تفاوت کراتین و گینر چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
در دنیای بدنسازی چیزی که بسیار متداول است مصرف همزمان دو مکمل کراتین و گینر با هم است. بسیاری از بدنسازان مبتدی می خواهند بدانند تفاوت کراتین و گینر چیست؟ اساسا این دو آیا کارایی مجزا دارند؟ آیا می‌توان گینر و کراتین را همزمان مصرف کرد؟ مصرف گینر با کراتین چه مزایایی دارد؟

نقش کراتین در بدنسازی

کراتین نوعی اسیدآمینه است که به ساخت پروتئین در بدن کمک می کند. کراتین به طور طبیعی در بدن سنتز می شود اما علتی که آن را به یک مکمل بدنسازی محبوب تبدیل کرده است افزایش قدرت عضلانی است به طوری که انجام تمرینات شدت بالا را آسان تر می کند. کراتین در بدن به فسفوکراتین تبدیل می شود که ATP ذخایر انرژی عضلانی را افزایش می دهد.

به بیان کاملا ساده مکمل کراتین کمک می کند دیرتر خسته شوید و تمرینات را با شدت بیشتر و زمان طولانی تر انجام دهید. انواع کراتین موجود است اما کراتین مونوهیدارت بهترین و موثرترین نوع کراتین شناخته می شود. کراتین مونوهیدارت به خوبی در آب حل می شود و ارزان تر از سایر انواع کراتین می باشد.

بیشتر بخوانید: کراتین چیست؟

نقش گینر در بدنسازی

گینر چیست؟ گینر مکمل محبوبی بین بدنسازان لاغر اندام است. گینر به طور کلی منجر به افزایش حجم و وزن می شود. گینر حاوی درشت مغذی های کربوهیدرات و پروتئین، آمینواسیدها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی است. البته در برخی برندها کراتین نیز جز ترکیبات گینر مشاهده می شود. اما ترکیب فرعی است.

درصد بالایی از گینر را کربوهیدارت ها تشکیل می دهند به طوری که میانگین ۴۰۰ الی ۱۲۰۰ کالری تامین می کند یعنی بمب کالری. به همین خاطر است که گینر برای افزایش وزن در هارد گینرها ایده آل است. گینر مصرف کالری اضافی را تامین می کند.

برای خرید و مشاهده قیمت مکمل گینر به سایت داروخانه آنلاین داروبوم مراجعه کنید.

کراتین یا گینر؟ کدام بهتر است؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است اول با تفاوت کراتین و گینر از جهات مختلف آشنا شویم سپس بهتر می توانیم تصمیم گیری کنیم.

هدف از مکمل

مکمل گینر و کراتین هر دو موجب افزایش وزن می شوند اما افزایش وزن کارکرد اصلی گینر است در صورتیکه افزایش وزن عارضه جانبی کراتین شناخته می شود. کراتین به افزایش قدرت عضلانی کمک می کند اما بسیاری از مصرف کنندگان کراتین کمی بعد از مصرف کراتین دچار افزایش وزن می شوند. این افزایش وزن ناشی از افزایش عضله یا چربی نیست بلکه به علت احتباس مایعات رخ می دهد.

هدف گینر کمک به افزایش کالری بدن و در نهایت وزن گرفتن است.

مقایسه کراتین و گینر

مکانیسم

هر دو مکمل های گینر و کراتین باعث زیاد شدن وزن می شوند اما هر یک به طریقی. گینر کمک می کند کالری مازاد دریافت کنید یعنی کالری بیشتری نسبت به کالری روزانه تامین می کند. بدن این کالری اضافه را به عضله یا چربی تبدیل می کند که هر دو در نهایت موجب افزایش وزن می شود.

مکانیسم کراتین متفاوت است، افزایش وزن ناشی از کراتین در اثر افزایش مایعات در بدن رخ می دهد.

آیا می‌توان گینر و کراتین را همزمان مصرف کرد؟

اغلب بدنسازان تمایل دارند کراتین و گینر را با هم مصرف کنند در چنین شرایطی می پرسند آیا مصرف همزمان کراتین و گینر مضر است یا یکی بر دیگری اثر می گذارد؟

افرادی که به دنبال عضله سازی و افزایش توده بدنی هستند می توانند گینر و کراتین را باهم مصرف کنند.

برای رشد عضلات کراتین بهتر است یا گینر؟

کراتین عمدتاً قدرت و استقامت را افزایش می دهد، اما می تواند در طول زمان به افزایش حجم و قدرت عضلات نیز کمک می کند زیرا انرژی و قدرت بیشتری برای تمرینات شدیدتر فراهم می آورد.

سخن پایانی
مصرف کراتین و گینر در بدنسازی افزایش همزمان وزن و عضله را فراهم می کند. اما هدف اصلی گینر افزایش حجم و وزن است اما کراتین انرژی سریع برای تمرینات استقامتی را ایجاد می کند.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.