کم خونی در مردان نشانه چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
کم خونی بیماری شایعی بین زنان و کودکان است. اما بهتر است بدانید مردان نیز ممکن است کم خونی را تجربه کنند. رسیدگی به موقع به این اختلال از اهمیت بالایی برخوردار است. معمولا مهم ترین راه پیشگیری و درمان کم خونی مصرف قرص آهن است. در این مقاله سعی داریم به سوال کم خونی در مردان نشانه چیست؟ پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید.                           

آنمی یا کم خونی در مردان چیست؟

قبل از اینکه به سوال کم خونی در مردان نشانه چیست؟ پاسخ دهیم، خوب است بدانید آنمی یا کم خونی یک اختلال خونی می باشد. این اختلال در اثر کمبود هموگلوبین در خون ایجاد می شود. کم خونی جزو رایج ترین بیماری ها به شمار می رود. این بیماری در اثر کمبود شدید آهن به وجود می آید. لازم به ذکر است بدانید آنمی همیشه ناشی از کمبود آهن نیست. بعضی از افراد بر این باورند آنمی با کمبود آهن برابر است. اما این جمله به هیچ عنوان صحیح نیست. کم خونی بنا به دلایل زیادی به وجود می آید که فقر آهن جزو آن به شمار می رود.

علل بروز کم خونی در مردان

 در پاسخ به سوال کم خونی در مردان نشانه چیست؟ باید گفت یکی از دلایل کم خونی در مردان می تواند به خونریزی داخلی ربط داشته باشد. خونریزی معده می تواند زمینه ساز اختلال کم خونی باشد. برخی اوقات خونریزی می تواند به تومور سرطانی و بدخیم نیز مربوط شود. یکی دیگر از دلایل بروز کم خونی در آقایان بیماری هموروئید می باشد.

مبتلایان به این بیماری مردان و زنان هستند. خونریزی بواسیر در دراز مدت باعث بروز کم خونی در آقایان می شود. معمولا بیشتری مردانی که درگیر این بیماری هستند، متوجه خونریزی شدید خود می شوند. برخی اوقات خونریزی با مدفوع ترکیب می شود. برای اینکه این بیماری تشخیص داده شود، باید حتما آزمایشاتی انجام شود.

بیشتر بخوانید: علل ناباروری در مردان چیست؟

همانطور که در بخش بالا به سوال کم خونی در مردان نشانه چیست؟ پاسخ دادیم، باید بدانید برخی اوقات نوشیدن چای نیز می تواند موجب کم خونی در مردان شود. چای می تواند مانع جذب آهن به بدن شود. نوشیدن بیش از حد چای می تواند موجب تشدید این اختلال شود. از دیگر عوامل بروز آنمی در مردان می توان به بیماری های مزمن اشاره کرد. بعضی از بیماری ها که کم خونی را تشدید می کنند، شامل موارد زیر می باشند:

  • مردانی که به سرطان روده مبتلا هستند، درگیر کم خونی می شوند.
  • مردانی که به بیماری های مزمن کبدی و کلیوی دچار هستند، بیش از سایر مردان به کم خونی مبتلا می شوند.
  • بیماری هایی مانند هپاتیت و ایدز می توانند موجب شروع اختلال کم خونی در مردان شوند.
  • بیماری های خودایمنی مثل آرتریت روماتوئید و التهاب روده زمینه ساز بیماری کم خونی هستند.
علائم کم خونی در مردان

علائم کم خونی در آقایان

در قسمت های قبل به صورت واضح و کلی به سوال کم خونی در مردان نشانه چیست؟ پاسخ دادیم. در این بخش به نشانه های کم خونی در مردان می پردازیم. یکی از مهم ترین علائم کم خونی در مردان، رنگ پریدگی می باشد. گاهی در بخش درونی پلک ها، رنگ پریدگی مشاهده می شود. این مورد جزو نشانه های کم خونی در مردان می باشد.

یکی دیگر از علائم کمبود آهن در مردان، خستگی بیش از حد می باشد. اکثر مردانی که درگیر آنمی هستند، این نشانه را تجربه می کنند. زمانی که بدن با کاهش هموگلوبین مواجه شود، اکسیژن اندکی به ماهیچه ها و بافت ها می رسد. به همین خاطر انرژی فرد کم می شود. همچنین قلب باید عملکرد بیشتری از خود نشان دهد. به همین خاطر بدن خسته می شود.

در پاسخ به سوال کم خونی در مردان نشانه چیست؟ باید گفت یکی دیگر از مهم ترین نشانه های کم خونی در مردان تنگی نفس می باشد. هموگلوبین موجب می شود سلول های قرمز بتوانند اکسیژن بیشتری را در بدن انتقال دهند. زمانی که بدن با فقر آهن روبرو شود، تعداد هموگلوبین کاهش می یابد. این جمله به این معناست که ماهیچه ها برای انجام فعالیت های طبیعی به اکسیژن خاصی دسترسی ندارند. به همین خاطر سرعت نفس کشیدن بیشتر می شود. زیرا بدن تلاش می کند تا به اکسیژن بیشتری دست یابد.

محصول پیشنهادی
برای آشنایی با انواع بهترین قرص برای ناباروری مردان به همراه قیمت به سایت داروخانه آنلاین داروبوم مراجعه کنید.

آیا کم خونی در مردان خطرناک است؟

در بخش های قبل به صورت جامع به سوال کم خونی در مردان نشانه چیست؟ پاسخ دادیم. بهتر است بدانید گاهی اوقات کم خونی در مردان خطرناک می شود. همانطور که گفته شد زمانی که خون در مدفوع مشاهده شود، نشانگر شروع یک بیماری می باشد. البته فرد باید حتما چندین آزمایش بدهد.

گاهی اوقات مردان با کاهش وزن زیاد روبرو می شوند. به همین خاطر به پزشک مراجعه می کنند. در این مواقع باید کم خونی جدی گرفته شود. زیرا کاهش وزن به هیچ عنوان نشانه خوشایندی نمی باشد. به یاد داشته باشید اگر با انسداد روده روبرو شدید، حتما باید به پزشک مراجعه کنید. از جمله مهم ترین نشانه های این بیماری، درد شدید در نواحی شکم می باشد.

پیشگیری و درمان کم خونی در مردان

همانطور که در بخش های بالا به سوال کم خونی در مردان نشانه چیست؟ پاسخ دادیم، در این بخش به درمان کم خونی در آقایان پی پردازیم. اگر فردی به صورت خودسرانه دارو مصرف کند، درگیر مشکل می شود. نخست باید بیماری مورد تشخیص قرار بگیرد. پس از آن پزشک برای بیمار دارو تجویز می کند. داروهایی که برای درمان این اختلال مورد استفاده قرار می گیرند، عبارتند از: قرص ففول، قرص اسید فولیک و قرص فروس سولفات.

لازم به ذکر است بدانید برای درمان کم خونی در آقایان باید آزمایشاتی نیز از آن ها گرفته شود. زیرا باید دلیل اصلی این اختلال مشخص شود. پس از آن اقدامات اصلی جهت درمان این بیماری انجام می شود، این اقدامات عبارتند از:

  • آندوسکوپی
  • آزمایشات مربوط به مدفوع
  • اندازه گیری دقیق سطح پروتئین های مورد نیاز برای بدن
  • سنجش دقیق هماتوکریت
  • کولونوسکوپی

معرفی مکمل های فیفول، ایزی، آیرون، فرودین، فرکو

در بخش های بالا به سوال کم خونی در مردان نشانه چیست؟ پاسخ دادیم. در این بخش به معرفی چند نمونه از بهترین قرص های آهن در داروخانه می پردازیم:

  • قرص فیفول باعث جایگزین شدن آهن در بدن فرد می گردد. اگر بدن فردی با کمبود آهن روبرو شود، دیگر نمی تواند گلبول قرمز تولید نماید. این شرایط موجب می شود تا بدن درگیر کم خونی شود. به همین خاطر پزشک برای او فیفول را تجویز می کند.
  • کپسول ایزی آیرون آهن مورد نیاز بدن فرد را تا حد بسیار زیادی تامین می کند. این کپسول به درمان کم خونی یا آنمی نیز کمک بسیار زیادی می کند. علاوه بر این می تواند باعث جذب آهن در بدن شود.
  • مصرف کپسول فرودین به مردانی که درگیر کم خونی هستند، پیشنهاد می شود. این کپسول باعث جذب آهن در بدن می شود.
  • کپسول فرکو موجب ایجاد گلبول های قرمز در خون می شود و از بروز کم خونی جلوگیری می کند. بهتر است این کپسول حتما با آب میل شود.
مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.