شامپو بدن یا لوسیون کدام بهتر است؟

شامپو بدن

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
شامپو بدن یکی از محصولات شوینده‌ای است که چند سالی است جایگزین صابون‌های حمام شده است. کف بیشتر، استفاده راحت و پاکیزگی بیشتر این محصول باعث شده جای خود را به‌عنوان یکی از اقلام شوینده‌ها در بین خریدهای خانواده باز کند. بسیاری از افراد این شوینده را به خاطر کف بیشتر و حتی عطر و بو به صابون ترجیح می‌دهند اما باید از مزایای دیگر شامپو بدن نیز غافل نشد. در ادامه مقاله در رابطه با استفاده از شامپو بدن یا لوسیون و مزایای آن‌ها توضیحات بیشتری ارائه می‌گردد.

تفاوت شامپو بدن با صابون چیست؟

صابون

صابون یکی از شوینده‌های سنتی است که تا سال‌های پیش تنها محصول شوینده مورداستفاده در همه دنیا بود. پیشرفت علم و تکنولوژی ابتدا صابون‌های مایع را جایگزین صابون جامد کرد و به دلیل استقبال گسترده، محصولات شوینده دیگری به‌صورت اختصاصی طراحی و تولید شدند که بازهم با استقبال عمومی مواجه شدند.

شامپو بدن

یکی از این محصولات شامپو بدن است که علیرغم اینکه کاربرد مشابهی با صابون دارد اما ساختار آن‌ها به‌کلی باهم متفاوت است. به‌عنوان‌مثال جهت اطلاع شما باید بگوییم که شکل مایع شامپو بدن اجازه می‌دهد که افزودنی‌های بیشتر و مفیدتری به ترکیب آن اضافه شود.

یکی از این ترکیبات گلیسیرین است که برای حفظ رطوبت و همچنین نرمی و لطافت پوست بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل شما پس از استفاده از شامپو بدن دچار خشکی پوست که بسیار آزاردهنده است، نخواهید شد.

علاوه بر این ph شامپو بدن خیلی بهتر نسبت به صابون‌ها قابل تنظیم است و مانند اکثر صابون‌ها ph بالا و قلیایی آن سبب از بین رفتن لایه چربی روی پوست نخواهد شد.

این شوینده‌ها با کف فراوان یا کمتر از حد معمول تهیه می‌شوند تا افراد بتوانند برحسب سلیقه خودشان از هریک از آن‌ها استفاده کنند. شامپو بدن به‌راحتی آلودگی‌ها و چربی‌های روی پوست را برطرف می‌کند اما برخلاف صابون به لایه چربی طبیعی روی پوست آسیب نمی‌رساند. این محصولات خیلی ساده‌تر از صابون‌ها از روی پوست شسته می‌شوند زیرا مقدار چربی بکار رفته در آن‌ها کمتر از محصولات صابونی است.

شامپوهای بدن در حال حاضر حاوی ترکیبات مفیدی مانند اسکراب ها، مواد مغذی، ویتامین‌ها و بسیاری از ترکیبات دیگر هستند که وجود آن‌ها برای حفظ و ارتقاء سلامت پوست موردنیاز است. با تمام منافع فوق این شوینده‌ها بازهم تا حدودی باعث خشکی پوست می‌شوند و می‌توان پس از استفاده از محصولات دیگری مانند لوسیون ها استفاده کرد.

پیشنهاد داروبوم برای خرید شامپو بدن مناسب محصول “شامپو بدن جانسون با عصاره عسل و شیر ” است.

لوسیون بدن چیست و چه تفاوتی با شامپو بدن دارد؟

خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ازآنجایی‌که استفاده از شوینده‌ها ازجمله صابون یا شامپوهای بدن اجتناب‌ناپذیر است باید به دنبال محصولاتی بود که چربی‌های پوست را جایگزین کنند. در کنار مزایای فراوان شامپو بدن نسبت به صابون می‌توان به محصولات مفید دیگری اشاره کرد که نه‌تنها باعث خشکی پوست نمی‌شوند بلکه پوست را آب‌رسانی می‌کند.

لوسیون بدن یکی از محصولات خوبی است که برای محافظت از پوست پس از شستشو تهیه‌شده است. شما می‌توانید پس از شستشوی بدن با هر نوع شوینده‌ای از لوسیون بدن استفاده کنید تا رطوبت پوست را حفظ کرده و با ترکیبات فوق‌العاده به‌سلامت پوست شما کمک کند. لوسیون بدن به‌صورت اختصاصی برای انواع پوست تولید می‌شود و افراد می‌توانند برحسب نوع پوست خود هر یک از آن‌ها را مورداستفاده قرار دهند.

مزایای لوسیون بدن نسبت به شامپو بدن چیست؟

صابون و لوسیون
صابون و لوسیون

ماندگاری

یکی از مهم‌ترین مزایای لوسیون بدن نسبت به شامپو بدن ماندگاری آن بر روی پوست است. ترکیبات شامپو بدن معمولاً با شستشو از بین می‌روند یا خواص آن‌ها کاهش می‌یابد ولی شما وقتی بعد از استحمام از لوسیون استفاده می‌کنید ترکیبات موجود در این محصول تا استحمام بعدی روی پوست شما مانده و می‌تواند پوست را تغذیه کند.

رفع خشکی پوست و آنتی‌اکسیدانی

لوسیون بدن خیلی بهتر از شامپو بدن خشکی پوست را برطرف می‌کند. گاهی زندگی در مناطقی با آب‌وهوای خشک و شستشوی بدن با آب‌هایی با املاح فراوان باعث خشکی مضاعف پوست می‌شود. در این شرایط لوسیون بدن می‌تواند با آب‌رسانی و ترکیبات نرم‌کننده، خشکی و زبری پوست را به‌راحتی برطرف کند.

این محصولات معمولاً حاوی مواد مغذی مانند ویتامین E، ویتامین C، اولئیک اسید و روغن مورینگا هستند که پوست را طراوت و شادابی بخشیده و با خواص آنتی‌اکسیدانی از پوست در مقابل عوامل آسیب‌رسان محافظت می‌کنند.

ویتامین ای یک ترکیب ضد چروک و محافظ است که خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد. ویتامین سی نیز نقش بسیار مهمی در تحریک کلاژن سازی در بدن داشته و از پیری پوست جلوگیری می‌کند.

لوسیون ها توانایی از بین بردن لایه‌های شاخی و مرده پوست را دارند بنابراین می‌توانند پینه‌ها و ترک‌خوردگی‌های روی پوست را ترمیم کنند. لوسیون بدن برای نرم کردن و رفع خشکی آرنج و زانوها عالی عمل کرده و با هیچ محصول دیگری در این زمینه قابل جایگزین نیستند.

آبرسانی پوست

لوسیون ها با خاصیت آب‌رسانی فوق‌العاده باعث می‌شوند که شما نیازی با استفاده مجدد از کرم مرطوب‌کننده نداشته باشید. با استفاده از این محصولات پوست شما به طراوت و شادابی بی‌نظیری می‌رسد و درخشندگی آن افزایش می‌یابد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از لوسیون در مقایسه با شامپو بدن رایحه خوش و ماندگار آن‌ها بر روی پوست بدن است که ماندگاری زیادی دارد و حس لذت بخشی را برای شما تداعی خواهد کرد.

در حال حاضر لوسیون ها برای پوست معمولی، پوست چرب، خشک، پوست حساس و ترکیبی موجود است و شما می‌توانید از هرکدام از آن‌ها بر اساس نوع پوست خودتان استفاده کنید.

بهترین زمان استفاده از لوسیون پس از استحمام و وقتی است که پوست هنوز کمی مرطوب است در این شرایط بهتر به حفظ رطوبت پوست کمک خواهد کرد؛ اما شما در هرزمانی می‌توانید از لوسیون بدن مانند یک مرطوب‌کننده استفاده کنید و هیچ محدودیت زمانی برای این محصول وجود ندارد.

چربی لوسیون ها در حد متعادل است و باعث چربی یا احساس چسبندگی روی پوست نمی‌شود و بافت سبک آن‌ها بدون هیچ اثر آزاردهنده‌ای فورا جذب پوست می‌شود. پس برای خرید و استفاده از این محصولات بی‌نظیر به خودتان هیچ تردیدی راه ندهید.

پیشنهاد داروبوم برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص صابون ها مطالعه مقاله “آشنایی با صابون‌ها و اصول پاک‌سازی پوست” است.

سخن پایانی:
درنهایت باید بگوییم هرچند ممکن است شامپو بدن و لوسیون ترکیبات مشابهی داشته باشند ولی موارد مصرف آن‌ها به‌طورکلی باهم متفاوت است. شامپو بدن یک شوینده است که در مقایسه با صابون بسیار بهتر عمل می‌کند ولی لوسیون یک محصول مراقبت از پوست است که بیشتر برای حفظ رطوبت و لطافت پوست مورداستفاده قرار می‌گیرد. درهرصورت استفاده از هردوی این محصولات می‌تواند سلامتی پوست را حفظ کرده و ارتقاء دهد.

منبع : teamapp.app

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.