قرص ایمیونس چاق کننده است؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
قرص ایمیونس
یکی از مکمل های بسیار مفید برای تقویت سیستم ایمنی است. در فرمولاسیون این مکمل همه ویتامین ها و مینرال های مورد نیاز بدن جهت مقابله با میکروارگانسیم های بیماریزا وجود دارد. این ریزمغذی به حفظ سلامت عمومی کمک کرده و اشتهای فرد را افزایش می‌دهد. از اینرو تا حدودی باعث افزایش وزن افراد دچار کمبود مواد مغذی خواهد شد. اینکه قرص ایمیونس چاق کننده است و چه ترکیباتی در آن به چاقی کمک می کند، در ادامه مقاله شرح داده می‌شود.

قرص ایمیونس یک مکمل فوق العاده مفید برای ارتقای سطح ایمنی بدن است. در فرمولاسیون این مکمل طیف کاملی از ویتامین ها و مواد معدنی بکار رفته است که برای سلامت عمومی نیز مفید هستند. استفاده از این قرص از ابتلا به بسیاری از بیماری ها خصوصاً در فصل سرد سال جلوگیری می‌کند.

قرص ایمیونس به‌ واسطه ریزمغذی های بکار رفته در فرمولاسیون آن ممکن است در افراد دچار کمبود ویتامین، با افزایش اشتها باعث چاقی شود. با این حال قرص ایمیونس به عنوان یک قرص چاقی اختصاصی در نظر گرفته نمی‌شود و برای افزایش وزن می‌توانید از مکمل افزایش وزن که به این منظور تولید شده‌است، استفاده کنید.

قرص ایمیونس و مزایای بی نظیر آن

قرص ایمیونس حاوی ویتامین ها و مینرال هایی با خواص آنتی اکسیدانی است که سیستم ایمنی طبیعی بدن را تقویت می‌کنند. ویتامین C، E، D، A با تحریک ساخت سلول های ایمنی و تولید آنتی بادی ها نقش قابل توجهی در حفظ سلامتی دارند. مینرال هایی مانند زینک، سلنیوم، منیزیم و آهن نیز در کنار ویتامین ها به قوی کردن سیستم ایمنی بدن کمک کرده و مانع ابتلا به بیماری های مختلف می‌شوند.

قرص تقویت سیستم ایمنی ایمیونس حاوی انواع ویتامین های B است که متابولیسم بدن را تنظیم کرده و کمبودهای احتمالی را برطرف می‌کنند. این ویتامین ها برای حفظ سلامت پوست و مو مورد نیاز هستند و از ریزش مو جلوگیری می‌کنند.

ترکیبات موجود در فرمولاسیون قرص ایمیونس از واکنش های التهابی و عفونت های قارچی در بدن جلوگیری کرده و بدین ترتیب به حفظ سلامت پوست و مو کمک می‌کند. از این مکمل همچنین می‌توان در دوران بارداری برای حفظ سلامت مادر و جنین استفاده کرد.

قرص ایمیونس برای کودکان نیز بسیار مفید است. تأمین همه مواد مغذی برای کودکان در سالهای رشد و نمو بسیار دشوار است و استفاده از مولتی ویتامین مینرال کودکان بسیار مفید خواهد بود. قرص ایمیونس نیز مانند مولتی ویتامین می‌تواند مواد مغذی ضروری برای رشد کودکان را تأمین کرده و در عین حال سیستم ایمنی آنها تقویت کند. با این حال توصیه ما به والدین مصرف شربت ایمیونس به جای فرم دارویی قرص است. زیرا کودک شربت را بهتر میل می کند و طعم خوشایند آن برای کودک لذتبخش تر است.

بیشتر بخوانید: برای اطلاع از تفاوت قرص ایمیونس و شربت ایمیونس، مقاله ای با عنوان «قرص ایمیونس یا شربت ایمیونس؟» تهیه کرده ایم که مطالعه آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

تاثیر ترکیبات قرص ایمیونس روی چاقی

کمبود وزن به دلیل دریافت کالری ناکافی می‌تواند منجر به مشکلات مختلف سلامتی شود. از دست دادن اشتها، اختلالات خوردن، خواب ناکافی و سایر مسائل منجر به سوء تغذیه و کاهش وزن می‌شود. استفاده از ویتامین ها و مینرال ها برای افراد بسیار لاغر ضروری است. قرص ایمیونس با داشتن ویتامین ها و مینرال های ضروری می‌تواند به افزایش وزن بدن کمک کند.

۱- ویتامین های گروه B

افزایش وزن برای بسیاری از افراد می‌تواند مشکل باشد. در حالی که مصرف کالری اضافی ممکن است راه حلی آسان به نظر برسد، تمرکز بر روی مواد مغذی و ویتامین ها برای حمایت از افزایش وزن سالم مهمتر است. ویتامین ها نقش مهمی در حفظ وزن سالم بدن و ارتقای سلامت کلی دارند.

ویتامین های B شامل B1، B2، B3، B5، B6، B12، بیوتین و فولات برای حفظ وزن طبیعی بدن ضروری هستند. آنها به عنوان بهترین ویتامین برای افزایش وزن در نظر گرفته می‌شوند، زیرا در بسیاری از فرآیندهای متابولیک در بدن نقش دارند.

ویتامین های B به بدن کمک می‌کند تا غذا را به انرژی تبدیل کند و از متابولیسم سالم حمایت می‌کنند. این فرآیند به ویژه برای افرادی که سعی در افزایش وزن دارند بسیار حائز اهمیت است. تأمین نیاز روزانه ویتامین B، به خصوص برای افرادی که اشتهای ضعیفی دارند یا انتخاب های غذایی محدودی دارند، می‌تواند دشوار باشد. در چنین مواردی مصرف مولتی ویتامین برای افزایش وزن بسیار مفید خواهد بود.

شایان ذکر است که کمبود هر یک از ویتامین های B می‌تواند بر عملکرد صحیح سایر ویتامین ها تأثیر بگذارد و منجر به اثرات نامطلوب بر متابولیسم و افزایش وزن شود. به عنوان مثال، B12 که متابولیسم پروتئین ها و چربی ها را تنظیم می‌کند، برای عملکرد صحیح به B6 و فولات نیاز دارد. B6 پروتئین ها را متابولیزه می‌کند، در حالی که ویتامین B1 یا تیامین به متابولیسم کربوهیدرات کمک می‌کند.

قرص ایمیونس چاق کننده است؟

۲- زینک

زینک به عنوان یک ماده معدنی ضروری باید در مقادیر کم هر روز مصرف شود تا سلامت کلی حفظ شود. این مینرال به تولید هورمون، رشد و ترمیم مناسب، بهبود ایمنی و هضم و جذب طبیعی کمک می‌کند. زینک علاوه بر تقویت سیستم ایمنی با تاثیر بر متابولیسم بدن در بهبود اشتها نقش دارد.

ویتامین های E و C به محافظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند. رادیکال‌های آزاد به‌طور طبیعی در محیط یافت می‌شوند که ناشی از نور خورشید، دود سیگار، آلودگی و سایر عوامل در زندگی امروزی است. Immunace شامل ویتامین ها، مواد معدنی کمیاب، اسیدهای آمینه و کاروتنوئیدهای منبع طبیعی، با ویتامین A است که به حفظ پوست و غشاهای مخاطی طبیعی کمک می کند.

در وبسایت Vitabiotics می خوانیم:
ویتامین های E و C موجود در ترکیبات قرص ایمیونس به محافظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند. رادیکال‌های آزاد به‌طور طبیعی در محیط یافت می‌شوند که ناشی از نور خورشید، دود سیگار، آلودگی و سایر عوامل در زندگی امروزی است. ایمیونس شامل ویتامین ها، مواد معدنی، آمینو اسیدها و کاروتنوئیدها است که به حفظ پوست و غشاهای مخاطی طبیعی کمک می کند.

نحوه مصرف قرص ایمیونس برای چاقی

قرص ایمیونس را باید طبق دستورالعمل مکمل مصرف کنید اما پزشک می‌تواند بر اساس وضعیت خاص شما مقدار مصرف را تغییر دهد. بطور کلی مصرف این مکمل به صورت زیر است:

  • کودکان: ۲.۵ تا ۵ میلی لیتر ۲ بار در روز
  • بزرگسالان: ۵ تا ۱۰ میلی لیتر ۲ بار در روز

عوارض قرص ایمیونس

قرص ایمیونس تقریباً عوارضی ندارد ولی در برخی افراد سردرد، سرگیجه، بی حالی، اسهال و حالت تهوع دیده شده است. اگر با مصرف این مکمل عوارض فوق را تجربه کردید حتماً با پزشک تماس بگیرید.

علاوه بر عوارض باید حواستان به تداخلات دارویی قرص ایمیونس نیز باشد. ایمیونس با داروهای آنتی اسید، ماینوسایکلین، داکسی سایکلین، فلوکونازول، ایتروکونازول و همچنین داروهای تیروئید مثل لووتیروکسین تداخل دارد.

در صورت مصرف هر یک از این داروها بین مصرف آنها با قرص ایمیونس حداقل ۴ ساعت فاصله بیندازید تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

سخن پایانی
قرص ایمیونس یک مکمل مفید برای تقویت سیستم ایمنی است که با رفع کمبود ویتامین ها در برخی افراد منجر به افزایش وزن می‌شود. در حالی که مصرف ویتامین ها از طریق یک رژیم غذایی متعادل ایده آل است، اما ممکن است برای افرادی که سعی در افزایش وزن دارند همیشه ممکن یا عملی نباشد. در چنین مواردی مکملی مانند  قرص ایمیونس با تأمین ویتامین ها و مواد معدنی ضروری می‌توانند به افزایش وزن کمک کنند.

منبع: Immunace Original Tablets

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.