آیا می توان بدون ورزش کردن از مکمل گینر استفاده کرد؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
مکمل های گینر برای ساخت عضلات بدون چربی طراحی و تولید شده‌اند. آنها همچنین حاوی کربوهیدرات ‌های نشاسته‌ ای برای افزایش ذخیره ‌سازی گلیکوژن هستند. این مکمل ها در کنار فعالیت بدنی برای عضله‌ سازی عالی هستند و بعید است باعث افزایش ذخایر چربی بدن شوند. اما در صورتیکه بدون فعالیت بدنی از آنها استفاده کنید کالری زیادی به رژیم روزانه شما اضافه می‌کنند. دریافت کالری اضافی باعث افزایش وزن خواهد شد. در ادامه توضیح می‌دهیم که آیا می توان بدون ورزش کردن از مکمل گینر استفاده کرد یا خیر. همچنین برای خرید گینر می توانید به داروخانه آنلاین داروبوم مراجعه کنید.

مکمل گینر با تامین کالری اضافی مورد نیاز بدن در یک حجم کوچک به افزایش وزن و حجم عضلات کمک می‌کند. مکمل های گینر پس از سوزاندن کالری در طول تمرینات سخت، ذخایر کالری و پروتئین را افزایش می‌دهند. اگر بخواهید بدون فعالیت بدنی از آنها استفاده کنید بدون عضله سازی فقط چربی های بدن شما افزایش می‌یابد.

گینر چگونه کار می‌کند؟

گینرها معمولاً حاوی ترکیبی از پروتئین، کربوهیدرات، چربی و گاهی اوقات مواد اضافی مانند کراتین یا آمینواسیدهای شاخه دار (BCAA) هستند. ترکیب آنها ممکن است بسته به برند و نوع محصول متفاوت باشد. محتوای کالری بالای گینر به شما کمک می‌کند تا کالری مازادی در اختیار بدن قرار دهید که برای افزایش حجم لازم است.

بیشتر بخوانید: مکمل گینر چیست؟

آیا می‌توانید بدون تمرین گینر مصرف کنید؟

واقعیت این است که گینرها گزینه مناسبی برای افراد غیر ورزشکار نیستند. برای افزایش وزن مکمل های دیگری وجود دارد. این مکمل‌ ها معمولاً کالری و پروتئین کمتری نسبت به گینرها دارند، اما همچنان می‌توانند به افزایش وزن کمک کنند.

ملاحظاتی برای مصرف گینر بدون ورزش

مانند تمام مکمل های ورزشی قبل از مصرف گینر نیز باید برخی ملاحظات را در نظر بگیرید. مهمترین نکاتی که باید به آنها توجه کنید شامل موارد زیر است.

۱- کالری مازاد

گینرها برای افزایش کالری دریافتی و با تاکید بر استفاده همزمان از کربوهیدرات ها و پروتئین فرموله شده‌اند. اگر بدون شرکت  در ورزش یا فعالیت بدنی منظم گینر مصرف کنید، کالری اضافی منجر به افزایش وزن از طریق افزایش چربی های تجمع یافته در بدن می‌شود.

۲- رشد و سازگاری عضلات

گینر اغلب همراه با تمرینات استقامتی برای حمایت از رشد و ترمیم عضلات استفاده می‌شود. بدون تحرک کافی پروتئین و کالری اضافی به طور کامل برای سنتز پروتئین عضلانی مورد استفاده قرار نگرفته و در عوض باعث تولید چربی می‌شود.

۳- تعادل مواد مغذی

گینرها مکمل هایی هستند که برای ایجاد تعادلی از درشت مغذی ها از جمله پروتئین، کربوهیدرات ها و چربی ها طراحی شده‌اند. نسبت مواد مغذی خاص بکار رفته در این مکمل ها برای حمایت از ریکاوری عضلانی، پر کردن گلیکوژن عضلات و تامین انرژی برای تمرینات در نظر گرفته شده است. بدون فعالیت بدنی تعادل مواد مغذی با نیازهای بدن شما هماهنگ نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: تفاوت بین پروتئین وی و گینر چیست؟

نحوه مصرف ایمن و موثر از گینر

موارد شرح داده شده در ادامه به شما کمک می‌کند با خیال راحت از مکمل گینر بدون هیچ عوارض جانبی استفاده نمایید.

۱- محتوای غذایی را درک کنید

قبل از شروع مصرف گینر از محتوای غذایی محصول و مقدار کالری آن مطمئن شوید. این مکمل ها از نظر نسبت درشت مغذی ها، تعداد کالری و مواد افزوده شده باهم متفاوت هستند. درک محتوای غذایی به شما کمک می‌کند تا مقدار و تعداد دفعات مصرف مکمل را راحت تر تعیین کنید.

۲- نیازهای کالری خود را تعیین کنید

برای استفاده موثر از مکمل های گینر باید بدانید روزانه چه مقدار کالری نیاز دارید. مقدار کالری مورد نیاز روزانه به عواملی مانند سن، وزن، قد و سطح فعالیت شما بستگی دارد.

۳- یک برند معتبر انتخاب کنید

مهم است که یک برند معتبر را انتخاب کنید که در مورد مواد تشکیل دهنده و فرآیندهای تولید آن شفاف باشد. بنابراین به دنبال مارک هایی باشید که از نظر کیفیت و خلوص توسط شخص ثالث آزمایش شده‌اند.

۴- با یک وعده کوچک شروع کنید

گینرها کالری بسیار متراکمی دارند، بنابراین مهم است که با یک وعده کوچک شروع کنید و به مرور زمان آن را افزایش دهید. این کار به بدن شما کمک می‌کند تا با مکمل سازگار شود و از ناراحتی گوارشی جلوگیری کند.

۵- از گینر به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل استفاده کنید

شایان ذکر است که گینرها مکمل رژیم غذایی شما هستند نه جایگزین آن. استفاده از آنها به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل به کسب نتیجه دلخواه کمک خواهد کرد.

۶- هیدراته بمانید

گینرها می‌توانند باعث کم آبی بدن شوند، بنابراین نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز مهم است. سعی کنید حداقل هشت لیوان آب در روز بنوشید و اگر در طول تمرینات زیاد عرق می‌کنید، مایعات بیشتری مصرف کنید.

بهترین مارک پودر گینر

پودر گینر توسط برندهای مختلفی تولید می شود اما برخی از این محصولات از کیفیت بالاتری نسبت به محصولات مشابه برخوردار هستند که عبارتند از:

۱- پودر گین ژن استار ۳۰۰۰ گرمی

پودر گین ژن استار ۳۰۰۰ گرمی حاوی انواع پروتئین وی، کازئین، پروتئین تخم مرغ همراه با انواع ویتامین های ضروری است. این مکمل حاوی کربوهیدرات و پروتئین جهت افزایش وزن و حجم توده عضلات است. این گینر حاوی نسبت ۳ به ۱ کربوهیدرات به پروتئین است و در هر سروینگ ۷۰۲ کالری ارائه می‌دهد.

قیمت پودر گین ژن استار 3000 گرمی

۲- پودر رئال گین ویثر نوتریشن ۲۲۷۰ گرم

پودر رئال گین ویثر نوتریشن ۲۲۷۰ گرم یک مکمل فوق العاده برای تامین کالری و انرژی است. این مکمل حاوی کربوهیدرات، پروتئین، ویتامین و مینرال های ضروری است. استفاده از این گینر باعث افزایش حجم و توده عضلات شده و عملکرد ورزشی را بهبود می‌بخشد.

قیمت پودر گینر ویثر نوتریشن

۳- پودر گینر ماسل مس ۳۰۰۰ کیو ان تی

پودر گینر ماسل مس ۳۰۰۰ کیو ان تی از نسبت پروتئین به کربوهیدرات ۱:۵ تشکیل شده است. این مکمل برای افزایش وزن و حجم خصوصا در افراد لاغر بسیار مفید است. پروتئین مورد استفاده در این مکمل پروتئین وی کنسانتره است که با جذب بالا و تامین آمینواسیدها باعث تحریک عضله سازی در بدن می‌شود.

قیمت پودر گینر ماسل مس 3000 کیو ان تی

۴- پودر گین ویوا پاور ۲۷۰۰ گرمی

پودر گین ویوا پاور ۲۷۰۰ گرمی حاوی ترکیب کاملی از پروتئین و کربوهیدرات برای کمک به افزایش حجم عضلات است. این مکمل به افزایش وزن افراد ورزشکار و غیر ورزشکار کمک کرده و توانایی بدنی را افزایش می‌دهد. پودر گین ویوا پاور حاوی پروتئین وی کنسانتره و ایزوله سویا است.

قیمت پودر گین ویوا پاور

سخن پایانی
استفاده از گینر ساده ترین راه برای افزایش سریع وزن و حجم است. این مکمل ها دارای فرمولاسیون متنوعی از سه ماده اصلی کالری، پروتئین و چربی هستند. گینرها در درجه اول برای حمایت از افرادی طراحی شده‌اند که در تمرینات سخت شرکت می‌کنند یا به دلیل فعالیت بدنی نیاز به کالری بیشتری دارند.

منبع: gainingtactics

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.