تفاوت مولتی ویتامین با مولتی ویتامین مینرال چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
فرق مولتی ویتامین و مینرال در فرمولاسیون آنها است. مولتی ویتامین ها فقط از ویتامین ها تشکیل شده‌اند ولی مولتی ویتامین مینرال ها حاوی مواد معدنی نیز هستند. این مکمل ها برای تکمیل رژیم غذایی و رفع کمبودهای احتمالی این مواد مغذی در دسترس هستند. اگر مایلید بیشتر درباره تفاوت مولتی ویتامین با مولتی ویتامین مینرال بدانید در ادامه همراه ما باشید. برای آگاهی از قیمت مولتی ویتامین مینرال خارجی و ایرانی به سایت داروخانه داروبوم مراجعه کنید.

ویتامین‌ ها و مواد معدنی دسته‌ های مختلفی از مواد مغذی هستند که به سلامت عمومی کمک می‌کنند. در حالی که ویتامین‌ها و مواد معدنی اغلب با هم گروه ‌بندی می‌شوند، حقیقت این است که این ترکیبات بسیار متفاوت هستند. ولی بدن ما به مقدار کمی از هر دو برای حفظ سلامتی نیازمند است.  

تفاوت مولتی ویتامین با مولتی ویتامین مینرال در این است که ویتامین ها ترکیباتی آلی هستند اما مینرال ها جزء ترکیبات معدنی تقسیم بندی می‌شوند. با اینحال یکی از ویژگی های مشترک آنها این است که همیشه به راحتی نمی‌توان طیف کاملی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را از طریق رژیم غذایی دریافت کرد.

مولتی ویتامین چیست؟

مولتی ویتامین به مکملی گفته می‌شود که طیف کاملی از ویتامین ها را ارائه می‌دهد. ویتامین ها بر اساس نحوه جذب آنها در بدن- محلول در چربی و آب، طبقه بندی می‌شوند. چهار ویتامین محلول در چربی عبارتند از ویتامین های A، D، E و K. ویتامین های محلول در آب در بدن ذخیره نمی‌شوند و باید آنها را روزانه مصرف کنید. در کل ۹ ویتامین محلول در آب وجود دارد – ویتامین C و ویتامین های B تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، اسید پانتوتنیک، بیوتین، ویتامین B6 و ویتامین B12.

ترکیبات موجود در مولتی ویتامین ها

  • ویتامین B1 یا تیامین
  • ویتامین B2 یا ریبوفلاوین
  • ویتامین B3 یا نیاسین
  • ویتامین B5 یا اسید پانتوتنیک
  • ویتامین B6
  • ویتامین B7 یا بیوتین
  • ویتامین B9 یا اسید فولیک
  • ویتامین B12
  • ویتامین سی
  • ویتامین A
  • ویتامین D
  • ویتامین E
  • ویتامین K

مولتی ویتامین مینرال چیست؟

علاوه بر دریافت مقدار مناسب کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی های سالم در رژیم غذایی، ما همچنین برای سالم ماندن به ویتامین ها و مواد معدنی نیاز داریم. ویتامین ها و مواد معدنی ریزمغذی های ضروری هستند که باید روزانه مصرف شوند.

بسیاری از افراد به اندازه کافی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را از رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنند. این مواد مغذی کوچک، دنیایی از تفاوت را در احساس روزانه، خلق و خو، عملکرد مغز و کمک به سلامت بدن ما ایجاد می‌کنند. به همین دلیل به شکل مکمل مولتی ویتامین مینرال در دسترس هستند.

ترکیبات مولتی ویتامین مینرال

فرق مولتی ویتامین مینرال با ساده این است که مولتی ویتامین مینرال حاوی طیف کاملی از ویتامین های محلول در آب و چربی همراه با مینرال های ضروری مانند کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، کرومید و غیره است. استفاده از این مکمل ها از سلامتی بدن حمایت کرده و کمبودهای احتمالی را برطرف می‌کند.

بیشتر بخوانید: قرص مولتی ویتامین مینرال برای چیست؟

تفاوت مولتی ویتامین با مولتی ویتامین مینرال

فرق مولتی ویتامین مینرال با معمولی در ترکیب ریزمغذی های موجود در این مکمل ها است. مولتی ویتامین حاوی ترکیب کاملی از ویتامین های محلول در آب و چربی است. در حالیکه مولتی ویتامین مینرال علاوه بر طیف کامل ویتامین ها حاوی مواد معدنی ضروری است.

قرص مولتی ویتامین بخریم یا مولتی ویتامین مینرال؟

اکنون که تفاوت مولتی ویتامین و مینرال را فهمیدید اینکه قرص مولتی ویتامین بخریم یا مولتی ویتامین مینرال بستگی به سطح تغذیه شما دارد. اگر احساس می‌کنید سطح تغذیه شما برای برآورده کردن نیاز روزانه ریزمغذی های کافی نیست بهتر است از مکمل هایی با طیف گسترده ویتامین ها و مواد معدنی استفاده کنید. ترکیب ویتامین و مواد معدنی در مولتی ویتامین مینرال برای تامین نیازهای بدن کامل تر است.

مقایسه قیمت مولتی ویتامین با مولتی ویتامین مینرال

قیمت مولتی ویتامین با مولتی ویتامین مینرال بر اساس برند تولید کننده آن متفاوت است. این مکمل ها با کیفیت و فرمولاسیون متفاوت در بازار موجود هستند. بطورکلی می‌توان گفت قیمت مولتی ویتامین مینرال با معمولی خیلی تفاوتی ندارد. شما می‌توانید آنها را بر اساس ترجیح و تجربه خود مورد استفاده قرار دهید.

معرفی چهار مدل مولتی ویتامین مینرال

حال که مشخص شد این دو مکمل تفاوت خاصی با هم ندارند و تعداد ویتامین ها و مینرال های تشکیل دهنده آنها ممکن است کم و زیاد شود، احتمالا بخواهید چند نمونه از مولتی ویتامین های با کیفیت و قیمت مناسب را بشناسید. در ادامه با چهار مدل مولتی ویتامین پرطرفدار آشنا می شویم:

۱- قرص ول وومن ویتابیوتیکس اورجینال

قرص ول وومن ویتابیوتیکس اورجینال حاوی تمام ریزمغذی هایی است که بدن یک زن در طول روز به آنها نیاز دارد. این مکمل از سلامت پوست و مو حمایت کرده و از کم خونی پیشگیری می‌کند. همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی شده و عوارض سندرم پیش قاعدگی را کاهش می‌دهد. قرص ول وومن ویتابیوتیکس اورجینال به تولید انرژی در بدن کمک کرده و مانع خستگی و بی حالی در طول روز می‌شود.

خرید قرص ول وومن اورجینال

۲- کپسول فارماژلیتان دانا

کپسول فارماژلیتان دانا ۳۰ عددی حاوی ترکیب کاملی از ویتامین ها، مواد معدنی و ریزمغذی هایی است که برای حفظ سلامت عمومی مورد نیاز هستند. این مکمل به حفظ سلامت عمومی فرد کمک کرده و کمبودهای احتمالی مواد مغذی را برطرف می‌کند. کپسول فارماژلیتان دانا برای تقویت سیستم ایمنی و تقویت قوای جنسی بسیار مفید است. همچنین از متابولیسم انرژی از بدن حمایت کرده و از خستگی و بی حالی جلوگیری می‌کند.

قیمت کپسول فارماژلیتان

۳- قرص ول من ویتابیوتیکس مخصوص آقایان

قرص ول من ویتابیوتیکس مخصوص آقایان ۳۰ عددی یک مولتی ویتامین مینرال مفید همراه با عصاره های گیاهی برای حفظ سلامتی است. این مکمل به تولید انرژی و افزایش قدرت باروری کمک کرده و برای آقایان در هر سنی قابل استفاده است. این مولتی ویتامین از ریزش موها جلوگیری کرده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. با استفاده از این مکمل می‌توانید به راحتی خستگی و کسالت های روزانه خودتان را برطرف کنید.

قرص ول من آقایان

۴- کپسول مولتی ویتامین مینرال بانوان زیر ۵۰ سال سندروس

کپسول مولتی ویتامین مولتی مینرال خانم‌ های زیر ۵۰ سال سندروس حاوی ویتامین ها و مینرال هایی است که بدن روزانه برای حفظ سلامتی به آنها نیاز دارد. این کپسول به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن ها کمک کرده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. همچنین کلسیم کافی برای حفظ سلامت استخوان ها و آهن مورد نیاز جهت خونسازی را تامین می‌کند. استفاده از این مکمل برای حفظ سلامت عمومی به همه خانم های زیر ۵۰ سال توصیه می‌شود.

مولتی ویتامین سندروس مخصوص خانم‌های زیر 50 سال

سخن پایانی
ویتامین ها و مواد معدنی مواد مغذی ضروری هستند که نقش های منحصر به فردی در بدن ایفا می‌کنند. آنها در کنار هم به عنوان مواد مغذی ضروری در نظر گرفته می‌شوند  که در عملکردهای مختلف بدن نقش دارند. استفاده از این ریزمغذی های به شکل مکمل نیاز بدن شما به آنها را تامین می‌کند.

منبع: lpi.oregonstate.edu

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.