تفاوت مس گینر و گینر چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
مکمل های مس گینر و گینر به افزایش وزن کمک می‌کنند، اما به این معنی نیست که هر دو مکانیسم یکسانی در بدن ما دارند.
این دو مکمل کربو پروتئینی برای اهداف مختلف، نتایج متفاوتی ایجاد می کنند و حاوی مقادیر متفاوتی از درشت مغذی ها هستند و هر کدام کالری مختلفی به بدن می دهند. بنابراین به بررسی فرق بین این دو مکمل پرداخته ایم. این مقاله تمام نکاتی که باید درباره تفاوت مس گینر و گینر بدانید به شما ارائه می دهد. برای خرید و مشاهده قیمت مکمل گینر از داروخانه داروبوم کلیک کنید.

گینر چیست؟

اگر خیلی لاغر یا کم وزن هستید و هدف اصلی شما افزایش وزن است، مکمل های گینر برای شما مناسب هستند. گینرها حاوی کالری و کربوهیدرات های بیشتری هستند، به ویژه کربوهیدرات های ساده، در نتیجه باعث افزایش وزن و افزایش چربی می شوند.

هاردگینرها آن دسته از افراد بدنسازی هستند که افزایش وزن عضلانی آنها بدون توجه به میزان مصرف دشوار است، این افراد بهتر است از مکمل های گینر مصرف کنند.

از سوی دیگر، مکمل‌های مس گینر فیبر توده عضلانی بدون چربی را رشد می‌دهند و وزن بدن را بدون چربی اضافه می‌کنند. بنابراین، ممکن است به کسانی که چندان لاغر نیستند اما می خواهند وزن بیشتری اضافه کنند کمک کند.

بیشتر بخوانید: پودر گینر چیست و چه فواید و مضراتی دارد؟

مس گینر چیست؟

مکمل پروتئینی سرشار از کربوهیدرات، برای افرادی که می خواهند توده عضلانی به دست آورند مفید نمی باشد. زیرا کربوهیدرات زیاد باعث افزایش چربی می شود. کربوهیدرات بیشتر، سطح قند را افزایش می دهد که به بدن ما سیگنال می دهد که قند اضافی را به عنوان چربی ذخیره کند.

بنابراین، برای عضله سازی باید به سراغ مس گینر بروید، زیرا حاوی کربوهیدرات کمتری است که به شما کمک می کند از تجمع چربی ناخواسته جلوگیری کنید. همچنین کالری بیشتر به همراه پروتئین کافی برای حجیم شدن و در عین حال تقویت عضلات می دهد.

پودرهای مس گینر کالری اضافی، کربوهیدرات کم و پروتئین بیشتری را فراهم می کنند که به تقویت توانایی های ورزشکاران و بدنسازان کمک می کند.

آنها روی انرژی و قدرت بیشتر، افزایش قدرت و توده عضلانی و حفظ وزن بدون چربی تمرکز می کنند. همچنین انرژی لازم برای انجام حرکات سریع و انفجاری را پمپ می کند.

ترکیبات گینر چیست؟

برای اینکه دقیق تر بدانیم گینر چیست و چه انواعی دارد باید ترکیبات و مواد مغذی گینر را بهتر بشناسیم. مس گینرها و افزایش دهنده های وزن نوعی مکمل بدنسازی و حاوی کالری و درشت مغذی هایی هستند که نیازهای کاملا متفاوتی را تامین می کنند. انتخاب بین گینر به نوع بدن، سطح فعالیت و اهداف ورزشی شما بستگی دارد. در اینجا عمده مواد تشکیل دهنده گینرها را معرفی کرده ایم. همه گینرها شامل این مواد می باشند و فقط درصد ترکیبات آنها متفاوت است.

۱- پروتئین

مس گینرها حاوی مقادیر بیشتری پروتئین نسبت به گینرها هستند. از همین رو افرادی که افزایش وزن برایشان مهم تر است بهتر است مس گینر را به جای گینروزن انتخاب کنند.

۲- کربوهیدرات ها

گینرهای افزایش دهنده های وزن حاوی کربوهیدرات بیشتری هستند. کربوهیدرات اضافی به افزایش وزن کمک می کند. افرادی که به دنبال چاقی و افزایش وزن هستند به منظور افزایش سوخت رسانی به ذخایر بیشتر کربوهیدرات نیاز دارند.

۳- فیبر

فیبر برای هضم سالم و فعال ضروری است و همچنین به افزایش قدرت عضلانی کمک می کند. مس گینر حاوی فیبر بیشتری نسبت به گینرها است.

۴- کالری

مکمل های گینر مقادیر بیشتری کالری نسبت به مس گینرها، تامین می کنند. افزایش وزن زمانی اتفاق می افتد که کالری مصرف کنید، بیش از مقداری باشد که در طی روز بدن می سوزاند.

آیا مس گینر برای عضله سازی خوب است؟

مس گینرها مکمل هایی حاوی پروتئین، کربوهیدرات، چربی و اسیدهای آمینه هستند و مقادیر زیادی کالری ارائه می دهند. آنها کالری بالایی دارند (حداقل ۳۰۰-۱۲۰۰ کالری در هر وعده) اما فیبر، پروتئین و کربوهیدرات کمتری دارند.

هدف اصلی مکمل های مس گینر کمک به افزایش توده بدون چربی است. بنابراین، اگر با رژیم تمرینی مناسب ترکیب شوند، می توانند به عنوان افزایش دهنده عضله عمل کنند.

مردم اغلب انبوه ساز را با مکمل های افزایش وزن اشتباه می گیرند. هر دو مکمل افزایش حجم هستند اما دارای سطوح مختلف مواد مغذی هستند.

آیا گینر برای افزایش وزن مفید است؟

پودر گینر یک مکمل پُر کالری به شکل پروتئین، کربوهیدرات و چربی است. نسبت به مس گینر کربوهیدرات‌ بیشتر، پروتئین کمتر و فیبر کمتری دارد و به افرادی که بدن لاغری دارند و تمایل به افزایش وزن دارند، کمک می‌کند. گینرها و پودرهای گین آپ مکمل هایی هستند که برای افزایش وزن بزرگسالان و کودکان مصرف می شوند. با این حال اگر دنبال دلایل منطقی این موضوع هستید، مواردی که در ادامه گفته می شود به تصمیم گیری شما کمک می کند.

۱- افزایش مصرف کالری

افرادی که به سختی وزن می گیرند و افراد لاغر به دلیل عواملی مانند متابولیسم سریع و ژنتیک کالری کمتری دریافت می کنند. بنابراین، مکمل های افزایش وزن با تامین کالری اضافی برای افزایش وزن بدن باعث افزایش وزن می شوند.

۲- تسریع بهبودی

گینر همچنین به بازیابی عضلات کمک می کند. ترمیم عضله برای افزایش و قدرت عضلات مهم است. علاوه بر این، کالری اضافی حاصل از افزایش وزن به رشد مجدد بافت عضلانی آسیب دیده کمک می کند.

۳- تناسب اندام

گینر می تواند با چربی فرموله شده مخصوص به شما کمک کند تا اندامی متناسب داشته باشید. آنها دارای محتوای چربی مفیدی هستند که بخشی ضروری از یک رژیم غذایی متعادل است، بنابراین می توانند به شما در حذف چربی های اشباع کمک کنند.

چه کسانی باید از گینر استفاده کنند؟

پودرهای گینر عمدتا به افراد کم وزن یا کسانی که در تلاش برای افزایش وزن هستند کمک می کند. مصرف مواد افزایش دهنده وزن همراه با وعده های غذایی منظم به تامین کالری مورد نیاز آنها کمک می کند.

گینر افزایش دهنده  وزن همچنین حاوی مقادیر بالایی کربوهیدرات است زیرا چربی ها و کربوهیدرات ها به افزایش وزن بدن کمک می کنند.

فرق مس گینر و گینر؛ کدام را انتخاب کنیم؟

مس گینر و گینر، هر دو کالری بیشتری برای افزایش وزن شما فراهم می‌کنند. با این حال، آنها تفاوت زیادی در محتوای مواد مغذی دارند.

کسانی که از کمبود وزن و لاغری شدید رنج می برند از گینر بیشتر بهره خواهند برد، زیرا کالری و کربوهیدرات بیشتری دارند.

با این حال، اگر می خواهید بدنی عضلانی بسازید، مس گینرها این کار را برایتان بهتر انجام می دهند.

جدول مقایسه گینر و مس گینر

عنوانگینر (WEIGHT GAINERS)مس گینر (MASS GAINERS)
هدفافزایش وزنافزایش حجم و عضله سازی
تیپ بدنیهارد گینر و اکتومورف هااکتومورف ها و مزومورف ها
موارد مصرفافزایش وزن و چربیساخر عضلا
مقدار پروتئینکمبالا
مقدار کربوهیدراتبالامتوسط
مقدار چربیمتوسطپایین
کالری۶۵۰ تا ۱۰۰۰ ۴۰۰ تا ۱۰۰۰

مقایسه گین ژن استار و مس ژن استار

برند ژن استار یکی از برترین تولید کنندگان مکمل های ورزشی در ایران است. گینرهای ژن استار حاوی مجموعه ای از منابع پروتئینی از جمله پروتئین وی و کازئین و سفیده تخم مرغ هستند. گینرهای ژن استار با نسبت متعادلی از درشت مغذی ها فرموله شده و با ویتامین ها و مواد معدنی غنی شده است. همچنین شامل ترکیبی از آنزیم های گوارشی می باشند که از تجزیه و هضم پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها حمایت کرده و اثربخشی آن را بیشتر می کنند.

ترکیباتپودر گین ژن استار
به ازای ۱۸۴ گرم (۴ پیمانه)
پودر مس ژن استار
به ازای ۲۲۷ گرم (۵ پیمانه)
کربوهیدرات در هر سروینگ۱۲۳ گرم۱۴۰ گرم کربوهیدرات
 پروتئین در هر سروینگ ۳۹ گرم ۶۸ گرم پروتئین
نسبت کربوهیدرات به پروتئین۳ به ۱۱ به ۳
کالری در هر سروینگ ۷۲۰ کالری ۸۸۸ کالری

سخن پایانی
مکمل های مس گینر و افزایش وزن برای استفاده سالم و بی خطر هستند. آنها حاوی درشت مغذی های مورد نیاز بدن یعنی پروتئین، کربوهیدرات، اسیدهای آمینه و ویتامین ها هستند که برای یک رژیم غذایی متعادل لازم می باشند.
پودر مس گینر یکی از بی خطرترین مکمل های بدنسازی در نظر گرفته می شود. با این حال، شما باید این مکمل ها را در دوز مناسب و زمان مناسب مصرف کنید. اگر نسبت به برخی غذاها حساسیت دارید، ممکن است گینرها معده شما را ناراحت کند. بنابراین، بهتر است قبل از استفاده از مکمل ها، ترکیبات آنها را بررسی کنید.

منبع: nutrabay.com

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.