زینک پلاس چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
زینک پلاس یک مکمل حاوی عنصر معدنی زینک یا روی است. این مکمل ترکیبات دیگری نیز دارد. بسته به برند سازنده این ترکیبات متفاوت است و در دوزهای مختلف ارائه می شود. ویتامین سی و ویتامین ب از جمله ترکیبات کلیدی و مشابهی است که در انواع مکمل های زینک پلاس به چشم می خورد. زینک پلاس بر خلاف تصور عموم فقط قرص یا کپسول نیست و می توانید شربت زینک پلاس را نیز از داروخانه ها تهیه کنید. در کنار زینک پلاس مایع، مکمل زینک پلاس به فرم سافت ژل و قرص جوشان زینک پلاس نیز ارائه می شود. برندهای مطرح تولید کننده زینک پلاس یوروویتال و دانا هستند. زینک پلاس در داروخانه ها بدون نسخه قابل خریداری است و قیمت آن با بودجه اکثر اقشار جامعه تناسب دارد.

قرص زینک پلاس یکی از انواع مکمل های تقویتی است که می تواند فواید بسیار زیادی برای بدن ما انسان ها داشته باشد. بسیاری از افراد دوست دارند که در مورد معجزه زینک پلاس و فواید این قرص برای بدنشان اطلاعات کسب کنند. به همین خاطر می خواهیم در مورد اینکه زینک پلاس چیست؟ و چه فوایدی برای بدن دارد، صحبت کنیم.

زینک پلاس یک مکمل تغذیه ای است که می تواند تاثیر زیادی روی سلامت جسمانی و پیشگیری از بیماری های مختلف داشته باشد. مصرف قرص zinc plus به افرادی که نمی توانند از طریق مواد غذایی، زینک و یا ترکیبات موجود در مکمل های حاوی زینک را تامین کنند، توصیه می شود.

زینک پلاس حاوی چیست؟

شرکت های داروسازی متنوعی وجود دارند که اقدام به تولید مکمل zinc plus کرده اند و شما می توانید از آن ها استفاده کنید. معمولا ترکیبات هر یک از این قرص ها با هم مشابه هستند که عبارتند از:

۱- زینک به همراه ویتامین C

ویتامین C برای بیوسنتز کلاژن، ال کارنیتین و انتقال دهنده‌های عصبی خاص مورد نیاز است. این ویتامین با خواص آنتی اکسیدانی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و در متابولیسم پروتئین نقش دارد؛ بنابراین افزودن آن به مکمل زینک می‌تواند فواید بیشتری برای سلامتی داشته باشد.

۲- زینک به همراه ویتامین B

ویتامین‌های گروه B از مهم‌ترین ریزمغذی‌های مورد نیاز بدن برای حفظ سلامت و تولید انرژی در بدن هستند. با اینکه هریک از این ویتامین‌ها وظایف اختصاصی در بدن دارند اما وظیفه کلی آن‌ها شرکت در متابولیسم کربوهیدرات، چربی، پروتئین و تولید انرژی است. در واقع با مصرف قرص زینک پلاس با ارائه این ریزمغذی‌های مفید علاوه بر افزایش تولید انرژی در بدن باعث بهبود سطح سلامت عمومی شما خواهد شد.

۳- زینک به همراه ویتامین B و C

این مکمل یکی از کامل‌ترین انواع مکمل‌های زینک به شمار می‌رود. مخصوصا اگر با هدف سلامت پوست و مو قصد مصرف مکمل زینک دارید، بهتر است این نوع مکمل را خریداری کنید. کپسول زینک پلاس یوروویتال یکی از پرفروش‌ترین مکمل‌های زینک است که در ترکیبات خود گروهی از ویتامین‌های B و C را دارد.

۴- زینک به همراه ویتامین D

زینک و ویتامین D با هم نقش جدی در حمایت از سیستم ایمنی ایفا می کنند. در حالی که زینک به ایجاد و فعال کردن یک نوع گلبول سفید خون به نام لنفوسیت T کمک می کند که از بدن در برابر عفونت ها محافظت می نماید، ویتامین D پروتئین هایی را تولید می کند که با میکروب ها مبارزه می کند. 

۵- زینک پلاس پابا

پابا یا پارا آمینو بنزوئیک اسید نوعی ترکیب آلی است که بدن برای عملکرد و سالم ماندن به مقادیر کم آن نیاز دارد. پابا در غلات و غذاهای حیوانی یافت می شود و به رفع مشکلات پوستی مانند چین و چروک زودرس و تیره شدن موهای سفید کمک می کند. PABA در حفظ سلامت پوست نقش بسزایی ایفا می کند؛ به ویژه در حفظ رنگ و بافت پوست مفید است. زینک پلاس پابا و ب کمپلکس یوروویتال و زینک پلاس پابا فیشر فلکسان دو نمونه از بهترین مکمل های حاوی زینک و پابا هستند.

قرص زینک پلاس 10 یوورویتال

فواید قرص زینک پلاس

تا اینجای مطلب دریافتیم که زینک پلاس چیست اما اگر می خواهید بدانید قرص زینک پلاس برای چی خوب است؟ باید بدانید که قرص zinc plus به دلیل داشتن ترکیبات خاص، می تواند فواید بسیار زیادی را برای بدن داشته باشد که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.

جلوگیری از ریزش مو

پیشگیری از ریزش مو با کمک مصرف قرص زینک پلاس امکان پذیر است. زینک یکی از ترکیبات مغذی است که می تواند برای رشد بهتر موها و جلوگیری از ریزش مو مورد استفاده قرار گیرد. ویتامین های گروه ب نیز نقش موثری در نگه داشتن موها در فولیکول های مو دارند. پس با مصرف این ترکیبات، ریزش موهای شما تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

تقویت سیستم ایمنی

تقویت سیستم ایمنی بدن با کمک مصرف قرص zinc plus امکان پذیر است. قرص زینک پلاس به دلیل داشتن ترکیبات مغذی مانند ویتامین ث و ویتامین های گروه ب، نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

بهبود سلامت پوست

یکی دیگر از فواید قرص zinc plus، سلامت پوست است. زینک یکی از بهترین ترکیباتی است که می تواند التیام پوست را تسریع کند. همچنین، ویتامین ث نقش موثری در تولید سلول های پوستی، پیشگیری از چین و چروک های پوستی و … دارد.

استحکام ناخن ها

ویتامین های گروه ب و زینک می توانند برای افزایش استحکام ناخن ها و ضخامت آن ها مورد استفاده قرار گیرند. افرادی که با مشکل شکننده بودن ناخن های خودشان مواجه اند، باید از این مکمل ها استفاده کنند.

در سایت معتبر پزشکی healthline می خوانیم:
ثابت شده است که مکمل زینک به ویژه برای کاهش علائم آکنه خفیف تا متوسط مفید است. طبق یک بررسی، نه تنها افرادی که آکنه دارند در مقایسه با افرادی که آکنه ندارند، سطح زینک در خونشان کمتر است، بلکه مکمل های زینک می‌توانند میزان التهابات ناشی از آکنه را تا حد متوسطی کاهش دهند. مصرف مکمل‌ های زینک مانند زینک پلاس نیز اغلب بر سایر روش‌های درمانی ترجیح داده می‌شوند، زیرا ارزان، موثر و با عوارض جانبی بسیار کمتری همراه هستند.

تقویت قدرت باروری در مردان

زینک به عنوان یک ماده معدنی، نقش موثری در تولید بیشتر سلول های جنسی دارد. مصرف به اندازه روی می تواند باعث بهبود سلامت پروستات در آقایان شود و قدرت باروری آقایان را نیز افزایش دهد.

افزایش رشد جسمی و ذهنی در کودکان

کودکان در سنین رشد نیاز به مصرف ویتامین ها و مکمل هایی دارند که می توانند مواد مغذی مورد نیاز بدن آن ها را تامین کنند. زینک پلاس یکی از مکمل هایی است که با تامین زینک مورد نیاز رشد کودکان، باعث بهبود رشد جسمی و ذهنی در کودکان می شود.

خاصیت آنتی اکسیدانی

یکی از دلایل اصلی بروز بیماری های مختلف در بدن، فعالیت رادیکال های آزاد در بدن است. رادیکال های آزاد ترکیباتی هستند که می توانند باعث ابتلای افراد به بیماری های مختلف شوند. آنتی اکسیدان ها به عنوان ترکیباتی که می توانند با رادیکال های آزاد مبارزه کنند، تاثیر زیادی روی سلامت عمومی بدن دارند. قرص zinc plus حاوی آنتی اکسیدان بسیار معروف به نام ویتامین ث می باشد.

قرص زینک پلاس برای پوست

قرص zinc plus به شادابی و جوانی پوست شما کمک می کند. اگر می خواهید یک پوست شاداب و بدون چین و چروک داشته باشید، می توانید از قرص های حاوی زینک و ویتامین های گروه ب را تهیه کنید. آنتی اکسیدانی به نام ویتامین ث نیز می تواند از پیری زودرس و چین و چروک های پوستی جلوگیری کند.

خرید انواع قرص زینک پلاس

قرص زینک پلاس و چاقی

بسیاری از افراد نگران چاقی بعد از مصرف قرص zinc plus هستند. چرا که این قرص می تواند باعث افزایش اشتها در افراد شود. معجزه زیبایی زینک پلاس به قدری است که می توان از این عارضه چشم پوشی کرد. البته زمانی افراد در اثر مصرف زینک پلاس دچار چاقی می شوند که در کنار آن رژیم غذایی مناسب و فعالیت کافی نداشته باشند.

قرص زینک پلاس قهوه ای  

اگر به دنبال خرید قرص zinc plus قهوه ای هستید، می توانید قرص زینک پلاس یوروویتال را انتخاب کنید. اما بهتر است بدانید که زینک پلاس قهوه ای با سایر انواع مکمل های زینک پلاس تفاوت خاصی ندارد و علت محبوبیت آن نه فقط به خاطر کیفیت بلکه به خاطر این است که اغلب مکمل های زینک پلاس تولید شده توسط شرکت های داروسازی به رنگ قهوه ای است. از همین رو بین مصرف کنندگان به زینک پلاس قهوه ای مشهور است. این قرص به صورت سافت ژل طراحی شده است و می تواند با کمترین تحریک در سیستم گوارش، باعث بهبود سلامت عمومی، پوست و ناخن های شما شود.

عوارض قرص زینک پلاس

قرص zinc plus یک مکمل ایمن برای مصرف بزرگسالان است و کمترین عارضه جدی را به دنبال دارد. این عوارض نیز تحت شرایط خاصی و در صورت مصرف بیش از حد یا ابتلا به برخی بیماری ها رخ می دهد. با اطلاع از عوارض قرص زینک پلاس می توانید با خیالی راحت آن را مصرف کنید و از فواید بی نظیر آن بهره مند شوید.

بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس

مکمل های تغذیه ای می توانند برای افراد دارای سیستم گوارشی حساس، بعد از وعده های غذایی مورد استفاده قرار گیرند. اگر شما هم مشکل گوارشی دارید، می توانید بعد از وعده غذایی ناهار از این قرص استفاده کنید.

نحوه مصرف قرص زینک پلاس

قرص zinc plus باید به صورت روزانه مورد استفاده قرار گیرد. مصرف روزانه ۱ عدد از این قرص برای افراد مجاز است؛ اما مصرف بیش از ۱ عدد از این قرص توصیه نمی شود.

بیشتر بخوانید:
برای دریافت اطلاعات تکمیلی درباره زمان و طریقه مصرف قرص زینک پلاس مقاله ای با همین عنوان تهیه کرده ایم. مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم: نحوه مصرف و بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس

بهترین مارک زینک پلاس

مکمل زینک پلاس توسط شرکت های بسیار متنوعی تولید می شود که هر کدام خصوصیات خاص خودشان را دارند. اگر به دنبال مصرف این قرص هستید توصیه می کنیم که بهترین برند آن را انتخاب کنید. در این صورت خیالتان از بابت اثربخشی قرص راحت تر خواهد بود. بهترین مکمل زینک پلاس بر اساس نظرات مصرف کنندگان در فروم های ایرانی زینک پلاس یورو ویتال است. در ادامه کمی بیشتر با این مکمل آشنا می شویم:

زینک پلاس یوروویتال

قرص زینک پلاس یوروویتال یکی از بهترین قرص های تولید شده تحت لیسانس کشور آلمان است که می تواند برای تامین زینک، ویتامین های گروه ب و ویتامین سی مورد نیاز بدن استفاده شود. این قرص در بسته بندی های ۶۰ عددی تولید شده است و به فرم سافت ژل می باشد. یورو ویتال مکمل های زینک خود را در سه دوز متفاوت ۵، ۱۰ و ۱۵ میلی گرم تولید می کند و بسته به سطح کمبود بدن می توان دوز صحیح را انتخاب کرد. همچنین برخی از زینک پلاس های تولید شده توسط یورویتال با مواد مغذی دیگر ترکیب شده اند. ویتامین C و B را که اکثرا می شناسند اما کپسول زینک پلاس به همراه پابا و ب کمپلکس یکی دیگر از آنهاست.

سخن پایانی
موارد استفاده مکمل زینک پلاس به دو سه مورد محدود نمی شود، به همین ترتیب انواع دوز زینک و سایر ترکیبات مکمل های زینک پلاس بر اساس مورد مصرف متغیر هستند. با این حال توصیه می شود برای مشاهده نتیجه دوره مصرف مکمل را که معمولا سه ماه است به طور کامل طی کنید. اما بعد از این دوره اگر نتیجه خاصی مشاهده نکردید بهتر است برند آن را تغییر دهید و برندهای دیگر را امتحان کنید تا در نهایت سازگارترین مکمل را با سیستم بدنی خود پیدا کنید. انواع مکمل زینک پلاس را می توانید به صورت اینترنتی از داروخانه داروبوم سفارش دهید.

منبع: healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.