قرص یونی زینک چاق کننده است؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
قرص یونی زینک یک مکمل پوست و مو است که در فرمولاسیون آن زینک و ویتامین وجود دارد. استفاده از این مکمل برای افراد دچار ریزش مو یا مشکلات پوستی توصیه می‌شود. استفاده از زینک در کنار ویتامین های B و C برای زیبایی پوست و مو و جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید است.
اما در رابطه با این سؤال که آیا قرص یونی زینک چاق کننده است باید بگوییم به دلیل افزایش اشتها و متابولیسم بدن تا حدودی امکان اضافه وزن وجود دارد. اما جای نگرانی ندارد زیرا این مکمل چاق کننده در نظر گرفته نمی‌شود.

قرص یونی زینک یک مکمل غذایی بسیار مفید برای عملکرد مناسب سیستم ایمنی، بهبود زخم، عملکردهای مغزی و سلامت پوست و مو است. این مکمل متابولیسم را افزایش داده و می‌تواند اشتهای مصرف کننده را تحت تأثیر قرار دهد. این سوال که قرص یونی زینک چاق کننده است یکی از پرسش های مهم افرادی است که از این مکمل استفاده می‌کنند. برای رسیدن به پاسخ این پرسش در ادامه مقاله همراه ما باشید.

خواص قرص یونی زینک

زینک یک ماده معدنی حیاتی است که در هر سلول بدن انسان یافت می‌شود. زینک در درجه اول به عنوان یک جزء در بیش از ۲۰۰ آنزیم عمل می‌کند. آنزیم ها از زینک برای ساختن بسیاری از ترکیبات مهم و اجزای ساختاری لازم برای عملکرد بدن انسان استفاده می‌کنند. از اینرو تأمین زینک با مصرف مکمل هایی مانند یونی زینک سطح سلامتی را بهبود می‌بخشد.

زینک نقش مهمی در سلامت عمومی ایفا می‌کند و اهمیت آن قابل اغراق نیست. از مکمل های زینک به خوبی در متون پزشکی پشتیبانی می‌شود. قرص یونی زینک یک مکمل بسیار مهم برای حمایت از سلامت پوست، مو و ناخن است. قرص یونی زینک ناخن ها را تقویت می‌کند و برای حفظ رطوبت و محتوای چربی پوست و مو لازم است.

نقش ویتامین‌ های گروه B در چاقی

ویتامین های B به طور طبیعی در غذاها وجود دارند. آنها به مقدار بسیار کم برای عملکردهای مختلف بدن مانند تولید انرژی و ساخت گلبول های قرمز مورد نیاز هستند. ۱۳ ویتامین ضروری برای بدن ما وجود دارد که ۸ مورد از آنها ویتامین های گروه B (B-complex) را تشکیل می‌دهند.

ویتامین های گروه B برای بدن سوخت و انرژی فراهم می‌کنند. ویتامین‌ های گروه B برای کمک به بدن در استفاده از مواد مغذی انرژی ‌زا مانند کربوهیدرات‌، چربی و پروتئین مورد نیاز هستند. این ویتامین ها با افزایش سوخت و ساز بدن، در افزایش وزن یا چاقی در صورت عدم رعایت رژیم غذایی نقش خواهند داشت.

با اینحال اگر هنگام مصرف ویتامین های گروه B به شکل مکمل فعالیت بدنی خودتان را افزایش دهید، دچار چاقی یا اضافه وزن نخواهید شد.

در وبسایت livestrong می خوانیم:
ویتامین های B هر کدام دارای مزایای فردی هستند که در بسیاری از فرآیندهای مهم بدن ضروری هستند، اما ممکن است بر افزایش وزن تأثیر بگذارند. بنابراین قبل از افزایش دوز روزانه این نکته را در نظر بگیرید.

نقش زینک (روی) در چاقی

زینک برای عملکرد متابولیک ضروری است. شواهد محدودی وجود دارد که نشان می‌دهد این مینرال می‌تواند متابولیسم را در افراد سالم افزایش دهد. زینک یک ماده معدنی است که نقش های اساسی بسیاری از جمله تقویت سیستم ایمنی، بهبود زخم و سنتز DNA در بدن انسان ایفا می‌کند. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که زینک ممکن است در تنظیم اشتها و متابولیسم انرژی نیز نقش داشته باشد. به طور خاص، کمبود روی با کاهش مصرف غذا و کاهش وزن مرتبط است.

با این حال، خوردن قرص یونی زینک برای چاقی صرفا به منظور افزایش وزن توصیه نمی‌شود زیرا شواهد محدودی برای حمایت از این ادعا وجود دارد. مهم است که به یاد داشته باشید که افزایش وزن از طریق ترکیبی از عوامل تغذیه و سبک زندگی حاصل می‌شود. بنابراین افزایش مصرف زینک بدون توجه به سایر عوامل مانند دریافت کالری و ورزش، بعید است که منجر به افزایش وزن قابل توجه شود.

بیشتر بخوانید: قرص زینک چیست؟

قرص یونی زینک و افزایش اشتها

ویتامین های B و زینک موجود در قرص یونی زینک در افرادی که به دلایل مختلف از جمله کمبودهای غذایی دچار سوء تغذیه هستند باعث افزایش اشتها می‌شود. این ریزمغذی ها با افزایش متابولیسم بدن و تحریک فعالیت های متابولیکی، مصرف انرژی را در فرد افزایش می‌دهند. در نتیجه باعث افزایش اشتها خواهند شد.

قرص یونی زینک ابیان

قرص یونی زینک و چاقی

زینک، ویتامین های B و ویتامین C برای عملکردهای مختلف از جمله متابولیسم بدن مورد نیاز هستند. این مواد مغذی فعالیت آنزیم ها و هورمون های کنترل کننده متابولیسم از جمله انسولین، هورمون های تیروئید و هورمون های رشد را تنظیم می‌کنند.

بنابراین، منطقی است که فرض کنیم آنها می‌توانند بر میزان متابولیسم تأثیر بگذارد، یعنی سرعتی که بدن برای تولید انرژی کالری می‌سوزاند. بنابراین استفاده از قرص یونی زینک می‌تواند متابولیسم را در افراد سالم افزایش دهد. افزایش متابولیسم و در کنار آن افزایش اشتها می‌تواند تا حدودی باعث اضافه وزن شود.

بیشتر بخوانید: دوره مصرف قرص یونی زینک چند ماه است؟

مزایای قرص یونی زینک برای چاقی صورت

قرص یونی زینک یکی از مکمل های موجود در بازار است که برای چاقی صورت و کمک به بهبود وضعیت پوست و مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ترکیب این محصول ویتامین های B و زینک وجود دارد که فواید آنها برای پوست و مو کاملاً ثابت شده است.

۱- تقویت ماهیچه های صورت

 ماهیچه صورت مانند سایر ماهیچه ‌های بدن به مواد مغذی و پروتئین نیاز دارند. تأمین ریزمغذی های ضروری از طریق مصرف مکمل یا رژیم غذایی می‌تواند ساخت ماهیچه ها را در صورت و تمام بدن تقویت کند. تحلیل ماهیچه های صورت یکی از دلایل چروک ها و افتادگی صورت است. شما می‌توانید با مصرف قرص یونی زینک ماهیچه‌ های صورت را سفت کرده و زیبایی و جوانی را به صورت خود برگردانید.

۲- بهبود تولید کلاژن

زینک و ویتامین های گروه B فواید ضد پیری دارند. این ریزمغذی ها با تشویق تولید فیبرهای کلاژن و الاستین می‌توانند پوست را سفت کرده و از افتادگی پوست جلوگیری کنند. آنها به حمایت از ساختار زیرین پوست کمک می‌کنند بنابراین چین و چروک های پوستی و سایر علائم پیری را کاهش می‌دهند.

سخن پایانی
قرص یونی زینک با داشتن ریزمغذی های مهم از جمله زینک و ویتامین B حفظ سلامت پوست، مو و ناخن ها می‌کند. همچنین برای عملکرد مناسب بسیاری از هورمون های بدن از جمله انسولین، هورمون رشد و هورمون های جنسی مانند تستوسترون و استروژن مورد نیاز است.
با اینحال وجود ویتامین ها در قرص یونی زینک ممکن است باعث افزایش اشتها و میل به مصرف مواد غذایی شود. این وضعیت طبعاً برای افراد لاغر مشکلی ایجاد نمی‌کند اما اگر شما تمایلی به افزایش وزن ندارید، می‌توانید با کنترل کالری مصرفی خود از چاقی خودداری کنید.

منبع: healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.