بوتاکس یا استفاده از کرم ضد چروک

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
دنبال راهی برای از بین بردن چین و چروک‌ها هستی؟ از عوارض طولانی مدت بوتاکس آگاهی؟ کرم ضد چروک و بوتاکس روش‌های جوانسازی پوست هستند که اکثر افراد خصوصاً خانم از آن استفاده می‌کنند. ولی مکانیسم اثر این دو کاملاً متفاوت است و هریک با فرایندی مجزا باعث جوان‌سازی پوست می‌شود. برای اینکه تصمیم بگیرید از کدام روش برای جلوگیری از پیری زودرس یا به تعویق انداختن آن استفاده کنید لازم است در مورد هر دو روش و منافع و مزایای آن‌ها اطلاعات لازم را کسب کنید.

کرم ضد چروک

کرم‌های ضد چروک محصولات آرایشی – بهداشتی بسیار مفیدی هستند که پوست را تغذیه می‌کنند و با از بین بردن خطوط ریز به‌سرعت تأثیر خود را نشان می‌دهند. مصرف این کرم‌ها از سنین حدود ۳۰ سالگی که اولین چروک‌ها بر روی پوست ظاهر می‌شوند برای جوان نگه‌داشتن پوست بسیار مؤثر است، هرچند در سنین بالاتر نیز مصرف آن‌ها باعث کندشدن روند پیری پوست می‌شود.

کرم‌های ضد چروک علاوه بر رفع چروک‌های سطحی و کاهش عمق چروک‌های قدیمی با تحریک کلاژن سازی پوست باعث می‌شوند که پوست قوام و سفتی خودش را طی روند افزایش سن از دست ندهد؛ بنابراین کرم‌های ضد چروک از افتادگی پوست که چهره افراد را به‌شدت تحت تأثیر قرار داده و آن‌ها را مسن‌تر نشان می‌دهد، جلوگیری می‌کند.

تزریق بوتاکس
تزریق بوتاکس

۱- فواید استفاده از کرم ضد چروک

مصرف کرم ضد چروک با مکانیسم فوق باعث حفظ رنگ و جلای طبیعی پوست شده و از مسدود شدن منافذ پوست و از کاهش عملکرد آن‌ها جلوگیری می‌کند. یکی دیگر از مزایای مصرف کرم‌های ضد چروک حفظ رطوبت و انعطاف‌پذیری پوست است. با افزایش سن و نازک شدن لایه‌های سطحی پوست رطوبت پوست به‌راحتی از دست می‌رود و این عامل تشدیدکننده چروک‌ها و عوارضی مانند خارش و حساسیت پوست است.

علاوه بر موارد فوق مصرف کرم‌های ضد چروک ساده است بنابراین شما می‌توانید به‌راحتی آن را خریداری کرده و خودتان آن را استعمال کنید. مصرف کرم‌های ضد چروک هیچ عارضه‌ای در پی نخواهد داشت و وضعیت عمومی پوست شما را با کاهش چروک‌ها بهبود می‌بخشد.

یکی دیگر از مکانیسم‌های مطلوب کرم‌های ضد چروک حذف سلول‌های مرده از روی پوست است که با این عمل باعث روشن شدن پوست می‌شود. پوست ما با افزایش سن دچار لک‌های متعدد شده و تیرگی پوست در اثر انباشته شدن سلول‌های مرده رخ می‌دهد.

برای رفع سریع و موثر چین و چروک ها و احیای پوست با پپتیدهای موثر و پیشگیری از نازک شدن پوست با ترمیم لایه چربی پوست مصرف محصول “کرم ضد چروک بالای ۴۰ سال سینره ” پیشنهاد می‌شود.

۲- عوارض کرم‌های ضد چروک

تاکنون موردی مبنی بر عوارض استفاده از کرم‌های ضد چروک صورت نگرفته است. استفاده از کرم ضد چروک برای از بین بردن خطوط صورت بهترین و امن‌ترین راه برای جوانسازی است.

بوتاکس چیست و نحوه عملکر آن

بوتاکس یک روش تهاجمی برای از بین بردن خطوط روی پوست است. درواقع بوتاکس سم باکتری کلستریدیوم بوتولینوم است که مانع آزادسازی استیل کولین در محل اتصال عصب و عضله می‌شود.

بوتاکس با فلج کردن عضلات باعث شل شدن عضلات شده و فشار ناشی از انقباض عضلات که باعث چروک صورت می‌شوند را برطرف می‌کند. این روش جوانسازی ممکن است با درد و خون ریزی همراه باشد.

شایان‌ذکر است که بوتاکس فقط چروک‌های فعال صورت را که در اثر انقباض عضلات به وجود می‌آید، برطرف می‌کند و تأثیری بر روی چروک‌های استاتیک که ناشی از فاکتورهای مخربی مانند نور خورشید است، نخواهد داشت.

۱- فواید بوتاکس

بوتاکس به عنوان یک روش جوانسازی سریع شناخته می‌شود. بوتاکس برای رفع چروک‌های دور چشم و چروک‌های عمیق خط اخم و لبخند بسیار مؤثر است و با رفع اسپاسم های عضلانی باعث باز شدن تدریجی چروک‌های صورت در این ناحیه می‌شود.

برخی از افراد برای کاهش دردهای میگرنی خود نیز بوتاکس می‌زنند. برای انجام بوتاکس لازم است که به مکان های معتبر مراجعه کرده و بوتاکس توسط پزشک متخصص پوست و مو انجام شود.

۲- عوارض بوتاکس

از آنجایی که بوتاکس یک روش تهاجمی است بنابراین می‌‌تواند سبب بروز عوارضی شود. افتادگی پلک، درد، عدم تقارن، اختلال در بینایی، مشکل در تکلم و… از جمله عوارض بوتاکس هستند. بهترین راه برای رفع عوارض بوتاکس استفاده از روش‌های غیر تهاجمی می‌باشد. استفاده از مکمل هایی همچون قرص پرفکتیل با افزایش کلاژن سازی می‌تواند در کند شدن پیری پوست تاثیر بسزایی به همراه داشته باشد. این محصول سرشار ازویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز برای حفظ سلامت پوست می‌باشد.

ضدچروک و بوتاکس
ضدچروک و بوتاکس

تفاوت کرم ضد چروک و بوتاکس

با توجه به موارد فوق اکنون می‌دانیم که کرم‌های ضد چروک اثرات درمانی بیشتری نسبت به بوتاکس دارند. این کرم‌ها با خواص گوناگون ازجمله آب‌رسانی و تغذیه پوست از لایه‌های زیرین پوست را بازسازی و جوان‌سازی می‌کنند.

در حال حاضر کرم‌های ضد چروک بسیار باکیفیتی برای سنین مختلف موجود است که شما می‌توانید بر اساس نوع پوست و شدت چروک‌ها و سن و سال خودتان از این کرم‌ها برای جوان‌سازی پوست استفاده کنید.

بوتاکس برعکس کرم های ضد چروک هیچگونه اثر درمانی مانند کلاژن سازی بر روی پوست نخواهد داشت و فقط با فلج کردن عضلات صورت باعث کاهش چین و چروک‌های پوست می‌شود.

از طرفی بوتاکس را باید تزریق کنید بنابراین متحمل مقداری درد خواهید شد. از سایر عوارض بوتاکس می‌توان به قرمزی پوست، تورم، التهاب و احساس سنگینی یا ناراحتی در محل اشاره کرد. همچنین با توجه به نوع بوتاکس تزریقی معمولاً اثرات جوان‌سازی آن بین ۳ تا ۸ ماه باقی می‌ماند و سپس باید مجدداً اقدام به تزریق بوتاکس کنید.

برای کسب آگاهی بیشتر در خصوص علت چروکی پوست و نحوه درست انتخاب کرم ضد چروک مناسب مطالعه مقاله “علت چروک شدن پوست و تاثیر کرم های ضد چروک در رفع آنها “پیشنهاد می‌شود.

سخن پایانی:
در درجه اول مراقبت از پوست با راهکارهای ساده‌ای مانند استفاده از مرطوب‌کننده و کرم ضد آفتاب می‌تواند با حفظ سلامت پوست سال‌های بیشتری پوست شمارا جوان و شاداب نگه دارد اما درنهایت چین‌وچروک‌ها در پوست شما ظاهر خواهند شد که می‌توان با بوتاکس و یا کرم‌های مراقبت از پوست آن را به تعویق انداخت. درنهایت می‌توان گفت اگر پوست شما دچار چروک‌های عمیق و فراوانی شده بهتر است از بوتاکس استفاده کنید. ولی درصورتی‌که پوست شما دچار چروک‌های سطحی است به‌راحتی می‌توانید با استعمال مداوم کرم ضد چروک وضعیت پوستتان را بهبود بخشیده و از پدید آمدن چروک‌های بیشتر جلوگیری کنیم.

منبع: usatoday.com

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.