هر اسکوپ مکمل پروتئین وی چند گرم است و چقدر کالری دارد؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
یکی از مهمترین مکمل هایی که مورد استفاده درصد بالایی از افراد قرار می گیرد پروتئین وی است. بسیاری از افراد سوال های مختلفی مانند این که هراسکوپ از این مکمل چقدر کالری، وزن و یا پروتئین دارد، عنوان می کنند. در ادامه به توضیحات بیشتر درباره اینکه هر اسکوپ مکمل پروتئین وی چند گرم است و چقدر کالری دارد، خواهیم پرداخت. (برای مشاهده قیمت پروتئین وی به سایت داروخانه آنلاین داروبوم مراجعه کنید.)

میزان مصرف و اهمیت مکمل پروتئین وی

مکمل پروتئین وی چیست؟ قبل از اینکه به بررسی میزان کالری و یا پروتئین موجود در هر اسکوپ مکمل پروتئین وی بپردازیم، یک دید کلی به اهمیت استفاده از آن خواهیم داشت. پروتئین به عنوان مهمترین و کلیدی ترین عنصر سازنده در بدن انسان است. این عنصر باعث تقویت عضلات بدن در بخش های مختلف می شود. مصرف مناسب و درست آن می تواند مستقیما روی عضله سازی کل بدن تاثیرگذار باشد. مکمل پروتئین وی یکی از پرطرفدارترین نمونه ها به شمار می آید که در انواع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این مکمل در شرایط و مواقعی مورد استفاده قرار می گیرد که بدن نیازمند دریافت میزان مشخصی از پروتئین در طول روز است و با تغذیه معمولی در طول روز، مقدار لازم از پروتئین برای تقویت و رشد بدن تامین نمی شود.

از ویژگی‌های قابل توجه پروتئین whey می‌توان به هضم سریع آن اشاره کرد که میزان چربی و کربوهیدرات موجود در آن نیز کاملا استاندارد می‌باشد. تمام کسانی که به دنبال ساخت عضله هستند، باید با توجه به عملکرد بدنشان و نوع تمرینات ورزشی از این مکمل استفاده کنند.

هر اسکوپ پروتئین وی چقدر پروتئین دارد؟

یکی از سوالاتی که برای بیشتر افراد هنگام استفاده از مکمل ها از جمله پروتئین وی پیش می آید این است که میزان پروتئین موجود در یک اسکوپ مکمل پروتئین وی چقدر است؟ اسکوپ همان پیمانه و یا واحد استانداردی است که در ظروف و بسته بندی های مکمل ورزشی قرار داده می شود. این اسکوپ ها دارای اندازه و سایزهای مختلفی هستند و چیزی بین ۲۵ تا ۳۰ گرم مکمل در آن جای می گیرد. با توجه به کیفیت انواع نمونه های پروتئین وی، مقدار پروتئین در هر یک اسکوپ متفاوت است. در نمونه های استاندارد و با کیفیت از این مکمل، که وزن اسکوپ آن نیز ۳۰ گرم است، ۸۰ درصد پروتئین، ۲۰ درصد کربوهیدرات و یک درصد چربی وجود دارد.

وزن هر اسکوپ پروتئین وی و کالری موجود در آن

وزن هر اسکوپ پروتئین وی و کالری موجود در آن

یکی دیگر از مواردی که مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان مکمل پروتئین وی قرار دارد، کالری موجود در آن است. مقدار کالری نیز در هر یک اسکوپ پروتئین وی در نمونه های مختلف مانند پروتئین موجود در آن متفاوت است. کالری همان میزان انرژی است که بدن برای انجام کارهای مختلف در طول روز به آن نیاز دارد. با یک سرچ ساده در اینترنت می توان کالری موجود در انواع مواد غذایی را پیدا کرد. با توجه به میزان کالری در هر گرم پروتئین و مقدار پروتئین موجود در یک اسکوپ پروتئین وی، می توان میزان کالری موجود در یک اسکوپ را پیدا کرد.

وزن هر اسکوپپروتئین وی، بین ۲۵ تا ۳۰ گرم است که برابر با ۸۰ تا ۸۵ سی سی می باشد. از این وزن نیز ۸۰ درصد پروتئین است که هر یک گرم پروتئین، ۴ کالری دارد. به همین دلیل هر یک اسکوپ از پروتئین وی چیزی بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ کالری را وارد بدن می کند.

پروتئین وی را با چه مقدار آب باید مصرف کنیم؟

یکی دیگر از مواردی که ممکن است ذهن افراد را به خود درگیر کند، مقدار آب لازم برای مصرف انواع مکمل بدنسازی از جمله پروتئین وی است. در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که پروتئین وی برای اهداف مختلف و اکثرا توسط افراد ورزشکار مورد استفاده قرار می گیرد. دو هدف عضله سازی و کاهش وزن از جمله مواردی هستند که باعث استفاده افراد از این مکمل در برنامه غذایی روزانه می شود.

با توجه به نوع هدف هر فردی، نحوه استفاده از مکمل پروتئین وی نیز متفاوت است. ولی به صورت کلی و معمول، افراد، یک یا دو اسکوپ از این پروتئین را به صورت روزانه و با توجه به برنامه غذایی خود استفاده می کنند. این مکمل را می توان به همراه انواع مایعات مثل شیر، آبمیوه های مختلف و البته آب استفاده کرد. آب یکی از بهترین انتخاب ها برای حل کردن پودر پروتئین وی و نوشیدن آن است.

اکثر افرادی که هدف آنها چربی سوزی و کاهش وزن است، مقدار مورد نظر از مکمل پروتئین وی را در آب حل کرده و میل می کنند. ولی آیا رابطه ای بین میزان پروتئین وی و مقدار آب لازم برای مصرف آن وجود دارد؟ در واقع برای مصرف یک اسکوپ از این پروتئین، مقدار مشخصی از آب یا مایعات در نظر گرفته نمی شود. ولی واحدی که همیشه برای افراد معمول بوده، یک لیوان آب است.

اکثر افراد یک اسکوپ یا یک پیمانه از مکمل پروتئین وی را در یک لیوان آب یا مایعات دیگر حل کرده و استفاده می کنند. در اکثر مواقع نیز لیوان آب برای پیمانه های مختلف از این مکمل حالت استاندارد را دارد. غلظت مایعی که تشکیل می شود نباید بیش از حد غلیظ و یا خیلی رقیق باشد. در واقع باید به گونه ای باشد که مصرف آن برای فرد لذت بخش باشد. برای همین منظور می توان از مواد مختلف دیگری در ترکیب با پروتئین و آب داخل لیوان استفاده کرد.

موارد تاثیرگذار روی میزان مصرف مکمل پروتئین وی

هر اسکوپ مکمل پروتئین وی یک واحد مشخص برای میزان استفاده افراد از این مکمل است. ولی میزان استفاده آن برای افراد با شرایط مختلف متفاوت است. موارد بسیار زیادی وجود دارند که باید در تعیین مقدار استفاده این پروتئین برای هر فردی مورد بررسی قرار گیرد. از جمله موارد مهمی که برای تعیین میزان مصرف پروتئین وی باید به آنها توجه کرد عبارتند از: سن، تحرک و فعالیت فیزیکی، حجم عضلات، وضعیت کبد، معده، کلیه ها و سایر بخش های گوارشی بدن.

سخن پایانی
با توجه به تمام این موارد می توان میزان مصرف استاندارد پروتئین وی را در افراد مختلف مشخص کرد. مصرف بیش از حد این مکمل می تواند باعث اختلال در قسمت های مختلف بدن شود. به همین دلیل بهتر است برای جلوگیری از ایجاد مشکل در بدن، قبل از مصرف با یک متخصص و یا پزشک مشورت کرد. این امر باعث می شود تا با توجه به مشخصات و سلامتی بدن هر فردی، میزان استفاده دقیق پروتئین وی برای او تعیین شود.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.