راه‌کارهایی برای لاغری صورت!

لاغری صورت

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
لاغری صورت یکی از معیارهای زیبایی محسوب می‌شود و خیلی افراد دوست دارند صورت تپل و گوشتالود خودشان را لاغر کنند. جالب است بدانید روش‌های لاغری صورت یکی از بیشترین سؤالاتی است که در گوگل مورد جستجو قرار می‌گیرد و اگر شما هم به دنبال این پاسخ هستید تعجب نکنید زیرا هزاران زن دیگر نیز به دنبال همین جواب هستند. درحالی‌که هیچ راه واقعی برای کاهش وزن یا لاغری یک قسمت خاص بدن ازجمله صورت وجود ندارد بنابراین بهترین راه‌حل برای لاغری صورت کاهش وزن کلی است. همان‌طور که می‌دانید بهترین راه رسیدن به این هدف ورزش و مصرف یک رژیم غذایی متعادل و سالم است. اما خبرهای خوبی نیز در این رابطه وجود دارد. درحالی‌که کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که شما هنگام کاهش وزن نمی‌توانید به‌طور خاص چهره خود را هدف قرار دهید اما برخی راهکارها وجود دارد که افراد نتایج مثبتی از آن گرفته‌اند. برای دانستن این راهکارها لطفاً در ادامه مقاله ما را همراهی کنید.

روش‌هایی مؤثر برای لاغری صورت

لاغری صورت به‌صورت موضعی کاری دشوار به نظر می‌رسد ولی با کاهش وزن بدن قطعاً مقدار چربی‌های انباشته‌شده در صورت شما نیز کاهش خواهد یافت. در این رابطه ورزش‌های صورت و ماساژ درمانی نیز می‌تواند کمک‌کننده باشند تا صورتی لاغرتر داشته باشید.

همچنین با تغییراتی در سبک زندگی می‌توانید برای لاغری صورت و کاهش پف آلودگی چهره خودتان اقدام کنید. در ادامه برخی از این راهکارها عنوان‌شده است.

از غذاهای سالم استفاده کنید

تغذیه سالم
تغذیه سالم

از وزنه‌های بدن‌سازی نترسید

با الکل خداحافظی کنید

برای داشتن صورت لاغر با الکل خداحافظی کنید زیرا متخصصان تغذیه معتقدند که مصرف الکل باعث می‌شود گونه‌ها و صورت شما پف‌آلود باشند. برای این منظور به‌تدریج مصرف خودتان را کم کنید و قطعاً با دیدن اثرات آن بر لاغری صورت، خودتان تشویق می‌شوید که مصرف الکل را کاملاً کنار بگذارید.

صورت ما از ۴۳ عضله تشکیل‌شده است که می‌توان با ورزش آن‌ها به لاغری صورت کمک کرد. تحقیقات نشان داده است که با تمرینات زیر می‌توان ۴۰ تا از این عضلات را تقویت کرد که باعث می‌شوند چهره شما لاغرتر و باریک‌تر به نظر برسد.

اولین تمرین عضلات صورت این است که آن‌ها را به‌نوبت منقبض و منبسط کنید. یکی از این راه‌ها تکرار مداوم x و o است، این تمرین را در طول روز هر زمان که برایتان امکان داشت، انجام دهید. انجام این تمرین حداقل ۲۰ بار در روز تأثیرات قابل‌توجهی بر روی صورت شما خواهد گذاشت.

یکی دیگر از حرکاتی که برای لاغر کردن صورت باید انجام دهید این است که دهان خودتان را تا جای ممکن بازکنید و پس از ۵ ثانیه به حالت اول برگردانید. این تمرین را در طول روز ۳۰ بار تکرار کنید.

تمرین دیگری که برای لاغری صورت باید انجام دهید این است که صورت خود را پر از هوا کرده و با انتقال آن به گونه‌های چپ و راست عضلات صورت را درگیر کنید. این تمرین را در طول روز به مدت ۵ دقیقه انجام دهید.

ماساژ صورت انجام دهید

شاید تعجب کنید اما با ماساژ منظم صورت می‌توانید مقدار زیادی از چربی صورت خودتان را از دست بدهید. ماساژ با افزایش اکسیژن‌رسانی و گردش خون در صورت می‌تواند به لاغری صورت کمک کند.

کربوهیدرات کمتری مصرف کنید

کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده مانند کوکی‌ها، کراکرها و ماکارونی مقصر اصلی افزایش وزن و افزایش ذخیره چربی در بدن هستند. این کربوهیدرات‌ها به‌شدت فرآوری شده‌اند و عاری از مواد مغذی و فیبر بوده و به‌جز قند و کالری چیزی در آن‌ها وجود ندارد. ازآنجاکه این ترکیبات حاوی فیبر بسیار کمی هستند به‌سرعت هضم می‌شوند و منجر به ایجاد افزایش سطح قند خون و خطر پرخوری می‌شوند.

اگرچه هیچ مطالعه‌ای به‌طور مستقیم اثرات کربوهیدرات تصفیه‌شده بر چربی صورت را بررسی نکرده است اما جایگزین کردن آن‌ها با غلات کامل می‌تواند به کاهش وزن کلی و همچنین لاغری صورت کمک کند.

خواب منظم داشته باشید

خواب منظم
خواب منظم

خواب خوب یک استراتژی مهم برای کاهش وزن است که همچنین ممکن است به شما در از دست دادن چربی صورت کمک کند. کمبود خواب می‌تواند باعث افزایش سطح هورمون کورتیزول شود این هورمون در طولانی‌مدت باعث افزایش ذخیره چربی در بدن و درنتیجه چاقی می‌شود.

مطالعات نشان داده‌اند که مقادیر بالای کورتیزول می‌تواند اشتها را افزایش داده و سوخت‌وساز بدن را تغییر داده و منجر به افزایش ذخیره چربی شود. در حالت ایدئال، حداقل هشت ساعت خواب شبانه برای کمک به کنترل وزن و از دست دادن چربی صورت در نظر بگیرید.

سدیم مصرفی را کاهش دهید

برای آشنایی بیشتر با انواع روش های لاغری صورت مطالعه مقاله “راهکارهایی موثر برای لاغری صورت” پیشنهاد می شود.

سخن پایانی:
همان‌طور که گفته شد روش‌های زیادی برای کمک به از دست دادن چربی اضافی در صورت وجود دارد. تغییر رژیم غذایی، اضافه کردن ورزش به برنامه روزانه، تغییر برخی از عادت‌های روزمره، همه روش‌های مؤثری برای کاهش چربی و لاغری صورت هستند. برای کسب بهترین نتیجه، حتماً این نکات را با یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم همراه کنید تا علاوه بر چربی سوزی، سلامت عمومی شما نیز بهبود یابد.

منبع: healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.