کانسیلر چیست و چگونه یک کانسیلر مناسب انتخاب کنیم؟

کانسیلر

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
کانسیلر یا اصلاح‌کننده رنگ نوعی مواد آرایشی است که برای ماسک کردن تیرگی‌ها ، لکه‌های پیری ، منافذ بزرگ و سایر لکه‌های کوچک قابل‌مشاهده بر روی پوست استفاده می‌شود. کانسیلر شبیه به فونداسیون است اما غلیظ تراست و برای پنهان کردن رنگ‌دانه‌های مختلف پوست و ایجاد یک رنگ طبیعی و یکدست استفاده می‌شود. کانسیلر و فونداسیون معمولاً برای ایجاد رنگی یکنواخت بر روی پوست استفاده می‌شوند. کانسیلر در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها موجود است و شما بر اساس رنگ پوست خودتان می‌توانید از آن استفاده کنید.

کانسیلر چیست؟

پوست همه ما به‌مرورزمان و با افزایش سن دچار لک‌ها و مشکلاتی می‌شود که خصوصاً خانم‌ها آن‌ها را دوست ندارند و با استفاده از لوازم‌آرایش سعی می‌کنند آن‌ها را برطرف کنند. در حال حاضر انواع و اقسام لوازم‌آرایشی در بازار موجود است و افراد برحسب نیاز می‌توانند برای بهتر جلوه دادن پوست خودشان از آن‌ها استفاده کنند. یکی از این لوازم‌آرایشی که به‌طور تخصصی برای پوشش دادن لک‌های پوستی طراحی و تولیدشده است کانسیلرها هستند. به شکل‌های مختلف از مایع تا پودر وجود دارد و می‌توان آن را به‌تنهایی یا همراه با فونداسیون استفاده کرد. کاربرد اصلی این ماده آرایشی پوشاندن تغییر رنگ‌های جدی پوست مانند علائم تولد ، زخم‌ها و ویتیلیگو است.

با کاربرد صحیح این ترکیبات می‌توان به‌خوبی همه مشکلات پوستی را پنهان کرد و برای حضور در اجتماع یا مهمانی‌های خاص پوستی بی‌نقص را به نمایش گذاشت. کانسیلرها را شما می‌توانید در هر سنی استفاده کنید، تنها مسئله‌ای که باید به آن توجه کنید رنگ و نوع کانسیلر است که باید بهترین هماهنگی را با رنگ پوست شما داشته باشند.

آشنایی با انواع کانسیلر

کانسیلر کرمی

کانسیلر کرمی
کانسیلر کرمی

کانسیلرهایی غلیظ و قوام دار هستند که می‌توان با انگشتان دست و یا فرچه‌های آرایش از آن‌ها استفاده کرد. این ترکیبات پوشش بسیار مناسبی ایجاد می‌کنند و برای پوشاندن لکه‌های سطح پوست در طول روز ایده آل هستند. ماندگاری بالایی دارند و خشک ، پوسته‌پوسته و چروکیده نمی‌شوند.

کانسیلرهای مایع

کانسیلر مایع
کانسیلر مایع

کانسیلرهای مایع مانند کرم پودرهای مایع هستند و با قلم‌های آرایشی و یا اسفنج‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. این مواد آرایشی برای پوشاندن مشکلات پوستی زمان زیادی نیاز دارند و به‌راحتی با لوازم‌آرایشی دیگر ترکیب نمی‌شوند. به همین دلیل قبل از خشک شدن باید با کرم پودر ترکیب شوند و در طول روز پوسته‌پوسته  خواهند شد.

کانسیلرهای پودری

کانسیلر پودری
کانسیلر پودری

کانسیلرهای پودری کاربرد ساده‌ای دارند زیرا می‌توان آن‌ها را با کرم پودرهای مایع و انواع دیگر کرم پودرها برای ایجاد یک پوشش متوسط بر روی پوست استفاده کرد. این نوع مواد آرایشی به دلیل کاربرد ساده‌تر بیشتر از سایرین مورد استقبال افراد قرار می‌گیرند.

کانسیلرهای استیکی

کانسیلر استیکی
کانسیلر استیکی

این کانسیلرهای مثل رژ لب طراحی‌شده‌اند ولی هرگز نباید به‌طور مستقیم آن‌ها را روی پوست مصرف کرد بلکه با انگشت و برس باید از آن‌ها استفاده کنید. بیشتر کانسیلرهای استیکی ماندگاری بالایی ندارند و لازم است در طول روز چندین بار از آن‌ها استفاده کرد.

کانسیلرهای مدادی

کانسیلر جامد
کانسیلر جامد

اینها شبیه کانسیلرهای استیکی ولی کمی غلیظ‌تر هستند و می‌توانند پوشش متوسطی روی پوست ایجاد کنند. از مزایای کانسیلرهای مدادی این است که در شرایط آب‌وهوای گرم هم حالت‌جامد خود را حفظ می‌کنند بنابراین استفاده از آن‌ها را در تابستان و مسافرت بسیار مناسب است.

کاربرد رنگ‌های مختلف کانسیلر

انواع کانسیلر
انواع کانسیلر

کانسیلرها به رنگ‌های مختلف وجود دارند که هرکدام را می‌توان برای رفع مشکلات پوستی خاصی مورداستفاده قرارداد. برای خرید بهترین نوع آن می‌توانید از راهنمایی زیر استفاده کنید.

کانسیلر زرد: برای هر پوستی جهت محو لکه‌های تیره مناسب است. این کانسیلر خصوصاً برای رفع تیرگی اطراف چشم بسیار خوب عمل می‌کند.

کانسیلر نارنجی: رنگ نارنجی برای افراد سبزه بسیار مناسب است.

کانسیلر سبز: این کانسیلر تن قرمز پوست را خنثی می‌کند و برای رفع لکه‌های قرمز مادرزادی یا جوش‌ها عالی عمل می‌کند.

کانسیلر بنفش: این کانسیلر برای افرادی مناسب است که پوست صورتشان مایل به زرد است و بهترین پوشش برای لکه‌های کبودی روی صورت است.

چگونه یک کانسیلر مناسب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب ابتدا باید رنگ پوست خودتان و اینکه چه مقدار لک یا مشکلات پوستی را می‌خواهید پوشش دهید ، مشخص کنید. بدین ترتیب می‌توانید سایه مناسبی انتخاب کنید تا وضعیت پوست شما را به حالت ایده آل نزدیک کند.

برای نتیجه‌گیری بهتر ابتدا مشخص کنید رنگ پوست شما گرم است یا سرد و مراقب باشید از سایه خیلی سرد استفاده نکنید زیرا چهره شما را خاکستری نشان خواهد داد. برای انتخاب بهترین رنگ آن را باید روی پوست صورت امتحان کنید نه روی دستتان و بهترین حالت این است که آن را روی پوست بدون آرایش امتحان کنید تا به بهترین رنگ برسید.

تصمیم بگیرید که چه نوع کانسیلری را می‌خواهید استفاده کنید. همان‌طور که گفته شد آن ها به اشکال مختلفی تولید می‌شوند و انواع مختلفی از پوشش را ارائه می‌دهند. حتی برخی ممکن است برای انواع خاصی از پوست بهتر از سایرین باشند.

منافذ باز پوست

به‌عنوان‌مثال اگر پوست شما منافذ بزرگی دارد یا چرب است باید از مصرف کانسیلرهای کرمی یا استیکی خودداری کنید زیرا ممکن است منافذ پوست شما بزرگ‌تر به نظر برسد. به‌جای آن به دنبال انواع مایع این لوازم‌آرایشی باشید.

پوست های آکنه‌ای

برای پوست آکنه‌ای کانسیلر مدادی بهتر است زیرا لبه تیز آن باعث می‌شود لک‌های حاصل از آکنه را راحت‌تر پوشش بدهید. انواع کرمی هم برای این کار مؤثر هستند زیرا می‌توان آن را بر روی لکه قرارداد و کاملاً آن‌ها را محو کرد. مسئله دیگری که باید به آن توجه کنید این است که قبل از استفاده از کانسیلر پوست خودتان را آماده کنید. برای این منظور بهتر است پوست صورت را با یک شوینده ملایم شسته و مرطوب‌کننده بزنید. سپس صورت خودتان را مانند یک بوم نقاشی در نظر بگیرید و با کانسیلر و سایر مواد آرایشی آن را به زیباترین شکل ممکن آرایش کنید.

حلقه‌های دور چشم ، قرمزی دوربینی ، جای جوش‌ها و لک‌های پوستی را کاملاً با کانسیلر پوشش بدهید تا اثری از آن‌ها روی پوست باقی نماند. هنگامی‌که مطمئن شدید تمام نقاط تاریک و زیر چشمان شما پوشانده شده ، لایه‌ای از فونداسیون را روی کانسیلر اضافه کنید. برای اینکه با یک تیر دو نشان را بزنید و بتوانید پوست خودتان را بی‌نقص‌تر جلوه بدهید می‌توانید از فونداسیون مایع یا پودری استفاده کنید.

سخن پایانی:
همان‌طور که مشاهده کردید برای انواع پوست‌ها کانسیلرهای مختلفی در بازار موجود است که باید دقت کرد کانسیلر متناسب با نوع و جنس پوست انتخاب کنید همچنین کانسیلرها در رنگ‌های مختلفی هستند که آن‌هم باید متناسب با توناژ رنگی پوست خود انتخاب کرده تا بتواند قسمت‌های مختلف صورت را برجسته کرده و زیبایی بیشتری به آن ببخشد.

منبع: wikihow.com

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.