله قصد داریم به لاغری با دستگاه و لاغری به کمک داروها را بررسی کنیم.

لاغری با دستگاه

واقعیت امر این است که ما هر چقدر تغذیه و برنامه ورزشی سفت و سختی را رعایت کنید باز هم در نواحی از بدن چربی های مزاحم را مشاهده خواهیم کرد. لاغری موضعی با دستگاه یکی از موثرترین و جدیدترین روش های کاهش وزن به شمار می آید. این روش غیر تهاجمی و کاملا برای افرادی مناسب است که قصد دارند چربی های موضعی شکم، پهلو، ران، بازو، باسن و… را بسوزانند.

در لاغری موضعی هدف کاهش و یا حذف کلی چربی اضافی است که هم جنبه زیبایی دارد و هم درمانی. تا پیش از این روش های لاغری تهاجمی و با بیهوشی یا بی حسی در اتاق عمل صورت می گرفت که مزایا و معایب خود را داشت. جدیدترین دستگاه لاغری ۲۰۲۲ دیگر نیازی به بیحسی یا بیهوشی ندارد و به صورت سرپایی و در مطب انجام می شود و می تواند در اندک زمانی چربی های موضعی را آب کند.

در ادامه به معرفی تعدادی از این دستگاه ها می پردازیم.

۱- لاغری با  دستگاه ال پی جی

یکی از جدیدترین روش های لاغری موضعی و درمان سلولیت روش LPG است. لاغری موضعی با دستگاه LPG روشی برای لاغری بدن از طریق ماساژ عمیق و مکش است. این روش اکسیژن و خون را به مناطق مورد نظر می رساند و سپس آب این سلول ها از طریق ادرار از بدن خارج می شود. نوشیدن آب زیاد در این روش توصیه می شود.

لاغری با دستگاه LPG تقریبا حدود ۲۰ جلسه به طول می انجامد و طبق گفته کاربران بعد از جلسات ۶ و ۷ نتایج آن قابل مشاهده است. جلسات درمان هفته ای دوبار و هر بار حدود ۴۵ دقیقه طول می ­کشد.

۲- لاغری با  دستگاه کویتیشن

لاغری با دستگاه کویتیشن یکی از روش ها برای کاهش سایز می باشد. این تکنولوژی سلول های چربی را با استفاده از امواج صوتی با فرکانس پایین بدون آسیب رساندن به هر گونه بافت یا اندام دیگر از بین می برد.

کاویتاسیون اولتراسونیک رسوبات چربی بدن را کاهش می دهد. با این حال، این روش به تنهایی برای درمان کاهش وزن قابل استفاده نیست. دستگاه کویتیشن برای کاهش سلولیت و چربی هایی که که خلاص شدن از شر آنها با ورزش به تنهایی دشوار است بهترین گزینه است.

توصیه می شود جلسات درمان هفته ای یکبار و هر بار نیم الی یک ساعت باشد. ۱۰ تا ۱۲ جلسه برای نتیجه مطلوب کافی است.

۳- لاغری موضعی با شاک ویو

جدیدترین روش لاغری با دستگاه شاک ویو است که یک درمان ایمن، غیر تهاجمی و مورد تایید می باشد. شاک ویو با تحریک متابولیسم، گردش خون را افزایش می دهد.

امواج ضربه‌ای شعاعی با انرژی بالا بافت اطراف را فشرده می‌کند و ساختار شبکه‌ای مولکول‌ها را می‌شکند. موج کششی منجر به فروپاشی حباب‌های گاز در ساختارهای چربی می‌شود (Cavitation) که پس از امواج ضربه‌ای شعاعی با انرژی بالا دوباره منبسط می‌شوند و در نتیجه بی‌ثباتی ساختارهای چربی را تضمین می‌کنند.

از دستگاه شاک ویو هفته ای دو بار و هر جلسه ۱۵ تا ۳۰ دقیقه استفاده می شود. طول درمان به وضعیت بیمار بستگی دارد اما به طور معمول درمان کامل بین ۳ تا ۶ طول می کشد.

۴- لاغری موضعی با روش کرایولیپولیز

جدیدترین دستگاه لاغری ۲۰۲۲ کرایولیپولیز نام دارد. تحقیقات به طور کلی نشان می دهد که کرایولیپولیز یک درمان نسبتاً ایمن و مؤثر برای از بین بردن چربی های انباشته شده است. این روش از انجماد چربی ها برای تجزیه سلول های چربی استفاده می کند. سلول های چربی بیشتر از سایر سلول ها تحت تأثیر دمای سرد قرار می گیرند. سرما به سلول های دیگر مانند پوست یا بافت زیرین آسیب نمی رساند.

در طول این روش، پزشک پوست بالای ناحیه بافت چربی را با جاروبرقی داخل اپلیکاتوری که سلول‌های چربی را خنک می‌کند، جارو می‌کند. دمای سرد سایت را بی حس می کند و برخی از افراد احساس خنکی می کنند.

اکثر مراحل کرایولیپولیز بسته به ناحیه ای که فرد می خواهد هدف قرار دهد حدود ۳۵ تا ۶۰ دقیقه طول می کشد. هیچ آسیبی به پوست یا بافت وارد نمی شود.

نتایج بعد از حدود چهار هفته کمی قابل مشاهده است، اما کاهش چربی محسوس در حدود ماه هشتم به اوج خود می رسد.

جدیدترین مکمل های لاغری

خطرات لاغری با دستگاه بسیار اندک است، اما به این معنی نیست که هیچ عوارض جانبی وجود ندارد. کبودی و درد از عوارض جانبی کوتاه مدت شایع هستند و برخی از افراد پس از بهبودی دچار شلی پوست یا فرورفتگی و امواج در پوست خود می شوند.

همچنین هزینه این قبیل درمان های لاغری مانعی بر سر راه افراد است. اما آیا همه روش های جدید لاغری به کلینیک های لاغری و زیبایی ختم می شود؟

خوشبختانه فرمولاسیون جدیدترین مکمل های لاغری آنها را به روش هایی برای لاغری در خانه، کم هزینه و بی دردسر تبدیل کرده است.

مکانیسم مکمل های لاغری

متخصصان تغذیه بر این باورند که جدیدترین مکمل های چربی سوز معمولاً بر یک یا دو مکانیسم متکی هستند: مسدود کردن جذب کربوهیدرات یا چربی، افزایش متابولیسم و چربی سوزی.

افزایش متابولیسم

فرآیند فیزیولوژیکی از دست دادن چربی زمانی اتفاق می‌افتد که چربی‌ها از سلول‌های چربی به گردش خون آزاد می‌شوند تا انرژی مورد نیاز را تامین کنند. مکمل های غذایی که باعث افزایش متابولیسم چربی، اختلال در جذب چربی، افزایش کاهش وزن و افزایش اکسیداسیون چربی در حین ورزش می شوند، به عنوان مکمل چربی سوز شناخته می شوند.

کاهش جذب کربوهیدرات

مکمل های کربوبلاکر که به مکمل های کربو فایت هم معروف هستند، مانع از هضم کربوهیدرات ها می شوند و ظاهراً به شما اجازه می دهند که کربوهیدرات ها را بدون برخی کالری های ناخواسته مصرف کنید.

اکثر مسدودکننده‌های کربوهیدرات و چربی با مهار آنزیم ها کار می‌کنند، زیرا هم کربوهیدرات‌ها و هم چربی برای هضم مناسب به چندین آنزیم مختلف وابسته هستند. (آنزیم ها پروتئین های خاصی هستند که به متابولیسم مواد مغذی کمک می کنند.) این به این دلیل است که درشت مغذی ها بزرگ هستند و به آنزیم هایی نیاز دارند تا قبل از جذب، کمی تجزیه شوند.

سخن پایانی
کاهش وزن در شرایط فعلی با غذاهای پر انرژی و سبک زندگی کم تحرک چالش برانگیز است. این که بگوییم «کمتر بخور و بیشتر ورزش کن» کارساز نیست. تقریباً هر رژیمی که مصرف انرژی را کاهش دهد، باعث کاهش وزن خواهد شد. پزشکان روی کاهش وزن متوسط ​​و قابل دستیابی و اهداف سلامتی و اهمیت تغییرات سبک زندگی سالم به طور مادام العمر نسبت به کاهش وزن سریع و چشمگیر تاکید دارند.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.